Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Pěkný den. Potřeboval bych nějaké info o Revolutu nebo spíše, jak je to s platbou, kterou mi poslal člověk ze Slovenska 25.11. na můj účet do RB, 29.11. přišel email, že mi přišly peníze, ale bohužel účet do dnešního dne nic, peníze nikde. Jak to funguje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na první pohled to zní jako podvod.

Od koho přišel ten e-mail? Od Revolutu? To těžko, jestli nejsi jejich zákazník, tak ani tvůj e-mail nezná. Od Raifky? Tak se zeptej přímo tam - ale nějakým důvěryhodným kanálem (tj. ne slepě odpovědět na e-mail), nejlépe osobně na pobočce, zprávou v internetovém bankovnictví, atd.

Jaká je e-mailová adresa, ze které přišla ta zpráva? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Email přišel z adresy no-reply@revolut.com. Můj email tam zadával plátce. Podvod by to být neměl, je to člen jiné skupiny, kde se navzájem lidi znají. Spíš si myslím, jestli není problém v tom, že on to posílal přes Revolut a já nic takového nemám? Dokonce mi před tím posílal i scany ze své banky. Tak nevím, kde je problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Petr.S napsal:

Pěkný den. Potřeboval bych nějaké info o Revolutu nebo spíše, jak je to s platbou, kterou mi poslal člověk ze Slovenska 25.11. na můj účet do RB, 29.11. přišel email, že mi přišly peníze, ale bohužel účet do dnešního dne nic, peníze nikde. Jak to funguje?

Já nedávno posílal eura z Revolutu na účet ve slovenské bance. Nevybavuju si, že bych někde zadával email. Jen číslo účtu. Od příjemce potvrzeno prakticky inhned, že eura má ode mě na účtu. Za mě to proběhlo prakticky jako okamžitá platba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Petr.S napsal:

Email přišel z adresy no-reply@revolut.com. Můj email tam zadával plátce. Podvod by to být neměl, je to člen jiné skupiny, kde se navzájem lidi znají. Spíš si myslím, jestli není problém v tom, že on to posílal přes Revolut a já nic takového nemám? Dokonce mi před tím posílal i scany ze své banky. Tak nevím, kde je problém.

Uvažuji nahlas: spíše to vypadá, že Ti neposlal peníze do RB, ale v Revolutu Ti je poslal jen přes e-mail, takže Ti dorazily na e-mail v účtu v Revolutu, který ale ty, pokud tomu dobře rozumím, nemáš. Pokud si jej nechceš zřizovat, tak ať kámoš vyreklamuje platbu a v Revolutu Ti neposílá nic přes e-mail, ale na Tvůj bankovní účet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že nejblíže pravdě bude lucid. Pokud platbu nevyzvedeš, automaticky se vrátí zpět na jeho účet a on ať to pošle normálně na účet. Já tento způsob nikdy nepoužil, občas používám obrácený "vyžádání platby", kdy na platebním odkaze příjemce zadá číslo své platební karty a mně pak přijdou peníze - využíváme to ale pro různé "kulišárny", kdy lze takto na kartách generovat korunové platby, aniž by člověk musel chodit do Kauflandu, jako já včera. 

Může jít o obrázek kontrolní útržek a text

Každopádně určitě žádné zboží neposílej, je to jeho problém, měl se s tebou předem domluvit, reklamace, at si řeší on. Pokud přece jen bude tvrdit, že platba měla dorazit na tvůj účet od Raifky, ať ti pošle důkazy, že to na Revolutu reklamoval a ty to můžeš poslat dvojí bance, ať to prověří (Raifka obecně Revolut moc nemusí, takže klidně mohla platbu zablokovat, ale to by se vrátila zpět), ale to opravdu jen jako výraz dobré vůle, nějakou nadstandardní snahu určitě vyvíjet nemusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, Drda napsal:

Mě se stalo něco podobného před týdnem, posílal jsem si z Revolutu koruny do Rajfky a trvalo taky týden. Bohužel to asi drží Rajfka

Pravdou je, že se něco takového psalo na diskusním fóru na Finexpertu. Revolut totiž nemá vlastní účet v ČR, ale využívá externí služby a platby posílá v dávkách 1 až 2 krát za týden. A už se stalo,že některý týden měla tato externí služba výpadek, takže když se to sešlo fakt blbě, trvalo doručení platby i 2 týdny (a v jiných případech, když se to sešlo jo dobře, tak i několik minut, protože to bylo té externí službě doručeno těsně před uzávěrkou dávky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 11. 2024 v 19:59, Micey napsal:

Panove, dekuji velice. Patriku, tobe bych se s dovolenim jeste ozval:)

@Miceyvypadá to, že KB připravuje novou variantu Premium

https://web-edit.kb.cz/cs/kb-premium/stante-se-klientem-kb-premium#podminky

součástí je tarif Exclusive, který bude veden zdarma při splnění někteér z pomínek, které jsou shodné jako podmínky pro TOP nabídku - tj. nejjednodušší cesta je 100 000 Kč obrat na účtu. 

Vidím tam oproti TOP nabídce 2 výhody:

1. krytí na cestovním pojištění 100 000 000 Kč

2. multiměnové účty - tady ovšem bude záležet na konkrétním provedení, zejména poplatky za operaci s hotovostí a za cizoměnové převody (protože pokud směna bude za kurzy KB, nedávají smysl, ovšem když bude levně (ideálně bezplatně) vložit a vybrat cizí měnu, dá se skoro za střed koupit v arabských směnárnách)

Předpokládám, že budou po Novém roce postupně vyzývat staré majitele TOP nabídky na přechod na Premium, já se bránit nebudu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Beet napsal:

Já nedávno posílal eura z Revolutu na účet ve slovenské bance. Nevybavuju si, že bych někde zadával email. Jen číslo účtu. Od příjemce potvrzeno prakticky inhned, že eura má ode mě na účtu. Za mě to proběhlo prakticky jako okamžitá platba.

Pozor ještě na jednu věc - SEPA platby provádí Revolut ve vlastním systému a umí i instant SEPA, proto je platba (pokud to banka příjemce podporuje) na cílovém účtu ihned.

Toto bylo, předpokládám, v korunách - a zde, jak jsem psal v předešlém příspěvku, používá služeb externí společnosti, myslím že Vintesse (nebo tak nějak) a ta to posílá v dávkách, to může být důvod zpoždění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Patrik napsal:

Řekl bych, že nejblíže pravdě bude lucid. Pokud platbu nevyzvedeš, automaticky se vrátí zpět na jeho účet a on ať to pošle normálně na účet. Já tento způsob nikdy nepoužil, občas používám obrácený "vyžádání platby", kdy na platebním odkaze příjemce zadá číslo své platební karty a mně pak přijdou peníze - využíváme to ale pro různé "kulišárny", kdy lze takto na kartách generovat korunové platby, aniž by člověk musel chodit do Kauflandu, jako já včera. 

Může jít o obrázek kontrolní útržek a text

Každopádně určitě žádné zboží neposílej, je to jeho problém, měl se s tebou předem domluvit, reklamace, at si řeší on. Pokud přece jen bude tvrdit, že platba měla dorazit na tvůj účet od Raifky, ať ti pošle důkazy, že to na Revolutu reklamoval a ty to můžeš poslat dvojí bance, ať to prověří (Raifka obecně Revolut moc nemusí, takže klidně mohla platbu zablokovat, ale to by se vrátila zpět), ale to opravdu jen jako výraz dobré vůle, nějakou nadstandardní snahu určitě vyvíjet nemusíš.

Jakým způsobem si můžeš rozdělit tu platbu kartou po těch korunách? Předpokládám, že asi nebudeš žádat paní u pokladny aby ti to tam 20x naklikala 😅

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji všem za reakce.  👍 Volal jsem do banky a řekli mi, že je to celkem běžné, že klidně i více jak týden a mám ještě vydržet.

Nicméně, před chvilkou mi cinkl telefon, že peníze jsou konečně na svém místě. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Patrik napsal:

@Miceyvypadá to, že KB připravuje novou variantu Premium

https://web-edit.kb.cz/cs/kb-premium/stante-se-klientem-kb-premium#podminky

součástí je tarif Exclusive, který bude veden zdarma při splnění někteér z pomínek, které jsou shodné jako podmínky pro TOP nabídku - tj. nejjednodušší cesta je 100 000 Kč obrat na účtu. 

Vidím tam oproti TOP nabídce 2 výhody:

1. krytí na cestovním pojištění 100 000 000 Kč

2. multiměnové účty - tady ovšem bude záležet na konkrétním provedení, zejména poplatky za operaci s hotovostí a za cizoměnové převody (protože pokud směna bude za kurzy KB, nedávají smysl, ovšem když bude levně (ideálně bezplatně) vložit a vybrat cizí měnu, dá se skoro za střed koupit v arabských směnárnách)

Předpokládám, že budou po Novém roce postupně vyzývat staré majitele TOP nabídky na přechod na Premium, já se bránit nebudu

Já tam ale oproti TOP nabídce nevidím asistenční službu pro motoristy a cyklisty, za kterou jsem rád :( Nebo jsem ji přehlédl? :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, Muffik napsal:

Já tam ale oproti TOP nabídce nevidím asistenční službu pro motoristy a cyklisty, za kterou jsem rád :( Nebo jsem ji přehlédl? :unsure:

minimálně je součástí té kreditky, která je jak k TOP tak k Premium zadarmo

https://www.kb.cz/cs/obcane/karty/kreditni-karta-world-elite

 

Každopádně pro mne je rozhodující to cestovní pojištění, 10 M není nic, 100 M už dává smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 minutami, Patrik napsal:

minimálně je součástí té kreditky, která je jak k TOP tak k Premium zadarmo

https://www.kb.cz/cs/obcane/karty/kreditni-karta-world-elite

 

Každopádně pro mne je rozhodující to cestovní pojištění, 10 M není nic, 100 M už dává smysl.

ok, dík. S těma kartama nějak míchaj, momentálně mám od nich VISA Platinum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 11. 2024 v 10:34, geometr napsal:

Jak tady někdo psal - dobrý je používat na některé věci záložky (oblíbené) v prohlížeči. Ne prostě něco napsat do vyhledávače a pak bezhlavě ve fofru klikat.  Banka je zrovna asi ten případ. Kolik lidí to ovšem dneska dělá a ví vůbec, že to jde, je otázka. V mobilu je asi lepší, co se týká banky, používat aplikaci. Tam můžeš v prohlížeči ještě spíš něco přehlídnout, než na počítači.

Hlavně, že to dobře dopadlo. Ale že těch podfuků dneska je...

V tom mobilu bych to ještě jakžtakž dokázal pochopit, nicméně já tuhle praxi - jdu na jakoukoli běžně využívanou stránku, takže si napíšu její název do vyhledávače (nejčastěji Google) a následně kliknu na první odkaz, který mi vyplivne - občas vídám i u lidí na klasickém desktopovém prohlížeči. A vždycky, když to vidím, tak jen nechápavě kroutím hlavou. Pro některé lidi je halt záložka v prohlížeči evidentně sprosté (nebo neznámé) slovo. A nedělám si žádné iluze o tom, že jich bude nějak bezvýznamně málo.

Mimochodem, nedávno se mě jedna nejmenovaná osoba zeptala, jak se zavírá aplikace v mobilu. Přitom má chytrý mobil tak minimálně 3x déle než já. Lidem nejspíš ani nedochází, že čím více aplikací mají nonstop otevřených, tím více se snižuje výdrž baterie. Já nemám nonstop otevřenou ani jednu, lokaci, wi-fi či BT zapínám jen tehdy, když to potřebuju, a mobil díky tomu dobíjím tak jednou za 2-3 dny (a to ještě kvůli prodloužení životnosti baterie dobíjím jen na 80 %). Suma sumárum, o IT gramotnosti lidí si nedělám žádné velké iluze... Ostatně, ono to bude bohužel velmi pravděpodobně dost podobné míře finanční gramotnosti.

Mimochodem, už léta se vyhledávači strýčka Gůgla vyhýbám jako čert kříži. Štvaly mě sponzorované odkazy, štvalo mě řazení českých stránek přednostně na první místa a bůhvíco ještě. Jak na kompu, tak v mobilu používám DuckDuckGo a jsem spokojený parchant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 11. 2024 v 16:29, Patrik napsal:

ČSOB - ta teď od ledna zpřísňuje podmínky. Obrat si nejsem jist, tuším 70 000 Kč (posílám 100 000 Kč), navíc nesmí jit o nalej-vylej ze stejného účtu, takže musímš posílat "do trojúhelníku" (z ČSOB na účet A, z něj na účet B a z něj zpět do ČSOB, nebo podobně) a zůstatek na spořáku 300 000 Kč (opět stačí poslední den v měsíci) - jako u ČS, je více způsobů jak splnit podmínky, uvádím ten nejjednodušší

Máš prosímtě ověřeno, že ta platba do trojúhelníku stačí pro splnění podmínek? Nevadí že ten účet, na kterej to z csob odejde, je taky na moje jméno? Nějak nechci zjistit jestli to funguje nebo ne až po tom, co mi strhnou dvojku za vedení účtu.

Kdyby to nešlo, mám v záloze revolut a stáhnout prachy přes kartu a applepay z csob na revolut a pak přeposlat. Akorát revolut nedělá okamžitý platby v czk, takže budou v luftu několik dní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...