Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

před 1 minutou, H-B napsal:

Fyi.. chytra nemecka politika ma za dusledek, ze nabijeni EV pres noc ma za nasledek, ze EV ma horsi uhlikovou stopu nez diesel..

Nemeli s tim jadrem tak spechat, bez vyresene akumulace ze obnovitelnych zdroju

IMG-20230426-WA0000.jpg

Myslím že je na čase začít vypouštět elektro autům pneumatiky 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 760
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

CO2 zajímá tak politiky a ekology. Každopádně tyhle zkreslené výpočty miluju. Autor výpočtu použije spotřebu úsporného malého dieslu 5 l/100km a pak nejhorší spotřebu velkého elektrického auta, místo aby použil spotřebu porovnatelného auta se spotřebou 16 kWh/100 km. Nechápu, proč mají pořád odpůrci čehokoliv potřebu dělat z lidí blbce. 

Ještě že tady někdo nepřijde s tím kolik vyprodukuje CO2 jeden doutník :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@H-B: to už se děje. Naposledy při té akci v brně vypustili pneu i jednomu EL SUV a pak i malému SUV Fiatku. Pitomci 🙂 

Co ale musím říci, tak jsem velmi potěšen tím, jak 99,9% procent řidičů BEV respektuje vyhrazené nabíjecí plochy pro EL auta. Za poslední rok se to fakt zlepšilo. Výjimkou jsou snad jen řidiči Woltu a podobných služeb v OC Arkády Pankrác (nabíječky jsou hned u vjezdu).  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Josef01 napsal:

CO2 zajímá tak politiky a ekology. Každopádně tyhle zkreslené výpočty miluju. Autor výpočtu použije spotřebu úsporného malého dieslu 5 l/100km a pak nejhorší spotřebu velkého elektrického auta, místo aby použil spotřebu porovnatelného auta se spotřebou 16 kWh/100 km. Nechápu, proč mají pořád odpůrci čehokoliv potřebu dělat z lidí blbce. 

Ještě že tady někdo nepřijde s tím kolik vyprodukuje CO2 jeden doutník :)

Josefe, nejsem odpurce, zivi me budovani EV infrastruktury. A autor postu take ne. Spis jen poukazuje na to, ze s EV souvisejici energeticka politika by mela brat v potaz profily nabijeni vs vyrobni kapacity zdroju el. energie. Fakte. Totiz je (a nekoukejme na zminovana cisla spotreb), ze energeticky mix je v Nemecku v nocnich hodinach aktualne dost nepriznivy. Maji solidni zastoupeni fotovoltaiky, ale jak vime, ta v novi nejede. A bohuzel, vypnutim jadra tuto cast dne nahrazuji uhelky. Coz u bezneho uzivatele EV, ktery treba nemuze plne nabijet v praci, znamena, ze zkratka nenabiji zrovn cistym energie.

Rekl bych, ze ten post neni o kritice EV, spise nelogickym krokum nemecke vlady, pokud se ma EV adekvatne rozvijet. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední tři jaderné elektrárny, které chtějí vypnout, tvoří 6% energie, které vyrábí Německo. Tedy je potřeba udělat vzorec tak, aby to celé vyšlo, jak autor potřebuje a poukázal, jaká to bude hrůza, promiň, ale mě to přijde hledání holi na psa. Já osobně neznám majitele BEV, kterého by zajímal mix energie, ze kterého nabíjí. Většina majitelů podporuje zbavení se závislosti na ropě a vlastní výroba el. energie pro dům a auto a také se chtějí zbavit nejsložitější techniky za celou éru motorismu, která se dnes v autech používá, tedy spalovacího motoru. Tedy pokud chtěl poukázat na nesmyslnost vypínání jaderných elektráren, může to udělat úplně jinak a bude to dávat daleko větší smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti nevím. Tam, kde EV dává nejvíce smysl - Praha a Brno a pár dalších měst, tak tam bydlí v domcích s fotovoltanikou minimum lidí. 

Složitost techniky. Ano benzinové a diesel motory jsou od EUR6 hodně komplikované a jejich údržba je hodně složitá. Ale jsou tu lidé a firmy, co to umí. To se zatím o EL autech říci nedá. Pokud se ti v EL autě skutečně něco pokazí, tak v ČR máš pouze jednotky lidí, co to umí opravit. Když bych měl líčit zkušenosti kolegy s Enyaqem… Zásadní problém je, že u EL aut máš mnohem více funkcionality naprogramované. Třeba kompletní chování pohonu 4x4 při zatáčení. Savagesse testoval nějaké EL SUV GV60 od Genesis a byl hodně překvapen, že auto se při zapnuté rekuperaci, sundání nohy z plynu a zatočení rozhodlo sundání nohy z plynu ignorovat (aby brždění nezměnilo zatížení náprav) a projelo zatáčku plnou rychlostí. Tedy skoro z ní vylítlo (ve videu od 15:45). Když ti tohle udělá auto s mechanickým 4x4 tak mechanik bude vědět, kde je problém. Ale u EV? Byl to záměr výrobce? Je to chyba v SW? Je problém pouze v tom, že SW pracuje správně, ale auto si špatně přečetlo senzorový vstup? Nebo má auto nesprávně vyhodnocen styl jízdy řidiče?

Jsem fanda EL, ale pořád tomu pár věcí schází. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas se Safim. Navic, to co jsem sem daval nebylo vlastne ani tak moc o EV.

A presne jak psal kolega - neni zatim nejake markantni procento lidi, co maji FVE s akumulaci (dulezite, ne-li zasadni pri debate o nocnim nabijeni BEV). Energeticky mix mozna moc lidi neresi, ale od zacatku se omyla ekologicnost EV versus fosilni paliva. Muj puvodni post mel pouze poukazat na rezervy ve vyrobe elektriny, coz bohuzel nahrava kritikum EV.

Jasne, jakmile budu nabijet v praci, ktera je v budove se silnou FVE, nebo doka z baterek, ktere mi FVE nabila.. neresim a usmivam se. Ale tohle je silne mensinova cast majitelu BVE.

Podobne jako psal Safi k autum - ja si myslim, ze nas v tomto smeru celkove ceka jeste hodne vyvoje. Ve vozidlech, infrastrukture, energetice. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvne el.auta asi budou hlavne ve firmach.. ktere nyni resi hromadne FVE a buduji zazemi... nas to bohuzel taky potkalo, centrala naridila a malem jsme neukecali ani nektere druhy hybridu.. ja osobne (narozen a dosud zijici na sidlisti) si to proste predstavit dosud neumim.. masivni elektricke dobijeni...ale mozna mam jen malou predstavivost :-) jo a v cervnu dostanu mildhybrida, ktery se loni smel jeste objednat a dneska snad uz ani to ne.. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Mr. Sandman napsal:

EV dává největší smysl ve velkých městech, kde je kvalitní MHD? Právě že na vesnici najezdím víc km... A nabíjím doma buď v noci nebo z FVE. 

Přesně tak, největší smysl dává EV malých městech a vesnicích, kde je mizivá hromadná doprava a lidé dojíždí do měst za prací. Středočeský kraj má největší zástavbu rodinných domů v ČR a mraky lidí každé ráno dojíždí do práce svých 50-100 km, kolega v práci dojíždí 190 km, což už jsou výjimky. Nabíjí z FVE a hlavně v létě spotřebovává velké přebytky díky EV. Mimochodem, v Praze bydlí 10% lidí v rodinných domech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vesnici a malém městě je potřeba auto. Jakékoliv. 

V Praze máš trasy a časy, kdy ti MHD cesta trvá 2-3 x déle než autem. Například když jedeš do kanceláře na 6:00 ráno, nebo naopak když z kanceláře odcházíš ve 22:00. Auto - 13 min, MHD 40min.

Nehledě na to, že v MHD máš hromadu smrdících bezďáků, asociálů, kteří nahlas telefonují.  Po 10-12 hodinách v práci si v autě odpočineš a nedorazí tě MHD.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím na 10 hodinu do práce v Praze a i to je opruz v poslední době, průměrná rychlost 25 km/h, kdybych jezdil na 9 hodinu, tak to bude 20 km/h. Samozřejmě MHD u mě smysl nedává, protože vyjíždím i mimo Prahu. Být v práci 12 hodin mám už dávno za sebou, to jsem dělal před 30 lety :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@safi Srandisto, 10 km Metra na každé straně? :lol: ...Ve střediskové vesnici ovládané naplavenýma pijavicema, kterým se za dekády handrkování, tlachání a korupce nepodařilo protlačit ani železniční tunýlek na Ruzyň (voser pro 90% turistů) a zbývajících pár kilometrů dálničního okruhu v polích (dtto pro 90% tranzitu, co by věčně zacpanej Cajzlov nejraději obloukem minulo ale topologicky v podstatě nemají kudy)? Obávám se že "racionálním" vyústěním takové diskuse by musela být defenestrace a změna legislativy - ne ve prospěch zástupných kravin typu "30km/h" (ty už tam ostatně máte teď, viz @Josef01), ale pro brutální výstavbu infrastruktury po vzoru "zlé Číny", aby se stávající populace mohla v příštích 100 letech za prací/školou/nákupy dopravovat aspoň nějak, i kdyby to mělo být na baterky a troleje (když už jsme teda ve vlákně o EL+PHEV, které v tomto kontextu řeší snad jen pohon klimatizace při tvrdnutí v koloně). Nicméně si nedělám iluze že i tady by nás za podobně kacířské úvahy obratem utloukli čepicemi (a svými nezpochybnitelnými právy) staromilci, vyžadující hlavně aby se nestavělo pokud možno NIC za jejich bejvákem, před kterým by ideálně nesměl projet nebo zaparkovat nikdo cizí. Stačí si připomenout nekonečný kravál kolem flikování hnusných a neperspektivních mostů přes Vltavu ve prospěch jakéhokoliv kapacitnějšího řešení - a jednomu racionálněji vyjde kajícný návrat od dopravních témat k "tikajícím" vláknům... -_-

Upraveno uživatelem Radek124
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec

v tomto vlákně je dle očekávání zajímavě nízký signal-to-noise-ratio 🙂  tak se pokusím něco v souladu s názvem vlákna "Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech"

Preambule: nejsem greenpeace, naopak - nebýt jednoho osudového setkání, seděl bych dnes ve velíně Dukovan

1) Služební Superb iV 2022 v provedení liftback
nahradil předchozí Superb 2,0 TDI 2017, nebylo to na moje přání, ale mohl jsem dopadnout i hůře (= Enyaq)
leasingovka evidentně sází na brutální pokles hodnoty iV kvůli baterii už po čtyřech letech, protože nám napočítali výrazně vyšší splátku (TDI cca 17 k měsíčně včetně DPH, iV cca 25,5 k), přičemž obě auta byla za podobnou pořizovací cenu lehce přes 1 m
první šok při zkušební jízdě = ty brzdy jsou tupé jako dubové špalky dosedající na pozinkované víko od hrnce. Časem se na to dá zvyknout.
druhý razantní rozdíl: nižší úroveň hluku a vibrací a to nejen "zastudena" - holt jsem byl za 20 let v dieslech zvyklý, že to prostě má nějaký akustický projev
třetí: pokud pohon není v režimu Sport - a to většinu času není, protože pak jsou tvrdé tlumiče - tak tam ty newtonmetry prostě nejsou. Když mám na předjetí málo místa, tak si tam ten Sport na chvíli cvaknu. Na dálnici některá stoupání v iV často na pětku, někdy i na čtyřku (v naftě v pohodě na šestku)

Před kanceláří máme "pomalý" stojan EON pro dvě auta. Relativně malá baterie se nabíjí cca 4 hodiny.
Nabíjím jen párkrát týdně, protože většinou dělám z domova.
Na cestách nenabíjím vůbec, ten oser s hledáním EON stojanu (máme jen EON kartu) mi za to nestojí.
Před centrálou firmy v Německu jsou stojany pro 4 EV auta, kolegové tam nabíjí pestrou paletu od čistokrevných EV po plug-in hybridy, půjčil jsem si německou firemní kartu a ejhle - stojan radostně hlásí "nabíjím", ale displej auta "kdepak chlapečku, kulový, nenabíjíme".

Tabulkový čistý dojezd na elektro je sci-fi blábol. V létě se štěstím max 40 km, v zimě se štěstím max 30 km.
Ale rekuperace v režimu B je fajn, běžně mívám na trasách cca 500 km podíl 150 km jízdy bez spalování benzínu
Dlouhodobá spotřeba kolem 7. Někdy kolem 8 (vyšší podíl dálnice), někdy kolem 6 (okresky když vyrazím s plně nabitou baterkou)

Krátce:
je to průser? Z pohledu řidiče, který tu srandu neplatí, to průser není.
chrání to lední medvědy před teplem? Ani omylem
koupil bych si to za svoje peníze místo TDI? Ne.

2) sice to není úplně PHEV, ale podělím se o něco "z jiného soudku"
žena měla malou hybridní Hondu Jazz 2012 (2. generace) mild hybrid IMA Integrated Motor Assist. Byla spokojená jako želva. Nemusí se to nabíjet, atmosferický motůrek 1,4 s nízkým kompresním poměrem tiše ševelil, baterka byla i po 11 letech v překvapivě dobré kondici, CVT převodovka s poctivě měněným origo olejem taky nezradila a při normální jízdě držela motor pod 2000 ot/min. Čistě na baterku to umělo jezdit jen výjimečně a krátce, ale pro daný účel to bylo skvělé auto se spotřebou ve městě kolem 5 litrů
Prodal jsem to v březnu a pořídil ženě Jazz 4. generace s novým e:HEV pohonem, zajímavá koncepce bez převodovky (je tam jen fixní převod), věcně popsáno na videu. Motor 1,5 s Atkinsonovým cyklem má hrubší projev než ten předchozí. Při startu se nahodí vždy, a to i když je baterka nabitá - prý aby se zahřál a nestalo se to za svižné jízdy. Stejný princip e:HEV, akorát s větším benziňákem, dávají i do Civicu a CRV.
Na baterku umí jezdit fakt pěkně a spotřeba ve městě je kolem 4,5 litru. Podle spritmonitor.de s tím někteří borci umí jezdit i pod 4
Dávám Hondě palec nahoru

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za sdílení, tyhle PHEV si kupují firmy, aby měly parkování v Praze zdarma, nenabijí to nikdo, proč taky, na cestách se nechce a doma za své peníze těžko. Až zruší parkování zdarma tak po těchto autech neštěkne ani pes, proto to chce mít leasingová společnost zaplacené co nejdříve. Za mě PHEV je jen podvod podobný jako Dieselgate. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...