Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  ¨safi napsal:
Pro ekonomicky uvažujícího člověka (ať už donucením, nebo rozhodnutím) je nejlepší si nechat zrenovovat Prim Sport 1/2 do ocelového pouzdra a má krásné hodinky na denní nošení a i s pěkným řemínkem by se měl vejít v pohodě do nějakých 8-10 tisíc (jestli si pamatuji správně z jiných příspěvků). Což je na české mechaniky odpovídající cena.

 

Ekonomicky uvažující člověk má digi Casio, hodinky na telefonu, nebo možná Seika. Ty co si myslí, že mají luxusní hodinky nosí hod. Festina, Lorus, Tissot apod. většinou quartz chronograf. To je realita u běžných lidí, mimo chronomag. B)

  • Odpovědi 318
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno (upraveno)

Pojem luxusu, býval v českých podmínkách vnímán spojením kvalitní věci se zemí (místem) původu: např. české pivo, české sklo, holandský sýr, francouzská vína a parfémy, japonská elektronika, brazilská káva, kubánské doutníky, švýcarské nože a hlavně švýcarské hodinky. Prostě swiss made je swiss made. Ostatní je jen lepší nebo horší náhražka, i když čas bude ukazovat taky. :guitar:

Upraveno uživatelem BUBÁK
Odesláno
  BUBÁK napsal:
Ekonomicky uvažující člověk má digi Casio, hodinky na telefonu, nebo možná Seika. Ty co si myslí, že mají luxusní hodinky nosí hod. Festina, Lorus, Tissot apod. většinou quartz chronograf. To je realita u běžných lidí, mimo chronomag. B)

 

děkuji za doplnění, správně má být ekonomicky uvažující člen chronomagu... :thumbsup_anim:

Odesláno (upraveno)
  BUBÁK napsal:
Pojem luxusu, býval v českých podmínkách vnímán spojením kvalitní věci se zemí (místem) původu: např. české pivo, české sklo, holandský sýr, francouzská vína a parfémy, japonská elektronika, brazilská káva, kubánské doutníky, švýcarské nože a hlavně švýcarské hodinky. Prostě swiss made je swiss made. Ostatní je jen lepší nebo horší náhražka, i když čas bude ukazovat taky. :guitar:

 

Dovoluji si drobně oponovat: Jamaiská káva (i podle cca 40 let staré komunistické publikace) :P To mi říká, že jsem ještě žádnou brazilskou plantážní kávu neochutnal...nejvyšší čas to napravit. Děkuji za podmět.

 

Ale jinak máš pravdu, ve vnímání luxusu a subjektivně pociťované kvality hraje významnou úlohu země/oblast původu (i s tou kávou) :D

Upraveno uživatelem ¨safi
Odesláno

Je tu několik věcí, na které bych rád reagoval:

 

1) Nelze sedět jedním zadkem na dvou židlích! Vydali jsme se cestou směrem k luxusnímu zboží, malosériové produkci a výrobě zakázkově exkluzivních solitérů. Období, kdy jsme se snažili ze všech sil se udržet na prodejnách a nabízet kvalitní hodinky za cenu jen o málo převyšující dnešní ceny čínských hodinek, které už naprosto ovládly to, čemu jsme byli zvyklí říkat hodinářství, je prostě za námi. Nikdo o takovou podobu primek nestál. Střední segment - umírněný luxus - by pro nás znamenal se přímo střetnout se zavedenou švýcarskou konkurencí, jejíž léta budovanou image by pro nás (firmu, která prošla privatizací a následným transformačním procesem plným obrovských ztrát) bylo nereálné. Přiznejme si, že takový souboj prostě nebylo možné vyhrát, a tak bylo rozumné se do něj vůbec nepouštět. To co firmu postavilo na nohy a stalo se základem novodobé firemní filozofie byl přístup k zákazníkovi jako ke spoluautorovi hodinek. Toto partnerství vtahuje zákazníka do úplně jiné role než tomu bylo dříve. Předně tu nejde již jen o samotný produkt, ale i o proces tvorby a příběh, jehož spoluautorem nebo alespoň objektem se stává sám zákazník. Typickým příkladem byl Alain Delon. Myslíte, že nikdy nedostal hodinky? Těžko. Přesto měl z našich hodinek upřímnou radost. A víte co ho dostalo absolutně nejvíc? Byla to kniha, vyrobená v jediném kuse pouze pro něj, v jeho mateřském jazyce. Ta obsahovala nejen texty o naší historii, ale i příběh vzniku jeho vlastních hodinek. Příběh popsaný do nejmenšího detailu a všech souvislostí je zasazen do ručně vázané knihy potažené kůží, se zlatě přelakovaným skladem listů a uložené do speciálního kartónového přebalu. Fakt, že si někdo dal tu práci mu hodinky nechat vyrobit (Michaela Maláčová a její společnost Miss Marketing), že konkrétně pro něj někdo frézoval individualizace a sestavoval celé hodinky, pro něj znamenal zážitek. Nevím, jestli jsem schopen to popsat dostatečně sugestivně, ale tady už jsou fakticky pouze součástí nějakého širšího záměru - záměru udělat člověka šťastným.

Toto všechno lze samozřejmě nabídnout jen člověku, který je tomu otevřen.

 

Je mi jasné, že mnoho lidí nikdy nezaakceptuje změnu v našem směrování, ale věřím tomu, že naše cílová skupina zákazníků je o našich aktivitách již dobře informována. Pokud to není celých 100%, vězte, že mi vůbec nevadí když se o nás další lidé dozví až napřesrok. Vždyť my bychom teď stejně nebyli schopni větší počet zákazníků uspokojit, aniž by se začaly neúměrně protahovat naše dodací lhůty. Jsem plně spokojen s tím, jaký počet zákazníků průběžně dozrává k rozhodnutí, že nechat si vyrobit nějaký ten solitérek na zakázku je vlastně docela dobrý nápad. Za dané situace je pro mne nesmyslné investovat do reklamy peníze. Nedávno jsem v jednom televizním pořadu o efektivitě reklamy mluvil na toto téma a zapravdu mi dal i můj oponent, který zastupoval asociaci reklamních agentur.

 

Stejně tak jako pro nás není smysluplné soupeřit se Swatch Group v přímém tržním srovnání, nemá pro nás smysl pokoušet se jim konkurovat na poli reklamy. Máme-li být úspěšní, musíme i tuto činnost dělat úplně jinak. Chápu, že díky tomu je to pro spoustu lidí nepřehledné, ale nějak nevidím důvod, proč bych měl naši strategii objasňovat lidem, kteří si stejně naše hodinky koupit nechtějí. Chci tím říci, že obecně je (minimálně tu na chronomagu) známo, že kdo má skutečný zájem se o nás něco dozvědět, tomu se dostane dostatečné pozornosti ať už z mé strany nebo ze strany mých kolegů. Tímto nabízím i všem novým členům chronomagu, že mohou vyzkoušet má slova v praxi. Telefon na mne nebo kolegu Boušku určitě najdou. Opakovaně nabízím i možnost návštěvy v naší firmě. Minimálně pro lidi, kteří mají ponětí o hodnotě lidské práce tam dojde, že je skutečně rozdíl mezi sériovou výrobou konfekčního zboží a zakázkovou, případně malosériovou výrobou hodinek, které jsou málokdy stejné či alespoň podobné. Nejprodávanější typy našich hodinek se prodávají v počtu max. 50ks od modelu, a to jsou ještě každé hodinky alespoň minimálně individualizovány. Drtivou většinu obratu tvoří skutečně ty zakázkově dělané solitéry, případně ještě zakázky pro firemní klientelu, kde se naše hodinky čím dál tím více ujímají jako hodnotné dárky pro obchodní partnery nebo i pro zaměstnance.

 

Co se týče reklamy, musím říci ještě pár svých argumentů, proč reklama není vhodným nástrojem pro růst našeho image. Všichni, kdož mají alespoň trošku ponětí o konstrukci ceny konfekčních hodinek vědí, že valnou část jejich ceny tvoří marže všech článků distribučního řetězce a nemalou položku tvoří marketingové náklady. Některé modely hodinek mi pak připadají jako koncentrovaná reklamní kampaň. Že je úspěšná, lze soudit i z toho, kolik laických zákazníků si je ochotno hodinky koupit a pyšně je nosit.

 

Proti tomu, my jsme přijali za své fakt, že naše struktura ceny také má své proti. Ceny našich hodinek obsahují jakousi "daň za exkluzivitu" danou řádově nižší produkcí, také naše hodinky mají pochopitelně nějaké distribuční a marketingové náklady, ale podstatné je, že je jejich struktura úplně jiná. Dává zákazníkům možnost posoudit, která z těchto dvou struktur je mu bližší.

 

Já říkám, že než bych investoval milion do reklamy, radši budu ten samý milion investovat do přímého kontaktu se zákazníky, do jejich spokojenosti a pocitu radosti. Samozřejmě nic se nezdaří 100%, může se ukázat, že pro některé zákazníky nebude náš model zajímavější. Soudím ale, že být jiný a nabízet něco jiného je jedním z klíčů k úspěchu.

 

Naší strategií je se věnovat takovému typu zákazníků, se kterými můžeme udržet dlouhodobý obchodní kontakt a hlavně zákazníkům, které bude náš přístup k věci bavit. Z mého pohledu jsme potenciál ČR využili zatím jen z cca 10%, takže prostor pro budoucí růst je poměrně slušný. Nicméně se nám pomalu začíná rozrůstat i export. Zahraniční zákazníci začínají přicházet a jsou leckdy velmi převapeni, co všechno umíme udělat. Začíná být zřejmé, že naše výrobní možnosti a schopnosti jsou daleko vyšší, než by si kdokoliv z těchto lidí býval pomyslel. Zájem začíná být o to intenzivnější, že už se na mém stole ocitly i nabídky na kapitálový vstup velmi silných zahraničních investorů. To je pro mě dostatečným důkazem o tom, že už se informace o naší existenci úspěšně šíří i za hranice. Zčásti díky několika lidem odsud z chronomagu, kteří se svými hodinkami pochlubili na zahraničních fórech, zčásti díky naší VIP klientele, která překvapuje své obchodní partnery jejich hodinkami při jednáních v zahraničí. Toto je pro mne propagace, která mi příjde úměrná tomu, jaký typ zboží nebo spíše služby nabízíme.

 

Veškeré další aktivity se tedy povedou ve smyslu zintenzivnění dosavadní činnosti. Formu přímého prodeje nevyjímaje. Pro zahraničí asi bude mít svá specifika, ale i tak zůstává mým hlavním cílem udělat firmu tak atraktivní, aby si zahraniční klientela našla cestu až do Nového Města nad Metují.

 

PS: Také občas sním o tom, vidět logo PRIM na spoileru vozu formule 1, ale v mých snech se neobjevují žádné bilboardy, ani celostránková inzerce v časopisech, které lidem říkají co je a co není cool. Možná je to tím, že nemáme špatné spaní z neprodaných zásob konfekčního zboží na skladě.

 

Co se týče plánů s běžnou produkcí, tak nás nečekají nějaké dramatické změny. Nabídka se ořízne o ty modely, o které není zájem (paradoxně jde o ty nejlevnější modely a v designu ani výbavě problém není). Zbytek nabídky zůstane a bude plnit úlohu inspirativních vzorků hodinek, které mohou být základem pro větší či menší zákaznické individualizace.

 

Renovace jsou pro nás finančně neefektivní, ale zatím nepředpokládám nějaké dramatické zdražování, protože bereme renovace jako jednu z pozvánek do našeho světa. Je to sice nepochopitelné pro všechny naše zahraniční zákazníky a pratnery, kteří žasnou nad tím, proč to za tak nízké ceny děláme, ale nám to zatím smysl dává.

 

Nakonec ještě zmínka o remacích: V současné době je velmi silná tendence zákazníků vracet se k retrodesignu. Nejspíš je to dané tím, že jsou lidé unaveni konfekcí a efektivitou masové výroby očesanými produkty s pochybnou trvanlivostí. Každý z nás má tu zkušenost, že boty dnes nevydrží tolik co dříve, že ledničku už nekupujeme na půl života, ale na 5 let atd. Mimochodem z té ledničky jsem fakt na zpruzelej.

Každý máme jiné preference, na čem nám záleží, a tam jsme ochotni utratit peníze za skutečnou kvalitu. Za poctivě odvedenou práci, kvalitní doprovodné služby atd. Já například neváhám investovat do běžeckých bot ročně i přes 10.000,-Kč. Když si kupuji komponenty na kolo, také se neukrotím a kupuji to u čeho mám alespoň pocit, že má potenciál toho mě přežít. Jestliže si kupuji helmu na motorku, neváhám udělat rozsáhlý test vyklápěcích helem a o výsledek se podělit s ostatními motorkáři, leckdy zmatenými z reklamních letáků tuzemských prodejců. Koupím si pak tu nejlepší, ať to stojí, co to sotjí, protože na tom visí můj život. Na druhou stranu ani já nejsem milionář, a tak i mě příjdou některé produkty a služby předražené. Myslím, že je to logické. Já mám například averzi k využívání služeb taxislužby. To jdu radši pěšky přes celou Prahu. Drahé mi příjde také kino, ale přesto je mi jasné, že i oni musí platit nájem v drahých komerčních centrech atd. I v tomto případě si myslím, že kdyby vstupenky zlevnili, příjde jim do kina daleko více lidí a oni v konečném důsledku vydělají více... Jenže pravda je skutečně asi někde jinde. Lidé nemají tolik času kolik by ho chtěli mít, a tak představa, že bysme šli častěji do kina je spíše ideou, než faktickou realitou. Nakonec si musím přiznat, že se v případě komodit, ke kterým prostě nemám vztah, chovám stejně jako někteří z našich kritiků. Ano, v zásadě jsme všichni stejní - jen máme jiné preference. Toho, koho oslovují ty naše rád uslyším ve sluchátku svého telefonu a rád uvidím při osobním setkání.

 

Dobrou noc.:)

 

Musím také občas spát;)

 

 

Odesláno

No tak ten závěr s tou ledničkou a helmou mě teda dostal. Co to je skutečná kvalita??? Porovnám testy a koupím to skutečně nejlepší... Když porovnám hodinky Prim s obyč. Etou uvnitř a Stowa nebo Hamilton s tímtéž, proč ????????? by mi měly Primky vydržet sloužit déle? A když srovnám testy technických parametrů těchto hodinek, v čem ??????? jsou ty Primky tak nejlepší? Spíš bych řekl že je to o tom :

 

Jsem ochoten vyhodit balík za něco co je málo k vidění což jako má být bráno za synonymum luxusu bez ohledu na další věci a

1) je mi jedno že je to kvalitativně stejné/horší jako to co dostanu jinde za zlomek ceny (hlavně že je to české)

nebo

2) vůbec nerozumím hodinkám a strojkům, vůbec nevím o tom co nabízí konkurence (ale hlavně že je to české)

 

Nevěřím totiž tomu že ten zákazník co dá 100k za Tycha má vůbec ponětí jaký kalibr je uvnitř a co se dělá jinde...takže si myslím že v tomto klubu s vyjimkou pár bezmezně zapálených vlastenců a nostalgiků už velkej kšeft novým Primkám nepokvete. Oni to ale dobře vědí že hlavní jejich cílový segment je jinde. Ale vlastně Elton je maximálně spokojen, přetížen zakázkami , má dostatek klientů a další desetinásobek jich zajištěn, takže my smrtelníci bychom se o to vlastně neměli ani zajímat...ať si dělají své. Tak proč se tady pořád sonduje? Není to tím že vlastně nevědí co mají vůbec dělat? Vždyť ty řady zákazníků mají přece své požadavky a rádi je sdělí...

Odesláno (upraveno)
  PRIM napsal:

........

Co se týče plánů s běžnou produkcí, tak nás nečekají nějaké dramatické změny. Nabídka se ořízne o ty modely, o které není zájem (paradoxně jde o ty nejlevnější modely a v designu ani výbavě problém není). Zbytek nabídky zůstane a bude plnit úlohu inspirativních vzorků hodinek, které mohou být základem pro větší či menší zákaznické individualizace.

...........

 

 

 

Jestli to není obchodní tajemství, který model se prodává nejvíc?

Upraveno uživatelem Vit
Návštěvník tolja
Odesláno
  Vit napsal:
...Kolik starých pavouků si mohl člověk koupit za průměrnou výplatu x kolik průměrných výplat potřebuje na něco průměrného od Primu v současnosti.

Připadá mě to, že za moc peněz v současnosti získám pouze jistotu, že si dnes Prim nikdo levně nekoupí - o tom ale ví jen hrstka zasvěcených šílenců.

Nedá mi nezareagovat. V době, kdy se prodávaly pavouk, byl mechanický strojek standartem, dnes je standartem quartz. V šedesátých letech (éra pavouk) jsi si mohl za průměrný plat koupit ( zde tipuji, nebo používám informace od pamětníků ) dvoje až čtvery hodinky při jejich ceně mezi třemi a šesti stovkami tehdejších korun. Dnes je tomu podobně, protože Prim quartz stojí okolo 7K, a připadá mi to v pořádku. Ceny modelů od Eltonu, které bych na ruce dokázal akceptovat se mi nelíbí, přijdou mi přehnané a to znamená jediné - nové Primky nevlastním, a pokud v nejbližší době nezačnu vyměšovat tisícikoruny, tak se na tom pravděpodobně nic nezmění, ale to je problém můj, ne Eltonu. Jejich marketing posuzovat nemohu, protože se v tom nevyznám.

Odesláno
  ramon napsal:
No tak ten závěr s tou ledničkou a helmou mě teda dostal. Co to je skutečná kvalita??? Porovnám testy a koupím to skutečně nejlepší... Když porovnám hodinky Prim s obyč. Etou uvnitř a Stowa nebo Hamilton s tímtéž, proč ????????? by mi měly Primky vydržet sloužit déle? A když srovnám testy technických parametrů těchto hodinek, v čem ??????? jsou ty Primky tak nejlepší? Spíš bych řekl že je to o tom :

 

Jsem ochoten vyhodit balík za něco co je málo k vidění což jako má být bráno za synonymum luxusu bez ohledu na další věci a

1) je mi jedno že je to kvalitativně stejné/horší jako to co dostanu jinde za zlomek ceny (hlavně že je to české)

nebo

2) vůbec nerozumím hodinkám a strojkům, vůbec nevím o tom co nabízí konkurence (ale hlavně že je to české)

 

Nevěřím totiž tomu že ten zákazník co dá 100k za Tycha má vůbec ponětí jaký kalibr je uvnitř a co se dělá jinde...takže si myslím že v tomto klubu s vyjimkou pár bezmezně zapálených vlastenců a nostalgiků už velkej kšeft novým Primkám nepokvete. Oni to ale dobře vědí že hlavní jejich cílový segment je jinde. Ale vlastně Elton je maximálně spokojen, přetížen zakázkami , má dostatek klientů a další desetinásobek jich zajištěn, takže my smrtelníci bychom se o to vlastně neměli ani zajímat...ať si dělají své. Tak proč se tady pořád sonduje? Není to tím že vlastně nevědí co mají vůbec dělat? Vždyť ty řady zákazníků mají přece své požadavky a rádi je sdělí...

 

Velice se omlouvám, ale vytrhl jste to pěkně z kontextu.

 

Snažil jsem se na závěr docela upřímně popsat důvody, které naprosto obecně vedou lidi k tomu, že jsou ochotni si připlatit za produkt, který bude kvalitnější nebo u kterého budou mít lepší servis a doprovodné služby. Nechtěl jsem tím říci nic jiného, než že od jisté doby si kupuji pouze boty od značek, jejichž kvalitu mám prověřenou, a to i za cenu, že stojí dvoj až trojnásobek. Stále jsou to ale boty ze sériové produkce. Takže i tento dovětek příkladu není plně přenositelný na příklad PRIMu.

 

Pokud byste chtěl korektní příklad, musel byste se podívat, kolik stojí na zakázku vyrobené auto. Nedávno jsem četl o zákazníkovi, který si koupil Ferrari a nechal ho kompletně celé přestavět a překarosovat, aby měl světový unikát a přitom nešlo o paskvil. Stálo ho to 7x tolik co to vlastní Ferrari! Máte pocit, že ta karosárna si své peníze nezasloužila? Zkrátka dělat něco v jednom kuse stojí výrazně více, než sériová výroba (i když je to v případě Ferrari malosériová výroba). Abych byl ještě přesnější, dokonce i každý úpravce, který nabízí tuning vozů BMW, Porsche atd. má svou cenu, která není srovnatelná s původním sériovým výrobkem. Takže teď máte teprve alespoň trochu souměřitelné příklady.

 

Svůj příspěvek jsem uvedl ne proto, že bych tu chtěl využít Vás všech, ale proto, že jsem tu byl opakovaně vyzván k odpovědi na některé otázky. To znamená, že kdybych mlčel, možná byste mě zrovna vy označil za ignoranta, kterému nestojíte za to, aby jim někdo z vedení firmy odpověděl. Tento problém už ale brzy vyřešíme, protože připravujeme vlastní klubové stránky s diskuzním fórem a některými dalšími vychytávkami. Pak přesuneme velkou část diskuze na naši platformu, takže mě nikdo nebude moci podezřívat z toho, že zneužívám fóra k vlastní propagaci.

 

Počítám, že naši zákazníci nejenom vědí, jaký je v hodinkách strojek, ale také si dokáží představit, že je rozdíl vyrobit hodinky kus po kuse a vyrobit jich jednou sérií 1000 a pak je rozprodávat ze skladu.

 

Co z toho plyne? Jestliže jste právě tento fakt přešel bez povšimnutí, pak asi skutečně nejste typově náš zákazník. Neříkám tím, že na to koukáte špatně, ale prostě na to koukáte jinak. To co se snažíme vám nabídnout vás neoslovuje - nenabízí pro vás subjektivně žádnou přidanou hodnotu. Ok, naším zákazníkem tedy asi nebudete. Mám proto špatně spát?

 

To, že jsem ochoten se věnovat každému, kdo je připraven vnímat bez toho, aby byl dopředu zablokován proti nám znamená jen tolik, že se neuzavíráme novým klientům jak se snažíte ve svém příspěvku lidem podsunout, ale naopak. To, že to děláme jinak než ostatní nabízí lidem určité osvěžení.

Odesláno
  Vit napsal:
........

Co se týče plánů s běžnou produkcí, tak nás nečekají nějaké dramatické změny. Nabídka se ořízne o ty modely, o které není zájem (paradoxně jde o ty nejlevnější modely a v designu ani výbavě problém není). Zbytek nabídky zůstane a bude plnit úlohu inspirativních vzorků hodinek, které mohou být základem pro větší či menší zákaznické individualizace.

...........

Jestli to není obchodní tajemství, který model se prodává nejvíc?

 

Mezi nejprodávanější modely patří jednoznačně Spartak a trochu se mu blíží Linea 40. Jejich roční produkce se pohybuje okolo 50ks. Naprostá většina z nich je však plně individualizována, takže se dá říci, že průměrná cena nerezových mechanických hodinek z naší produkce je cca 50.000,-Kč. Ten průměr je vyšší hlavně proto, že Linea 40 tvoří v podstatě dno naší nabídky (z ohledu ceny). Hodnotu průměrné ceny táhnou nahoru dražší modely, které se však vyrábí v počtu okolo 10ks ročně. Například model Tycho Brahe si loni objednalo právě 10 zákazníků. Komu příjdou tato čísla směšná, tomu musím sdělit, že naše nabídka dnes čítá cca 80 druhů pouzder, což je velice slušný základ pro to, aby si každý našel to, co je jeho srdci blízké.

 

Například v minulém týdnu jsme dokončili nový model dámských hodinek Linea 24C. Hodnocení nechám na ostatních, ale já jsem s výsledkem velmi spokojen. První zákazník také, a to je důležité. Maketu takových hodinek mám u sebe, a to hned v provedení z damascénské oceli, takže kdo má zájem, může je vidět dříve, než se nám je podaří nafotit a umístit na web.

 

Dlužno podotknout, že výše zmíněná čísla se týkají pouze nerezových hodinek. Zlaté a platinové jsem do nich nepočítal, stejně jako hodinky s drahými kameny na číselníku, v pouzdře nebo na korunce. Tam jsou výrobní počty skutečně v řádu jednotek.

Odesláno (upraveno)

Dobrý den pane Prokope,

 

 

děkuji za velmi dlouhé a podnětné vysvětlení Vaší strategie. Myslím že jste odpověděl na většinu otázek, které zde byly v průběhu posledních měsíců nadhozeny. Když se zpětně dívám na mé zamyšlení o Vaší strategii, tak jsem většinu bodů odvodil správně, v některých jsem se spletl. Každopádně přeji ať se Vám daří!

 

Ještě mě zajímá jedna otázka se kterou mám osobně určitý problém: Je snaha posunout výrobky Prim do kategorie luxusní zboží. Máte kvalitní pouzdra (i z drahých kovů, provádíte klenotnické práce), kvalitní řemínky, velmi dobrý individuální přístup k zákazníkovi...jen ty kalibry mi v tom trošku nesedí. Dávate do některých modelů / solitérů kalibry s chronometr certifikací (Eta)? Případně provádíte zdobení kalibrů tak, jak je dnes standardem ve třídě kolem 100k?

 

 

Upraveno uživatelem ¨safi
Odesláno

to Prim: Mám na ruce stowa se "stejnou" Eta jako je ve valné většině vaší produkce. Ve Stowa je ta ETA již v základu velmi, ale velmi "uhlazenější a vymazlenější"... Proč alespoň v základu tu pitomou ETU 2824 nemáte alespoň na stejné úrovni, když s cenou jste ve většině o trošičku výše než ta zmiňované Stowa?

Odesláno

Přesně tak, pokud se tedy chceme bavit o individuální výrobě hodinek, pak tedy CELÝCH, tak jako jiní nezávislí hodináři, kteří dělají kusovky, pak to bude luxus. Pokud je to jen výroba jejich obalu, se strojkem za 2,5k pak to luxus není, ale jen pozlátko.

Odesláno
  PRIM napsal:
Mezi nejprodávanější modely patří jednoznačně Spartak a trochu se mu blíží Linea 40. Jejich roční produkce se pohybuje okolo 50ks. Naprostá většina z nich je však plně individualizována, takže se dá říci, že průměrná cena nerezových mechanických hodinek z naší produkce je cca 50.000,-Kč. Ten průměr je vyšší hlavně proto, že Linea 40 tvoří v podstatě dno naší nabídky (z ohledu ceny). Hodnotu průměrné ceny táhnou nahoru dražší modely, které se však vyrábí v počtu okolo 10ks ročně. Například model Tycho Brahe si loni objednalo právě 10 zákazníků. Komu příjdou tato čísla směšná, tomu musím sdělit, že naše nabídka dnes čítá cca 80 druhů pouzder, což je velice slušný základ pro to, aby si každý našel to, co je jeho srdci blízké.

 

Například v minulém týdnu jsme dokončili nový model dámských hodinek Linea 24C. Hodnocení nechám na ostatních, ale já jsem s výsledkem velmi spokojen. První zákazník také, a to je důležité. Maketu takových hodinek mám u sebe, a to hned v provedení z damascénské oceli, takže kdo má zájem, může je vidět dříve, než se nám je podaří nafotit a umístit na web.

 

Dlužno podotknout, že výše zmíněná čísla se týkají pouze nerezových hodinek. Zlaté a platinové jsem do nich nepočítal, stejně jako hodinky s drahými kameny na číselníku, v pouzdře nebo na korunce. Tam jsou výrobní počty skutečně v řádu jednotek.

 

 

děkuji za odpověď

Odesláno
  tolja napsal:
Nedá mi nezareagovat. V době, kdy se prodávaly pavouk, byl mechanický strojek standartem, dnes je standartem quartz.
To je zajímavý názor a už několikrát tady zazněl. Myslím že vývoj jde pořád dál a v době kdy byl mechanický strojek stadard bylo technologicky mnohem náročnější ho vyrobit než je to dnes v době automatů a počítačů, tudíž by se dalo pochopit že toto zboží tehdy mohlo být méně dostupné lidem s nižšími příjmy. Dnes jsme ale úplně jinde a že jsme schopni vyrobit hodinky na jiné bázi mnohem levněji přece není důvod abychom z toho co se vyrábělo už před sto lety dělali nějaký luxus. Teď mluvím o sériové výrobě bez ruční práce, ne o ručně vyráběných a zdobených věcech. Jinak se omlouvám že je to zcela mimo tohle téma.

 

Odesláno (upraveno)

Ramone, ale stejně, jak to děláš člověče, kde bereš pořád tolik energie, že v tom okýnku furt takhle poskakuješ? :blink:

Upraveno uživatelem typograf
Odesláno (upraveno)

Už to tu nadhodili ostatní, já bych jen pro ujasnění vlastních myšlenek shrnul - problém Primu je absolutní absence vlastních nápadů. Každé hodinky švýcarské/německé provenience od 10.000,- Kč výše (pomíjím Japonce, neb je tak nesleduju) se vyznačují vlastním nezaměnitelným charakterem, mají něco zvláštního, designerský detail, který zákazníka zaujme, ať už pozitivně nebo negativně, ale praští do očí. Prim ne, Prim jsou důsledně tuctové hodinky bez jakékoli invence, s tuctovým (i když velmi dobrým) strojkem.

Prostě je zřetelně poznat, že Prim není hodinářská firma, nýbrž montovna. Nedokážu identifikovat, v čem to spočívá, nejsem designér, nýbrž cifršpion, ale např. RLT, Stowa, MeisterSinger, Hamilton nebo i Tissot na mě jako na BFU působí dojmem uceleného, vyváženého výrobku a tím i daleko "luxusněji" než kterékoli hodinky Prim za několikanásobnou cenu.

Upraveno uživatelem Foundryman
Odesláno
  Foundryman napsal:
Už to tu nadhodili ostatní, já bych jen pro ujasnění vlastních myšlenek shrnul - problém Primu je absolutní absence vlastních nápadů.

 

 

Sorry, ale nějak mi uniká, kdo s tím ten problém má...?

Odesláno (upraveno)
  yen napsal:
Sorry, ale nějak mi uniká, kdo s tím ten problém má...?

 

Třeba já, jako zákazník, tedy vlastník peněz, které se tím pádem stěhují jinam než do Eltonu :)

Upraveno uživatelem Foundryman

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...