Radik Odesláno 10. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2021 Možná blbej dotaz, ale jsem zvědavej... Chápu, že na starý hodiny asi náhradní díly nejsou a pak nezbejvá, než si je vyrobit. Ale je běžný, že si takhle soustružíte nebo jinak vyrábíte díly pro "běžný" hodinky, který opravujete (třeba s etou, sellitou a podobnejma masovejma strojkama), nebo v tomhle případě máte nebo objednáte náhradní díly, který použijete? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bohus76 Odesláno 10. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 10. dubna 2021 Nechci odpovídat za pány hodináře,ale toto byly echt případy,kdy se díly sháněly špatně a bylo rozumnější je vyrobit. Samo pokud je díl za rozumnou cenu a originál ,tak by byl využit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 11. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. dubna 2021 Ano, je to tak....jenom dodám, že jako další velmi vážný důvod je neochota autorizovaných servisů provádět částečné opravy. Často kvůli maličkosti hodinky končí na celkové opravě za více jak dvě desítky tisíc. Ne že by to autorizáky dělali naschvál, spíš jsou k tomu nuceni ze strany výrobců. Typický příklad je ten čep, který už jsem zavrtával asi pětkrát. IWC je vyrobilo moc tenké, takže já je dělám o něco silnější a vylisuji ložisko a nahradím jej ložiskem s větším vrtáním. Tím je závada vyřešena do 5000,- Kč. Ale problém nastává, když hodinky skončí u AS. Putují rovnou do IWC a oprava je několikanásobně dražší.... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radik Odesláno 11. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. dubna 2021 Díky, právě to jsem tušil, že ty náhradní díly asi nebudou úplně jednoduše dostupný. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 11. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. dubna 2021 Na staré raritní stroje víc jak 100 let , díly dostupné prakticky nejsou, které kamarádům opravuji já. Na novější první republika a mladší se něco sehnad dá. Tak že, když jde o hřídele, musíš je vysoustružit čepy zavrtat. Scházející kola spočítat kolik mají mít zubů , najít podobné a upravit ho na soustruhu a finýrce a nebo ho vyfrézovat, nebo nechat někde vyfrézovat. Samozřejmě záleží jestli to má cenu. Ale když je to pěkný, nebo raritní stroj, případně památka. Má to smysl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 29. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. dubna 2021 Mám tu další prakticky nepochopitelnou závadu, nebo spíš závady. Opilované, tedy spíš obroušené ocelové palety kotvy do nesmyslného tvaru, očesané špičky krokového kola z zhruba 0,15 na 0,5mm. což se pravděpodobně stalo někomu při rozebírání stroje, bez vypuštěného pera. Pak místo výměny zalomeného šroubu kotvy, jeho proletování a obroušení zářezů v kotvě na její palety. Kdoví jaký machr to měl v ruce předemnou. Zuby jsem vybrousil do požadovaného tvaru a palety také. Cín jsem odstranil a zalomený šroub, jsem vyměnil za nový starý. Hodiny šlapou už týden, tak mám radost, že se zadařilo. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 30. dubna 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 30. dubna 2021 Jiří, pěkně jsi ty palety nabrousil....hezky ostře a čistě. Po čuňačině nějakého prasátka ani stopy, tak to má být. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orol Odesláno 20. května 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. května 2021 Lehce očesané zuby perovníku. Nicméně to stačilo, aby se hoďky nepravidelne zastavovaly. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xjr1 Odesláno 10. června 2021 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 10. června 2021 Dlouho jsem sem nic nehodil, nějak nebyl čas, ale jsem rád, že vlákno celkem žije i příspěvky kolegů, takže pokračujte prosím:-). Dnes tu mám ubroušený/uchozený čep setrvačky z ETY 2824. Čepy se mohou zlomit třeba při pádu hodinek na zem nebo nárazu. Stává se to hlavně u starších kusů bez odpruženého uložení, ale ani moderním strojovnám se to nevyhne v případě silnějšího nárazu. Tento čep (na obr. nahoře) ale není uražený, je opravdu jen ochozený, je zřetelně kratší a nabroušený do špičky, zřejmě musel dlouho běhat v ložisku plném špíny a bez maziva. Pro srovnání - čep na obrázku dole je v pořádku, ten nahoře by měl vypadat stejně. Takováto setrvačka ve strojku sice ještě běží, ale chod je velmi špatný. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vdavid Odesláno 13. června 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. června 2021 (upraveno) Hodinky HMT Sona, nedopatřením koupeny čtyři kusy. Všechny přestaly časem jít natáhnout. U těchto jsem jasně viděl problém v západce, tak jsem jí zkoušel uvolnit a znovu přišroubovat a nic. Tak jsem ji zase dal pryč. Ty ostatní taky po několika nátazích přestaly jít. Dvěma se navíc zlomila korunka. Pouzdra a ciferníky mají naopak dobře zachovalé. Co ještě chci napsat, mám další HMT (Pilot a jakože Jawan, ale spíš předělaný Pilot), ale od jiných prodávajících na Ebay a ty jdou. Odesláno z mého MAR-LX1A pomocí Tapatalk Upraveno 13. června 2021 uživatelem vdavid doplnění Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b52 Odesláno 20. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. září 2021 Hodiny po pulrocni renovaci hodinarem. Vyptal si od stare pani 6000Kc. Nevim presne ktery, kolega nechce prozradit jinak bych mu udelal reklamu. Popis zavad: 1. vraceny hodiny v uplne jine bedne 2. kyvadlo zadrhavalo o dno 3. kyvadlo opisovalo neprijemnou osmicku a kyv byl celkove divny 4. hodiny se zastavovaly Jedna ze zavad je upravovane delsi pendlperko nez melo byt. Druha hodiny zcela jiste neprodelaly zadny servis. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 20. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. září 2021 (upraveno) Ano pendlperko (závěs kyvadla) oravdu nevypadá dobře, je špatné. Cena, je také za mne mimo normální realitu. Ale na druhou stranu, mezi námi. Opravdu záleží, jak se hodiny pendlovky pověsí. jak jsou ode zdi, co dělá kyvadlo. Pak se musí někdy naklánět pendlperko, nebo hodiny od zdi. To je normální praxe při usazení hodn. Když dělá kyvadlo při kyvu ocas ryby, jak to píšeš, strácí kyv energii. Hodiny nechodí zasavují se , nejsou spolehlivé. Ano to je špadným pendlperkem. Jestli jsou hodiny vychozené, drsné čepy, bylo by vhodné hledat jiného hodináře to je fakt. Kdysi před dobrými 30 lety se bývalému mému kolegovi stalo, než jsem se stal pedagogem . Opravil pendlovky. Hodiny byly špinavé vrstvy prachu. Hodny opravil bednu vyčistil a zákadník je nepoznal. To není nic proti Tobě, Tvému zákazníkovi, ale jenom náhled praxe za ty roky. Upraveno 20. září 2021 uživatelem Jiří9 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b52 Odesláno 21. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. září 2021 Vse jak pises Jiri9, ale videl jsem foto hodin pred zadanim do opravy a hodiny ktere byly vraceny. Ten rozdil nebyl v cisteni ani nahodou. Pani ma kolem 80 let ale poznala ze hodiny jsou nejake jine ale hodinar ji ujistoval ze ta zmena je vlastne vylepseni. Tak po nekolika posunutych terminech dokonceni opravy je vzala. V 80ti letech ma malokdo silu se hadat. No natrefila na parchanta a tim bych tuto kauzu ukoncil. Ostatnim snad poslouzi jako navod kde se muze objevit zavada ktera se projevuje chodem kyvadla ve tvaru "ryby" nebo "osmicky". HOWGH Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Seamaster Odesláno 22. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 22. září 2021 (upraveno) Mam aktualni story, kamarad mi sveril k vycisteni a namazani Omaga Semaster Cosmic, ktere ma po tatovi. Romaticka strory zacina vzpominkou, jak jako maly hoch v `68 se setkava v Nemecku se svym tatou, ktery zdrhl o 1/2 roku drive a tata ma na ruce zbrusu nove Omegy... nasledne poctive noseny... romantika konci po revoluci a navratu rodiny do CR, kdy hodinkam vypadla korunka... nasledoval pry servis u brnenskeho hodinare, nevim ktereho.... No, jelikoz se jednalo o Cosmic, ktery nema dynko, ale leze se tam pres sklo, maji dvoudilnou osu natahu, aby sel strojek horem vytahnout....jelikoz ale pan hodinar nemel tuto osu k dispozici, tak vzal pevnou jednodilnou... no jo, ale jak se pak dostat k aretacni pace osy natahu? No preci vezmu 2mm vrtak a do pozlaceneho pouzdra vyvrtam vespod v miste kde je ten cep diru, kterou pak zadelam mosaznym nytem..., lidova tvorivost v cele krase. Takze vcera dovnitr jedine odvrtat nytek a znovu a lepe... byl jsem tak fascinovanej, ze jsem zapomel fotit, ale dodam foto. Samo od toho nytku podrenej rotor... Upraveno 22. září 2021 uživatelem Seamaster Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jiří9 Odesláno 22. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 22. září 2021 Tak to je taky něco. Škoda hodinek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas8 Odesláno 23. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2021 Klobouk dolů před vaší šikovností a schopností si poradit i "neautorizovanými" postupy. Super !! Nemáte náhodou pár obrázků z postupu odvrtávání zalomeného šroubku? Šroub M6 odvrtat umím, ale tyhle mrňousky ne Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
orol Odesláno 23. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2021 před 50 minutami, Tomas8 napsal: ... Nemáte náhodou pár obrázků z postupu odvrtávání zalomeného šroubku? Šroub M6 odvrtat umím, ale tyhle mrňousky ne Já kdysi vyndaval zarezlý šroub. Poznatky jsou ZDE Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
b52 Odesláno 23. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2021 Ja pouzivam na srouby ostranovac rzi. Po par dnech ocelovy sroubek odrezovac rozpusti a okoli necha na pokoji. Trva to ale nehrozi poskozeni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas8 Odesláno 23. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2021 A to jako fakt odrezovač rozpustí šroub a můstek nechá na pokoji? No a co když se jedná o ocelový šroubek v ocelovém pouzdře? Jednou mi zalomili v Koscomu šroubek v pouzdře u Eterna při výměně baterky. Ještě že jsem se do toho tenkrát nepustil sám doma - baterky přece měnit umím a šroubovat taky takže výměna trvala místo 10 min asi 14 dní. To asi právě rozpouštěli šroubek… Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ONYX servis hodinek Odesláno 23. září 2021 Nahlásit Sdílet Odesláno 23. září 2021 Ahoj, u nás řešíme zalomené šrouby, závity hřídelí, krčky pouzder, futra tlačítek a já nevím co dalšího skoro každý den. Musím Vám říct, že jedno z největších zvěrstev je předepsané používání zajišťovacích lepidel od výrobců hodinek. Snad každý z výrobců si myslí, že zalepit krček či tlačítko nějakým vysokopevnostním zajišťovákem např. Loctaite 270 nebo nedej bože 2701 je to nejlepší. No pro ně možná jo, protože vydolovat z pouzdra takto zalepený krček a nebo tlačítko znamená v mnoha případech destrukci dílů a to i za použití nahřívání a speciálních originálních klíčů, bez kterých si to dnes ani nedokáži představit. Pak samozřejmě nezbývá nic jiného než nahradit starý díl novým. Při tom zalepení středněpevnostním zajišťovacím lepidlem s pečlivým dotáhnutím je více než dostačující ve všech případech. Sám jsem dal zákaz používat vysokopevnostních zajišťováků v našem servisu. K věci. Pokud se jedná o natahovací hřídel v nerezové korunce, je postup jasný. Stačí na pár dní ponořit do kyseliny a hřídel zmizí. Kyselinu v pěkném balení dodává firma Bergeon, ale v podstatě si myslím jedná o kyselinu fosforečnou. Další problém je zalomený šroubek v základně hodinek. Typický problém při dotahování šroubu je, že ulítne celá a nebo půlka hlavičky. Pokud zůstane půlka hlavičky, nejdříve zkusím vytočit šroub za pomoci šroubováku a torza hlavičky. Pokud to nejde tak zbytek hlavičky urazím a pak si vezmu nejostřejší vláskovou pinzetu a na konci zbylého závitu si najdu nejostřejší výstupek a tím se snažím pootočit proti směru hodinových ručiček. V mnoha případech to jde. Asi tak v 80%. Pokud neuspěju, existují extraktory od Bergeonu systém vytáčení zalomených závitů v soustruhu atd.... Posledním způsobem je vyražení. Tím se samozřejmě zničí vnitřní závit a tak po té nezbývá nic jiného než přeříznout na větší a najít jiný šroub. Dá se vyřešit i výměnou základny a nebo jiného dílu, kde je závit zalomený. To je však často finančně velmi nákladná záležitost hlavně u značkových hodinek. Další kapitola jsou zalomené, ulomené krčky a futra tlačítek. Zde se často vyplatí odvrtat o kousek menším vrtákem. Pak zbyde jen torzo závitu futra, krčku které se dá už lehce odstranit. Šrouby víček, lunet, doplňků pouzder, přístupové šrouby stavěcích pák, šrouby držáků strojů starožitných hodinek, šrouby číselníků atd... to je na spoustu psaní a samostatných kapitol. Ruda. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se