Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tak se nám blíží sezóna. Do Důry mne čeká nová baterka, menší servis a STK, prostě prkotiny, takže se mohu bavit povídáním s AI, která mi na vyžádání vytváří různé obrázky😀. Že by inspirace..?

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted

Parada. A ten Sprinter taky. Mit volnejch par mega,necham si to postavit od Sportmobile. Krasny. 

Posted
před 2 hodinami, TLD napsal:

Parada. A ten Sprinter taky. Mit volnejch par mega,necham si to postavit od Sportmobile. Krasny. 

....ja mit par volnych mega, tak spise tohle.... ;-).

 

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted

Ty obrázky to jsou krasavci opravdu. To bych jednou chtěl :) no nic zpět do reality ... letos opět výjezdy s obytným přívěsem Niewiadow N126 :) ale i tak si to užiju :)

Posted

Xekonomorfus,je to parada. Ale nic pro me potreby. Velke,tezke,neobratne. Mam kamarada co si udelal MANa,neco podobneho a ty naklady na provoz sou sileny. Mytne,spotreba. Ale krasny to je. To jo. 
jedine,ze bych se vystehoval z baraku a mel vanlife na 100%. Pak jo😂😂😂

Posted
před 2 hodinami, Xenomorfus napsal:

....ja mit par volnych mega, tak spise tohle.... ;-).

.. a par volnych mesicu v roce, asi tak 3-4.. 😅

Posted

TLD: Tak to vis, ja sem proste na ty velke auta ;-). A kdyz bych mel na tohle, sem si jist, ze by mne provoz vubec netrapil ;-).

Murphy97: To uz by asi bylo to posledni ;-).

Posted
před 18 hodinami, TLD napsal:

Parada. A ten Sprinter taky. Mit volnejch par mega,necham si to postavit od Sportmobile. Krasny. 

Sprinter namalovala AI po zadání "Obytný Mercedes Sprinter Taklamakan v přírodě". Taklamakan je existující obytné auto, na Sprinterech 4x4 ho dělá tuším holandská firma, zabývající se převážně loděmi (takže dřevo atd. uvnitř spíš připomíná jachtu), montáž probíhá v Německu, kousek od CZ hranic. Vloni ho kupovala bývalá přítelkyně, je to relativně malé auto pro dva lidi, ale jí vyhovuje. 

Posted
V 1. 3. 2024 v 11:59, JR_2010 napsal:

Ivane, jakou používáš aplikaci? Jestli to tedy není tajný...

Tohle namaloval Copilot.

  • 4 weeks later...
Posted

Zdar, tak co, sezóna začíná, kam se chystáte kempit ? Rád se nechám inspirovat k nějakému výjezdu :) díky

  • 4 weeks later...
Posted

Sezóna začíná, já přivezl domů ze zimoviště Důru, i když to na nějaké větší kempování letos nebude. Ale proč píšu - uvažujeme o koupi staršího obytného auta a i když mám rád vestavby v dodávkách, přikláníme se spíš k něčemu většímu, délka kolem 7 metrů, do 3,5 tuny ale s přiměřenou doložností. Chceme, aby nám auto vydrželo dlouho a protože do důchodu už není daleko, možná s ním časem vyrazíme třeba na měsíc, i déle. Tím zdůvodňuji preferenci klasické obytky před dodávkou. ALE - existují 3 koncepce - polointegrál, integrál, alkovna. S alkovnou jsem před pár lety jezdil 3 týdny po Novém Zélandu, kupodivu to šlo a bylo to praktické. S výškou jsem problém neměl, spotřebu neumím posoudit a aerodynamický hluk byl v normě. A uvnitř to bylo super. Osobně se mi to ale moc nelíbí a tak se chci zeptat:

- existují běžně polointegrály se stahovací postelí nad kabinou, kde se dá pod staženou postelí normálně sedět na otočených sedačkách řidiče a spolujezdce a kolem postele se dá projít zvenku dozadu do auta? Nebo je to spíš výjimka? Nedělá vytažená postel za jízdy bordel (klepání, vrzání..)? Lze postel vytáhnout ke stropu i s ložním prádlem?

- dotaz k integrálům - různě slýchám, že je u nich problém s opravitelností přední části, resp. dostupností a cenami světel, nárazníku, okna atd. Stát se může cokoliv a uvědomuji si, že vesměs u všech obytek může být podobný problém, pokud dojde k poškození obytné nástavby, třeba při nárazu zezadu, ale z nějakého důvodu si to víc uvědomuji u integrálů, snad proto, že stačí kamínek a přední okno či světlo může být KO. Máte s tím zkušenost? Je třeba se bát, pokud jde třeba o 10-15 let staré auto? Jak dostupný je kompletní servis? Díky. 

PS: Bohužel, s novým autem přijde i loučení s Důrou, bude to těžké, hodně jsme toho spolu zažili. Ale letos si ji ještě užiju..  

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted

Víkend v Rakousku za lezením na Hohewand. Kemp pro nenáročné na farmě pod skalami u přistávačky paraglidistů. 

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Posted
před 2 hodinami, Piplík napsal:

Víkend v Rakousku za lezením na Hohewand. Kemp pro nenáročné na farmě pod skalami u přistávačky paraglidistů. 

Super 👌

Posted
před 2 hodinami, Piplík napsal:

Víkend v Rakousku za lezením na Hohewand. Kemp pro nenáročné na farmě pod skalami u přistávačky paraglidistů.

Přesně tak, je to super. Už se nemůžu dočkat až zase vyjedeme.

  • 2 weeks later...
Posted
V 30. 4. 2024 v 12:09, Ivan Lelák napsal:

Sezóna začíná, já přivezl domů ze zimoviště Důru, i když to na nějaké větší kempování letos nebude. Ale proč píšu - uvažujeme o koupi staršího obytného auta a i když mám rád vestavby v dodávkách, přikláníme se spíš k něčemu většímu, délka kolem 7 metrů, do 3,5 tuny ale s přiměřenou doložností. Chceme, aby nám auto vydrželo dlouho a protože do důchodu už není daleko, možná s ním časem vyrazíme třeba na měsíc, i déle. Tím zdůvodňuji preferenci klasické obytky před dodávkou. ALE - existují 3 koncepce - polointegrál, integrál, alkovna. S alkovnou jsem před pár lety jezdil 3 týdny po Novém Zélandu, kupodivu to šlo a bylo to praktické. S výškou jsem problém neměl, spotřebu neumím posoudit a aerodynamický hluk byl v normě. A uvnitř to bylo super. Osobně se mi to ale moc nelíbí a tak se chci zeptat:

- existují běžně polointegrály se stahovací postelí nad kabinou, kde se dá pod staženou postelí normálně sedět na otočených sedačkách řidiče a spolujezdce a kolem postele se dá projít zvenku dozadu do auta? Nebo je to spíš výjimka? Nedělá vytažená postel za jízdy bordel (klepání, vrzání..)? Lze postel vytáhnout ke stropu i s ložním prádlem?

- dotaz k integrálům - různě slýchám, že je u nich problém s opravitelností přední části, resp. dostupností a cenami světel, nárazníku, okna atd. Stát se může cokoliv a uvědomuji si, že vesměs u všech obytek může být podobný problém, pokud dojde k poškození obytné nástavby, třeba při nárazu zezadu, ale z nějakého důvodu si to víc uvědomuji u integrálů, snad proto, že stačí kamínek a přední okno či světlo může být KO. Máte s tím zkušenost? Je třeba se bát, pokud jde třeba o 10-15 let staré auto? Jak dostupný je kompletní servis? Díky. 

PS: Bohužel, s novým autem přijde i loučení s Důrou, bude to těžké, hodně jsme toho spolu zažili. Ale letos si ji ještě užiju..  

S alkovnou jsem jel naposledy uz pred hodne lety a co si vzpominam, tak diky vyraznemu aerodynamickemu odporu to moc nechtelo jet, zralo to jako krava a ani vyska nebyla uplne plus. Treba ve Francii mytne jako za autobus a clovek uz musi lepe planovat a pouzivat specialni navigaci, protoze neprojede pod kazdym mostem.

Co se polointegralu tyce, tak stahovaci postel maji casto (i kdyz je to vetsinou jako priplatkova vybava). Sedet se pod stazenou posteli neda snad nikde. Projit zvenku bocnimi dvermi jak kde, inteligenteji postavena auta s tim pocitaji, ale uz jsem videl i dost aut, kde se muzes tak leda proplazit. Coz mi osobne prijde extremne debilni. Vytazena (nahore) postel za jizdy by rachtat nemela, pokud je dobre zacvaknuta v zamcich, ale s objemnejsim loznim pradlem se vetsinou moc zacvaknout nahoru neda. Taky je potreba pocitat s tim, ze stahovaci postel docela dost vazi. Takze 7m auto s posteli, markyzou, televizi a dalsi vybavou bude mit velmi malou doloznost. 

V integralech se nevyznam.

Posted

My jsme loni pořidili T4 Californii exclusive (říkáme ji žabák) a zatím jsme brázdili jen ČR, abychom vůbec zjistili, co a jak nám sedí, je to naše první obytka. Letos se chystáme i dál. S dvěma dětma je to pravda už docela hrana a ve své třídě je to vlastně trochu uchylárna, alkovna na dodávce, ale je to zvládnutelný.

Loni se v rodině pořídila ještě T5 california beach (prakticky mulťák se zvedací střechou), protože velká obytka nás zatím úplně nelákala a upřímně i když víc místa by se sešlo, furt mě děsí, že je to prakticky papírová krabice na kolech.

Co se mi docela líbí jsou značkový vestaby do Ducata maxi nebo Sprintera, například Westfalia columbus a podobný.

Images are visible only to registered users. Please register or sign in to enable full experience.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...