Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Já včera cca 330 km a bezva! Slunce jsem taky neviděl, zato mlhu a mrholení jo (naštěstí jen v okruhu 30 km od baráku, takže fajn odjezd a ještě lepší návrat). 

Taky jsem si frajersky někde ve třetině cesty natáh nohy v nepromoku na 15 vteřin přes padáky, abych pak zjistil, že jsem si nohavice napek k vejfukovejm trubkám na obou stranách. Dement! Teď budu potřebovat nový návleky na boty (nebo spíš radši rovnou nový GTX boty, abych návleky nemusel používat) a zároveň vyčistit ten napečenej plast :D.

Ale vejlet bezvadnej + závírání sezony v motoškole s místním kolegou :).

trte.jpg

  • Like 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky, kluci. Vazim si vasich reakci i toho, ze si nekteri myslite, ze je to čitatelné ;-). 

Takze po prijezdu do Dakaru a prvniho oklepani jsme druhy den jen resili veci kolem prace a domova, udelali nejaky servis na motorkach a naplanovali navratovou strategii. V mistnim baru jsme dali veceri a hlavne pivo! Sice stalo tretinu toho co velky steak a bylo takove žblabuňkové (čti - doma bys to nalil leda otravnemu sousedovi), ale hlavne bylo !!!!studene!!!! To je tady deviza k nezaplaceni. V noci teplota pod 28 neklesne a vlhkost je totalni. Cokoliv sucheho date ven je za par hodin mokre. 

Po dni volna jsme zaveleli k ustupu. Brzy rano neni takovy provoz, takze se prokousat Dakarem ve vedru a v pradelne bylo jeste snesitelne. Potrebovali jsme stihnout prekrocit hranice do Mauretanie a jeste projet jejich narodnim parkem, nez padne tma. Tamnich 50km offroadu plneho nasranych prasat bradavicnatych a prerostlych jesterek (cti krokodylu) po tme na masine fakt nechces. Nastesti jsme meli kontakt (uz z prekracovani sem) na mistniho "zprostredkovatele", ktery umel anglicky a za 10 eur za osobu vsecko vyresi. Tihle typci jsou nutnost. Pokud nekde ctete "nic nedavejte mistnim prevadecum", tak vezte, ze je to blbost. Oni se deli s celnikama, policajtama a vubec vsema. Navic jsou to casto ruzni jejich pribuzni. Jen je dobre najit nejakeho co umi aspon trochu anglicky. Tedy pokud nemluvite dobre francouzsky. Takze za chvili mate vyrizeno a muzete frcet dal.

Stihli jsme dojet v Mauretanii asi 80km od hranic a v "zemi nikoho" mezi vesnicemi si roztahnout lezeni. Samozrejme jen moskytiery. Jste sice v pousti a na zakladni skole soudruzka ucitelka rikala, ze v noci v pousti klesa teplota az k bodu mrazu, ale tady na Sahare asi nedavali pozor nebo co, takze v noci je 26. Pisek je rozpaleny tak na 50, bo pres den tu je 41. Poprve sem karimatku pouzil jako izolaci proti teplu. Hmyzaci otravovali extremne urputne a hned nekolik druhu, takze sme zalezli a sli spat. V noci sice kolem promigrovalo asi 30 krav, ktere se pasly (pry je mezi pulnoci a jednou rano trava nejstavnatejsi (i kdyz je uplne sucha)), ale jinak se spalo solidne. 

Rano jeste za tmy sme vyrazili dale na sever, cekalo nas asi 650km do "hotelu", kde uz jsme jednou spali po ceste do Dakaru. Sice je takovy smrduty (jako cela Mauretanie) a nesmi vam vadit spolunocleznici (ruzna hmyzi zviratka), ale je to jistota, pokud nemate stany, ktere odolaji silnemu vetru. To uz sem zminoval. V pousti fouka. A to bud hodne a nebo ku*evsky. Takze 600km v naklonu o 30 stupnu od svislice. Po hodine uz mate svaly kolem krku jak Fibingerova po treninku, ale nastesti je furt mazete thajskou masti v zlute tube, tak jedete dal. Opet nas cekal prujezd Nouakchottem, z cehoz sem mel silny stres, nastesti jsme nasli objizdnou trasu. A pak ze tam nemaji obchvat. Par kilometru je sice po pisku a za deste to asi moc prujezdne nebude, ale co uz. Lehce jsme bojovali s benzinem, protoze mistni pumpari prijimaji jen bankovky od dvaceti eur vyse a sehnat funkcni bankomat je taky prace pro interpol, ale povedlo se. Po prijezdu na "hotel" typkovi chvili trva, nez pochopi, ze chceme pokoj a ze za nej dame 30 euro, jako pred tydnem. Neustale mackal do kalkulacky 30x200 a kupodivu mu furt vychazela stejna castka, ktera neznamenala vubec nic. 

Rano (tedy dnes 28.10.) to mame na hranice do Maroka (Zapadni Sahary) asi 50km. Po ceste jeste uvidime chvost vlaku se zeleznou rudou. Na hranicich vicemene klasika, celnik nam rovnou prideli "prevadece" a ten za 2x10eur a 25 minut vyridi veskere formality a sme z Mauretanie venku. Projedete asi 2km uzemim nikoho a vstupujete do Maroka. Tady je to jina liga. Prohlidky, psi, rentgenovat motorky. Poradek musi byt. Asi hodka a pul a jsme v civilizaci. V bance menime dolary, ktere v Senegalu ani Mauretanii moc nechteji (leda 50-ti a vicedolarove bankovky) za mistni dirhamy a hura smer Dakhla. Nadsenci do "kajtů" budou asi Dakhlu znat. Mame v planu tam vzit hotel. Asi 2km pred Dakhlou dojizdime cyklistu s dresem s napisem Barum. Tvl! Brnak! Davame kratkou řeč a tak je pry v duchodu a cestuje na kole. Byvaly cykloprofik. Hotel je novy, ve vuni a bez zviratek. Gablik, sprcha, prani hader a spat!

 

Resizer_17301489468413.jpg

Resizer_17301489421581.jpg

Resizer_173014720254111.jpg

Resizer_17301471963549.jpg

Resizer_17301471908647.jpg

Resizer_17301471841495.jpg

Resizer_17301471780833.jpg

Resizer_17301471718251.jpg

Messenger_creation_3198EEB4-446A-4C7D-B870-A87110207106.jpeg

  • Like 5
  • Dát hlas 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo. A to sem uplne zapomel zminit pisek. To je vyborny material. Dostane se vsude a nechce se mu z tama pryc. Hlavne oci. A kazdy vecer ho vysmrkate tolik, ze by stacil na stavbu vetsi garaze ;-). 

  • Like 5
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kuci potřebuju poradit vod mazáků, kteří již mají možná zkušenost. 

Prodávám svojí KTM LC4 640 Enduro. I tady jsem zkoušel nabízet, ale teď už jenom na motoinzerce.cz. Dycky votravujou nějaký vocasové s milionem dotazů a nic. Ale teď mě uhání jeden chasník z Polska a vypadá to že má opravu zájem. Tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo má s prodejem do zahraničí zkušenosti. Co jsem tak v krátkosti našel, tak udělat evidenčku a vývozní značky a pak asi uskutečnit prodej. Zkouší jestli nechci eura, ale chci kačky. Tu evidenčku a vývozní značku udělám za jeho prachy jinak na něj prdim, ale mám si dát ještě na něco majzla? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, na koho padneš, nevěštím. Ale vloni jsem jednu mašinu do Polska poslal bez problémů. Přijel s cash prachama, (já s Eurama nemám problém) a papíry s odhlášením jsem mu pak poslal další tejden poštou. Mašinu odvezl v dodávce bez značek s kupní smlouvou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Americkej,  tak cca 2 roky nazpátek jsem prodával motorku, přijel borec s Estonska, odvezl moto v dodávce s kupní smlouvou, ještě dostal na cestu kopii velkého tp. U nás jsem pak odhlásil a spz s tp. Poslal poštou.  Nevím jak je to teď když se velký to ruší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska cesta "z hotelu do hotelu". Po predchozim faux pas v Zapadni Sahare a jejimi vetry jsme nic neponechali nahode a i dalsi noc naplanovali v hotelu. Takze z Dakhly jsme vyrazili se svitanim (hlavne kvuli provozu) a cil byl v planu v hotelu na okraji Laayounes. Vitr dnes trochu slabsi, takze jsem obcas i slysel "Jendu", jak mi v nem klepe. Klepani sem si tahnul uz z pred Dakaru a trochu sem doufal, ze treba zmizi. Nestalo se tak, spise se to zhorsovalo. Nastesti Vojta zna Bigy odpredu dozadu a zpet a i to, co uz zapomel vetsina nikdy nebude vedet. Do Laayounes jsme dorazili s casovou rezervou pred setmenim a jeste "Jendu" kuchli. Klepani zpusoboval volny retez vyvazovacich hridelu. Vyreseno. Stres se mi opet trochu zmensil ;-). 

Kdyz sem posledne zminoval, ze za den ujedeme 500-600km, je potreba si uvedomit, ze vzhledem k mym polomrtvym karburatorum je maximalka 75 km/h. Takze za riditkama sedime doslova od svitani do soumraku. Aktualne v Zapadni Sahare to je cca 8h - 20h. 

Dneska to je na zazitky trochu plošší, tak se jeste myslenkama vratim k Senegalu a Mauretanii. Osobne mi tyto zeme neprirostly. Opravdova bida, neustaly zastup zebravych deti kdykoliv zastavite, velmi omezene moznosti nakupu cehokoliv, vybrani penez z bankomatu z rise pohadek, kvanta kseftaru s penezma (misto smenaren), extremni svincik naprosto vsude. I kdyz ma jeden tendenci odpadky hodit to obcasnych popelnic ve mestech, je to fuk. Jde jen o pocit. Vetsinou kazdemu odpadne petka rovnou na zem. Vsechny odpadky se vyvezou kousek za mesto a vysypou na hromadu. Servisy aut kdekoliv na ulici, olej se vypousti na miste na zem do pisku nebo rovnou do more. Cerpaci stanice dost poskrovnu a benzin neni zdaleka na kazde. V Senegalu vychazi na 40,- kc litr, v Mauretanii 45,- kc litr. Jen za predpokladu, ze najdete funkcni bankomat a vyberete mistni menu. Jinak se pripravte, ze za eura jste tak o 5-10kc na litru nahore. 

Proto sem se tesil zpatky do Maroka. Je to dost podobne evrope. Vlastne to ani neni zadna "Afrika".  Zapadni Sahara je sice jeste tak trochu pustina, nicmene ve velkem se stavi giganticka mesta. Za 10 let to tady nikdo nepozna.

Resizer_173023581217213.jpg

Resizer_173023580561111.jpg

Resizer_17302357998039.jpg

Resizer_17302357936527.jpg

Resizer_17302357871305.jpg

Resizer_17302357805413.jpg

Resizer_17302357742531.jpg

  • Like 3
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Strocek napsal:

Von mi psal, že by to chtěl všechno v jeden den, což se mu ani nedivim, prostě ať to má každej z krku.

Takže od přepisu nejsi zodpovědný za pokuty a přestupky spáchané na té mašině ? Prodal auto, přesto na něj dál chodí pokuty. Udělal velice častou chybu, naletěl novému majiteli 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...