Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Člověk si hlavně může předělat stávající kolo na elektrokolo a zvolit i výkon, dle svých potřeb. Kolem Znojma se jezdí celkem dobře, hlavně můžeš i vyrazit na krásné cyklostezky do Rakouska. Mě se asi nejvíc zamlouvá TAHLE sada, která je programovatelná a uživatel si může naprogramovat motor jak potřebuje.

Pohon v zadním náboji je dnes už přežitek.

Odesláno (upraveno)

Ten středový pohon má nevýhodu v ceně (2x dražší) a nelze uživatelsky programovat. Zkoušel jsem jak dalece brzí kolo ten zadní motor a je to v pohodě. Samozřejmě středový motor lépe rozloží svou váhu na kole a nemá žádný brzdný účinek, ale nevidím v tom zásadní problém. V poslední době se výrobci pohonů kol předhánějí v uvádění nereálných dojezdů (zvláště Bosch apod.) a je to stejné jako spotřeby u aut, tyhle laboratorní testy jsou k ničemu.

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Elektro kolo je super, není to samozřejmě o sportovním výkonu, ale o prožitku. Dostaneš se do míst, kde bys třeba nikdy nejel :) Já jezdím často v Rakousku v Leogangu, kolo používám konkrétně Specialized Turbo Levo FSR. Nepotřebuju lanovku a sjedu cokoli :) Kolo jde přes Bluetooth připojit k telefonu, kde se dá všechno nastavit, včetně plánované trasy v Garminu, která ti pak dopočítá kolik bude potřeba energie, aby nedošla příliš brzy. Zatím mi vždy stačila baterka na 4-5 hodin intezivního ježdění v horách. Reálně se dá v pohodě ujet 60-80km :)

 

Co jsem zkoušel, tak Bosch je na prd, dobrý je naopak Shimano Steps a Specialized, který má svoje motory, jenž vyrábí Brose. 

 

https://www.specialized.com/cz/cs/bikes/mountain/turbo-levo/

 

 

Odesláno (upraveno)

Ten středový pohon má nevýhodu v ceně (2x dražší) a nelze uživatelsky programovat. Zkoušel jsem jak dalece brzí kolo ten zadní motor a je to v pohodě. Samozřejmě středový motor lépe rozloží svou váhu na kole a nemá žádný brzdný účinek, ale nevidím v tom zásadní problém. V poslední době se výrobci pohonů kol předhánějí v uvádění nereálných dojezdů (zvláště Bosch apod.) a je to stejné jako spotřeby u aut, tyhle laboratorní testy jsou k ničemu.

Co chceš v motoru programovat? Výkon je danej, dojezd závisí na kapacitě baterky. Chipnout jdou všechny motory, ale pak už jsi mimo legislativu a jezdíš v podstatě na motorce. U zadního motoru ti hlavně chybí převody a v případě defektu musíš vozit bednu nářadí na rozborku a sborku. Chápu, že cena je pro většinu lidí rozhodující, ale myslím, že během pár let zadní pohony pro nový kola téměř zmizí.

 

Žena má na horským kole Bosch s 500 Ah baterií. Zatím největší dojezd co měla bylo 76km, cca 1700 m převýšeni a 65% cesty byl terén. Baterka jí šla na nulu. Jinak vždy nějaká šťáva zbyla. Když jedeme rovinky tak by bez problémů 120-140 km baterka vydržela, ale to nevydrží žena. :-)

Uváděné dojezdy baterek jsou hodně orientační, ale jak píše Jarett dá se to různě díky plánovačům odhadnout. Někdo vyjede kopec jen se stupněm eco a jiný potřebuje sport.

Upraveno uživatelem roura74
Odesláno (upraveno)

Můžeš si nastavit v motoru jednotlivé stupně (9 stupňů) podle sebe, tedy jaký má používat kolo výkon v jakém stupni, můžeš nastavit maximální proudové omezení apod. Pro mě v kopci je 250W málo ideální je 350W a tedy 500W je s rezervou. Vyzkoušel jsem si Bosch a evbike a to se nedá srovnat, evbike je úplně jinde. Nevím o jakých mluvíš převodech, ale evbike má normální Shimano přehazovačku vedle toho motoru. V případě defektu je to stejně náročné rozdělat jako bez motoru, navíc je tam pouze kabel k motoru.

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Co jsem zkoušel, tak Bosch je na prd, dobrý je naopak Shimano Steps a Specialized, který má svoje motory, jenž vyrábí Brose. 

 

Kolo je to pěkný, ale ta cena 80-100 tis. je docela masakr.

Odesláno

To asi jo, to já už dávno nejsem, tak mi stačí něco levnějšího :) Asi to ale nechám na příští rok, teď už nebude čas ani počasí.

  • po měsících...
  • po 4 týdnech...
Odesláno

V Rakúskych Aplách na elektrokola presedlali už skoro všetci.  Nechápem tie ofuky tu - málo športové blablabla. Keď chcem športovať tak si tú dopomoc môžem vypnúť a vďaka vyššej váhe športujem ešte viac!

Odesláno (upraveno)

Hmm, to turbo levo me zaujalo.

Muzete mi nekdo napsat fakt laickou recenzi? Da se s tim jezdit mimo silnici? A pak da se jet jako pod plynem aniz bych treba musel slapat? Vim, kravina, ale tuhle jsem si zkusil elektrokolo na horach, bolela me cela prdel od sedla a musel jsem jak debil delat jakoze slapu, misto abych si sednu pulkou prdele na sedadlo a jen mackal nakej cudlik.

A jeste me zajima dojezd? Je to plus minus podobne jako u ostatnich?

Kdyz zminuje Jarret ty Alpy, tak se s tim fakt da vyjet bez slapani treba 5x na Jested na jedno nabiti?

 

edit: jeste si rikam, zda neni lepsi externi baterie kvuli kradezi ze sklepa...

Upraveno uživatelem uff
Odesláno

Baterie se dá vyndat z rámu a dá se i nabíjet separátně mimo kolo

 

E-kola se středovým motorem nejedou bez šlapání, "pouze" násobí sílu šlapání

Viděl jsem pár kol s motorem vzadu a baterkou téměř svisle podél rámové trubky, která svištěla bez šlapání, ale to nejsou horská kola, spíše senior city bike  :-)

 

V náročném terénu (včetně blbnutí na singletracku ve Vysočina aréně) jsem na jedno nabití ujel přes 50 km (Haibike Sduro s motorem Yamaha)

Odesláno

diky, pro referenci to staci. Uvadeji 120km, 50 uz nezni tak cool, ale je to pouzitelny dojezd (kor na moje potreby).

Ja prave jel kdysi nekde na nejakem veletrhu v ramci stanku s kolama na horaku a slapat nebylo potreba.

Koukam, ze treba tohle ma prave nahon na zadek a nevypada jako senior city bajk:

https://elektrokola.heureka.cz/leader-fox-swan-2017/specifikace/#section

Nerikam, ze bych do nej sel, vubec se mi nelibi, je to jen priklad.

 

Jinak jsem z toho na rozpacich, tech kol je mrte typu. A hlavne jaky zvolit obuti? Nektera maji balony jako krava i v ramci toho doporucovaneho turbo leva.

Odesláno

U levo turbo mají modely 6Fattie "módní" rozměr 27,5plus, t.j. hodně široké pláště řekněme do náročnějšího terénu.

Pokud správně chápu tvoje plány, vhodnější by byl rozměr 29" v běžné šířce t.j. někde mezi 2" a 2,3"

Ten dojezd je fak hodně variabilní, věřím, že těch 80km bych v eco režimu dal... když totiž jedu přes 25km/h tak motor odpočívá a šetřím baterku

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...