Přejít na obsah

Nože


Doporučené příspěvky

V 22. 2. 2024 v 21:59, zceyee napsal:

Kdyz vezmes tormek, predpokladam ze v zakladu ti s tormekem prijde kotouc SG-250 .. (nesezenes-li black verzi, u ktere ti v zakladu prijde diamantovy). A ten SG-250 ma zrnitost 220 .. na tom vezmes vsechnu hrubou praci, tim srovnas cepel tak aby fazeta byla cista (zadne vrypy). Takze mas cistou fazetu s gritem 220 A pak pokracujes na dalsi kotouc s jemnejsim gritem (pri vymene kotoucu se ti nemeni uhel, coz je velka vyhoda tormeku). Muzes z 220 prejit rovnou na 4000, ale bude ti brouseni dyl trvat (je to velkej skok). Proto Axel resi ten mezikamen, aby mel treba 250 -> 1200 -> 4000 ... stravis na tom o par desitek minut min .. na jednom nozi. A to uz dava smysl, hlavne ta soustredenost na tormeku je 100%, tam se nemuzes ulejt a nevnimat, pac sjedes cepeli na jinej uhel a udelas si v ni vryp .. a muzes zacit znovu (a nebo to pak hodinu zase rovnas na jemnejsim gritu). :D Jestli beres T-8, zacni na SG-250 (stejne ti prijde v zakladu) .. je k nemu kamen (tady prvni obrazek, prislusenstvi vlevo dole - https://brusnekameny.cz/cs/brusky-tormek/1927-tormek-t-8-original-bruska-na-brouseni-naradi-7392485000518.html ) .. a ten ma takovou funkci ze z toho SG kotouce umi udelat kotouc s gritem 220 a i kotouc s gritem 1000, ale dal se s nim nedostanes. A kdyz mam fazetu srovnanou na SG-250 s gritem 1000 ... dolesteni na SJ-250 s gritem 4000 je asi tak .. deset prejeti, coz je fakt hned. Kkotouc diamant s 1200 gritem ti usetri praci s tim kamenem (kterym menis 220-1000), casem je to dobry, ale rozhodne to neni nutnost a do zacatku bych to asi ani nedoporucil. Nejdriv se nauc na SG250 drzet nuz, pocitat uhly (coz je obcas trochu alchymie kdyz mas nekolik mm silnou cepel to srovnat tak aby to bylo z obou stran stejny. A pak premyslej o koupi dalsiho kotouce, hned do zacatku bych ho asi uplne nebral, budes delat chyby (musis delat chyby), z tech chyb se budes ucit, ziskas muscle memory a pak se teprve budes posouvat dal .. asi koupi toho SJ kotouce. Ale do zacatku neni potreba ho brat, je docela drahej.

Moc a moc děkuju za tyto rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se musel kolegovi číňanovi podívat na " střeva" . Vypadl kolík, který drží čepel v rovném stavu a brání " překlopení" čepele přes hřbet  . Je to ten otvor nahořeza čepelí. Problém je, že je to průměr cca 2,92- 2,95 a délka cca 6 mm.  Zajímavé jsou i " ložiska" ,je to nějaká teflonová páska v níž jsou kuličky.

IMG_20240225_093736.jpg

IMG_20240225_093742.jpg

Upraveno uživatelem bohus76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám jeden oblíbený nožík za pár kaček, Benchmade Griptilian ve starším provedení (ocel 154 CM).. Velmi lehký, s výbornou ergonomií (alepsoň teda pro moji ruku) se skvěle řešenou pojistkou.. :)

MELPardue2.jpg?ver=1


@bohus76 V jake cenove relaci se pohybuje takovy “Cinan”, znas ocel?  Premyslim, ze zkusim vzit kuchynak z  praskove ocele /udajne/ s HRC kolem 62-64.. Pro porovnani s Japoncem, jak velky (ne)bude rozdil 😉 

Uz jsem koukal i na nekolik kapesnich, ale vzdycky me to pustilo.. Papir (dneska spise webovky) snesou vsechno 😁

Upraveno uživatelem Axel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ocel je D2 teda 19573, taková polonerezka, cena nože cca 450kc

Mohl by někdo dát fotku ložisek u nějakého standardního kapesního nože? Ať mám alespoň porovnání 

Upraveno uživatelem bohus76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, bohus76 napsal:

Tak jsem se musel kolegovi číňanovi podívat na " střeva" . Vypadl kolík, který drží čepel v rovném stavu a brání " překlopení" čepele přes hřbet  . Je to ten otvor nahořeza čepelí. Problém je, že je to průměr cca 2,92- 2,95 a délka cca 6 mm.  Zajímavé jsou i " ložiska" ,je to nějaká teflonová páska v níž jsou kuličky.

IMG_20240225_093736.jpg

IMG_20240225_093742.jpg

Lozisko vypada v pohode, za to palec nahoru. Ale ten linerlock z jednoho kusu plechu, kdy cast ktera doseda na cepel ani nema jak byt tvrda (protoze to by tam museli nasroubovat neco s vyssi tvrdosti), tedy se rychle znici. Ale to je u levnych nozu klasika.

 

edit: ten kolik si ztratil nebo ho jeste najdes? Ten je docela dulezitej, myslim ze ani nepujde jen tak nahradit pac nebyva uplne symetrickej. Jinak vypadavaci kolik je klasika, to ma hodne nozu.

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolík je definitivně fuč,ale nevadí v práci si udělám nový. A jelikož je to tak debilní rozměr,tak přestružím otvor ve střenkách na průměr 3 mm ( je to pár setin) a dám standart kolíček. 

Snad to bude fungovat.

Upraveno uživatelem bohus76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neposunie sa potom aretacia cepele? Podla mna to co tam do tuch vacsich dier potom das, budes musiet pilnokpm uprostred osmrdlat aby sedela poistka. A tiez to vyzera ze tam hore nie je uplne moc masa na nejake zvacsovanie diery, aby Ti vrtak "neutiekol" nahor a neroztrhol ten plech smerom nahor.

 

Nebolo by schodnejsie vziat tycku 3mm upnut do vrtacky na na smirgli ztencit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to díra skrz plech,ale nikoliv skrz ten plast. Takže nevypadne. Délku udělám akorát,dle měření 6 mm ( 4 mm čepel a po 1,2 mm každá plechová strana ,zbytek vůle)

Navíc když tu díru vystružím na 3 H7 ,tak to bude držet i v tom plechu.

Upraveno uživatelem bohus76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 2. 2024 v 21:59, zceyee napsal:

Kdyz vezmes tormek, predpokladam ze v zakladu ti s tormekem prijde kotouc SG-250 .. (nesezenes-li black verzi, u ktere ti v zakladu prijde diamantovy). A ten SG-250 ma zrnitost 220 .. na tom vezmes vsechnu hrubou praci, tim srovnas cepel tak aby fazeta byla cista (zadne vrypy). Takze mas cistou fazetu s gritem 220 A pak pokracujes na dalsi kotouc s jemnejsim gritem (pri vymene kotoucu se ti nemeni uhel, coz je velka vyhoda tormeku). Muzes z 220 prejit rovnou na 4000, ale bude ti brouseni dyl trvat (je to velkej skok). Proto Axel resi ten mezikamen, aby mel treba 250 -> 1200 -> 4000 ... stravis na tom o par desitek minut min .. na jednom nozi. A to uz dava smysl, hlavne ta soustredenost na tormeku je 100%, tam se nemuzes ulejt a nevnimat, pac sjedes cepeli na jinej uhel a udelas si v ni vryp .. a muzes zacit znovu (a nebo to pak hodinu zase rovnas na jemnejsim gritu). :D Jestli beres T-8, zacni na SG-250 (stejne ti prijde v zakladu) .. je k nemu kamen (tady prvni obrazek, prislusenstvi vlevo dole - https://brusnekameny.cz/cs/brusky-tormek/1927-tormek-t-8-original-bruska-na-brouseni-naradi-7392485000518.html ) .. a ten ma takovou funkci ze z toho SG kotouce umi udelat kotouc s gritem 220 a i kotouc s gritem 1000, ale dal se s nim nedostanes. A kdyz mam fazetu srovnanou na SG-250 s gritem 1000 ... dolesteni na SJ-250 s gritem 4000 je asi tak .. deset prejeti, coz je fakt hned. Kkotouc diamant s 1200 gritem ti usetri praci s tim kamenem (kterym menis 220-1000), casem je to dobry, ale rozhodne to neni nutnost a do zacatku bych to asi ani nedoporucil. Nejdriv se nauc na SG250 drzet nuz, pocitat uhly (coz je obcas trochu alchymie kdyz mas nekolik mm silnou cepel to srovnat tak aby to bylo z obou stran stejny. A pak premyslej o koupi dalsiho kotouce, hned do zacatku bych ho asi uplne nebral, budes delat chyby (musis delat chyby), z tech chyb se budes ucit, ziskas muscle memory a pak se teprve budes posouvat dal .. asi koupi toho SJ kotouce. Ale do zacatku neni potreba ho brat, je docela drahej.

Ahoj, tak objednáno se základním kotoučem. Jak si psal, ačkoli se nepovažuji za úplné kopyto, Budu se snažit zjišťovat přesný úhel podle fasety a značení, odhadnout jak hodně jen nůž poničený a závěrečné lapování budu dělat teda přes kůži s pastou. Na tom se dá taky udělat docela solidní výsledek ve finále. Jako první pojedu na mém oblíbeném kuchyňském noži, který používám pouze na maso. Je starý asi 80 let (já jej mám asi 30 roků), ale fakt my na něj dodnes stačila na vytažení ostří keramická trubka odhadem úhel 17 až 20 stupňů Časem dám vědět, co se mi podařilo zkurvit. Ještě jednou děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 25. 2. 2024 v 22:32, bohus76 napsal:

Je to díra skrz plech,ale nikoliv skrz ten plast. Takže nevypadne. Délku udělám akorát,dle měření 6 mm ( 4 mm čepel a po 1,2 mm každá plechová strana ,zbytek vůle)

Navíc když tu díru vystružím na 3 H7 ,tak to bude držet i v tom plechu.

Tak nůž opět složen a funkční. Čep o který se ta čepel " zaráží" je průměr 3 mm , blbě jsem měřil 😜Jen co mě naštvalo, byly rozdílné délky šroubků v rámci klipu. Rozdíl pár desetin, pak to byl problém poskládat . Ještě dotaz třeba na Vojtu ( mydlinku) , dají se někde sehnat náhradní šroubky ? Ty u mě byly 2,5mm délka cca 6 mm.  Diky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, prizak napsal:

Ahoj, tak objednáno se základním kotoučem. Jak si psal, ačkoli se nepovažuji za úplné kopyto, Budu se snažit zjišťovat přesný úhel podle fasety a značení, odhadnout jak hodně jen nůž poničený a závěrečné lapování budu dělat teda přes kůži s pastou. Na tom se dá taky udělat docela solidní výsledek ve finále. Jako první pojedu na mém oblíbeném kuchyňském noži, který používám pouze na maso. Je starý asi 80 let (já jej mám asi 30 roků), ale fakt my na něj dodnes stačila na vytažení ostří keramická trubka odhadem úhel 17 až 20 stupňů Časem dám vědět, co se mi podařilo zkurvit. Ještě jednou děkuji.

To rad slysim, davej urcite fotky jak dopadly prvni pokusy, jsem zvedavej hlavne na chyby. :D Tormek mas na furt, to je dobra investice, mas-li k naradi vztah.

edit: jeste ze zacatku doporucuju rozmyslet se komu reknes ze mas brusku na noze, pac lidi ti budou davat na nabrouseni noze z burzy v hodnote dvacetikorun co meli v priborniku na chleba. Z oceli co je tak mekka ze nabrousit nejde, pretahujes jehlu ze strany na stranu a tak, jen srani s tim .. a s tema lidma, ja ty levny noze regulerne odmitam brousit. To jen takova rada, usetri ti to spoustu trapeni. :D

Upraveno uživatelem zceyee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, zceyee napsal:

To rad slysim, davej urcite fotky jak dopadly prvni pokusy, jsem zvedavej hlavne na chyby. :D Tormek mas na furt, to je dobra investice, mas-li k naradi vztah.

edit: jeste ze zacatku doporucuju rozmyslet se komu reknes ze mas brusku na noze, pac lidi ti budou davat na nabrouseni noze z burzy v hodnote dvacetikorun co meli v priborniku na chleba. Z oceli co je tak mekka ze nabrousit nejde, pretahujes jehlu ze strany na stranu a tak, jen srani s tim .. a s tema lidma, ja ty levny noze regulerne odmitam brousit. To jen takova rada, usetri ti to spoustu trapeni. :D

Moc moc děkuju, a ano, už kamarád mi říkal, že měkké nože jsou zlo. Jak jsem už někde psal, moje oblíbené materiály jsou D2 a S35VN. Mám s těmito čepelemi moc dobré zkušenosti, až na D, která je dost silně korozivní, ale u nože ,,pracovního" mi nějaká ta mapka nevadí, bo maká. Samozřejmě i běžné oceli 440 má také, ale to už jde. Moc rád udělám obrázek a pochlubím se :-). Asi za měsíc mi dorazí. Zatím prostě budu pracovat s tím základním kotoučem a kůží. Ještě jednou dík a asi za měsíc ahoj

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 2. 2024 v 16:15, bohus76 napsal:

Ty u mě byly 2,5mm délka cca 6

Ja si  pridelaval klip na nuz a mel jsem stejny problem. Potreboval jsem nahradit kratke 2.5 delsimi co budou drzet klip. Nakonec jsem je nasel v obchode pro modelare. Jen jsem jich koupil 8 (sada carnych) a potreboval jsem dva. Ale cela sada stala asi 90kc. Jestli chces cerne, muzu doma pohledat a zmerit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...