Přejít na obsah

Formule 1


legacy

Doporučené příspěvky

M: “..any cars that have been lapped by the leader will be required to pass the cars on the lead lap and the safety car” and “...

 

RB: “Any” does not mean “all”.

 

FIA: That Article 15.3 allows the Race Director to control the use of the safety car, which in our determination includes its deployment and withdrawal. That although Article 48.12 may not have been applied fully, in relation to the safety car returning to the pits at the end of the following lap, Article 48.13 overrides that and once the message “Safety Car in this lap” has been displayed, it is mandatory to withdraw the safety car at the end of that lap.

 

 

Což je... sice logický, ale zvláštní. Když se to aplikuje na tuhle specifickou situaci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě. Ale hláška tady byla, že si v průběhu závodu pravidlo UPRAVILI. Tvrdím že nikoli, aplikovali 15.3 a 48.13. Což je sice v konsekvencích toho, co se včera dělo na zamyšlení, ale rozhodně si nikdo žádné pravidlo NEUPRAVOVAL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Bert napsal:

Jaké konkrétní pravidlo si upravili v průběhu závodu?

Zajetí Safety Caru do boxu přes to, že všichni jezdci okolo zpět jej ještě nepředjeli a nezařadili se na konec startovního pole.

OK, můžeme se bavit o tom, jestli to je nebo není pravidlo psaný. Ale ve všech ostatních vyjetích Safety Carech toto "pravidlo" (ať už psaný nebo nepsaný) platilo.

Přiznám se však bez mučení, že nejsem kovaný v pravidlech F1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som rad, ze Ham nema dalsi titul (aspon zatial), no zaroven ma netesi, ze ho ziskal Max. Ani jeden nepatri k mojim oblubenym jazdcom.

Zialbohu nikto iny nemal tento rok narok. Jedine dalsie dve konkurencieschopne auta dost zaostali (Botas, Perez), zvysok pola bol daleko za nimi.

Uvidime buduci rok, co prinesie zmena dizajnu a dospele kolesa :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 That Article 15.3 allows the Race Director to control the use of the safety car, which in our determination includes its deployment and withdrawal.

 

Article 48.13 overrides that and once the message “Safety Car in this lap” has been displayed, it is mandatory to withdraw the safety car at the end of that lap.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Bert napsal:

No právě. Ale hláška tady byla, že si v průběhu závodu pravidlo UPRAVILI. Tvrdím že nikoli, aplikovali 15.3 a 48.13. Což je sice v konsekvencích toho, co se včera dělo na zamyšlení, ale rozhodně si nikdo žádné pravidlo NEUPRAVOVAL.

 

před 4 minutami, John_Lenon napsal:

Spíše zajímavě aplikoval...

Ok, souhlasím. Neupravili. Jen jej aplikovali jinak, než v předchozích případech. Ale určitě si to obhájí.

Ale nepřijde mi to fér k Mercedesu/Hamiltonovi.

V podstatě jim nedali šanci na to jakkoliv reagovat.

HAM nemohl zajet do boxu před MAX. Kdyby to udělal a MAX nejel, přišel by HAM o první místo. A kdyby to pak dokroužili za SC, tak si všichni budou klepat na čelo, proč jel HAM do boxu.

MAX neměl co ztratit, tak to risknul a ředitelství závodu mu pak šlo na ruku v tom, že to ještě na kolo pustilo.

Ubránit to pak na tvrdých a starých pneu už asi neměl šanci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, Emiliano napsal:

 

Ok, souhlasím. Neupravili. Jen jej aplikovali jinak, než v předchozích případech. Ale určitě si to obhájí.

Ale nepřijde mi to fér k Mercedesu/Hamiltonovi.

V podstatě jim nedali šanci na to jakkoliv reagovat.

HAM nemohl zajet do boxu před MAX. Kdyby to udělal a MAX nejel, přišel by HAM o první místo. A kdyby to pak dokroužili za SC, tak si všichni budou klepat na čelo, proč jel HAM do boxu.

MAX neměl co ztratit, tak to risknul a ředitelství závodu mu pak šlo na ruku v tom, že to ještě na kolo pustilo.

Ubránit to pak na tvrdých a starých pneu už asi neměl šanci.

Proto je to o taktice. Ham byl při zdi a dojel na to. Vůbec nechápu, co tady brečíš. Jasně prokoučovaný , neumí reagovat na stav v té chvíli. Dobře, že ten arogantní frajírek dostal na frak. Od toho tam má hromadu radílků. 

Upraveno uživatelem kuncák7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, kuncák7 napsal:

Proto je to o taktice. Ham byl při zdi a dojel na to. Vůbec nechápu, co tady brečíš. Jasně prokoučovaný , neumí reagovat na stav v té chvíli. Dobře, že ten arogantní frajírek dostal na frak. Od toho tam má hromadu radílků. 

Děkuji za konstruktivní příspěvek.

John_Lenon se ptal, jak to kdo vidí.

Napsal jsem sem svůj názor.

Tvoji reakci naprosto nechápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, Emiliano napsal:

Děkuji za konstruktivní příspěvek.

John_Lenon se ptal, jak to kdo vidí.

Napsal jsem sem svůj názor.

Tvoji reakci naprosto nechápu.

Asi jako ten tvůj- nejdřív brekot, že se pravidla ohýbají. Aha, v pravidlech to není. No nevadí, tak jak to mohlo být. Přečti si radši, co tu smolíš za blábol ( jeden za druhým ) a pak děkuj. Tvůj názor je snůška fanouškovských breptů. Já napsal zcela jasně, že to prokoučoval- jasně a srozumitelně, ale asi ne pro tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to shrnul do teze, že pravidla byla dodržena, jen ne zrovna citlivě aplikována. Respktive byla záměrně aplikována tak, aby potěšila oko divákovo. Neimplikovala výsledek, jen chtěla zdramatizovat cestu k němu. 

 

No a vyšlo z toho tohle. :)

 

A jak píše Bert, je namístě aby FIA zahájila debatu o tom, zda není záhodno ty pravidla upravit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, John_Lenon napsal:

Já bych to shrnul do teze, že pravidla byla dodržena, jen ne zrovna citlivě aplikována. Respktive byla záměrně aplikována tak, aby potěšila oko divákovo. Neimplikovala výsledek, jen chtěla zdramatizovat cestu k němu. 

 

No a vyšlo z toho tohle. :)

 

A jak píše Bert, je namístě aby FIA zahájila debatu o tom, zda není záhodno ty pravidla upravit.

Vidíš a ani s tímhle nejsem moc srozuměn- to tenhle sport dle mýho dělá zajímavej- hledáš skulinku v pravidlech, riskuješ, taktizuješ ( někdy to vypadá krkolomně a nesmyslně, ale ono to pomůže, nebo taky ne ). Na rovinu, sleduju to poměrně dlouho ač ne nijak intenzivně a nebaví mě koukat na 85x projetou tu samou zatáčku, baví mě ta taktika. Proto smekám před přezutím a dalšíma hovadinkama ke konci závodu a prostě tím riskem, ač to úplně košer není či třeba rozhodnutím natankovat mín a podobně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nene. O hledání skulinek ze strany týmů se nebavim. To je víceméně v pohodě. Viz. Flex wings, nebo loňské měnění sbíhavosti u Mercedesu - to je akceptovatelné a z mého pohledu přináší pokrok v tom sportu, který v konečném důsledku může znamenat i pokrok pro automobilismus obecně.

 

Spíš mi jde o výklad pravidel ze strany ředitelství závodu. Určitě byl kreativní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, John_Lenon napsal:

Nene. O hledání skulinek ze strany týmů se nebavim. To je víceméně v pohodě. Viz. Flex wings, nebo loňské měnění sbíhavosti u Mercedesu - to je akceptovatelné a z mého pohledu přináší pokrok v tom sportu, který v konečném důsledku může znamenat i pokrok pro automobilismus obecně.

 

Spíš mi jde o výklad pravidel ze strany ředitelství závodu. Určitě byl kreativní. 

Já tou skulinkou myslím tu kreativitu - hledáš, co není úplně zakázaný a zariskuješ a aplikuješ to. Vyjde to, jsi borec, nevyjde- disk. Je to risk a o to mi jde ( technické fičury tolik nesleduju ). Vsadil na "kreativitu" ředitelství a vyšlo to. Propříště to buď přímo uvedou v pravidlech, nebo to nechají být ( v to nevěřím ). N ejde to ale předem úplně odhadnout. Jestli mi rozumíš- jdeš a šlapeš na pole neprošlapané ( můžeme debatovat o tom, že je něco svinstvo nebo není ) a zkusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, kuncák7 napsal:

Asi jako ten tvůj- nejdřív brekot, že se pravidla ohýbají. Aha, v pravidlech to není. No nevadí, tak jak to mohlo být. Přečti si radši, co tu smolíš za blábol ( jeden za druhým ) a pak děkuj. Tvůj názor je snůška fanouškovských breptů. Já napsal zcela jasně, že to prokoučoval- jasně a srozumitelně, ale asi ne pro tebe.

Čím přesně to prokoučoval? Jak to měl v dané situaci udělat správně?

Jet přezout 5 kol před cílem, přijít o první místo a doufat, že ředitelství závodu nechá aspoň jedno ostrý kolo? A v tom jednom ostrým kole se snažit o předjetí Maxe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, Emiliano napsal:

Čím přesně to prokoučoval? Jak to měl v dané situaci udělat správně?

Jet přezout 5 kol před cílem, přijít o první místo a doufat, že ředitelství závodu nechá aspoň jedno ostrý kolo? A v tom jednom ostrým kole se snažit o předjetí Maxe?

Měl přezout za virtuálním SC před tím. I se na to ptal. Kdyby to udělali hned, jel by na relativně čerstvých. Tak dlouho špekulovali, až to nestihli...

Ten restart byl hodně zvláštní spíš tím "odvolával, co jsem odvolal a slibuju co jsem slíbil" ohledně předjíždění a restartu... osobně jsem čekal, že to dojedou za SC, tomu, proč padlo to rozhodnutí, ale rozumím, být bylo docela necitlivé. Za to, jak celou sezónu připískávali Šunkovi, jsem ale rád, že to tak dopadlo... Ale ta pachuť tam asi bude už navždycky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale vždyť tady přece vůbec nešlo o přezutí pneu... normálně by HAM vyhrál, protože mezi ním a VER bylo několik aut o kolo. jenže oni rozhodli, že nechají auta o kolo předjet SC, ale jenom ty, které jsou mezi HAM a VER... měli je nechat předjet všechny, to by se ale nejspíš nestihlo, nebo žádné... takhle mu vyčistili prostor a na ostatní auta sere pes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...