ivan_989 Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března Nemôže to byť že ide rovno, ale zároveň odbočuje z hlavnej? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pozorovatel Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března Stojí tu i lepší, ale na to moje domácí žvýkání to stačí Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chronař Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března Simvás co je to posle dobou za módu, blikat doleva, když jedu na křižovatce rovně? Typicky třeba tady, mám dojem že každej druhej řidič, když jede rovně, bliká doleva.. kdyby jel doleva, tak bliká nějak.. levějc, nebo jak?Vlastně jo, blikají nejspíš proto, že množství těch, co odbočujou po hlavní, nebliká. Tak aby si nemysleli, ze on je jeden z nich, zabliká, i když neodbočuje…Napsáno mobilem Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zceyee Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března (upraveno) před 2 hodinami, Micey napsal: Simvás co je to posle dobou za módu, blikat doleva, když jedu na křižovatce rovně? Typicky třeba tady, mám dojem že každej druhej řidič, když jede rovně, bliká doleva.. kdyby jel doleva, tak bliká nějak.. levějc, nebo jak? https://www.google.cz/maps/@50.1634819,14.7631202,3a,75y,266.92h,86.7t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipM3FEL8m5Lzn9YIoox-loEk7Eso7qkQiWAsU2o9!2e10!3e11!7i7680!8i3840?entry=ttu Anebo, ale tu to moc neva. https://www.google.cz/maps/@50.1608095,14.7540806,3a,75y,13.37h,73.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1swzYKdyUEzWUn6QQzpuKqig!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu https://www.google.cz/maps/@50.1635371,14.7632855,3a,75y,257.76h,86.25t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipN6fVT9xmX5zYwsvO6vQiLEU7xz5W_T9HpIGfD1!2e10!3e11!7i7680!8i3840?entry=ttu blikat doleva bys de jure mel (a pri dojeti ke krizovatce blinkr vypnout, viz https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p12-5 Upraveno 5. března uživatelem zceyee Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wawrik Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března před 2 hodinami, Micey napsal: Simvás co je to posle dobou za módu, blikat doleva, když jedu na křižovatce rovně? Typicky třeba tady, mám dojem že každej druhej řidič, když jede rovně, bliká doleva.. kdyby jel doleva, tak bliká nějak.. levějc, nebo jak? https://www.google.cz/maps/@50.1634819,14.7631202,3a,75y,266.92h,86.7t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipM3FEL8m5Lzn9YIoox-loEk7Eso7qkQiWAsU2o9!2e10!3e11!7i7680!8i3840?entry=ttu Anebo, ale tu to moc neva. https://www.google.cz/maps/@50.1608095,14.7540806,3a,75y,13.37h,73.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1swzYKdyUEzWUn6QQzpuKqig!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu V oboch prípadoch odbáčaš z hlavnej cesty (jazdného pruhu) a teda meníš smer jazdy. A si povinný blikať. Ak sa teda príslušný paragraf u vás nezmenil a stále to je na SK a CZ rovnaké. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zceyee Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března před 2 minutami, wawrik napsal: V oboch prípadoch odbáčaš z hlavnej cesty (jazdného pruhu) a teda meníš smer jazdy. A si povinný blikať. Ak sa teda príslušný paragraf u vás nezmenil a stále to je na SK a CZ rovnaké. V obou pripadech menis smer kdyz odbocujes po hlavni, tedy bys mel blikat doprava pokud jedes na hlavni. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenomorfus Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března V rychlosti: -tvar krizovatky (pokud neni striktne pravouhla) byva vyznacen na dodatkove tabulce (ze vsech smeru typove stejne). - znameni o zmene smeru jizdy se dava vzdy pri zmene smeru jizdy. Tedy, kdyz jedu rovne, nedavam nic. - smer (tvar) hlavni silnice nema souvislost s davanim znameni o zmene smeru jizdy. Je-li hlavni doleva a ja jedu rovne na vedlejsi, nedavam znameni. Par prikladu treba zde: https://www.autoskolazelena.cz/obecne-oblibene-omyly.php PS: Moc hezky je tam vysvetleno i odboceni doleva. Kolikrat na mne odbocujici doleva troubi a gestikuluji a domahaji se prednosti.... Jak uz sem psal, 80 procent majitelu ridicskych prukazu nema za volantem co delat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zceyee Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března Xeno: jenze v tom prikladu je pred krizovatkou kratkej jizdni pruh na ktery se musi odbocit pro jizdu rovne. Tedy tomu neodbocovani pri jizde rovne predchazi odbocovani prakticky temer v krizovatce v ramci zmeny jizdnich pruhu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xenomorfus Odesláno 5. března Nahlásit Sdílet Odesláno 5. března zceyee: Chapu, nicmene davani znameni a/o zmene smeru jizdy pri prujezdu krizovatkou a zmena jizdnich pruhu jsou odlisne veci. Tys to popsal spravne, jak by to mel ridic udelat. Nicmene ta doba, kdy davam znameni a menim jizdni pruh by mela byt takova, aby nematla dalsi ridice, ze budu odbocovat. Pokud vsak vychazime z puvodniho dotazu, odpoved je v mem prispevku vyse ;-). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jerryl Odesláno 6. března Nahlásit Sdílet Odesláno 6. března Chlapi poraďte mi od jakého výrobce doporučujete brzdové kotouče a destičky? Chystám se na výměnu u Toyoty Auris hybrid, což je brácha Corolly, takže celkem rozšířené a známé auto. Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na těch brzdách je od nova najeto 130tis. Teď už zadní pískaj, že chtějí vyměnit. Přední se furt tváří jako že ok, ale musím je radši také změřit. Nikde jsem ale nanašel recenze, že by se lidi shodli na konkrétním dobrém výrobci/kombinaci. Jeden haní to a druhý zase tohle, prase aby se v tom vyznalo. Mám takový divný pocit, že aftermarket člověka jenom nasere. Mám teď čerstvou zkušenost z výměny autobaterie, která byla z výroby v (jiném) autě 13 let. Už mě to nedalo a koupil jsem novou. Říkám to prodejci a on, že do výroby aut jdou mnohem lepší baterky než mohu koupit v obchodě a že budu rád, když nová baterka vydrží 5 let. Jestli to s brzdama není podobné? Jo a má cenu dávat jenom nový destičky, když kotouče už mají hranu? Já jsem se usnesl, že asi ne, ale za zeptání nic nedám Taky bych nerad koupil nějaké fejky. díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Harwey Odesláno 6. března Nahlásit Sdílet Odesláno 6. března (upraveno) Na aurise som menil komplet, na vsetkych, pri cca 100k km, uz boli zodrane fest, vyrobcu ale netusim. Upraveno 6. března uživatelem Harwey Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zceyee Odesláno 6. března Nahlásit Sdílet Odesláno 6. března (upraveno) před 1 hodinou, Jerryl napsal: Chlapi poraďte mi od jakého výrobce doporučujete brzdové kotouče a destičky? Chystám se na výměnu u Toyoty Auris hybrid, což je brácha Corolly, takže celkem rozšířené a známé auto. Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na těch brzdách je od nova najeto 130tis. Teď už zadní pískaj, že chtějí vyměnit. Přední se furt tváří jako že ok, ale musím je radši také změřit. Nikde jsem ale nanašel recenze, že by se lidi shodli na konkrétním dobrém výrobci/kombinaci. Jeden haní to a druhý zase tohle, prase aby se v tom vyznalo. Mám takový divný pocit, že aftermarket člověka jenom nasere. Mám teď čerstvou zkušenost z výměny autobaterie, která byla z výroby v (jiném) autě 13 let. Už mě to nedalo a koupil jsem novou. Říkám to prodejci a on, že do výroby aut jdou mnohem lepší baterky než mohu koupit v obchodě a že budu rád, když nová baterka vydrží 5 let. Jestli to s brzdama není podobné? Jo a má cenu dávat jenom nový destičky, když kotouče už mají hranu? Já jsem se usnesl, že asi ne, ale za zeptání nic nedám Taky bych nerad koupil nějaké fejky. díky Na corolle E18 co mame v rodine jsem menil zadni kotouce nedavno, jestli maj hranu dej i ty. Bral jsem od Bosche a pohoda, sou to lehky auta. Nevim jestli je ten mechanismus stejnej jako na corolle u Tveho aurisu, ale az ti nepujdou sundat kotouce ani za boha (ja sundaval taky original), tak si vsimni ze kotouc ma v sobe dve diry se zavity (je-li to stejny jak na corolle), a nasroubuj tam neco, maji to dobre vymysleny, vymena jednoducha. Origo stojej dost, bosch par korun. Brembo, ATE, zimmerman (ani dirkovane, ani s drazky) se mi na tezsich autech neosvedcily .. vzdycky se to zkroutilo, ale ja jezdim rychle. Dva tejdny zpatky sem zase natavil na x5 drazkovany ATE u Mnichova na A99, parkrat se zabrzdi ze 220kmph a muzes to menit znova. Brzdy musej fungovat jako celek, pisty musej behat, nemuzou bejt zadni horsi a predni lepsi, pac kdyz to vzadu nebrzdi, brzdi to vepredu .. a pak se to sere a lidi hledaj problem ve vyrobci brzd a jednoho chvalej a na druhyho hazej spinu. Pokud vezmes drazsi brzdy tak mivaji ochranny coat, ten musis v nizkych rychlostech zbrzdit, parkrat dupnout na brzdu ve 30ti .. jakmile zacnes s 2t autem brzdit z kila a tim sjizdet tu vrstvu, bude se to pak chovat nehezky. A taky mit dosedaci plochu na naboji cistou a bez vrypu (napr. kdyz nekdo nemohl vytlouc poloosu), pac ten vryp udela nerovnost a pak haze kotouc, tolerance byva 0,1 mm (meris nejvzdalenejsi cast kotouce od stredu vuci tehlici uchylkomerem). Upraveno 6. března uživatelem zceyee Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jerryl Odesláno 6. března Nahlásit Sdílet Odesláno 6. března Díky za rady a postřehy. Nějak se s tím poperu Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AKUC Odesláno 7. března Nahlásit Sdílet Odesláno 7. března nedávno ste sem dávali spotrebu, tá moja stará P508/ 2.0HDi takto : aspoň ešte rok musí vydržat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Murphy97 Odesláno 7. března Nahlásit Sdílet Odesláno 7. března (upraveno) ..k te spotrebe... 8,25l/100km, VW T6.1, 110kW, 67tkm, do provozu 11/2020, prevazne mesto, sem tam mimo, 2-3 krat rocne evropske "dalky" nejsem nespokojenej Upraveno 7. března uživatelem Murphy97 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ATOM Odesláno 8. března Nahlásit Sdílet Odesláno 8. března (upraveno) V 6. 3. 2024 v 17:10, Jerryl napsal: Mimochodem, kdyby to někoho zajímalo, tak na těch brzdách je od nova najeto 130tis. Teď už zadní pískaj, že chtějí vyměnit. Piskaji proto, protoze uz dobre nechodi ty pistky, po case to zarezne a nevraci se jak maji. Pak dochazi i k nadmernemu opotrebeni desticek a kotoucu. Po tech kilometrech bych vymenil oboji ale hlavne bych nechal opravit promazat a rozhybat pistky, pokud by byly zarezle uz moc, jsou opravne sady. Dneska totiz mechanici radi vymeni desticky a kotouce, pri vymene roztahnou zarezle pistky, vlozi kotouce a desky, a po case brzdy piskaji znovu, byt jsou zanovni. Pak se muze stat, ze clovek zustane stat na ceste se zadrenou brzdou....jako se to stalo me :)...jedu jedu a sup, naraz velka spotreba, autu se moc nechtelo jet, byl patek odpoledne, vsechny servisy uz zavreny, nastesti jsem to mel par km k rodicum, kde jsem celou ( v podstate novou) brzdu rozebral, zarezly prasatko povolilo, druhej den jsem pokracoval v jizde samozrejme nez se to stalo, par tydnu tomu predchazelo sem tam piskani Upraveno 8. března uživatelem ATOM Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zceyee Odesláno 8. března Nahlásit Sdílet Odesláno 8. března Před hodinou, ATOM napsal: Dneska totiz mechanici radi vymeni desticky a kotouce, pri vymene roztahnou zarezle pistky, vlozi kotouce a desky A jeste ti pak reknou "my to takhle menime furt a problem mate jenom vy, to nesmite tolik resit". :)) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moty Odesláno 8. března Nahlásit Sdílet Odesláno 8. března Podle mě na tý druhý to není špatně, protože opouštíš hlavní? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fester Odesláno 8. března Nahlásit Sdílet Odesláno 8. března @Moty Jakou Kugu žena opouští, dvojkovou, nebo trojkovou? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jerryl Odesláno 8. března Nahlásit Sdílet Odesláno 8. března @ATOM Diky za upozornění. Já měl za to, že ty brzdy pískaj z důvodu sjetejch destiček, který na sobě mají indikační plíšek, který dře o kotouč a píská to. Včera jsem kotouče zmeřil a určitě je budu měnit také. Všude v návodech ukazují jak namazat vodící tyčky brzdičů, ale pokud by byl zarezlý pístek, tak je to na repasi celého brzdiče. Se zakouslou brzdou už jsem se kdysi také setkal. Takže kotouče a desky vyměním, to není problém, ale kdyby to začalo pískat i s novejma, tak to nechám zrepasovat, protože to sám nezvládnu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se