Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Hľadám niečo menšie, určite do 20 litrov. Tieto 40+ l hovädá nemám kam dať... Doteraz som roky bez problémov fungoval s lacnou "chladničkou" s peltierovým článkom, na noc ju dávam pod auto. No tento rok začali byť nočné teploty aj cez 10 stupňov, dokonca viac dní po sebe, takže sa mi potraviny začali kaziť, preto pozerám po kompresorovej.

Jo, a mala by vydržať časté náklony a otrasy, to vraj kompresorovým nerobí úplne najlepšie...

Odesláno
před 48 minutami, wawrik napsal:

Hľadám niečo menšie, určite do 20 litrov. Tieto 40+ l hovädá nemám kam dať... Doteraz som roky bez problémov fungoval s lacnou "chladničkou" s peltierovým článkom, na noc ju dávam pod auto. No tento rok začali byť nočné teploty aj cez 10 stupňov, dokonca viac dní po sebe, takže sa mi potraviny začali kaziť, preto pozerám po kompresorovej.

Jo, a mala by vydržať časté náklony a otrasy, to vraj kompresorovým nerobí úplne najlepšie...

Koukal bych po nějakém Engelu, nebo ARB.. ale tam ta cena bude dost podobná..

https://www.dalix.cz/cs/mobilni-chlazeni/autochladnicky/kompresorove-autochladnicky/engel?objem[0]=14&objem[1]=15&objem[2]=21

Odesláno

Tentokrat stan zustal doma. Jelo se ,,nalehko'' a spalo se v aute. Krasa. Na podzim to asi zopaknem.

 

IMG_5566 1.jpg

IMG_5588 1.jpg

IMG_5595 1.jpg

IMG_5736 1.jpg

IMG_5746 1.jpg

IMG_5753.jpg

IMG_5825.jpg

  • Like 4
  • Dát hlas 2
Odesláno

Máme za sebou další cestu, tentokrát 10 dnů ve 4 lidech. Trasa směr Bodamské jezero (spaní na pumpě), Avignon (spaní Stellplatz kousek od centra), Grand Canyon du Verdon (spaní kemp), Saint Tropez (spaní kemp 3 noci), zastávka Monako, kemp Sanmarino, pak už na sever do Verony, kde jsme spali na Stellplatzu, pak už jen zastávka v termálech u Mnichova (spaní na přilehlém Stellplatzu) a domů. Celkem 3500 km, 9 nocí, 1 rozbité zrcátko. Postřehy:

- v Caradu se jede fakt parádně a byť pomaleji než osobákem, dají se bez únavy překonávat velké vzdálenosti.

- Carado má přiměřeně silný motor a skvěle odstupňovanou převodovku, nezaváhá ani v nejprudších kopcích, kde je navíc příjemný asistent rozjezdu do kopce. Auto je slušně stabilní, ani silný boční vítr nedělá problémy. Na hrbolaté silnici kdeco v autě vrže nebo klepe, na hladké je ticho, čekal jsem to horší

- Carado se až neuvěřitelně proplete úzkými uličkami historických městeček, serpentinami v horách či přeplněnými ulicemi i uličkami metropolí, jako bylo v tomto případě třeba Monte Carlo. Opravdové hbité městské vozítko!

- dolil jsem půl litru oleje, prostě si to něco vezme. Spotřeba AdBlue je větší než u mého služebního Superbu, před odjezdem jsem natankoval a už chce zase. Spotřebu nafty jsem zatím přesně nevysledoval, cca 10-12 l na sto. Když jedu piánko, na dojezdoměru hodně přiskakují km, když přišlápnu, zase klesají. Software pro dojezdoměr se mi moc nelíbí.

- WC jsme vylévali skoro denně, často preventivně. Nebyl to problém na Stellplatzech, v kempech a často ani na benzinkách. Vodu jsme také párkrát dopouštěli

- v autě je jen motorová klimatizace. Přední část vozu vychladí skvěle, vzadu je už ale vedro. V tu chvíli pomohl střešní větrák Maxxfan - za jízdy jsme zapnuli odsávání a on odtáhl studený vzduch z přední části i dozadu. Vpředu se lehce oteplilo, vzadu dost ochladilo. Maxxfan se zatím ukazuje jako skvělá věc, fungoval i v kempu přes noc.

- na elektriku jsme byli připojeni 5 nocí (všechny v kempu). Nicméně solár i jízda dobíjeli baterku tak intenzivně, že to pro naše potřeby bohatě stačilo - svícení, vodní čerpadlo, dobíjení mobilů, Maxxfan a něco si asi vzala Truma. O lednici a ohřev vody se staral plyn.

- ve 4 lidech se  v autě bydlí skvěle, to bylo velmi milé překvapení. Nepletli jsme se, každý měl svůj prostor, 2 lidi se vyhnou. Měl jsem strach z velikosti koupelny, ale zbytečně - WC fungovalo výborně a také jsme se v autě často sprchovali, bylo to pohodlné a radši jsem se sprchoval v autě, kde hned teče horká voda, nemusím házet do sprchy žetony, furt mačkat čudlík aby tekla voda nebo stále měnit polohu, aby mi sprcha mířila kam potřebuju.

- policie nás nikde nestavěla a ani nás nikdo nevážil. Ale s tou váhou to nemusí být možná tak hrozné. Do pohotovostní hmotnosti auta, v tomto případě dle výrobce 2880 kg bez doplňků (markýza, Maxxfan, solár a dál vlastně už nevím co, možná televize?) se počítá i řidič (75 kg), 90% paliva, 1/4 vody v nádrži a tuším jedna plynová bomba, když tak mne opravte. Takže mi teoreticky zbývá 620 kg na další 3 lidi, jejich oblečení, potraviny, druhou plynovou bombu, kempingovou výbavu, rezervní kolo a jak jsem psal, markýzu, Maxxfan, soláry, případně televizi. Kola jsme neměli, dokonce jsem dočasně sundal i nosič a trvale jsem nechal odmontovat ze střechy satelit, který nevyužijeme. A tam bych se teoreticky měl vejít. Musím se nechat někde zvážit, teda auto...

   

20250719_202121.jpg

20250719_212224.jpg

20250720_145538~01.jpg

20250720_151040~01~01.jpg

20250721_114022~01.jpg

20250721_131003~01.jpg

20250721_183015~01~01.jpg

IMG-20250723-WA0015~01.jpg

20250723_162338~01.jpg

20250723_164626~01.jpg

20250721_190815.jpg

20250724_162637~01~01.jpg

IMG-20250724-WA0047~01.jpg

IMG-20250724-WA0045~01.jpg

20250725_180612~01.jpg

IMG-20250725-WA0004~01~01.jpg

20250725_200154.jpg

  • Like 5
  • Dát hlas 3
Odesláno

Bohužel dnešní obytné auta >7 metrů mají hmotnost s vybavením (satelit, solár, TV, markýza...) bez vody a s trochou nafty klidně 3200 kg, už je na čase, aby to zvedli na ty 4,25 tuny, je to neúnosné. Jak takové auto policajti zváží, tak pravděpodobně dostane pokutu, není šance dodržet 3,5 tuny.

Odesláno

Já tomu nějak nerozumím. Jakože do aut s celkovou hmotností do 3,5t se bude najednou dát naložit o 750kg víc?

To asi těžko. 
 

Takže si budeš moct koupit (řídit) těží karavan ale ve výsledku nula od nuly, protože do doho nataháš úplně stejný krámy jako do tří a půl tuny.

Odesláno

Ne, auta, která to navýšení nosnosti umožňují, se budou muset znovu homologovat. Například moje auto má tzv. heavy chassis, což umožňuje homologaci na 4250 kg. Většina toto nemá. Výrobci ale budou moci nově vyrábět auta 4,2 tuny a řídit je mohou všichni se standardním řidičákem bez placení mýtného. Současný problém je v tom, že současná auta mají doložnost 200-300 kg, tedy musí se do té váhy vejít rodina, 100 kg vody, jídlo, vybavení a venkovní sezení apod., což je nesmysl. V době, kdy 3,5 tunový karavan vážil 2800 kg nebyl žádný problém.

Většina to řeší tak, že koupí karavan 4,5 tuny, udělá si řidičák na náklaďák, platí mýtné, jezdí mimo dálnice 80 km/h (90 na dálnici) a má všechna omezení, co nákladní auta.

Odesláno (upraveno)

Díky je to vlastně dost vtipný. 
Jako koupit si 20t návěs na který můžeš naložit jenom 10T protože…. 😀

Na světě je spousta marnosti. Bus je homologovanej na jeden kočárek. Když tu druhou laktační kozu s kočárkem vykážeš tak je to dle homologace vpořádku, ale zaměstnavatel ti řekne že to vpořádku není protože cestující, respektive že to je na tvém uvážení aby se vyhnul odpovědnosti. 
Tak a co teď?  Nechat se vláčet tiskem nebo to risknout že nenabouráš a dobře to dopadne.

Stejný s váhou. Vezu 100 150 kilovejch prasat a jsem přes váhu 😀

Absurdistán.

Upraveno uživatelem YPO
Odesláno

Ypo, ještě větší legrace je s ultra lehkými letadly. Konec konců, máme zde člena, který o tom ví mnohem více, nežli já, tak ať nám k tomu něco napíše. 

Odesláno (upraveno)

O tom nic nevím, nicméně jsem asi před dvěma dny přemýšlel že bych vzal rodinku z Roudnice (letiště) na vyhlídkový let dle přání a po přečtení podmínek jsem to vzdal(váha x věk)

*i když teda pod čarou tam bylo cosi napsáno že je možné všechno 😀

Upraveno uživatelem YPO
Odesláno

A moderne autobusy sa zvazia uz same? ... alebo je to stale na okometrii sofera kedy uz je cez vahu? Zaujima ma to, lebo to pomerne casto vidim ze borec zastavi a len precedi ze je pretazeny a nebere. Tak reku ci mu tam vazne svieti kontrolka, alebo sa len robi dolezity.

Odesláno

Jasně že se bus sám nezváží.

Myslím že drtivé většině řidičů je to u prdele dokud se neštosujete u kabiny na tý žlutý podlaze. To vyhazuju i já protože nevidím ven.

Odesláno
V 30. 7. 2025 v 13:49, Bert napsal:

Ypo, ještě větší legrace je s ultra lehkými letadly. Konec konců, máme zde člena, který o tom ví mnohem více, nežli já, tak ať nám k tomu něco napíše. 

O tom se raději nechci rozepisovat. V každém případě bylo už před lety rozhodnuto, že i když byla max. hmotnost éra 450 kg, padák v tom být nemusel a pokud byl na palubě, mohlo být éro o 27 kg nebo tak nějak těžší, i při homologaci do 450 kg, tedy bez recertifikace. Dnes už je max. hmotnost UL 600 kg, ale na to už musí být provedena u 450 kg letadel recertifikace. Ale to se dostáváme jinam, já chtěl původně napsat jen to, že pokud jde o doložnost obytných aut, tak pokud je pohotovostní hmotnost, udávaná výrobci, už se započítáním paliva, řidiče a části vody, tak je praktická doložnost cca o 150 kg větší, než jsem si původně myslel. Když jsem dříve kouknul do TP a viděl pohotovostní hmotnost 2880 kg, myslel jsem, že těch 620 kg do 3500 kg jsem už zčásti vyčerpal markýzou, soláry, Maxxfanem, rezervním kolem, výbavou kuchyně, koupelny, kempingovým nábytkem atd. - můj odhad toho byl do 150 kg a žil jsem tedy v tom, že na 4 lidi, jejich osobní výbavu, gril, vodu, plyn + druhou plynovou láhev, nějaké to nářadí, koloběžky nebo kola + nosič na kola atd. mi zbývá cca 470 kg, což je málo. Ale když si z toho škrtnu řidiče, vodu atd., vypadá to hned lépe. To mi potvrdil i kamarád, který má skoro stejné auto, jezdí 5 lidí (i když z toho 3 děti), vozí kola, velký gril, rezervní kolo atd., byl i na váze a prý se do 3500 kg vešli. Vážili jste někdo takto plně naložené auto?

Odesláno (upraveno)

Já jsem vážil svoje auto bez vody v nádržích, palivo 30%, já (90kg), dvě ženský (2x 65 kg), dítě (12kg) - na váze 3,6 tuny celkem. Nevozíme nic zásadního ultralehký nábytek, venkovní kobereček, pitnou vodu 20 litrů, něco v lednici. Nevozíme žádné konzervy, basy piv apod. pouze 14 kg malou koloběžku, plyn 1 bomba v kompozitu.  Jenže auto má 3090 kg v základu. Připočítat tedy musím dva malé solární panely na střeše, satelit, klima, pergola, TV 22". Ono se to fakt nezdá v autě je spousta pitominek na údržbu, nářadí, kosmetika, sekyrka apod. taky to klidně dá 20 kg. Obecně nejsme schopni se do 3,5 tuny vejít, jedině jezdit úplně prázdný jenom s oblečením. Takže vozím 200 EUR na pokutu.

Upraveno uživatelem Josef01
  • Dát hlas 1
Odesláno

Zdar bydlíci !

V srpnu si pújčuju obytňák a valíme na týden směr Holansko, Belgie.

Mohu prosit doporučení na nějaké stránky/apliaci, či co, prostě stelplacy, možnost parkování, spaní na divoko, benzinky, kde se dá vypustit/napustit ?

Jsem začátečník, tak předem děkuji !

Odesláno
Zdar bydlíci !
V srpnu si pújčuju obytňák a valíme na týden směr Holansko, Belgie.
Mohu prosit doporučení na nějaké stránky/apliaci, či co, prostě stelplacy, možnost parkování, spaní na divoko, benzinky, kde se dá vypustit/napustit ?
Jsem začátečník, tak předem děkuji !

Já používám defakto po celé evropě aplikaci park4night


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Dát hlas 1

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...