Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)
  V 20. 7. 2016 v 6:41, hufnor napsal:

Může mi někdo nějak rozumně vysvětlit, proč se dneska nedají vyrábět auta typu Mazdy MX-5, tedy relativně velkosériovky pro zábavu, ale s touhle estetikou? Vždyť by lidi takovému výrobci urvali ruce. Proč to nejde? Deformační zóny? Ochrana Chodců? Chrom je moc drahý? Vo co tu go?

 

Prvni vlastovkou by snad mohl byt novej Fiat 124. Ja bych byl taky pro. Ty auta jsou kouzelny a je skoda, ze dnes nic takovyho nejezdi.

 

@kloubik: Diky za super fotky, je to nadhera!

Upraveno uživatelem Topkan
Odesláno (upraveno)
  V 20. 7. 2016 v 8:28, Topkan napsal:

Prvni vlastovkou by snad mohl byt novej Fiat 124. Ja bych byl taky pro. Ty auta jsou kouzelny a je skoda, ze dnes nic takovyho nejezdi.

 

@kloubik: Diky za super fotky, je to nadhera!

 

Fiat 124, jako, fajn, ale slovy Michala z Pelíšků, "To bylo málo."

 

 

post-1770-0-28865900-1469007425_thumb.jpg

Upraveno uživatelem hufnor
Odesláno
  V 20. 7. 2016 v 9:47, Liqid napsal:

http://www.morgan-motor.cz/

 

A ruce jim teda nikdo netrhá.

 

Netrha, kdyz stoji tolik penez.. Se neni cemu divit. Rucni vyroba, maloseriovka, to jsou auta pro milovniky... Neco jako Blancpainy ;-)

Kolega hufnor mel na mysli sekat to na bazi Miaty ve velkym. I ja si myslim, ze by jim pak ty ruce trhali.

Odesláno
  V 20. 7. 2016 v 11:53, Topkan napsal:

Netrha, kdyz stoji tolik penez.. Se neni cemu divit. Rucni vyroba, maloseriovka, to jsou auta pro milovniky... Neco jako Blancpainy ;-)

Kolega hufnor mel na mysli sekat to na bazi Miaty ve velkym. I ja si myslim, ze by jim pak ty ruce trhali.

 

Tak nějak. Když se někdo ručně mazlí z dřevěným rámem a cpe do něj osmivál, tak ten výsledek za 5 mega vážně nejde dělat jako velkovýroba, kterou jsem myslel.

Při dnešní technologii výroby snad ani ty kulaté tvary plechů nemusí vadit. Pořádné topení, spolehlivost, moderní odpružení a taky trochu brzdy ...

Jako, mě ty moje baví, ale jsou lidi, kteří ty vrtochy vintážních aut prostě nedají. 

 

post-1770-0-56341100-1469018954_thumb.jpg

 

Těchdlenctěch autíček MG vyrobilo od konce 50. let, do konce 70. asi 350 tisíc kousků.

Mazda dala zatím MX-5 od devadésátých let něco asi 3 x tolik, ne? A to ten design nebyl zas až tak kulervoucí. Takže zájem o dostupný, pohledný kabrioletek tu je.

Tak vážně, proč to nikdo neseká v těchhle tvarech? V čem je problém?j

Odesláno
  V 20. 7. 2016 v 6:41, hufnor napsal:

Může mi někdo nějak rozumně vysvětlit, proč se dneska nedají vyrábět auta typu Mazdy MX-5, tedy relativně velkosériovky pro zábavu, ale s touhle estetikou? Vždyť by lidi takovému výrobci urvali ruce. Proč to nejde? Deformační zóny? Ochrana Chodců? Chrom je moc drahý? Vo co tu go?

Ale jde :D.

Mercedes-AMG-GT-S-FAB-Design-3.jpg

Odesláno

Ono to vyrábět jde, ale ten trh na to není moc velkej. Koukni kolem sebe - kolik lidí z tvého okolí by si malý levný roadster pro dva skutečně koupila? Obávám se, že minimum. Mladí lidi potřebujou vozit děti do školy a starší, keří byli historicky hlavní cílovou skupinou, přesedlali do SUV. Bohužel, ale ekonomika je nemilosrdná. Uživí se Mazda + dva-tři konkurenti a konec.

Odesláno

Krásný, takovýhle auta jsou pro bohatý starší pány, kteří si to koupí pro radost a najedou pár km ročně. Mladý kluci si koupí černé Audi nebo BMW a tmavé brýle Ray Ban a kochaji se krajinou při rychlosti 240 km/h :)

Odesláno (upraveno)

Pavelpu27 - s Gordonem jsem měl příležitost jezdit relativně často, známý si ho vždy na delší dobu půjčoval, ale protože ho každý den nevyužil, "posunul" ho mému kamarádovi, kolegovi z práce a sousedovi v místě bydliště a ten zase mně. Vzpomínám na výlety v šálách a kožených kuklách, mělo to kouzlo, auto bylo komfortní, relativně prostorné, dobře se lezlo dovnitř i ven. Co už tak dokonalé nebylo, třeba kvalita laku, který na různých místech praskal a další drobnosti, které u takového auta zamrzí, ale holt to byla kusovka. Ale proč to píšu. Ten samý kamarád a soused má již několik let Morgana 4/4, se kterým jsem už něco také najezdil. Lak nepraská, oproti Gordonu má větší charizma, čiší z něj originál oproti pokusu o "repliku". ALE - jízdní vlastnosti jsou hrozné, předek s prapodivným zavěšením a pérováním si dělá na nerovnostech v zatáčkách co chce, zadek je tvrdý, ale sedí. Do auta se staženou střechou se leze trochu hůř, ale se střechou nataženou je to akrobatické číslo, ten otvor se velikostí moc neliší od díry do kanálu. Místa je uvnitř málo, přední okno je tak úzké, že auto má 3 kraťoučké stěrače, či spíš, jak říká majitel, "rozmatlávače". Jezdíme na výlety, já s MX-5, on v Morganu, na hladké silnici v zatáčkách žádné z aut nevítězí (nezkoušeli jsme jet na hraně), jakmile není povrch "okruhově" hladký, Morgan nestíhá odskakuje a výkonově ve špičce také lehce ztrácí (Ford 1,6 l, v MX-5 je 1.8). Morgan je skutečně pro skalní fandy značky, movité milovníky historie a v dlouhodobém výhledu dobrá investice, zbytek lidí ať se kochá, ale ať si nekazí iluze svezením...:-).

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odesláno

Souhlasím. Ona ani ta jízda v Gordonu nebyla kdovíjaký šlágr. Miniaturní volant a dlouý čumák znamenalo, že se tím člověk trochu pral, a sezení na zadní nápravě komfortu nepřidá.

Já vždycky obdivoval tohle, bohužel vloni krachli:

wiesmann-roadster-06.jpg

Odesláno (upraveno)
  V 22. 7. 2016 v 19:50, Zmizík napsal:

 

Uz jsme s kocourkem treti den svoji....

Pěkně! Velká gratulace, taky ho chci. Předpokládám, že jsi vzal GT. Je to jedna velká radost?

Upraveno uživatelem moco

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...