Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny dobré lidi🫡, je to špíš do pelmel dotaz.

Podědil jsem po dědovi Škodu Favorit..., která už 2 roky stála, má propadlou technickou a nestartuje(asi jak tam stál dlouho ten benzín...) - značky jsou v depozitu
Původně jsem si to chtěl nechat jako veterán😁(je to celoživotně garážovaný a najeto 80K), ale stejně bych na to neměl čas, takže to spíš prodáme...
A teď ten dotaz, je lepší to nechat nejdřív zprovoznit nebo to prodat, jak to je?
Což ani nevím jestli jde, když to nemá STK....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 9. 2024 v 10:54, Anton_ napsal:

Zdravím všechny dobré lidi🫡, je to špíš do pelmel dotaz.

Podědil jsem po dědovi Škodu Favorit..., která už 2 roky stála, má propadlou technickou a nestartuje(asi jak tam stál dlouho ten benzín...) - značky jsou v depozitu
Původně jsem si to chtěl nechat jako veterán😁(je to celoživotně garážovaný a najeto 80K), ale stejně bych na to neměl čas, takže to spíš prodáme...
A teď ten dotaz, je lepší to nechat nejdřív zprovoznit nebo to prodat, jak to je?
Což ani nevím jestli jde, když to nemá STK....

Ahoj, hod foto pro zajimavost.

Zkusil bych baterku, vymenit pal. Filtr a novy benzin. Pak by to mohlo naskočit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, baterku jsem nabil, točilo to, ale nič... ten benzín bude asi na vypuštění..
Nicméně se to musí stejně dát nejdřív dokupy, páč bez evidenčky a STK se s tím nic dělat nedá...

Obyč fakýr fialovej😁

20240913_111914.jpg

Upraveno uživatelem Anton_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem se měl možnost projet se dvěma Alfami, co mě už dlouho zajímají - Stelvio a Giulia, a hlavně porovnat v obou modelech, obě motorizace. Jako zarytý ropák, musím uznat, že ten benzín, je úplně jinde, jede pekelně, a mám teď solidního brouka v hlavě. 

IMG_20240918_183901.jpg

IMG_20240918_183941.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To me zajima, rozepis se vic. Ja mel pujceny Stelvio v rope a proti RS Kodiaqu mi prislo skvele ovladatelny a libilo se to i zene. 

Jak jsi je porovnal? Giuilia je asi o parnik lepsi, co? Kdyz ta mi doma nejspis neprojde, jak je to sedan... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, uff napsal:

To me zajima, rozepis se vic. Ja mel pujceny Stelvio v rope a proti RS Kodiaqu mi prislo skvele ovladatelny a libilo se to i zene. 

Jak jsi je porovnal? Giuilia je asi o parnik lepsi, co? Kdyz ta mi doma nejspis neprojde, jak je to sedan... 

Giulia je ovládateľnejšia, jasné, veď je ľahšia aj nižšia. Ale o parník to naozaj nie je. So Stelviom som sa raz z Islandu vracal na začiatku septembra a na severe už bol sneh. Aj na letných gumách som jazdil o ten parník bezpečnejšie ako turisti na zimných. Dokonale čitateľné jazdné vlastnosti, keď sa blížil odtrh, auto to dávalo najavo dostatočne dopredu, ovládanie plynom etc. Paráda.

Btw, budem sa opakovať - benzín jazdí o dosť lepšie ako diesel. A veľmi doporučujem LSD, to je podľa mňa v radosti z jazdy väčší upgrade, ako zmena Giulia→Stelvio.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, uff napsal:

To me zajima, rozepis se vic. Ja mel pujceny Stelvio v rope a proti RS Kodiaqu mi prislo skvele ovladatelny a libilo se to i zene. 

Jak jsi je porovnal? Giuilia je asi o parnik lepsi, co? Kdyz ta mi doma nejspis neprojde, jak je to sedan... 

Pak to tedy vezmu popořadě:

První, jsem měl půjčené Stelvio v naftě, 154kw, 4x4, výbava Veloce, překvapilo mě přesné, lehké řízení, je to fakt velké, ale ovladatelné auto, nicméně ta neodpružená hmota, je tam cítit. Na okresce super, na dálnici mi přišlo, že na tom stojím jak na rejči, a nic moc se neděje.

Druhé bylo Stelvio v benzinu, 206kw, 4x4, také Veloce. Auto bylo pocitově lehčí na předek, mnohem živější, ale zase na tu hmotnost, mi tam scházel trochu krouťák.

Poslední byla Giulia, 206kw, 4x4, Veloce nebo Tributo. Tady to byla jiná. Nepřipadal jsem si jak ve školním autobusu, posez vynikající, přifouknout bočnice, dna volič rovnou na D(Sport), a máte pocit, že to auto chce jet hned, na nic nečekáte. Kde se Stelviem váháte, jestli to stihnete, tady prostě ťuknete do pádla, kickdown, dáte blinkr, a než se rozkoukáte, jste za horizontem.

Všechna auta, byla na stejném okruhu kombinace město, vesnice, okrsky, dálnice, po městě/vesnici vždy na N(Normal), okrsky/dálnice D(Sportovní), až na Giulii, tam to nemělo smysl😁. Pocity jsou to čistě subjektivní, měl jsem na seznámení cca jen dvě hodiny.

Jako plus, bych ohodnotil, na Itala naprosto intuitivní ovládání, a materiály.

Ještě pár postřehů - blinkry se nevracejí samy, je to asi o zvyku, ale je to matoucí. Start/Stop jde vypnout na jedno tlačítko, Stelvio v naftě jezdí za 7, benzín za 13. Rozdíl 400kg SUV/sedan, je sakra znát.

Díky za pozornost😁!

IMG_20240918_184455.jpg

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, nizkotucnytvaroh napsal:

Ještě pár postřehů - blinkry se nevracejí samy, je to asi o zvyku, ale je to matoucí.

Ako to myslíš? Sú to elektronické páčky, takže sa predsa vracajú vždy, a trojblik od trvalého blikania odlišuje len tým, ako hlboko tú páčku stlačíš. Čiže oproti klasickej mechanike IMHO žiadny rozdiel.

Jediný rozdiel je len v tom, že sú trochu ďalej od volantu kvôli pádlam (podľa mňa dokonalým), ale používajú sa rovnako.

Edit: Teraz na fotke pozerám, že máš asi faceliftovanú verziu, ja mám najazdené predFL. Žeby sa to zmenilo?

Upraveno uživatelem wawrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, wawrik napsal:

Ako to myslíš? Sú to elektronické páčky, takže sa predsa vracajú vždy, a trojblik od trvalého blikania odlišuje len tým, ako hlboko tú páčku stlačíš. Čiže oproti klasickej mechanike IMHO žiadny rozdiel.

Jediný rozdiel je len v tom, že sú trochu ďalej od volantu kvôli pádlam (podľa mňa dokonalým), ale používajú sa rovnako.

Edit: Teraz na fotke pozerám, že máš asi faceliftovanú verziu, ja mám najazdené predFL. Žeby sa to zmenilo?

Právě, jak píšeš, mezi volantem a páčkou blinkru, je celkem masivní pádlo řazení, a za ty dvě hodiny se mi ani jednou nepovedlo ten trojklik trefit tak, jak bych chtěl 😁 Každopádně i prodejce, říkal, že je to o zvyku a nevrací se to. Byl to MY 2024.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Veloce po FL verzi, od června. Ten trojblik se dá časem vcelku dobře trefovat. Občas ještě přemáčknu, a pak musím vracet manuálně. K tomu LSD jsem dohledal, že je snadno vyměnitelné za factory set up. Plug&Play. Veloce a Competizione dostávají LSD v základu.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky tvarozniku za super postrehy. Ja se ty Alfiny porad bojim, koupil jsem pro prdel 156ku s twinsparkem a sam nevim, jestli me to auto bavi nebo desi. Asi oboji zaroven. :)

Nicmene Giulia je muj favorit jako nahrada za zeny 3er, ale ona chce Stelvio (za me teda rozhodne v rope kvuli kroutaku a ted uz nove i kvuli spotrebe) a me se taky docela zalibilo. Verim, ze se stejnym vykonem jako jsem mel ve sluzebnim Superbu bude Giulia jezdit fakt pekne... 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se nepletu, ta zelená patří k výroční výbavě Tributo🙃.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, nizkotucnytvaroh napsal:

Jestli se nepletu, ta zelená patří k výroční výbavě Tributo🙃.

Nemyslím si, ta barva přišla s prvním faceliftem do specifikace QV a ted´ už je to normální příplatková barva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za upřesnění, já ji objevil až teď v konfigurátoru🙃

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...