Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 8 hodinami, klobadysek napsal:

Já opustil LPG a před měsícem koupil jsem skladovýho ProAce City Verso (přestrojené Berlingo/Rifter/Combo/Doblo) s dieselu za půl mega. Jezdím za 5l/100, což mě vychází podobné náklady jako v tom plynu. Není to luxus, vybavení základní (ale to jsem chtěl, co tam není, to se nerozbije). Jo to auto má uvnitř tvrdý plasty, je to krabice, ale chci věřit, že vydrží - však to má základ v řemeslnické dodávce. 

LPG není špatné, ale taky to má svá úskalí.

1. jsi bez rezervy nebo bez kufru

2. pokud respektuješ zákon, jsou garáže kam nesmíš

3. smířit se s tím, že občas tam jsou jisté neduhy (třeba ztráta chladící kapaliny, horší studené starty v zimě, že tam je jisté výpalné v podobě dražší kontroly emisí, či pravidelné roční revize a servisy systému plynu a po 10 letech měnit nádrž atd).

 

Super, toto jsem nevěděl a nehodlám to vůči LPG tolerovat. Takže benzin nebo nafta, ještě jsem si vzpomněl na 2.0 TDI 95 kW. Co je ten diesel v Tvojí Toyotě zač? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí pryč. Po zkušenosti s jinými Toyotami bylo tohle ohromné šlápnutí vedle. Co se týče karoserie a interiéru, nemá to auto chybu. Ale motory jsou špatné jak benzín, tak nafta. Benzínová 1,2 s automatem - nemožné jezdit pod osm litrů, spotřeba oleje. Naftová 1,5 během prvních 120 000 km 3x na odtahovce (AD Blue) až to vyvrcholilo prasklým rozvodovým řetězem. Tento řetěz mezi vačkami není součástí výměnu rozvodů (to vám ale dopředu nikdo neřekne) a je to problém všech 1,5 HDi motorů, lze dohledat na netu. Motor byl nakonec na záruku vyměněn za komplet nový včetně vstřiků, spojky, ale trvalo to 6 měsíců. Takže ano, je to dobré auto, ale ne, není to toyota, je to prostě Citroen a chová se to jako Citroen. Já bych si to osobně hodně rozmyslel, byť je cena lákavá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

23 hours ago, Pavel87 said:

To se ještě uvidí, jak se poplatí všechno kolem baráku. Kona EV je teda fakt hnus, teď jsem jednu potkal do protivky a pak se ohlédl na ta zadní světla a jako je to fakt hnus. Zlatá Multipla. 

 

Nějak nejsem přívrženec elektroaut, LPG už vypadá lépe, ale z továrních možností je to snad jen Dacia (nechci kvůli poruchovosti) a Renault (tam nevím, jak na tom ten motor je se spolehlivostí třeba v tom Capturu, musím zjistit). 

Spíš bych to viděl na nějakou klasiku 110 kW TDI nebo případně nějaký hybrid typu Corolla. Hlavně ale ten diesel asi nebude příliš dobrá volba do budoucna. Chjo, jsem ztracený. 

Do celkovej rovnice este zapocitaj aj manzelkino jazdenie. Ak jej nechas oktavku, za kolko bude jazdit po meste? Otazka je, kolko toho po tom meste najazdi, ci by naozaj nedavalo zmysel, ze ty si nechas oktavku a jej napr. tu Corollu hybrid, co bude jazdit po meste za 4-5L. Inak hybrid nee na dialnicu, tam Ta zozerie.

Pri tych km po dialnici urcite dava zmysel diesel, a asi by mohla i ta elektrika (neviem ake su aktualne ceny nejakych rozumnych EV, mne doteraz elektrika bez dotacii nedavala zmysel). U oboch je vsak otazna ta zostatkova hodnota po par rokoch. Ja osobne by som favorizoval diesel. Elektrika je so sucasnymi lithiovymi bateriami nezmysel, chce to nove technologie baterii ci palivovych clankov aby sa to presadilo. A ked pride nova technologia baterii, sucasne EV budu bezcenne. Ten diesel podla mna pojazdi este min 10 rokov, lebo vyzera, ze EU s tou elektrifikaciou zacina hamovat, snad konecne dostavaju v tom Bruseli rozum 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, xvoloda napsal:

poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí 

To prostě není Toyota. Soused najeto do 100 tis, druhé čerpadlo AdB. teď ho nechal vyřadit.

Známý v Toyotě to auto nenávidí 😕

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, bluman napsal:

Do celkovej rovnice este zapocitaj aj manzelkino jazdenie. Ak jej nechas oktavku, za kolko bude jazdit po meste? Otazka je, kolko toho po tom meste najazdi, ci by naozaj nedavalo zmysel, ze ty si nechas oktavku a jej napr. tu Corollu hybrid, co bude jazdit po meste za 4-5L. Inak hybrid nee na dialnicu, tam Ta zozerie.

Pri tych km po dialnici urcite dava zmysel diesel, a asi by mohla i ta elektrika (neviem ake su aktualne ceny nejakych rozumnych EV, mne doteraz elektrika bez dotacii nedavala zmysel). U oboch je vsak otazna ta zostatkova hodnota po par rokoch. Ja osobne by som favorizoval diesel. Elektrika je so sucasnymi lithiovymi bateriami nezmysel, chce to nove technologie baterii ci palivovych clankov aby sa to presadilo. A ked pride nova technologia baterii, sucasne EV budu bezcenne. Ten diesel podla mna pojazdi este min 10 rokov, lebo vyzera, ze EU s tou elektrifikaciou zacina hamovat, snad konecne dostavaju v tom Bruseli rozum 😉

Máš pravdu, byl jsem se dnes podívat v Toyotě, koncern se mi zdá cenově i jinak asi lepší. 
 

Takže kromě koncernové 2.0 TDI (ideálně asi 85 nebo 110 kW) co se ještě dá koupit za spolehlivý diesel v novém autě? Protože ten “toyota” 1.5 diesel popisovány výše vypadá teda otřesně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, xvoloda napsal:

ale nesežere. Corolla 2,0 hybrid:
image.thumb.png.113d29af2844ce1797fc7f594b4f2bad.png

Tady ještě rychlostní data za stejné období

image.png.c4082e51ddc7fd26479ef86c97a23f85.png

Je to auto technika, co jezdí po celé ČR, většina km jsou dálnice, nebo rychlostky.

To vypadá zajímavě, jak je to prosím se spolehlivostí? Kolik toho je tento hybridní systém schopný nakroutit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DavidLC napsal:

To prostě není Toyota. Soused najeto do 100 tis, druhé čerpadlo AdB. teď ho nechal vyřadit.

Známý v Toyotě to auto nenávidí 😕

 

To jste me moc nepotesili. Mam Caddy, 2.0 D a rikal jsem si, ze by prave Proace city Verso mohla bejt pristi zastavka. Menit chci hlavne proto, ze bych rad delsi verzi, jinej duvod neni. Zatim jsem menil jen zarovky, tak to snad nezakriknu. 
No, ale kdyz to tu ctu, tak si zase asi radsi priplatim za koncern. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na passatovi mám taky AdBlue, najeto cca 300tis a žádný problém.

Nicméně včera jsem objednal Teslu Y LR 4x4, což je docela paradox, protože jsem starej petrolhead. Nicméně mám fve a najezdim docela dost km, tak mi to dává ekonomicky smysl. Doufam jen, ze jsem se nesekl ve svých výpočtech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím místní odborníky, pokud už to tu bylo, tak se omlouvám.

Pokud ne, tak bych rád znal Váš názor na bmw z3 vs z4

Pořád přemýšlím, že bych do sbírky nějaké zetko přidal, ale nejsem si jistý které. Resp mám určitě dilema. Z3 se mi subjektivně mnohem víc líbí interiérově i exteriérem. Strach mám však z některých náhradních dílů, které jsou u z3 skoro nesehnatelné (plechařina, výfukový systém, interiér apod) 

Rád bych proto znal názor jiných, jaké jsou plusy a mínusy jednotlivých aut podle Vás

Z3 bych motorově vzal asi určitě šestiválec m52/m54 

Z4 první generace ale nejsem rozhodnut zda 2-3l

Za případné postřehy předem díky

Upraveno uživatelem watchboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, warann napsal:

To jste me moc nepotesili. Mam Caddy, 2.0 D a rikal jsem si, ze by prave Proace city Verso mohla bejt pristi zastavka. Menit chci hlavne proto, ze bych rad delsi verzi, jinej duvod neni. Zatim jsem menil jen zarovky, tak to snad nezakriknu. 
No, ale kdyz to tu ctu, tak si zase asi radsi priplatim za koncern. 

Určitě, tohle neee. Ty trable jsou spíš vlastnost, než náhoda....🙄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, xvoloda napsal:

poslední dobou se tu hodně adoruje Toyota Proace City Verso. Měli jsme ve firmě dvě, naftovou i benzínovou. Obě jsou naštěstí pryč. Po zkušenosti s jinými Toyotami bylo tohle ohromné šlápnutí vedle. Co se týče karoserie a interiéru, nemá to auto chybu. Ale motory jsou špatné jak benzín, tak nafta. Benzínová 1,2 s automatem - nemožné jezdit pod osm litrů, spotřeba oleje. Naftová 1,5 během prvních 120 000 km 3x na odtahovce (AD Blue) až to vyvrcholilo prasklým rozvodovým řetězem. Tento řetěz mezi vačkami není součástí výměnu rozvodů (to vám ale dopředu nikdo neřekne) a je to problém všech 1,5 HDi motorů, lze dohledat na netu. Motor byl nakonec na záruku vyměněn za komplet nový včetně vstřiků, spojky, ale trvalo to 6 měsíců. Takže ano, je to dobré auto, ale ne, není to toyota, je to prostě Citroen a chová se to jako Citroen. Já bych si to osobně hodně rozmyslel, byť je cena lákavá.

Není se co divit, tahle toyota je totiž Peugeot…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, DavidLC napsal:

Určitě, tohle neee. Ty trable jsou spíš vlastnost, než náhoda....🙄

Jinymu bych asi neveril, ale od tebe to beru 😉. Nicmene je fakt, ze cenovej rozdil mezi timhle a Caddy je az podezrele znacnej. Kdyby tam nebyl i odpovidajici kvalitativni rozdil, asi by to tezko prodavali.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Pavel87 napsal:

To vypadá zajímavě, jak je to prosím se spolehlivostí? Kolik toho je tento hybridní systém schopný nakroutit? 

Mám na Priusu 225 tis a vlastně teď první trable, ale ne motorického rázu (jde ke straně a trochu tápu proč). Ale jinak vše funguje za rozumnou spotřebu. Určitě 2,0 nebo pátou gen. Já jsem se sžil i s tím občasným hučením, ale jezdím na klid. Už to tu melu dokola, nemáš startér, převodovka bez trablů, záruka na baterku (přitestu baterky v Toyotě) 10 let bez omezení km..... a už jen samé pozitiva a sociální jistoty😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DavidLC Zkus přeházet/vyměnit gumy. Tohle mi teď dělaly nové zimáky, geometrie v normě, už jsem si říkal jestli od nějakého servisu není blbě volant - no a po přezutí na nové letní IS zase jezdí rovně B)

Jinak HSD (pokud nejde o vylítaný italský taxík, stočený ze 450 na 150) jsou nezmar a přijde mi že v autorizáku platím akorát štemplování servisek. Naopak D4D od Toyoty byly odjakživa pomsta - no a představa že do dvoutunové dodávky pro převážení šťastných dětiček tuzemským konzervám nacpou dýchavičnou downsizovanou 1,5 s fofrklackem, to je doslova recept na průser :skull:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Radek124 napsal:

@DavidLC Zkus přeházet/vyměnit gumy. Tohle mi teď dělaly nové zimáky, geometrie v normě, už jsem si říkal jestli od nějakého servisu není blbě volant - no a po přezutí na nové letní IS zase jezdí rovně B)

Jinak HSD (pokud nejde o vylítaný italský taxík, stočený ze 450 na 150) jsou nezmar a přijde mi že v autorizáku platím akorát štemplování servisek. Naopak D4D od Toyoty byly odjakživa pomsta - no a představa že do dvoutunové dodávky pro převážení šťastných dětiček tuzemským konzervám nacpou dýchavičnou downsizovanou 1,5 s fofrklackem, to je doslova recept na průser :skull:

Díky, jasný, to se zkoušelo, různé další postupy, nějaký kloubek před řízením, což vypadalo chvíli líp. Teď jdou nové tlumiče s uložením a pérama (což si i zaslouží) tak snad to něco udělá 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...