Přejít na obsah

Jakou mate banku?


Doporučené příspěvky

Bejvalka dělala v leasingovce a dle "veselých příběhů z natáčení" bych do operáku nešel ani náhodou. 
Problém je, že operát počítá s vysokou zůstatkovou cenou vozidla. Takže po jeho skončení jakýkoliv škrábanec "dost brutálně" naúčtují zákazníkovi. 
Dokonce jsem se ucházel o místo ve firmě, jejíž business plán byl kontrolovat, jestli to, co leasingovky za operák účtují (ty různé nadnáklady) je správně a evidentně to dost často správně není, když se na tom dá postavit podnikání.

Rozhodně se operák nevyplatí při větším nájezdu, "nadlimitní" km jsou hodně drahé. V případě nějaké vady vozidla je zákazník "rukojmím" leasingovky. On není vlastník vozidla, takže on nemůže u výrobce/servisu nic reklamovat (že jde o výrobní vadu), stejně tak nemůže vyvolat případný spor s pojišťovnou při pojistné události, protože není ani vlastník, ani pojistník. A leasingovka uvítá nižší škodní průběh na své smlouvě, takže ta to taky reklamovat nebude.

Chápu to pro firmy, kde jako hlavní bonus vstupují do hry snížené náklady na správu autoparku (sám nyní pracuji v dopravní společnosti jako správce pojistných událostí), ale pro soukromé použití bych fakt nedoporučil. Strašně moc to totiž stojí "na štěstí". Že nedojde k nehodě, k poruše, že nebude na autě výrobní vada,...

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, je možný, že až to budu vracet, zapláču. Další nevýhoda je, kdyby to chtěl člověk předčasně ukončit - ty poplatky sou úplně nesmyslný.. proto se to taky převádí na jinou osobu, to funguje celkem fajn.

 S tou nehodou.. první svoje auto na operák jsem zrušil po třech měsících (totálka) a bylo to naprosto bezproblémový. Tušim tři měsíce jsem stále platil i když nejezdil, pak mi to vyúčtovali s výkupní cenou vraku, spoluúčastí atd a ještě mi myslim desítku vrátili..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to o štěstí. Kdyby třeba v tom prvním případě pojišťovna zaplatila výrazně méně, než by měla (třeba chybně určila zůstatkovou cenu vozidla), nemůžeš s ní jít do sporu, protože s ní nemáš žádný smluvní vztah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych u operáku zvážil specifika toho, že je člověk jen provozovatel a ne vlastník auta. K výše zmíněnýmu ohledně servisu a pojišťovny bych zmínil ještě cesty za hranice, v EU asi v pohodě, mimo je potřeba mít plnou moc, a taky parkování - já jsem třeba potřeboval parkovací kartu část Prahy, kde má manželka trvalé bydliště, u vlastního auta to vyřešíš prohlášením o společném majetku, u leasingu nijak, leda ho napsat celej na manželku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim, ze i ta situace, co zminujes je resitelna, viz.: https://parking.praha.eu/cs/faq/prazsti-rezidenti-podnikatele-a-vlastnici-nemovitosti/

Musis prokazat vztah k vozidlu i bydlisti, takze by na to operak vztah mit nemel, resp. melo by to jit stejnou cestou jako pri vlastnictvi vozu.

Tim nechci ale tvrdit, ze operaky jsou super. Epesni, vice nez 12 leta zkusenost s Arvalem ve 4 zemich mi v tom brani. Uz dlouho bojuje s Ceskou postou o prvni misto na blacklistu:D.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem mel nekdy v roce 2022 za covidu, valky a zurici inflace v aplikaci bankovnictvi predschvaleny uver.. tak jsrm na to klik a reklo mi to, ze kdyz si vezmu uver na 9 let a dodrzim splatky, tak mi odpustej poslednich 15 splatek a urok pak vyjde na 3.05%... tak jsem si vzal 300 tisic... dneska si rikam, ze jsem si mel vzit vic.. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, Gustaf napsal:

Zpi*ena Fio banka.....od pátku se nepripsaly peníze na účet, dovolat se jim nejde.....jebat to v dnešní době...

Mám Fio a taky bojuju ... jakmile jde o větší částku, tak to zadržují jak dementi 😕 Minule, když jsem kupoval auto, tak jsem jim radši zavolal dopředu, naskenoval fakturu a najednou to šlo okamžitě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 50 minutami, janstuclik napsal:

Mám Fio a taky bojuju ... jakmile jde o větší částku, tak to zadržují jak dementi 😕 Minule, když jsem kupoval auto, tak jsem jim radši zavolal dopředu, naskenoval fakturu a najednou to šlo okamžitě.

Přesně ten samý případ...v pátek podvečer poslána větší suma peněz. Prioritní platba nešla...jen do 13:50. Takže standardní. Ješte jsem vyzkoušel poslat pár supu na svůj účet..ty přišly okamžitě. Tak jsem poslal částku a dodnes není na účtu. Reagují jen na email. Sdělili, že platba byla vyexpedována až dneska a mají na to 24 hod na připsáni na druhý účet. Jsem vytocenej do bela. 3 pracovní dny na převod.... jebat to.

A já vypadám v očích příjemce jak debil....

Upraveno uživatelem Gustaf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, Gustaf napsal:

Přesně ten samý případ...v pátek podvečer poslána větší suma peněz. Prioritní platba nešla...jen do 13:50. Takže standardní. Ješte jsem vyzkoušel poslat pár supu na svůj účet..ty přišly okamžitě. Tak jsem poslal částku a dodnes není na účtu. Reagují jen na email. Sdělili, že platba byla vyexpedována až dneska a mají na to 24 hod na připsáni na druhý účet. Jsem vytocenej do bela. 3 pracovní dny na převod.... jebat to.

A já vypadám v očích příjemce jak debil....

To je přesně ono … nevidím jediný důvod, proč by měli zadržovat peníze

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud je platba zadaná v pracovní den, tak do jiné banky dojde následující pracovní den. Jestli tedy byla zadaná v pátek, přijde dneska. A to FIO má ještě výhodu, že má cuf-off ve 23:50, některé banky mají klidně v 18 hodin (nebo alespoń měly, válčil jsem takhle se Sberbank).

Samozřejmě záleží na tom, za jaké banky byly odeslány, některé banky v IB ukážou, že odeslaly v pátek, ale reálně do CERTISu pošlou v pondělí ráno. Co se příchozích plateb týče, zpravidla se stahují dávkově, takže záleží na tom, v kolik cílová banka dávky stahuje.

 

před 1 hodinou, Gustaf napsal:

Přesně ten samý případ...v pátek podvečer poslána větší suma peněz. Prioritní platba nešla...jen do 13:50. Takže standardní. Ješte jsem vyzkoušel poslat pár supu na svůj účet..ty přišly okamžitě. Tak jsem poslal částku a dodnes není na účtu. Reagují jen na email. Sdělili, že platba byla vyexpedována až dneska a mají na to 24 hod na připsáni na druhý účet. Jsem vytocenej do bela. 3 pracovní dny na převod.... jebat to.

A já vypadám v očích příjemce jak debil....

Vytiskni si potvrzení o odeslání platby, je tam datum zadání a autorizace transakce. Pokud tam máš páteční datum, během dneška to příjemce dostane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SEPA platby (musí být v eur, ale jsou tam i další podmínky) také chodí následující pracovní den, ale cut-off je tam dříve, obvykle v 16 hodin, u některých bank ještě dříve. Jiné cizoměnové / zahraniční platby mohou jít i týden i déle. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...tak naštěstí platba dneska dorazila... potvrzení o provedené páteční platbě jsem si stahoval, pač jsem ho přeposílal majiteli auta, aby věřil, že platba byla odeslána a já nemusel jít domů pěšky. Fakt mě zarazilo, že se do banky nešlo dovolat...ale vůbec nikam. Komunikace jen po mejlu...a že platbu expedovali až dnes a ne už v pátek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono do velké banky by ses dovolal, ale to je asi tak všechno. Sám jsem pracoval na infolince (ale pojišťovny) a můžu potvrdit, že operátoři z velké části jsou jen, aby se měli klienti kde vyřvat, ale reálně nic nezařídí (nemají na nic pravomoc). Maximálně "zadají do systému", tedy udělají to samé, jako bys to poslal mailem.
Buď rád, že sis mohl z IB okamžitě po zadání platby stáhnout potvrzení o zaplacení (ani to není standard, některé banky jsou schopny toto poskytnout až po zaúčtování platby, třeba následující pracovní den). Stejně tak cut-off pro prioritní platby je ještě dříve, většinou dopoledne.

A to buď rád, že to banka nezadržela z AML důvodů. To dokonce ani nesmí sdělit, proč to zadržela.

Když to shrnu, banka dodržela lhůty. Zadáno v pracovní den, v cílové bance připsáno následující pracovní den. Takže vlastně žádný problém.

Jen si říkám, proč jsi platbu nerozdělil po 100 000 Kč a neposlal jako okamžitou? I když některé banky (FIO nevyjímaje) u hodně po sobě následujících okamžitých platbách začnou další okamžité platby ten samý den blokovat. A je to individuální. Třeba mně dříve prošly z FIO dvě stotisícové platby na jeden účet a další dvě na jiný. Ale 31. 7. jsem ve čtyřech platbách poslal bez pár korun 400 000 Kč do ČS na stejný účet a prošly (asi už si na moje pohyby ve FIO zvykli).

Jaká byla cílová banka? Hodně velké problémy jsou s Unicredit.

Jenom si říkám, jak jsme rozmlsaní, pamatuji, kdy převod mezi bankami trval 3 pracovní dny :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si spíš říkám, proč nejde jako okamžitá platba posílat jakákoliv částka. Proč musím platbu rozdělit na 100 000,- a poslat 10x. Je přece úplně jedno, kolik má ta částka nul, samozřejmě pokud ji mám na účtu 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení, reklamace neautorizované platby proběhla v pořádku. Nakonec obchodník reklamaci uznal (což popravdě moc nechápu, když to byl evidentně podvodník), ale výsledek je, že peníze mám zpět (já už tedy delší dobu, ale nyní i banka, která mi to hned po reklamaci vrátila pravděpodobně ze svého). Ještě jednou díky všem, od té doby používám na všechny platby jednorázovou virtuální kartu. Speciální dík @Patrik👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, neuromancer napsal:

Tak záleží na bance, u ČSOB je limit 2 500 000, což je aktuální maximum okamžité platby.

Jo, to je pravda, na ČSOB jsem zapomněl. To je snad jediná výjimka. Ještě myslím, že RB a Creditas mají 400 000, Spořka 200 000, Air 50 000,-, Fio 100 000, Partners 100 000. A když to jde u ČSOB, proč to sakra nejde u ostatních 😄 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...