Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Mr.Sandman: Nebyl sem na miste a z mobilu nedokazu posoudit jaky "kabel" je tam vyuzit. Co vidim, je nejake spojeni o kterem taktez nic nevim, ale pocitam, ze bude alespon IP67. Jak sem psal, jde mi o to, jak se tady uz pred casem resilo, jak se budou elektromobily nabijet a prodluzovacky z oken se zminovaly. A tohle je prvni vlastovka. 

A i kdyby to byla "jen" prodluzovacka 230V/10A, tak vime prd o elektroinstalaci a zatizeni jednotlivych fazi HDV, jak je udelana selektivita jisticich prvku, v jakem stavu jsou jistici prvky, atd, atd. I kdyz bude v HDS vyssi jisteni o dva rady, pri zkratu to klidne nemusi vydrzet. 

Troufam si tvrdit, ze prodluzovacky z oken budou stale casteji k videni, nez se objevi nejake "cerne komando", ktere je z nejakych duvodu zacne lilvidovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, JR_2010 napsal:

Podle tý fotky je tedy ten kabel 400/16A

Taky bych si netroufal říci podle fotky, co je to za přívod, je to na rohu Týmlové ulice, kabel vede velmi pravděpodobně ze 3 patra a bude mít tak 15 metrů, tedy moc si nedovedu představit ty ztráty při nabíjení a taky, že si někdo udělá 3 fázovou zásuvku v bytě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

In with the new, out with the old...

IMG_8195.thumb.png.8fc7608fa5e577664247f34f56320eac.png

 

Po devíti letech bylo na čase říct Otíkovi pá pá. Už 5 let používáme i3ku a věděl jsem, že další auto bude EV. Vyzkoušel jsem za poslední rok spoustu různých modelů, těšil jsem se na Solterru od Subaru, ale dnes je cena Model Y nepřekonatelná. Až bude Subaru prodávat EV Outback, rád se vrátím.

Proč Model Y?

 - cena

 - výkon

 - bezpečnost

 - efektivita pohonu

 - jelikož jsem tak trošku geek tak infotainment a vše kolem

 - made in Germany :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 6. 2023 v 20:31, Josef01 napsal:

Už jsem viděl nabíjení, kde z kanceláře vedl kabel přes chodník k BMW i3, jako nouzovka asi OK, smrtelné to je asi stejně, jako sloup veřejného osvětlení, jak píše Sandman, kabel je 230V/10A (zajištěný proti vytažení), tedy příkon varné konvice Elektrolux 7000. V Praze postupně vznikají nabíječky na sloupech veřejného osvětlení, bohužel jsou často využívána spalovacími auty jako parkoviště, bez sankcí ze strany policie. Tam by se asi dalo mluvit o debilitě lidí.

Josefe,ta místa nejsou zatím v drtivé většině povolena legálně a tudíž nejsou ani vyjmuta že ZPS, takže se dají použít spalovacím autem a policie nemá co pokutovat ( a mimochodem, kontrola dodržování i na těchto místech zatím není v popisu policie, ale pouze vozidel dohledu). O nějaké debilite lidí bude řeč až v době, co to bude legální. Jo a mimochodem, monitoringem již povolených míst ( většinou na pozemcích PRE ) je zjištěno, že porušení parkování zajišťují vetsinou majitele elektromobilů, kteří zde blokují místa i po nabití svého vozu. Takže si zamette u sebe, než se pustíš do svých fabulací a urážek řidičů spalovacích vozu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 6. 2023 v 21:41, JR_2010 napsal:

Normálně originál nabíječka píchlá do prodlužováku na 400 V, v bytě jsou třeba kvůli sklokeramickej plotnám.

OperaSnmek_2023-06-05_213657_zdopravy_cz.png.acb7276b0b156fd3fc78f5397d7f6f5f.png

Tohle samodomo mám teď na stole ( paní v ulici V Olšinách požaduje parkovací místo před domem, protože už nemá delší prodluzovacku- tahá to že třetího patra ). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel je pravda, že řidiči PHEV často parkují na místech určených pro nabíjení, občas si to fotím, o to je to horší. Co se týká řidičů spalovacích aut, ti parkují u nabíječek rovněž i když se dá pozorovat trend, že to už není tak časté, jako v minulosti. Pokud je nabíjení na sloupech nelegální, pak nevím, proč to vůbec existuje a mělo by dojít k odstranění podobných zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, Josef01 napsal:

Bohužel je pravda, že řidiči PHEV často parkují na místech určených pro nabíjení, občas si to fotím, o to je to horší. Co se týká řidičů spalovacích aut, ti parkují u nabíječek rovněž i když se dá pozorovat trend, že to už není tak časté, jako v minulosti. Pokud je nabíjení na sloupech nelegální, pak nevím, proč to vůbec existuje a mělo by dojít k odstranění podobných zařízení.

Je to v běhu, musí se dokončit proces schvalování a postupy ( magistrát prostě zaspal a společnosti zabezpečující instalaci jsou moc rychle ). Dle mého se to dělá poměrně citlive ( instalace nových míst ) a řidici spalovaku se to naučí rychle ( to říkám jako někdo, kdo není úplně fanda tohodle pohonu a jeho prosazování, ale i jako někdo, kdo zasahuje do jejich instalaci ). Klidně se ti přiznám, nabíjecí stanice na sídlišti mi šťastné nepřijdou, ale je to trend se kterým se musí počítat a když se zaspalo na začátku, musí se to dodělat ( stejně jako u elektrokoloběžek sdílení kol,.......). Je to doprava jako každá jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu, že EV je u nás exotismus a bude trvat ještě 30 let, než si lidé zvyknou. V té době bude u nás vozový park s průměrným stářím 30 let a budou se u nás natáčet historické filmy, což bude mít určitou výhodu :) Na druhé straně je jasné, že auto se stane určitým luxusem a ne každý na jeho pořízení a provoz bude mít, spousta mladých rodin dnes má problém platit hypotéku, natož kupovat auto kolem 1 mil. Kč a bude podstatně hůře v budoucnosti. Chápu, všechno má svůj čas a jsme jedním z nejkonzervativnějších států na světě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vidím to nabíjení prodlužkou…tak se pochlubím. K již rok funkčním AC 22 jsme dnes spustili vlastní DC 180kwh takže nabíjení jedna radost.
Jsem rad, ze mam kolegy, kteří v tom vidi smysl a přistupují k elektromobilite s rozumem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to tak bude, holt Hřib vyslal jasný signál, "Praha nestojí o bezemisní auta", chce raději prachy za parkování (to není rozhodně málo) a navíc postaví nabíječky, na kterých se bude taky vydělávat, prostě business za vším. Já si tedy pořídím abonentní parkování a další městské části zaplatí firma. Bude to jen otrava po parkování to cvakat do aplikace v telefonu. Někteří platit nebudou, tvrdí, že mají za několik let vyzkoušené, že pokuty je vyjdou levněji než parkování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...