Přejít na obsah

První AP


MickyRocks

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 73
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

V 22. 7. 2021 v 8:49, ensi napsal:

Já slyšel už od několika lidí, že milí jsou, i tě zapíšou na čekačku, ale pak nemají problém ti po pár letech čekání říct, že ti ten model na který čekáš neprodají a už čekat nemusíš... :)

Ahoj, všechno má svůj důvod. Tohle se může stát, například když se model ukončí, případně když daný model v budoucnu spadne "pod "management approval"", což butik ovlivnit nemůže - to porftolio se v čase nějak vyvíjí, nicméně je to tak vzácné, že se to nedá brát jako nějakou obecnost. Jsou kusy, které v okamžik návštěvy koupit jdou, ale třeba za tři roky je tomu je prostě jinak. Proto je dobré to během času konzultovat, případně vybrat dostupnou alternativu, která pravděpodobně nebude o nic horší, protože i ta je vyrobená v LeBrassus a nese jméno AP. Občas k nám tomu nepomáhají ani lidi, který jsou prostě tvrdohlavý a úrputně zaměřený na nějaký hype model, který viděli někde na foru. Než se zuby nehty zaměřovat na konkrétní referenci, u které jsou ty karty často již rozdané, je dobrý tomu dát čas, zaměřit se na značku jako celek a projít si postupně víc modelů, nasát hlubší informace a pak se zaměřit na něco, co jde reálně koupit a naplánovat, klidně něco co teprve přijde. Vztah s butikem totiž začíná už první návštěvou, nikoliv nákupem hodinek. :)

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, JamesLurk napsal:

Ahoj, všechno má svůj důvod. Tohle se může stát, například když se model ukončí, případně když daný model v budoucnu spadne "pod "management approval"", což butik ovlivnit nemůže - to porftolio se v čase nějak vyvíjí, nicméně je to tak vzácné, že se to nedá brát jako nějakou obecnost. Jsou kusy, které v okamžik návštěvy koupit jdou, ale třeba za tři roky je tomu je prostě jinak. Proto je dobré to během času konzultovat, případně vybrat dostupnou alternativu, která pravděpodobně nebude o nic horší, protože i ta je vyrobená v LeBrassus a nese jméno AP. Občas k nám tomu nepomáhají ani lidi, který jsou prostě tvrdohlavý a úrputně zaměřený na nějaký hype model, který viděli někde na foru. Než se zuby nehty zaměřovat na konkrétní referenci, u které jsou ty karty často již rozdané, je dobrý tomu dát čas, zaměřit se na značku jako celek a projít si postupně víc modelů, nasát hlubší informace a pak se zaměřit na něco, co jde reálně koupit a naplánovat, klidně něco co teprve přijde. Vztah s butikem totiž začíná už první návštěvou, nikoliv nákupem hodinek. :)

Ahoj, chápu ten přístup z pohledu prodejce hodinek, ale z pohledu potenciálního zákazníka na mě má spíše odrazující účinek. Když si vybírám hodinky, tak si vybírám takové, které se mi líbí, a kde mám sympatie ke značce, ale sympatie ke značce jsou až na druhém místě. Nedokážu si přestavit, že bych chtěl např. základní Royal Oak, a místo toho koupil třeba chrona jako alternativu, jen proto, že jsou lépe dostupné. Kvalitu nijak nerozporuju, vyrobené v LeBrassus budou a jméno AP ponesou, ale je to alternativa. Je to jen abych měl něco s AP na ciferníku, a to mi nepřijde jako dobrý motiv k nákupu. Navíc je to furt jen alternativa, a alternativa je krátkodobé řešení.

Ale taky chápu, že já zřejmě nejsem cílovka, že cílem je mít pravidelné zákazníky, kteří budou kupovat na prvním místě značku, a člověk co by si koupil 1-2 modely za život není tak zajímavý. Což je v pořádku, je to validní obchodní model, jen mi přijde nešťastné, pokud na to někdo přijde až po letech čekání...

Upraveno uživatelem ensi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tuhle politiku znacek typu AP chapu. Ano, pro me jako nadsence, ktery si vyhlidne jeden konkretni model to vetsinou neni zrovna privetivej model, ale jako celek to funguje. Hlavne to pri vyrobnich poctech dava smysl narozdil od napr. Rolexu, kterej vlastne jede velice podobnej model, ale narozdil od AP, PP apod. to vnimam ciste jen jako kalkul, kterej neni podlozenej cislama, ale jen tim humbukem kolem (ne teda, ze by se to netykalo dneska uz kdeceho, znacek jako AP nevyjimaje).

A taky dekuju Kubo za osvetu rozdilu mezi autorizovanym prodejem a butikem rizenym primo ze Svajcu, netusil jsem to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to třeba kluci chápu, ale dám vám příklad. Tady na foru mě za nějakou dobu kontaktovalo, příklad - 10 lidí a z toho se 7 zeptalo na 15500 blue dial. Těch hodinek je tady za rok 5. Myslíte, že se každý dočká? Nedočká, z principu opravdu malého množství hodinek to není možný, proto je vhodnej přístup kterej popisuju, tak to prostě je. Než si vybírat něco podle katalogu a "nic o tom nevědět", tak je lepší se s tím portfoliem přijít seznámit do obchodu a zjistit nejprve vše potřebné. Vždycky nejdřív návštěva, zjistit jak funguje portfolio dané firmy, pak přemýšlet o konkrétních modelech, velice si to ulehčíte. Myslím to v dobrém duchu, historicky jsem zažil spustu "čekatelů", kteří neustále s naději čekali na pro ně nedostupný kus, zatímco během toho času jim utekly i ty v té době ještě dostupné kusy, které jsem nabízel. Po letech přišli opět, že by teda vzali tu alternativu, ale bohužel tou dobu už nebyla jednoduše dostupná ani ta alternativa. Zamotanej kruh... Chce to reálnej pohled, nebýt zaseklý na jednom nějakým konkrétním kusu, vždyt všechny ty hodinky jsou na ruce fantastický a je fajn mít něco jiného. :) Když se podívám třeba na TOP nošená APčka v Holywoodu, tak každej má úplně něco jiného, má to svoji osobitost, je to pěkný a rozmanitý a tak by to mělo být. :) Né pořád dokola 15500 blue dial...

 

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pardon utekl mi time na úpravu:

... pak bychom udělali sraz a všichni bychom měli stejné hodinky, to opravdu chceme? : ))) Nejhorší je, že mnohým se nelíbí jiné hodinky automaticky, ačkoliv je nikdy v reálu neviděli. Rád o tom kecám a nahlížím na problematiku z různých úhlu! Vše v rámci pokecu a jedině v dobrém! :)

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, JamesLurk napsal:

Já to třeba kluci chápu, ale dám vám příklad. Tady na foru mě za nějakou dobu kontaktovalo, příklad - 10 lidí a z toho se 7 zeptalo na 15500 blue dial. Těch hodinek je tady za rok 5. Myslíte, že se každý dočká? Nedočká, z principu opravdu malého množství hodinek to není možný, proto je vhodnej přístup kterej popisuju, tak to prostě je. Než si vybírat něco podle katalogu a "nic o tom nevědět", tak je lepší se s tím portfoliem přijít seznámit do obchodu a zjistit nejprve vše potřebné. Vždycky nejdřív návštěva, zjistit jak funguje portfolio dané firmy, pak přemýšlet o konkrétních modelech, velice si to ulehčíte. Myslím to v dobrém duchu, historicky jsem zažil spustu "čekatelů", kteří neustále s naději čekali na pro ně nedostupný kus, zatímco během toho času jim utekly i ty v té době ještě dostupné kusy, které jsem nabízel. Po letech přišli opět, že by teda vzali tu alternativu, ale bohužel tou dobu už nebyla jednoduše dostupná ani ta alternativa. Zamotanej kruh... Chce to reálnej pohled, nebýt zaseklý na jednom nějakým konkrétním kusu, vždyt všechny ty hodinky jsou na ruce fantastický a je fajn mít něco jiného. :) Když se podívám třeba na TOP nošená APčka v Holywoodu, tak každej má úplně něco jiného, má to svoji osobitost, je to pěkný a rozmanitý a tak by to mělo být. :) Né pořád dokola 15500 blue dial...

 

Ahoj Jakube,

díky za podrobné vysvětlení situace ohledně způsobu prodeje hodinek AP, no je to trochu věda, toto jsem vůbec netušil 🙂 Rád se zastavím u vás v butiku a proberu další možnosti a alternativy. Zpětně vidím, že můj výběr byl vzhledem k situaci hodně naivní 🙂 Trochu jsem to tušil u těch RO Jumbo, ale vůbec jsem netušil, že u klasických 15500 je ten blue dial hůřě dostupný, než třeba v černé, nebo šedé variantě. Já jsem chtěl modré, protože se mi ta barva prostě obecně hodně líbí a hodinky se mi v této variantě nejvíce líbily. Tak se budu těšit, co vymyslíme 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, kopl2005 napsal:

Ahoj Jakube,

díky za podrobné vysvětlení situace ohledně způsobu prodeje hodinek AP, no je to trochu věda, toto jsem vůbec netušil 🙂 Rád se zastavím u vás v butiku a proberu další možnosti a alternativy. Zpětně vidím, že můj výběr byl vzhledem k situaci hodně naivní 🙂 Trochu jsem to tušil u těch RO Jumbo, ale vůbec jsem netušil, že u klasických 15500 je ten blue dial hůřě dostupný, než třeba v černé, nebo šedé variantě. Já jsem chtěl modré, protože se mi ta barva prostě obecně hodně líbí a hodinky se mi v této variantě nejvíce líbily. Tak se budu těšit, co vymyslíme 🙂

Ako keby som to písal ja 😄 Jumbo ma síce nelákajú, no modrá je u mňa top farba nielen pri hodinkách. No tiež som zistil, že na ňu môžem jednoducho zabudnúť 😞  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, JamesLurk napsal:

 Chce to reálnej pohled, nebýt zaseklý na jednom nějakým konkrétním kusu, vždyt všechny ty hodinky jsou na ruce fantastický a je fajn mít něco jiného. :) Když se podívám třeba na TOP nošená APčka v Holywoodu, tak každej má úplně něco jiného, má to svoji osobitost, je to pěkný a rozmanitý a tak by to mělo být. :) Né pořád dokola 15500 blue dial...

 

Dobrý den, mám chuť na řízek s bramborovým salátem. Tady máte meruňkový knedlíky, však jsme je taky vařili my. Já sladký nerad. No jo pane, musíte se k řízku prokousat přes naše výborný lívance. Naším posláním je dělat kantýnu pestřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to vždy problém "spravodlivo" predávať niečo, čoho je výrazný nedostatok v porovnaní s dopytom. A úplne rozumiem tomu, že pre niektoré modely zvýhodňujú verných zákazníkov pred novými. Škoda, že sa to v tomto prípade týka práve modrej farby, ktorá je pre mnohých ľudí úplným štandardom a je vlastne jedinou "veselšou" farbou pri základných modeloch RO (čierna, šedá, strieborná pre niekoho môže pôsobiť nevýrazne). No výrobca má hodinky pri ktorých dopyt výrazne prevyšuje ponuku, tak si môže určovať politiku akú chce a vie, že aj tak všetko predá, aj keď je mi trošku proti srsti, že taký výrobca nie je aj v tomto zásadový natoľko, že pravidlá by platili pre každého a ak je niekto pre nich dostatočne zaujímavý (filmová, športová či inak zaujímavá osobnosť) tak už nemusí si kupovať od nich hodinky 10-20 rokov a dostane sa k jemu preferovanej farbe "hneď". To pri ostatných zákazníkoch môže vyvolávať pocit, že sú pre firmu "menejcenní" zákazníci a viac by som si výrobcu vážil, ak by pravidlá dodržiaval striktne pri každom - to by v mojich očiach ešte aj stúpol.

Ale tak je mi jasné, že ak ich hodinky má niekto mediálne známy, je to pre výrobcu reklama a vždy ho bude výrobca preferovať pred niekym pre neho "bezvýznamným", kam žiaľ patrím aj ja 😄 No kto vie, možno časom spravia aj inú veselšiu verziu oceľového modelu - tá zelená z platinovej verzie by bola ešte väčšia pecka, ako modrá, prípadne červená akú majú pre Code 🙂 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, azeppelin napsal:

Dobrý den, mám chuť na řízek s bramborovým salátem. Tady máte meruňkový knedlíky, však jsme je taky vařili my. Já sladký nerad. No jo pane, musíte se k řízku prokousat přes naše výborný lívance. Naším posláním je dělat kantýnu pestřejší.

Aniž bych chtěl rozdmýchávat nějaký flame, srovnávat jídlo v kantýně se zbožím - nazývejme to třeba "ze segmentu luxusu", je trošku demagogie. Ale jo, chápu, jak to myslíš. V dnešní době jsou nekoupitelné i daleko běžnější potřeby denního života, než jen luxusní sportovní hodinky. Vezmi si, jak dlouho se čeká na obyčený Škodovky...

Já tady nejsem od toho abych obhajoval nebo naopak haněl jeden či druhý obchodní model. Jediné, co mohu reálně posoudit je má vlastní zkušenost, která se celkem shoduje s tím, co tady Jakub psal. Hodiny jsem na netu vybíral hodinky, měl jsem načteno a tušil jsem, že s dostupností to nebude růžový. V určitý okamžik mi bylo jasně řečeno, že Jumba momentálně koupit nemůžu. OK, nejde to, tak to nejde, tečka. Mohl jsem si vybrat alternativu, nebo si prostě říct, že žádnou alternativu nechci. Takhle jednoduchý to je. Pokud jsou pro mě práve ty jedny hodinky to jediné, po čem toužím, a můj život nebude plnohodnotný, dokud je nebudu mít, pak tak ten x-násobek na grey marketu přece není nepřekonatelná překážka pro dosažení životního štěstí :-).

Já jsem nakonec alternavitu vybral a nemám pocit nespokojenosti, ba naopak - jsem rád, že jsem vybral, páč dneska už by tahle alternativa možná nebyla.

Stejně je super, že tady lamentujeme nad tím, že si nemůžeme koupit věc za půl milionu, kterou přiznejme si, vůbec nepotřebujeme. Vnímám to s pokorou.

Peace  :notworthy:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2021 v 1:26, azeppelin napsal:

Dobrý den, mám chuť na řízek s bramborovým salátem. Tady máte meruňkový knedlíky, však jsme je taky vařili my. Já sladký nerad. No jo pane, musíte se k řízku prokousat přes naše výborný lívance. Naším posláním je dělat kantýnu pestřejší.

Nepochopeno, kdyby všichni mohli koupit všechno, tak jsou na všechno tak dlouhé čekačky, že nekoupí nikdo nikdy nic. Na hodinky typu Jumbo se ptá týdně skutečně hodně lidí + emaily, hodinek je za rok že bys to spočítal na prstech jedné ruky. Díky tomu jak to značka dělá se k tomu dá alespoň spravedlivě dopracovat, je to o loajalitě. :)

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Především hodinky typu Jumbo jsou dneska čistě sberatelská věc, která by už dávno neměla vůbec existovat. Je to podobné jako kdyby Porsche párkrát za rok udělalo tovární repliku vozu z roku 72 včetně originálního motoru a tu by značka nabídla jako specialitu do garáže někomu, do už těch aut měl třeba víc. Ty hodinky jsou v rámci portfolia vysoko a nevím kde to vzniklo, že si někteří myslí, že by to mělo jít koupit jen tak hned. Hlavně především jak jsem zmínil výše, takový hodinky by nekoupil už nikdy nikdo, byla by tam pěkně postaru čekací listina na 30-40 let (vzato dle počtu zaznamenaných requestů děleno počet kusů ročně) a mohli bychom do důchodu kouřit doutníky. Pochopeno? Naopak, jak je to nastavené teď, tak je to velice spravedlivé, je to o vztahu a dává to smysl. U hodinářských rodinných firem to vždycky bylo o vztahu, dřív člověk musel znát přímo hodináře, aby hodinky měl. Ještě v padesátých letech se v AP dělali jen unique pieces, myslíte, že to šlo jen tak koupit? :)

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono uprimne celej ten cirkus je otazkou poslednich par let. Ano, Jumba byly vzdycky neco vic, ale zbytek se vcelku dal. Bohuzel ale hodinky uz nejsou davno jen zalezitosti nadsencu a tech, co je zkratka chtej nosit (a nejen hodinky). Stal se z nich jen dalsi investicni artikl a tak pristup AP dava smysl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 8. 2021 v 1:26, azeppelin napsal:

Dobrý den, mám chuť na řízek s bramborovým salátem. Tady máte meruňkový knedlíky, však jsme je taky vařili my. Já sladký nerad....

No a jak víte že vám nechutná, když jste ho tady nezkusil? Možná jste v minulosti zkusil knedlíky z polotovaru, my rafinovaný curk nepoužíváme. 😂

Upraveno uživatelem JamesLurk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, sashator napsal:

Tak ono uprimne celej ten cirkus je otazkou poslednich par let. Ano, Jumba byly vzdycky neco vic, ale zbytek se vcelku dal. Bohuzel ale hodinky uz nejsou davno jen zalezitosti nadsencu a tech, co je zkratka chtej nosit (a nejen hodinky). Stal se z nich jen dalsi investicni artikl a tak pristup AP dava smysl

Je to tak, totálně se ještě přitopilo pod kotlem za Covidu. Spousta lidí, která by se o luxusní zboží obecně nikdy nezajímala, se začala nudit a přemýšlet kam nasměrovat peníze. Je to podpořeno různými ekonomickými časopisy atd. a je to lákavé - vždyť investičně vzato, kdo vám dá okamžitý a víc než 100% zisk po odchodu z krámu? Je to vidět u luxusního alkoholu, dámských kabelek a samozřejmě i hodinek - v každém segmentu několik provařených věcí po kterých je totální hype. Otázkou je skutečně realizovaná cena při následném prodeji. Ale z investičního pohledu neexistuje důvod proč nebýt "zapsán" na každé čekací listině na věci co mají ekonomický smysl, stejně jako třeba chodit na aukce na zajímavé nemovitosti. Celá tahle pohádka je jen snaha výrobce to regulovat, což nás jako nadšence do hodinek těší - někdy tomu rozumíme víc, někdy míň. Co by mě skutečně zajímalo je, jak by dopadl výrobce, který by šel cestou rychlého uspokojení poptávky - tj.  vyrobení a dodání hodinek v rychlém čase všem, co o to mají zájem - investiční potenciál by byl 0, 90% trhu by opadlo a svět by možná byl zase normální. Každopádně souhlasím s komentářem výše, že je úsměvné, že řešíme nedostupnost takový "zbytečnosti" za min půl míče:-) Ve skutečnosti je to ten poslední problém co máme:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...