LovecK Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září (upraveno) Ad MOL 102+ litr je za 95,- nebo byl, když jsem to na jaře vzal… s MOL aplikací pak 90,- a zas takovej zázrak to nebyl… standardně beru Verva 100 Upraveno 4. září uživatelem LovecK 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leopold Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září Ako to tu čítam tá u Vás v CZ predávajú poriadny odpad a nie benzín . Motorku na jeseň odstavím keď príde zima a stojí bežne až do mája na prvú šupu naskočí idem na pumpu dotankujem a jazdím ďalšiu sezónu . Motorová pila keď dorežem hodím na poličku po pol roku niekedy aj roku dolejem benzín a režem ďalej kosačka na trávu rovnako . Benzín beriem kde príde ale obyčajný e10 . Nikdy snim nebol problém . Jediný problém e10 je že rozpúšťa gumu staré hadice nevhodne na E10 sa doslova rozpustia. Všetky som pomenil za nové cena za meter hadičky 10-20€ ale aspoň sa nerozpuštaju .Takže žiadnu vodnatelnosť nepozorujem jedine sajrajt z rozpustenej gumenéj hadice . Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Laff Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září Na E10 benzín mi po půlročním stání nenastartuje nic, co má víc než 30 let. Stačí vypláchnout čerstvou Vervou a startují na první nebo druhý pokus. Problém je, že po půl roce je i ta Verva taková rozpačitá... Takže postupuju podle mnoha návodů na YT: ethanol se váže na vodu, benzín ne. Do kanystru s kohoutkem dole se naleje voda, pořádně protřepe a nechá do druhého dne ustát. Voda s ethnolem je na dně, kohoutkem se vypustí a zbyde benzín. Byl jsem k tomu docela skeptický, ale testuju od jara a auta i motorky na něj zatím startují a jezdí v pohodě. Na zimu stejně asi vyjedu karburátory do prázdna. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehlan Odesláno 4. září Nahlásit Sdílet Odesláno 4. září před 4 hodinami, DavidLC napsal: Mě bylo vysvětleno servisákem, že takhle ne, naopak plnou. Není tam tolik vzduchu a benzín se nekurví Když nad sebou benzín nemá vzduch, nemá z čeho nabírat (vzdušnou) vlhkost. Pozor, kanystry s uskladněným nedolévat na plno (jen 90% objemu ). A když už brát na delší uskladnění tak doporučuji přečíst Proč je lepší tankovat naftu až v prosinci? A kdy se používá arktická nafta? | Auto.cz Menší motory v sekačkách, pilách a skútrech jsou citlivé na kvalitu i stáří - co nejméně biosložky a co nejčerstvější, občas přidat aditiva. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hudson10 Odesláno 5. září Nahlásit Sdílet Odesláno 5. září před 9 hodinami, Jehlan napsal: Když nad sebou benzín nemá vzduch, nemá z čeho nabírat (vzdušnou) vlhkost. Pozor, kanystry s uskladněným nedolévat na plno (jen 90% objemu ). A když už brát na delší uskladnění tak doporučuji přečíst Proč je lepší tankovat naftu až v prosinci? A kdy se používá arktická nafta? | Auto.cz Menší motory v sekačkách, pilách a skútrech jsou citlivé na kvalitu i stáří - co nejméně biosložky a co nejčerstvější, občas přidat aditiva. Pozor hlavně v dvoudobych motorech! Nenechat namichaný benzin s olejem déle než jeden mesic. Ve Stihlu mně doporučili už namíchaný benzín Aspen 2T. Vydržet by měl mnoho měsíců... nebo benzín Aspen 4T a olej přijít.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McStinger Odesláno 5. září Nahlásit Sdílet Odesláno 5. září Už ani ten benzín nie je čo býval... Aj tankovať by sa malo iba keď je suché počasie a nádrž otvoriť iba na nutnú dobu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marapis Odesláno 7. září Nahlásit Sdílet Odesláno 7. září Co si tak pamatuji měl snad Richard Chlad potíže s jeho Jaguárem XJ220 s kterým moc nejezdí a nějak mu to přestalo fungovat. Odvezl to do Anglie kde mu čistili celý palivový systém a bylo to snad benzínem s biosložkou . Dával snad na Instagram i fotky a bylo to docela zajímavý co mu tam narostlo. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cali Odesláno 7. září Nahlásit Sdílet Odesláno 7. září Bio benzin je problem ak masina stoji dlhsie predovsetkym u starych vehiklov s karburatorom a prirodzenym odvetranim nadrze. Tam kde su vstrekovace a sofistikovanejsie odvetranie nadrzi by to nejak extra velky problem byt nemal. Napr Moja KIA RIO 1,4 2008 stala tri stvrte roka natankovana obycajnym prazskym 95 benzinom ked som bol prec a po prichode naskocila uplne normalne, ako by som to odstavil vcera. Ale ked necham obycajny benzin cez zimu v Bandite a nevypustim karbo, tak je to na jar zarucene na ultrazvuk. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PepaSFI Odesláno 8. září Nahlásit Sdílet Odesláno 8. září V 5. 9. 2024 v 8:04, Hudson10 napsal: Pozor hlavně v dvoudobych motorech! Nenechat namichaný benzin s olejem déle než jeden mesic. Ve Stihlu mně doporučili už namíchaný benzín Aspen 2T. Vydržet by měl mnoho měsíců... nebo benzín Aspen 4T a olej přijít.. jo, tam je problém s tím že ropné oleje se nekamarádí s lihem. Občas je slyšet názor že líh odmašťuje, je suchý, nemaže. Jenže ono je to naopak. Líh nerozpouští olej a tak, když ho je v palivu hodně a navíc má ještě v sobě natahanou vodu, nevytvoří kvalitní mastnou směs ale cosi podivného, co se může i ze směsi oddělovat a rozhodně to nemůže zaručit spolehlivé mazání. Takže nedělat směs na delší skladování, pro lepší pocit bych přidal nějaké to aditivum a možná by mohlo prospět s tím občas zamíchat. To vyprázdnění na zimu může být taky problém. Jednak se v nádrži může kondenzovat vlhkost, plechové nádrže pak rezaví. Možná zkusím na zimu dát do traktůrku do suché nádrže pytlík silikagelu. A pak je jeden problém který pozoruju už delší dobu. U zahradního obdělávadla Mountfield, motor B&S, po pár týdnech odstávky nejde nastartovat. V karburátoru je gumová membrána která čerpá palivo. Nejspíš se s ní vyperou změkčovadla a když karbec vyschne, guma ztvrdne a zkroutí se. Přestane to čerpat. Jediná pomoc byla demontovat a namočit na chvíli do benzinu. Tady naštěstí spolehlivě pomáhá přidání aditiva VIF. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Axel Odesláno 8. září Nahlásit Sdílet Odesláno 8. září V 4. 9. 2024 v 17:27, sery.vlk napsal: Z popisu Vervy 100 Díky za opravu, měl jsem si tu Vervu ještě ověřit.. V 4. 9. 2024 v 20:11, LovecK napsal: Ad MOL 102+ litr je za 95,- nebo byl, když jsem to na jaře vzal… s MOL aplikací pak 90,- a zas takovej zázrak to nebyl… standardně beru Verva 100 Ta cena je masakr.. Čekal jsem tak možná 50kč/litr, to by ještě snad asi dávalo smysl.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gustaf Odesláno 9. září Nahlásit Sdílet Odesláno 9. září Takže natural 95 u benziny vlastně top Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmoris Odesláno 9. září Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 9. září V 4. 9. 2024 v 17:42, sery.vlk napsal: Bez biosajrajtu je taky benzín ve státních hmotných rezervách. V rámci obměny zásob se pak prodává v síti EuroOilu; v jejich appce se prý dá u konkrétní pumpy zkontrolovat, jestli mají na čepu ten čistý. a to mluvis o te Verve100 nebo o N95? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jehlan Odesláno 9. září Nahlásit Sdílet Odesláno 9. září Jednoduchá kontrola How to Test Ethanol Content in Fuel (youtube.com) Dá se voda do zkumavky po značku, přidá "benzín" zatřepat nechat ustálit. Biolíh "spadne" dolů do vodního dílu. Čím víc se zvedne objem spodní fáze, tím víc biolihu bylo v benzínu. (Asi by jsem použil odměrný válec, láhev na promíchání a dělící nálevku, ale jde to i podle autora videa.) Je to taková garážová kvantitativní analýza - kolik ethanolu je v palivu, tedy jak moc je "E" kvalitní. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sery.vlk Odesláno 9. září Nahlásit Sdílet Odesláno 9. září před 8 hodinami, tmoris napsal: a to mluvis o te Verve100 nebo o N95? O obyčejném N95 Verva je pouze v síti Benziny/Orlenu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmoris Odesláno 10. září Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září před 6 hodinami, sery.vlk napsal: O obyčejném N95 Verva je pouze v síti Benziny/Orlenu A to je pak teda old school cisty benzin bez cehokoliv s nulovou degradaci? Muzes kdyztak postnout nejaky obrazek, jak to vypada v te apce, kdyz je to “ono”? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMac Odesláno 10. září Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září Ahoj všem, přijde mi, že se tu míchají 2 věci: vodnatění benzinu a zasírání biosložkou. Ad vodnatění - N95 (ať už E5 nebo E10) obsahuje líh = vodnatí. Snad všechny benziny typu Natural 100 ať E5 nebo E10 (Orlen-Benzina, OMV, Shell atd.) líh neobsahují, protože biosložku obsahují ve formě ETBE, která s vodou mísitelná není. Tedy skladování N100 je ok. Ad. zasírání bisložkou - i ETBE je biosložka, byť lepší, tedy v případě, že se s autem jezdí málo a zvláště pokud se při vývoji s ní nepočítalo (viz. starší vozy, co má třeba pan Chlad) tak se palivové rozvody (nádrž, čerpadlo, hadičky, karburátory atd.) tím zaserou. Jediný, kdo prodává u nás benzin úplně bez biosložky je EuroOil, ale jen na pár čerpačkách v ČR (musí se ověřit přes jejich appku nebo na místě...) Např. diesel bez biosložky má EuroOil všude. 3 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
warann Odesláno 10. září Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září před 57 minutami, McMac napsal: Jediný, kdo prodává u nás benzin úplně bez biosložky je EuroOil, ale jen na pár čerpačkách v ČR (musí se ověřit přes jejich appku nebo na místě...) Např. diesel bez biosložky má EuroOil všude. Ok, díkes, appku (EuroOil Srdcovka) jsme stáhl a je to tak. Nafta u nás čistá, benzin 7,8% biolihu. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Axel Odesláno 10. září Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září https://www.cappo.cz/aktuality-a-media/ostatni-media/precetli-jsme-za-vas/svet-motoru-uz-to-odtikava Nakonec nejlepší by byl "obyčejný" natural 95 s označením E5, který z dnešního pohledu je pro starší motory skutečné prémiové palivo Všechny dnešní na oko kvalitní benzíny obsahují biosložku, třebaže v podobě ETBE, jak tu popal výše @McMac, případně v odkazu. Díky za info k EuroOilu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sery.vlk Odesláno 10. září Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září před 3 hodinami, tmoris napsal: A to je pak teda old school cisty benzin bez cehokoliv s nulovou degradaci? Muzes kdyztak postnout nejaky obrazek, jak to vypada v te apce, kdyz je to “ono”? V mém okolí čistý benzín BA95 není, ale mají "E6": Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DarylVanHorne Odesláno 10. září Nahlásit Sdílet Odesláno 10. září Bylo tady toho napsáno už dost, tak jen malý dodatek: Dle regulí EU je každý produkt označen normou, kterou splňuje a ta musí být na stojanu/výdejní pistoli. U benzínů se pak bavíme hlavně o E5 a nyní bohužel E10 - které označují procento podílu biosložky. Jak bylo výše kolegy napsáno, nejvíce škodí právě líh a to tím jak na sebe váže vodu. E5 = podíl biosložky DO 5% E10 = podíl DO 10% Co se týká jednotlivých produktů, tak záleží, kdo si co objedná, ale těch skladů pohonných hmot není tolik. Cisterny různých sítí/dopravců jezdi na stejné sklady jen berou jiné produkty - jiné složením podílu biosložky, aditiv atd... Hodně tu zmiňujete Benzinu/ORLEN - ti myslím jedou například Rafinerii Litvínov. OMV a další zahraniční sítě jezdí Kralupy n Vlt. A pak je tady samozřejmě Čepro s velkosklady a produktovody po celé ČR. Pokud chcete mít 100% jistotu o tom, jaké palivo tankujete, tak jediná směrodatná informace je nákladní list, který je k palivu vydán ve skladu. Tyto by měly být na všech čerpacích stanicích (už jen třeba kvůli kontrole orgánů jako ČOI apod...). A z nákladního listu pak vyčtete konkrétní specifika produktu z posledního závozu... Takže například Čepro má ve svých sítích benzín 95 i 98. Konkrétně 98 v síti RoBiN OIL je pak čistý 100 oktanovy benzín. První foto palivo Druhé foto je pecifikace - sledujte stejné řádky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se