Přejít na obsah

Nože


Doporučené příspěvky

V 14. 2. 2024 v 16:00, zceyee napsal:

Sandor nekde ukazoval ze po SJ nedava smysl prave kuze, protoze je hrubsi (teoreticky by pak mohl nuz byt rezivejsi, jako pilka, ale ne ostrejsi). Ten SG kotouc (defaultni) ma dve variaty pri pouziti toho kamene z nej lze udelat ekvivalent Gritu 220 a 1000. A u hrubeho SG (tedy 220 grit) .. mam problem s velmi pomalym ubiranim materialu (hlavne teda u dlat) a celkove nozu z tvrdych oceli (k nim mam hlavne tormek, ty mekky ocele to ubira jak maslo), treba ZDP-189. Dokazal bys porovnat ten diamantovej DF250 s SG250 co se tyce ubirani materialu? Ja se prave rozmyslim mezi tim diamantovym s gritem 600 a SB-250 ..

 

edit: Jinak se divim ze je to takovy skok z DF na SJ .. z SG na SJ je to celkem v pohode a na SJ staci par tahu a fazeta je zrcadlo (a to je z 1000 na 4000 grit).

Kůže že by byla hrubší..? Hmm, to se snad takto nedá vůbec říct, totiž bez dalších detailů. Záleží z jaké strany kůže, z čeho kůže, v jaké tloušťce, pak na čem je nalepená nebo volně zavěšená a napnutá (?), bez pasty nebo s pastou, diamantem ap. O tom by se dalo popsat několiko stran, ale rozhodně ostří při správném postupu vytáhneš (měření BESS je toho asi důkazem, já teda zatím nemám měrku koupenou), už jen proto, že pasty nebo spreje můžeš mít s "hrubostí" 0,5 - 1 micron.. Dle JIS 1,2 mikronu odpovidá zrnitosti 8000.. Sandor je neskutečný borec, rozumí tomu zdaleka nejvíce 💯👌, možná ale třeba myslel ten Tormek obtahovací kotouč (háže) v kombinaci s Tormek pastou (?)   

Kámen SG 250 samozřejmě znám, případně SB 250, ale nikdy jsem ho nezkoušel, nemohu proto porovnat.. Rád bych zůstal jen u diamantu nebo CBN, ten stabilní průměr kotouče a úběr vše materiálu, to je paráda :)  DF bere na můj vkus hodně, v pohodě tím vytvoříš nový úhel ostří (ZDP 189 ale nemám), chybí mi momentálně mezičlanek.. Jemný kotouč na oživení fazety. DE proto beru jako jasnou volbu. Také tím zkrátím práci na SJ díky lepšímu ostří z DE (nebo alespoň doufám).   

před 15 hodinami, prizak napsal:

Moc ti děkuju za odpověď, já mám většinu nožů od COLD STEEL a ocel S35VN. Ta je moje oblíbená a uvažuji právě o koupi nějaké soupravy na broušení. Uvažoval jsem od firmy KMFS, lidi si to chválím ale TORMEK mě láká, i když nevím, jak to mému ,,zástupci pro věci finanční" vysvětlím 🙂 :-). Ta zrnitost, co píšou prodejci - brusný kotouč SG-250 (zrnitost 220) ale není echt zrovna, že? Ty jsi dokupoval nějaký kotouč? Nezlob se, ale docela by mi to pomohlo. Díky zatím, pěkný den.

Dlouhé roky jsem brousil na syntetických japonských kamenech, keramice, přírodních kamenech ap.. Ten bordel kolem, pracnost, časová náročnost.. To všechno mě přestalo postupně bavit. A to pominu výsledek, já rozhodně ani po těch letech jsem nebyl schopen z ruky udržet konstatní úhel a mít tak stejný úhel fazety po celé délce nože.  Tormek jsem chtěl vždycky, jenže ta cena, že.. Když ale minulý rok vyšla edice k 50. letému výročí v parádní černé barvě se zárukou 50 let.. To už jsem neodolal 😀 Jak jsem psal výše, bohužel nemám zkušenost s SB ani SG kotouči, ani neplánuji jejich koupi.. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci, trochu odbočím, ale ne moc - co by jste mi mohli doporučit na ZrO2 čepel (mám zavírák, ne kuchyňák)? Zkoušel jsem vše, co mám doma včetně DMT a výsledek se limitně blíží nule....Díky moc za info. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Mate
před 4 hodinami, Moty napsal:

Výrobce je Mat, viz knife.cz

A o, je to tak. Jedná se o jednu z mých prací, ale na knife už rok nejsem, zrušil jsem tam svou registraci. Takže lze mě dohledat jen na fb. Duck knives. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, Mate napsal:

zrušil jsem tam svou registraci

No, je fakt, že jsem Tě ve fotogalerii nedohledal a pak mi knife spadnul🤦‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Axel napsal:

Kůže že by byla hrubší..? Hmm, to se snad takto nedá vůbec říct, totiž bez dalších detailů. Záleží z jaké strany kůže, z čeho kůže, v jaké tloušťce, pak na čem je nalepená nebo volně zavěšená a napnutá (?), bez pasty nebo s pastou, diamantem ap. O tom by se dalo popsat několiko stran, ale rozhodně ostří při správném postupu vytáhneš (měření BESS je toho asi důkazem, já teda zatím nemám měrku koupenou), už jen proto, že pasty nebo spreje můžeš mít s "hrubostí" 0,5 - 1 micron.. Dle JIS 1,2 mikronu odpovidá zrnitosti 8000.. Sandor je neskutečný borec, rozumí tomu zdaleka nejvíce 💯👌, možná ale třeba myslel ten Tormek obtahovací kotouč (háže) v kombinaci s Tormek pastou (?)   

Kámen SG 250 samozřejmě znám, případně SB 250, ale nikdy jsem ho nezkoušel, nemohu proto porovnat.. Rád bych zůstal jen u diamantu nebo CBN, ten stabilní průměr kotouče a úběr vše materiálu, to je paráda :)  DF bere na můj vkus hodně, v pohodě tím vytvoříš nový úhel ostří (ZDP 189 ale nemám), chybí mi momentálně mezičlanek.. Jemný kotouč na oživení fazety. DE proto beru jako jasnou volbu. Také tím zkrátím práci na SJ díky lepšímu ostří z DE (nebo alespoň doufám).   

Dlouhé roky jsem brousil na syntetických japonských kamenech, keramice, přírodních kamenech ap.. Ten bordel kolem, pracnost, časová náročnost.. To všechno mě přestalo postupně bavit. A to pominu výsledek, já rozhodně ani po těch letech jsem nebyl schopen z ruky udržet konstatní úhel a mít tak stejný úhel fazety po celé délce nože.  Tormek jsem chtěl vždycky, jenže ta cena, že.. Když ale minulý rok vyšla edice k 50. letému výročí v parádní černé barvě se zárukou 50 let.. To už jsem neodolal 😀 Jak jsem psal výše, bohužel nemám zkušenost s SB ani SG kotouči, ani neplánuji jejich koupi.. 😉

Jj rikal to v jednom ze svych videi, ze po SJ250 nedava smysl pouzivat kuzi (a dokladal to vysledky pod mikroskopem), pamatuju si ze nemyslel tu tormek kuzi (tu sem pouzil snad 1x), ale mel to nekde na stole natazene .. co to bylo za kuzi a jake pasty pripadne pouzil si vsak nepamatuju. Urcite to bude mit na youtube kanale, ja jsem to tam vsak nenasel, musel bych to co jsem videl prehrat znovu. A tolik casu nemam, mozna mu zkus napsat nebo zavolat jestli te to zajima (usetris spoustu casu a srani s kuzi).

 

Pokud Te nenapadne tormeka prodat, mas ho na furt. Nevim snad o nikom kdo by resil zaruku. 

 

Jinak jestli neznas tak tohle je dobra vec k Tormeku, taky usetri trochu casu .. https://play.google.com/store/apps/details?id=au.com.knifegrinders.knife&pcampaignid=web_share

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2024 v 10:56, Axel napsal:

Kůže že by byla hrubší..? Hmm, to se snad takto nedá vůbec říct, totiž bez dalších detailů. Záleží z jaké strany kůže, z čeho kůže, v jaké tloušťce, pak na čem je nalepená nebo volně zavěšená a napnutá (?), bez pasty nebo s pastou, diamantem ap. O tom by se dalo popsat několiko stran, ale rozhodně ostří při správném postupu vytáhneš (měření BESS je toho asi důkazem, já teda zatím nemám měrku koupenou), už jen proto, že pasty nebo spreje můžeš mít s "hrubostí" 0,5 - 1 micron.. Dle JIS 1,2 mikronu odpovidá zrnitosti 8000.. Sandor je neskutečný borec, rozumí tomu zdaleka nejvíce 💯👌, možná ale třeba myslel ten Tormek obtahovací kotouč (háže) v kombinaci s Tormek pastou (?)   

Kámen SG 250 samozřejmě znám, případně SB 250, ale nikdy jsem ho nezkoušel, nemohu proto porovnat.. Rád bych zůstal jen u diamantu nebo CBN, ten stabilní průměr kotouče a úběr vše materiálu, to je paráda :)  DF bere na můj vkus hodně, v pohodě tím vytvoříš nový úhel ostří (ZDP 189 ale nemám), chybí mi momentálně mezičlanek.. Jemný kotouč na oživení fazety. DE proto beru jako jasnou volbu. Také tím zkrátím práci na SJ díky lepšímu ostří z DE (nebo alespoň doufám).   

Dlouhé roky jsem brousil na syntetických japonských kamenech, keramice, přírodních kamenech ap.. Ten bordel kolem, pracnost, časová náročnost.. To všechno mě přestalo postupně bavit. A to pominu výsledek, já rozhodně ani po těch letech jsem nebyl schopen z ruky udržet konstatní úhel a mít tak stejný úhel fazety po celé délce nože.  Tormek jsem chtěl vždycky, jenže ta cena, že.. Když ale minulý rok vyšla edice k 50. letému výročí v parádní černé barvě se zárukou 50 let.. To už jsem neodolal 😀 Jak jsem psal výše, bohužel nemám zkušenost s SB ani SG kotouči, ani neplánuji jejich koupi.. 😉

Ahoj, moc cti děkuji za odpověď, už se mi rýsují výmluvy doma. Moc prosím, mohl bys mi napsat, jaký kotouč používat ty sám osobně, popřípadě kotouče, (zda jsi doobjednaval) nechci tě otravovat, jen bych chtěl mít malinko jasno díky tvé zkušenosti. A ještě by mě moc zajímalo, zda u některých nožů si dělal např. tečku na fazetě, abys ověřil, kde ti to bere popř . kde upravit úhel. Už dlouho otravovat nebudu, fakt 😀🇨🇿👍 Děkuju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, prizak napsal:

Ahoj, moc cti děkuji za odpověď, už se mi rýsují výmluvy doma. Moc prosím, mohl bys mi napsat, jaký kotouč používat ty sám osobně, popřípadě kotouče, (zda jsi doobjednaval) nechci tě otravovat, jen bych chtěl mít malinko jasno díky tvé zkušenosti. A ještě by mě moc zajímalo, zda u některých nožů si dělal např. tečku na fazetě, abys ověřil, kde ti to bere popř . kde upravit úhel. Už dlouho otravovat nebudu, fakt 😀🇨🇿👍 Děkuju.

Nemáš zač, určitě neotravuješ, rád se podělím o zkušenosti, Tormek T8 mám ale chvilku, sám jsem ve fází, že se s ním teprve učím pracovat.  V základu u black edice máš kotouč DE250 a obtahovací kompozitní CW220. Dokupoval jsem SJ250, níže dnes broušený chef knife KAI, nějaká základní řada Wasabi (?😀).. Sám si můžeš udělat obrázek, jak vypadá fazeta po DF a následne SJ250. 

DF je prostě hrubý a čím hrubější povrch, tím více následně musíš "trápit" SJ 250, což je vzhledem k jeho ceně drahá sranda. Je opravdu velmi jemný a tudíž extrémně citlivý na nastavení správného úhlu..  Pro rychlé nabroušení se dá použít i jen DF a obtahovací CW220, konečně přesně tak to je u kuchyňské verze T2. Ale osobně mi fakt chybí mezičlánek, dnes bych to udělal opačně a napřed určitě pořídil DE 250 a až potom SJ 250. 

Tady foto pro srovnání: 

brouseni_DF.jpg?ver=0brouseniSJ.jpg?ver=0   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 2. 2024 v 12:23, prizak napsal:

Ahoj, moc cti děkuji za odpověď, už se mi rýsují výmluvy doma. Moc prosím, mohl bys mi napsat, jaký kotouč používat ty sám osobně, popřípadě kotouče, (zda jsi doobjednaval) nechci tě otravovat, jen bych chtěl mít malinko jasno díky tvé zkušenosti. A ještě by mě moc zajímalo, zda u některých nožů si dělal např. tečku na fazetě, abys ověřil, kde ti to bere popř . kde upravit úhel. Už dlouho otravovat nebudu, fakt 😀🇨🇿👍 Děkuju.

Pokud chceš někoho,kdo rozumí velmi dobře Tormeku,napiš panu Šándorovi. Ten už s ním vyzkoušel možné i nemožné a navíc sám čas od času delá i workshopy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Axel .. jen pozor na jednu vec, kdyz brousis proti ostri (rychlejsi uber materialu ) a nedrzis pripravek pevne (a zvednes si omylem pri prehmatavani uhel), muze se ti ostri zahryznout do kotouce a to pak lita vsechno vsude, nuz jsem nasel na druhe strane mistnosti,  ochrana oci neni od veci. Ono jak je to tichy tak se to zda bezpecny, ale ma to silu. Stalo se mi to u SG kotouce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2024 v 12:10, Axel napsal:

Nemáš zač, určitě neotravuješ, rád se podělím o zkušenosti, Tormek T8 mám ale chvilku, sám jsem ve fází, že se s ním teprve učím pracovat.  V základu u black edice máš kotouč DE250 a obtahovací kompozitní CW220. Dokupoval jsem SJ250, níže dnes broušený chef knife KAI, nějaká základní řada Wasabi (?😀).. Sám si můžeš udělat obrázek, jak vypadá fazeta po DF a následne SJ250. 

DF je prostě hrubý a čím hrubější povrch, tím více následně musíš "trápit" SJ 250, což je vzhledem k jeho ceně drahá sranda. Je opravdu velmi jemný a tudíž extrémně citlivý na nastavení správného úhlu..  Pro rychlé nabroušení se dá použít i jen DF a obtahovací CW220, konečně přesně tak to je u kuchyňské verze T2. Ale osobně mi fakt chybí mezičlánek, dnes bych to udělal opačně a napřed určitě pořídil DE 250 a až potom SJ 250. 

Tady foto pro srovnání: 

brouseni_DF.jpg?ver=0brouseniSJ.jpg?ver=0   

Moc děkuju, kdyby mě v budoucnu ještě něco napadlo, zeptám se. Ať ti to řeže. Čusík 🇨🇿👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2024 v 12:27, bohus76 napsal:

Pokud chceš někoho,kdo rozumí velmi dobře Tormeku,napiš panu Šándorovi. Ten už s ním vyzkoušel možné i nemožné a navíc sám čas od času delá i workshopy. 

V 18. 2. 2024 v 12:10, Axel napsal:

Nemáš zač, určitě neotravuješ, rád se podělím o zkušenosti, Tormek T8 mám ale chvilku, sám jsem ve fází, že se s ním teprve učím pracovat.  V základu u black edice máš kotouč DE250 a obtahovací kompozitní CW220. Dokupoval jsem SJ250, níže dnes broušený chef knife KAI, nějaká základní řada Wasabi (?😀).. Sám si můžeš udělat obrázek, jak vypadá fazeta po DF a následne SJ250. 

DF je prostě hrubý a čím hrubější povrch, tím více následně musíš "trápit" SJ 250, což je vzhledem k jeho ceně drahá sranda. Je opravdu velmi jemný a tudíž extrémně citlivý na nastavení správného úhlu..  Pro rychlé nabroušení se dá použít i jen DF a obtahovací CW220, konečně přesně tak to je u kuchyňské verze T2. Ale osobně mi fakt chybí mezičlánek, dnes bych to udělal opačně a napřed určitě pořídil DE 250 a až potom SJ 250. 

Tady foto pro srovnání: 

brouseni_DF.jpg?ver=0brouseniSJ.jpg?ver=0   

 

 

V 18. 2. 2024 v 12:10, Axel napsal:

Nemáš zač, určitě neotravuješ, rád se podělím o zkušenosti, Tormek T8 mám ale chvilku, sám jsem ve fází, že se s ním teprve učím pracovat.  V základu u black edice máš kotouč DE250 a obtahovací kompozitní CW220. Dokupoval jsem SJ250, níže dnes broušený chef knife KAI, nějaká základní řada Wasabi (?😀).. Sám si můžeš udělat obrázek, jak vypadá fazeta po DF a následne SJ250. 

DF je prostě hrubý a čím hrubější povrch, tím více následně musíš "trápit" SJ 250, což je vzhledem k jeho ceně drahá sranda. Je opravdu velmi jemný a tudíž extrémně citlivý na nastavení správného úhlu..  Pro rychlé nabroušení se dá použít i jen DF a obtahovací CW220, konečně přesně tak to je u kuchyňské verze T2. Ale osobně mi fakt chybí mezičlánek, dnes bych to udělal opačně a napřed určitě pořídil DE 250 a až potom SJ 250. 

Tady foto pro srovnání: 

brouseni_DF.jpg?ver=0brouseniSJ.jpg?ver=0   

Ahoj, prosím tě, pořád hledám, hledám a mám vyhlídnuto toto zatím. Pokud bych tě mohl poprosit, mrkni co to obsahuje popřípadě jestli bys mi poradil co dokoupit. Vesměs to bude na zavírací nože ale občas i na větší kuchyňský, no uvidíme, nějak bych se s tím popral. Ty kuchyňáky jedou většinou na 15 až 20 stupňů. Díky díky https://brusky.heureka.cz/tormek-t-4-original/#recenze/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2024 v 12:27, bohus76 napsal:

Pokud chceš někoho,kdo rozumí velmi dobře Tormeku,napiš panu Šándorovi. Ten už s ním vyzkoušel možné i nemožné a navíc sám čas od času delá i workshopy. 

Pan Šándor? Malinko tápu, asi nejsem tak velký profík, klepni mě  👍 Někdo zde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Mate

Včera jsem dokončil tuhle krásku. Nerez damach s jádrem A100 (60HRC) titan bolstry, titan klip, kovové dily v DLC, keramická ložiska, kalený čep, Fatcarbon, Matax III gen. Mám ho do své sbírky.

IMG_6136.jpeg

IMG_6137.jpeg

IMG_6138.jpeg

IMG_6139.jpeg

IMG_6141.jpeg

IMG_6140.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2024 v 12:10, Axel napsal:

Nemáš zač, určitě neotravuješ, rád se podělím o zkušenosti, Tormek T8 mám ale chvilku, sám jsem ve fází, že se s ním teprve učím pracovat.  V základu u black edice máš kotouč DE250 a obtahovací kompozitní CW220. Dokupoval jsem SJ250, níže dnes broušený chef knife KAI, nějaká základní řada Wasabi (?😀).. Sám si můžeš udělat obrázek, jak vypadá fazeta po DF a následne SJ250. 

DF je prostě hrubý a čím hrubější povrch, tím více následně musíš "trápit" SJ 250, což je vzhledem k jeho ceně drahá sranda. Je opravdu velmi jemný a tudíž extrémně citlivý na nastavení správného úhlu..  Pro rychlé nabroušení se dá použít i jen DF a obtahovací CW220, konečně přesně tak to je u kuchyňské verze T2. Ale osobně mi fakt chybí mezičlánek, dnes bych to udělal opačně a napřed určitě pořídil DE 250 a až potom SJ 250. 

Tady foto pro srovnání: 

brouseni_DF.jpg?ver=0brouseniSJ.jpg?ver=0   

Ahoj, tak jsem se kamaráde pevně rozhodl pro TORMEK, ještě nevím, zda půjdu do T-8, nebo T-4, ale používat to budu převážně na středně velké nože, z 80% ocel D2, S35VN a pak klasika jako 440. Jsem jen malinko rozladěn z výběru kotouče. Na videích jsem viděl i několik lidí, kteří pracovali na jednom noži s kotoučem DE-250 a stačilo. Ale někdo pak kotouč vyměnil za tebou uvedený SJ-250 a ,,dokončil". Ale, asi není nutné mít oba kotouče. V tom ještě trochu tápu, protože DFE-250 má výdrž opravdu dlouhou. Pěkný den přeji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, prizak napsal:

Ahoj, tak jsem se kamaráde pevně rozhodl pro TORMEK, ještě nevím, zda půjdu do T-8, nebo T-4, ale používat to budu převážně na středně velké nože, z 80% ocel D2, S35VN a pak klasika jako 440. Jsem jen malinko rozladěn z výběru kotouče. Na videích jsem viděl i několik lidí, kteří pracovali na jednom noži s kotoučem DE-250 a stačilo. Ale někdo pak kotouč vyměnil za tebou uvedený SJ-250 a ,,dokončil". Ale, asi není nutné mít oba kotouče. V tom ještě trochu tápu, protože DFE-250 má výdrž opravdu dlouhou. Pěkný den přeji.

Určitě vem T-8, uz jen kvuli rozmeru kotouce. Kotouce sou o gritech, na zacatek ti staci defaultni SG-250, casem dokoupis co budes potrebovat. Predpokladam ze vezmes po SG .. SJ .. protoze SG250 -> DE250 nedava zadnej smysl, za ty prachy mas podobnej vysledek. s SJ250 se dostanes na 4000 grit .. a mas fazetu jak zrcadlo.

 

edit: Axel ma diamantovy kotouc pac byl jako vychozi v limitovany edici. Tak jestli by se ti nekde povedlo sehnat tu, byla by to urcite vyhra.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, zceyee napsal:

Určitě vem T-8, uz jen kvuli rozmeru kotouce. Kotouce sou o gritech, na zacatek ti staci defaultni SG-250, casem dokoupis co budes potrebovat. Predpokladam ze vezmes po SG .. SJ .. protoze SG250 -> DE250 nedava zadnej smysl, za ty prachy mas podobnej vysledek. s SJ250 se dostanes na 4000 grit .. a mas fazetu jak zrcadlo.

 

edit: Axel ma diamantovy kotouc pac byl jako vychozi v limitovany edici. Tak jestli by se ti nekde povedlo sehnat tu, byla by to urcite vyhra.

Taky moc děkuju, takže, když se rozhodnu pro T-8, kotouč SJ-250 bude daleko lepší, ale má zrnitost 4000. Takže u decentně ,,tupé" čepele bude broušení trvat o něco déle, ale dokonale, je to tak? Jsem v tom TORMEKU ucho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jedna věc, ten kotouč SJ-250 je poměrně měkký, na ten se musí brát ohled jiný, nez na diamant, který má třeba hrubost 1500, ale je daleko tvrdší? Jasně, že s vyšší zrnitostí je výsledek o něčem jiném. Ahoj.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, prizak napsal:

Ještě jedna věc, ten kotouč SJ-250 je poměrně měkký, na ten se musí brát ohled jiný, nez na diamant, který má třeba hrubost 1500, ale je daleko tvrdší? Jasně, že s vyšší zrnitostí je výsledek o něčem jiném. Ahoj.

 

 

Kdyz vezmes tormek, predpokladam ze v zakladu ti s tormekem prijde kotouc SG-250 .. (nesezenes-li black verzi, u ktere ti v zakladu prijde diamantovy). A ten SG-250 ma zrnitost 220 .. na tom vezmes vsechnu hrubou praci, tim srovnas cepel tak aby fazeta byla cista (zadne vrypy). Takze mas cistou fazetu s gritem 220 A pak pokracujes na dalsi kotouc s jemnejsim gritem (pri vymene kotoucu se ti nemeni uhel, coz je velka vyhoda tormeku). Muzes z 220 prejit rovnou na 4000, ale bude ti brouseni dyl trvat (je to velkej skok). Proto Axel resi ten mezikamen, aby mel treba 250 -> 1200 -> 4000 ... stravis na tom o par desitek minut min .. na jednom nozi. A to uz dava smysl, hlavne ta soustredenost na tormeku je 100%, tam se nemuzes ulejt a nevnimat, pac sjedes cepeli na jinej uhel a udelas si v ni vryp .. a muzes zacit znovu (a nebo to pak hodinu zase rovnas na jemnejsim gritu). :D Jestli beres T-8, zacni na SG-250 (stejne ti prijde v zakladu) .. je k nemu kamen (tady prvni obrazek, prislusenstvi vlevo dole - https://brusnekameny.cz/cs/brusky-tormek/1927-tormek-t-8-original-bruska-na-brouseni-naradi-7392485000518.html ) .. a ten ma takovou funkci ze z toho SG kotouce umi udelat kotouc s gritem 220 a i kotouc s gritem 1000, ale dal se s nim nedostanes. A kdyz mam fazetu srovnanou na SG-250 s gritem 1000 ... dolesteni na SJ-250 s gritem 4000 je asi tak .. deset prejeti, coz je fakt hned. Kkotouc diamant s 1200 gritem ti usetri praci s tim kamenem (kterym menis 220-1000), casem je to dobry, ale rozhodne to neni nutnost a do zacatku bych to asi ani nedoporucil. Nejdriv se nauc na SG250 drzet nuz, pocitat uhly (coz je obcas trochu alchymie kdyz mas nekolik mm silnou cepel to srovnat tak aby to bylo z obou stran stejny. A pak premyslej o koupi dalsiho kotouce, hned do zacatku bych ho asi uplne nebral, budes delat chyby (musis delat chyby), z tech chyb se budes ucit, ziskas muscle memory a pak se teprve budes posouvat dal .. asi koupi toho SJ kotouce. Ale do zacatku neni potreba ho brat, je docela drahej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 2. 2024 v 17:45, zceyee napsal:

 

Jinak jestli neznas tak tohle je dobra vec k Tormeku, taky usetri trochu casu .. https://play.google.com/store/apps/details?id=au.com.knifegrinders.knife&pcampaignid=web_share

Díky za odkaz, znám a sleduju ho.. Btw na jeho videích právě můžeš vidět ve finální fází obtahování na kůži (bez pasty) + následné měření před a po.. 😉 Taky neskutečný borec, se Šandorem si můžou podat ruce, respekt před oběma :)

V 18. 2. 2024 v 12:33, zceyee napsal:

@Axel .. jen pozor na jednu vec, kdyz brousis proti ostri (rychlejsi uber materialu ) a nedrzis pripravek pevne (a zvednes si omylem pri prehmatavani uhel), muze se ti ostri zahryznout do kotouce a to pak lita vsechno vsude, nuz jsem nasel na druhe strane mistnosti,  ochrana oci neni od veci. Ono jak je to tichy tak se to zda bezpecny, ale ma to silu. Stalo se mi to u SG kotouce.

Brousím zatím jen proti ostří, po směru bych potřeboval ideálně dokoupit přípravek MB102 multi..  O tom riziku vím, díky, zatím ale bez problému, jsem vcelku "vyškolený" z klasického ručního broušení..  :D Povedl se mi udělat nejednou moc pěkný zářez.. 

před 11 hodinami, Mate napsal:

Včera jsem dokončil tuhle krásku. Nerez damach s jádrem A100 (60HRC) titan bolstry, titan klip, kovové dily v DLC, keramická ložiska, kalený čep, Fatcarbon, Matax III gen. Mám ho do své sbírky.

 

 

 

 

IMG_6141.jpeg

IMG_6140.jpeg

Super práce, krásnej kousek!!👌💯💪

před 47 minutami, prizak napsal:

Taky moc děkuju, takže, když se rozhodnu pro T-8, kotouč SJ-250 bude daleko lepší, ale má zrnitost 4000. Takže u decentně ,,tupé" čepele bude broušení trvat o něco déle, ale dokonale, je to tak? Jsem v tom TORMEKU ucho.

SJ250 má minimální úběr materiálu, to zkrátka není kámen na dělání fazety.. Nůž musí být ideálně perfektně ostrý už pří přechodu na tento finální kotouč.. Na japonci chceš strávit co nejméně času. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...