Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Vyklápěčku, natož levnou, v žádným případě nedoporučuju. Jedině snad kdybys byl messenger, co musí helmu stokrát denně sundat z hlavy:-).

 

Vyklápěčky jsou:

 

1. těžký

2. většinou špatně vyvážený, což je možná horší než vysoká hmotnost sama o sobě

3. většinou hlučnější

4. mechanika toho zavírání bejvá celkem fórová, zvlášť u levnějších kusů

5. skelet helmy má bejt imho z jednoho kusu

 

Pořiď integrálu a budeš spokojenej. Jestli chceš nějaký tipy, napiš SZ, abych nebyl podezírán, že si tu dělám reklamu:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

xjr1 - drtivá většina cestovatelů používá vyklápěčky, sice kvalitní, ale s Tebou uvedenými "nedostatky". Mají je na hlavě mnohonásobně déle než běžní motorkáři, já ji nosím 15 let a přes 200 tisíc kilometrů a neodklápěčku bych nechtěl. Věř mi, jestli jsou moc těžké, moc hlučné a nepoužitelně nevyvážené, ukáže praxe a když ji mám na hlavě 2 týdny, 10 hodin denně a nic mne nebolí, netlačí a o helmě vlastně vůbec nevím, tak hrozné to s nimi nebude...:-).

Mám 7 let Caberg Justissimo, funguje bez poruchy, už ji ale vyměním. Cena dobrá, hluk vyšší a nedá se v ní jezdit s odklopenou částí, protože se odklápí jednoduše kolem jednoho "čepu" a v horní části zorného pole mi fletruje podbradový deflektor, navíc otevřená je opravdu hůř vyvážená. Nolan to má vyřešeno mnohem lépe, odklápí se excentricky, odklopená část není vidět a je v ose těžiště helmy, navíc je tišší. Schubert je o další třídu výš. Mám BMW, hodně kamarádů jezdí s přilbami BMW, jsou skvělé ale pro BMW je dělá Schubert.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na krátké jízdy mimo silnici ( BMW GS/A) používám neodklápěcí enduro přilbu s možností zavřít, či vyklopit plexi a nasadit na frňák motokrosové brýle. Na delší výlety po šotolině (Balkán) ale i odklápěčky. A najel jsem podobné kilometry jako Ivan Lelák. Určitě přes 250 tisíc. Používám Schubert, BMW a Nolan. Teď jsem na léto pořídil nově (na cesťák K1200LT) a choppera (R1200C Montauk) noname integrálku s oddělávací bradovou částí a s integrovanou sluneční clonou, ze které se tímto stává JETka. Na léto super, ale člověk si musí dávat majzla....Není to moc bezpečné. Jednu jizvu na bradě už z podobné otevřené přilby (Bell) mám.  :death: . Co se bezpečnosti týká, bude při bouračce asi vždycky nejjistější integrálka. Na jízdu je ale trochu praktičtější/bezpečnější odklápěčka. A to jak na obsluhu GPS, přehrabování se v tankvaku, vyhánění hmyzu, pití z kamelbagu, nebo pro komunikaci s ostatními motorkami na křižovatkách. Ale je to samozřejmě o prioritách. Pokud půjdu blbnout na okruh, vezmu si integrálku. Na nějakej motosraz (kdyby mě tam někdo donutil jet....což nehrozí) klidně JET a na mototuristiku klapačku. Když jsme byli v Maroku, měl jsem endurointegrálku.   

Upraveno uživatelem Cyril
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jungle: zhruba od r 2002 mam len odklapacie systemhelmy od bmw a mozem len odporucat. predtym boli moje moznosti i) trapenie alebo ii) zakazkove /a drahe/ integraly - mam proste velku hlavu ktoru do ziadnej regulernej integraly nedostanem.

 

integrala je z principu pevnejsia, ale aj keby som kokos do nejakej dostal, na bezne nosenie by som to uz asi nechcel. takze pokial nechodis jazdit okruh alebo netrenujes na TT, kludne kup odklapacku. Akurat i) jazdit treba so zaklopenou prilbou a ii) pri rozhodovani o cene si poloz otazku, ako velmi si cenis svoju hlavu. Lebo lacna prilba je svojim sposobom horsia ako ziadna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, Shoei není špatná, některý kousky od Nolanu taky ujdou, Schubert-BMW jsou mimořádně tichý. Nicméně, padla tady cenová hladina 3500,- Kč. V týhle relaci neexistuje vyklápěčka, do který bych dobrovolně strčil hlavu. Kdybych byl teoreticky nucen jezdit ve vyklápěčce, zvolil bych Shoei, ale ta stojí přibližně 3,5x tolik.

 

Troufnu si tvrdit, že se v helmách vyznám, zabejvám se jimi už 17 let, vidím i trochu "pod pokličku". Jak správně říká Instant, laciná helma může bejt s trochou nadsázky horší než žádná, dovolím si dodat, že ve stejný cenový hladině bude integrála vždy bezpečnější než vyklápěčka a to výrazně.

 

Toť můj názor, nikomu nic nenutím a dál budu jezdit v kvalitní integrále:-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Absolutní souhlas s xjr1. Vyklápěčka je lákavá, mnohokrát bych ji asi ocenil..hlavně asi při tankování, kecání na semaforech a tak. Zkoušel jsem Shark Evoline 3 za asi 9000 Kč - dobrá cena, zajímavý systém vyklápění slibující že to člověku neutrhne palici, když se rozjede s vyklopenou spodní částí, líbil se mi design, nechtěl jsem tolik "platit za značku" atd. Výsledek - tlačila jako svině, nevětrala, těžká a hlavně dělala strašnej kravál. Kamarád si ji nakonec koupil a za 14 dní ji ze stejných důvodů prodal a koupil Shoei Neotec, se kterou je spokojený. Několik známých jezdí Schubert C3 a jsou také spokojeni. Obě jmenované jsem následně zkoušel, je to oproti Sharku o  vesmír jinde. Já jsem ale nakonec došel k závěru, že s mým štěstím, až spadnu, bude to na 100% přesně ve chvíli, když budu mít vyklopeno a zůstal jsem u integrálky i po přechodu na BMW GS. Ve chvíli kdy jsem nasadil Schubert S2 bylo jasno. Lehká, pohodlná, skvěle odvětraná a naprosto tichá..ještě o dost tišší než high-end vyklápěčka C3. Cena je čtyřnásobek limitu tazatele.. Ale mám rodinu, syna a jen jednu hlavu. Vyklápěčka za 3500 Kč bude nekvalitní, málo bezpečná, těžká a hlučná.. Na konopnici bych osobně volil otevřenou helmu a brejle - v limitu se dá koupit relativně kvalitní, bude pohodlnější, lehčí a k této mašině bezesporu stylovější. Navíc nepotlačí pud sebezáchovy. Bezpečná bude minimálně srovnatelně s levnou vyklápěčkou. Pokud vyklápěčka, pak to nejlepší co je. Udělat vyklápěčku stejně nebo podobně bezpečnou jako integrálku je logicky technicky i finančně náročnější.

Upraveno uživatelem dawe009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořídils GS? To je jako s těma rolexama tady, taky u něj všichni skončí :lol2: . Já mám zvláštní slabost pro 1150, prodal jsem před časem a teď bych ho chtěl zpátky a vypadá to, že budu muset vytáhnout ze šrajtofle víc, než za kolik jsem prodal :suicide_anim:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořídils GS? Já mám zvláštní slabost pro 1150, prodal jsem před časem a teď bych ho chtěl zpátky a vypadá to, že budu muset vytáhnout ze šrajtofle víc, než za kolik jsem prodal :suicide_anim:

Jo, to je pravda. Geeso 1150 v dobrym stavu dokonce lehce stoupa na cene. Nebo teda spis nejsou. A Adventure je uplne malo. 1150 ma proste svy kouzlo. Me stala moje r1200gsa skoro dva roky bez hnuti na stojanu, az jsem ji nakonec prodal. 1150 me proste bavi vic. Na mem adviku 1150, rok 2004 jsem natocil uz pres 120 tisic km. Na dvanactce jen 20 tisic. Proto sla do sveta. A jak to vypada, postupne se asi zbavim vsech motorek, ktery nevyuzivam. Necham si jen 1150GSA a asi i 1200LT. To je skoro jako kabrio. :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, vůbec nic proti 1200, ale prostě jiskra nepřeskočila. A hezký 1150 u nás nejsou, asi budu muset na vejlet do říše, jsou tam sice pomalu dražší než u nás, ale výběr je přeci jen větší. Navíc když mám jasnou představu..."potřebuju" mandarin gelb s abs a dlouhou šestkou a hlavně v dobrym stavu.

 

Taky se mi moc hezky jezdilo na F800GS, možná líp než na 1150, ale zas tam ty válce tak blbě trčí špatným směrem - nahoru, vůbec ne správně - do stran :angel:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BMW GS je takovej Rolex Submariner mezi motorkama.. Ten příměr naprosto sedí. Každej u toho jednou skončí, nebo to aspoň zkusí. I já italofil a odpůrce BMW GS, jakožto motorky německých důchodců, jsem do ní nakonec spadnul. A stejně jako tady spousta lidí přechází z keramiky na youngtimery chrastítka, tak u BMW lidi předsedají z high-end 1200 na lehce vintage 1150, protože ma proste koule a charisma. Ja jsem zatim u te 1200, Triple black edition se všemi temi hejblaty, ESA atd., ale uz koukám i po 1150 a taky zpátky po italkách. 1200 je lehce sterilní, i kdyz jinak dokonalá.. A taky spolehlivost me trochu zklamala.. To se mi nestalo ani u Ducati ani u Moto Guzzi, co u BMW. Na bmwgs.cz se obcas objevi luxusní 1150, je tam několik prověřených dovozců. A je pravda, ze 1150 v super stavu je porad za ránu, casto dražší nez 1200. Nebo mobile.de samozrejme, v rajchu po stodolach a garážích jich je porad jeste dost, ale svůj národní poklad si ceni vysoko. Aspon tam nemají všechny motorky 30 tis. km:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...A stejně jako tady spousta lidí přechází z keramiky na youngtimery chrastítka, tak u BMW lidi předsedají z high-end 1200 na lehce vintage 1150, protože ma proste koule a charisma....

 Che, zrovna přemejšlim nad tím, že bych keramický GMT vyměnil za nejaký hezký chrastící coke nebo pepsi...

Upraveno uživatelem xjr1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 16 let v sedle GS mne nikdy nenapadlo že bych chtěl cokoliv jiného. A asi už skončím u 1150, 1200 mne neoslovuje. Mám sice naježděno mnohem míň než můj motoguru Cyril, ale jasno mám:-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořídils GS? To je jako s těma rolexama tady, taky u něj všichni skončí :lol2: . Já mám zvláštní slabost pro 1150, prodal jsem před časem a teď bych ho chtěl zpátky a vypadá to, že budu muset vytáhnout ze šrajtofle víc, než za kolik jsem prodal :suicide_anim:

Čau Petře, je mu u mě  dobře. Zdravim Tě :)

 

post-61-0-78693300-1400237101_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...