Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

No a já se dočetl, že v podstatě žádnej longlife olej neexistuje. Že problém neni právě olej, kterej vydrží sám o sobě víc než je mezní interval předepsanej výrobcem motoru, ale to co se do něj provozem motoru dostává - veškerej ten sajrajt počínaje sazema, oděrem motoru apod. Jinými slovy, až budou dokonalé motory jako jsou dnes oleje, pak možná bude možné nechat olej dýl.

Jak jsem již uváděl, ty názvy jsou dané marketingem, v podstatě totožný olej může mít desítky různých názvů a naopak. Dokonalý motor je neuchopitelný pojem, to co je dnes v autech jsou ty nejdokonalejší motory v kontextu času, přijatelné ceny, výkonu, spotřeby, emisí a řady dalších faktorů (kompromisů), až se nebudou materiály, které se třou, odírat, nebude oleje třeba a protože se dnes ty materiály odírají, ten bordel musí z motoru nějak zmizet a to je právě jedna z funkcí oleje, tedy je prvoplánově určen k tomu, aby se do něho dostávaly ty částice, paradoxně obecně podceňovaný minerální olej má ty čistící schopnosti větší, protože má větší molekuly, které dokáží ty částice lépe pojmout. Shrnuto, olej sám o sobě nevydrží víc, než mezní interval předepsanej výrobcem, protože je plný bordelu z motoru a je jeho neoddělitelnou konstrukční součástí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U dvoulitrového čtyřválce 300k Golfu R doporučují taky 30tkm interval výměny oleje. Připadá mi to jako holý nesmysl. První výměnu dám po 1.000 km a pak další max po 15tkm, při použití toho longlifu. VW dealer nad tím kroutí hlavou. Přitom při testovací jízdě přikázal podlahu, když zahřátá byla leda tak voda na 90°, přitom teplota oleje ještě nebyla ani na 50°, i přes moje upozornění...podle mě jsou někteří prodejci úplní idioti bez elementárních znalostí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě jsou někteří prodejci úplní idioti bez elementárních znalostí.

 

Souhlasím. Bohužel na stejné prodejce ale narazíš v hodinářství, prodejně hadrů, elektroniky atd. Dost často prodávají něco, co si ze své pozice nebudou nikdy moct koupit a k věci nemají žádný vztah. Naštestí ne všichni jsou takový :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U dvoulitrového čtyřválce 300k Golfu R doporučují taky 30tkm interval výměny oleje. Připadá mi to jako holý nesmysl. První výměnu dám po 1.000 km a pak další max po 15tkm, při použití toho longlifu. VW dealer nad tím kroutí hlavou. Přitom při testovací jízdě přikázal podlahu, když zahřátá byla leda tak voda na 90°, přitom teplota oleje ještě nebyla ani na 50°, i přes moje upozornění...podle mě jsou někteří prodejci úplní idioti bez elementárních znalostí.

 

Superb 3.6FSI to má stejně tak. Nechápu. A ještě víc nechápu, jak se tím někdo může řídit. Potom chudák motor!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

v podstatě totožný olej může mít desítky různých názvů a naopak. 

přesně tak .... stačí si spočítat na prstech jedný ruky kolik fabrik olej stáčí do PETtek, a kolik značek olejů se prodává .... v zásadě to je stejné s veškerou chemií ... ono těch chemiček v evropě prostě moc není :D

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U černého 10w40 molybdenu samozřejmě okem vidíš kulový. Ale když jsem přivezl E30 tak jsem měnil olej po 5 tisicích a používal VIF tak 3 výměny z toho teklo černo. Ted už je to normálně zlatavou žlutou barvu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U dvoulitrového čtyřválce 300k Golfu R doporučují taky 30tkm interval výměny oleje. Připadá mi to jako holý nesmysl. První výměnu dám po 1.000 km a pak další max po 15tkm, při použití toho longlifu. VW dealer nad tím kroutí hlavou. Přitom při testovací jízdě přikázal podlahu, když zahřátá byla leda tak voda na 90°, přitom teplota oleje ještě nebyla ani na 50°, i přes moje upozornění...podle mě jsou někteří prodejci úplní idioti bez elementárních znalostí.

Njn, voda ma 90 tak pojďme ....hova...o, u aut které si to zaslouží a točí běžně 6,7 nebo 8tis jsem měnil vždy olej jednou za sezónu 5-8tkm, ted mam za dva roky najeto 4tkm tak nevím jestli bych ho už neměl vyměnit  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Njn, voda ma 90 tak pojďme ....hova...o, u aut které si to zaslouží a točí běžně 6,7 nebo 8tis jsem měnil vždy olej jednou za sezónu 5-8tkm, ted mam za dva roky najeto 4tkm tak nevím jestli bych ho už neměl vyměnit  :)

No jo, ale výrobci na druhou stranu doporučují měnit každý rok v nezávislosti kolik km ujedeš, takže také špatně :-) Já měním, když mi to auto oznámí a nějak nad tím nepřemýšlím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se na to ale podívám trochu z druhý strany a nebudu nad tím nijak laborovat jako člověk, kterej se o auto trochu zajímá: Zákazník koupí nové auto, dodrží všechny doporučení výrobce - výměna oleje po 30t km nebo po dvou letech (nejezdí za zhoršených podmínek, jak je v mnoha manuálech, aby zkracoval interval výměny, anebo jezdí a auto to stejně vydrží, páč výrobce stejně nepopíše zcela jasně, co jsou zhoršené podmínky). Olej vymění za 4 roky třeba dvakrát, třikrát, auto po těch 4 letech prodá a koupí nový. Na autě prodloužený interval výměny (jak se tomu dneska marketingově říká) takový zákazník za tu "chvilku" ani nepozná. Výsledek: Ušetří třeba za dvě tři výměny oleje v autorizáku, auto možná neni 100 % OK, ale co je mu do toho. Nemusí vůbec olejum rozumět a nemusí ho to vůbec zajímat, je pouhej uživatel, kterej se řídí pokyny výrobce, auto mu službu, co po něm chtěl, za deklarovaných podmínek splnilo (řekl bych, že pokud nenarazí na blbej kus a i tak při dnešních zárukách..., tak do toho víc nehrábne, než ty garančky s výměnami oleje filtrů apod.) a jde do světa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

50t km to je snad u některejch dieselů pořád, podle toho co jsem četl na netu od majitelů.

to maj většinou trucky a busy ..... který plněj emise euro 16 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to maj většinou trucky a busy ..... který plněj emise euro 16 :D

 

 Mám obavu, že jsem to četl a psal to majitel o audi, já nekoukal na náklaďáky a busy, to je fakt něco jinýho, co se nejen oleje týká.

 

Edit: Já diesela neměl už 15 let (a to ten poslední byl tenkrát služebák, svoje jsem měl dycky jenom benzín), tak nevim, jak to je, dá se to samosebou najít, ale hledat to nebudu.

Upraveno uživatelem geometr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

 Mám obavu, že jsem to četl a psal to majitel o audi, já nekoukal na náklaďáky a busy, to je fakt něco jinýho, co se nejen oleje týká.

chtěl sem to jenom odlehčit ..... autum nijak neholduju a vlastne je to pro me jenom dopravni prostredek, nicmene v sekacce jsem 7 let nemenil olej a po tech sedmi letech jsem tam po kazdem !!! sekani dolejval tak dve deci .... ani nechci vedet jak vypadal vnitrek motoru ..... takze vivat audi :)

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtěl sem to jenom odlehčit ..... autum nijak neholduju a vlastne je to pro me jenom dopravni prostredek, nicmene v sekacce jsem 7 let nemenil olej a po tech sedmi letech jsem tam po kazdem !!! sekani dolejval tak dve deci .... ani nechci vedet jak vypadal vnitrek motoru ..... takze vivat audi :)

 

Jo tak to Ty jsi ten uživatel, o kterém jsem psal :-)  Jinak to jsem pobral, že si to chtěl odlehčit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník YPO

No to je právě ten důvod proč musíš po každém sekání dolít 2 dcl  :) přitom vyměnit olej v sekačce je fakt akce na 15min.....

to nerozporuju .... na něčem se to naučit musíš .... no .... tu novou budu vylejvat po kazdym sekani :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...