Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • po měsících...
  • po 4 týdnech...
Odesláno

 

Poklidný jednosměrný provoz nad oceánem je narušen jen občasnými lety v protisměru; )

Na západ letí vlastně jen pár letadel carga a pak lety z Turecka na Kubu a z Izraele do NYC a DC :)

 

 

post-49277-0-80484900-1584426268_thumb.jpg

  • po měsících...
Odesláno

Jak je to s bezpečností ve vzduchu? Viz. včerejší přistání letadla které nekomunikovalo a nakonec přistál na uzavřené dráze v Praze?
To že se z toho vyklubal zmatetý 79 letý důchodce je takové zapadající do naší Švejkárny, ale. Nějak si nedovedu představit kdyby se srazil
s velkým érem ve vzduchu (protože eveidentně letěl takňák naslepo), nebo havaroval na letišti, třeba kolize s letadlem připraveným k odletu
v kterým je 300 lidí a 80 tun paliva.
Ano, prohlášení armády že ho monitorovali a nebyl důvod nějak se vzrušovat jsem četl a přijde mi to velmi podivné.  

Odesláno

Neletěl do zakázaného vzdušného prostoru, evidentně šel na přistání (poslechl jsem si komunikaci z věže). To prohlášení je opravdu nešikovné, ale věděli o něm, a piloti velkejch strojů si dávali bacha. Legendární hláška jednoho Airbusu k řídícímu: Doufám, že o mně ten zmatenej ultralajtista ví. Nerad bych ho vzal s sebou do Egypta.

Odesláno
  V 27. 5. 2020 v 17:43, Bert napsal:

Neletěl do zakázaného vzdušného prostoru, evidentně šel na přistání (poslechl jsem si komunikaci z věže). To prohlášení je opravdu nešikovné, ale věděli o něm, a piloti velkejch strojů si dávali bacha. Legendární hláška jednoho Airbusu k řídícímu: Doufám, že o mně ten zmatenej ultralajtista ví. Nerad bych ho vzal s sebou do Egypta.

Rozšířit  

:D :D :D :D

Odesláno

Každá taková nehoda nebo incident se vyšetřuje a Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod k tomu vydává zprávu. Tyto zprávy jsou k dohledání na stránkách ústavu (nevím teda jestli úplně všechny), tak si mužeme počkat, co vyšetří, k čemu případně došlo - příčiny, porušení předpisů... a taky jaká budou případná opatření pro příště.

Odesláno
  V 27. 5. 2020 v 17:24, Tom4 napsal:

Jak je to s bezpečností ve vzduchu? Viz. včerejší přistání letadla které nekomunikovalo a nakonec přistál na uzavřené dráze v Praze?
To že se z toho vyklubal zmatetý 79 letý důchodce je takové zapadající do naší Švejkárny, ale. Nějak si nedovedu představit kdyby se srazil
s velkým érem ve vzduchu (protože eveidentně letěl takňák naslepo), nebo havaroval na letišti, třeba kolize s letadlem připraveným k odletu
v kterým je 300 lidí a 80 tun paliva.
Ano, prohlášení armády že ho monitorovali a nebyl důvod nějak se vzrušovat jsem četl a přijde mi to velmi podivné.  

Rozšířit  

S velkym letadlem ve vzduchu se nesrazi, protoze ted zadny nelitaj. :)

Ale vazne, celou dobu mel zapnuty odpovidac sekundarniho radaru, proto byl videt nejen na radarech pvo a rlp, ale i na internetu na tech ruznejch serverech jako flightradar24 atd.

Velky letadla jsou vybaveny protisrazkovym systemem TCAS, ktery reaguje na ten jeho zapnuty odpovidac a da pilotovi toho velkyho letadla radu k bezpecnemu vyhnuti.

Pokud by narazil na zemi do nejakyho letadla, tak to se samozrejme stat muze a neni zpusob jak tomu zabranit, je to proste lidska chyba a ty se bohuzel stavaj. Podobny pripad se stal napriklad panu Harrisonu Fordovi, ktery v podobnem veku jen tesne minul velke letadlo pripravene k odletu, protoze si spletl pristavaci drahu s drahou pro pojizdeni a pristal na pojizdecce. Narozdil od vcerejsiho dedka celou dobu komunikoval vysilackou s RLP, vsechno delal spravne, krasne pristal, akorat o kus vedle a tesne nad letadlem plnym lidi a petroleje... lidska chyba proste, neudelas nic.

Odesláno

Tak na Ruzyni ten TCAS snad ani nepotřebovali.

Řídící ho měla na radaru a zajišťovala odstupy, předpokládám.

Akorát měla možná hoňku, teď tam údajně lítaj pilně cvičné lety GA a nevěděla, co ten Němec udělá.

  • po 4 týdnech...
Odesláno

Děkuji za lichotku 🙂 ale stačí mi druhá. No, a ke změně intervalu je mnohem prozaičtější vysvětlení. Padesát ....

Za posledních dvacet let jsem zůstal na zemi jen jednou, na  měsíc, a to kvůli tlaku. Ten už je (snad) spolehlivě zaléčen, Nerad bych nějakou dobu létal jen FSX.

Odesláno

Ale jo, to já taky. Dokonce to bude důvod k upgrade herního HW, ale klíčovou roli zastávalo slůvko JEN ...

Naštěstí všechno dobře dopadlo, takže způsobilost v plném rozsahu (2. tř + IFR) prodloužena 🙂

  • po měsících...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...