Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

Já pořád nevěřím tomu, že by miliony eur utracené automobilkami za vývoj, laboratoře, testování, počítače, simulace, atd. přečůral nějakej Franta s notebookem v garáži. Kdyby to opravdu mělo jen samá pozitiva, asi by na to ty automobilky přišly, dodávali jinej SW přímo z výroby a měly by slušnou konkurenční výhodu oproti konkurenci.

Jiné palivové mapy chápu u závodních aut, kde se přizpůsobují jednotlivým okruhům a jde o to vymacknout z toho maximum, ale na relativně omezenou dobu. V reálu nevidím důvod čipovat auto, které někdo dlouhodobě používá pro rodinu nebo na sluzebni cesty. K čemu je to jako dobrý? Když už chci výkonnější auto, tak si ho rovnou koupím, nabidka je široká.

Mimochodem nikdo vám neřekne, ze načipované auto má o 30% vyšší produkci NOx (ty se na STK neměří). Což je třeba daleko více, než kvůli čemu se rozjela dieselgate. A to, ze si to u homologovaneho auta mužu nechat zapsat do VTP mě přijde v souvislosti s jinak naprosto brutálnímím tlaku na emise v posledních letech jako totální kocourkov.

Myslim si, ze výrobce ze své pozice dodává do aut motory optimálně naladěné (nebo se těsně blilžící optimu) v souvislosti s výkonem, spolehlivosti, výdrží a emisemi a těžko vymyslet u noťasu v garáži něco, co bude lepší ve všech ohledech. Někde se to projevit musí. Pochybuju, že každé auto absolvuje měření výkonu na brzdě a mohou tak zaručit slibovaný nárůst výkonu a taky pochybuju, že se všema autama najeli 300 tis km, aby mohli zarucit, ze to nemá vliv na spolehlivost a mechanickou odolnost komponent.

Ale jako at si kazdej dělá co chce samozřejmě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám zkušenost jednu. Už je to sice hodně roků, ale... Z původního výkonu 270 PS zvednuto hned po koupi na nějakých 300+. Po 4 letech... najeto jen 100 tisíc km... Odešla automatická převodovka. Kompletní výměna.

Treba by odešla tak jako tak, nevím, ale už bych do toho chipovani nešel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomas dobre, tak jeden naprosto konkretni dotaz

jaky je tedy rozdil mezi CAGC a CAGA ?

(audi a4 B8) co jsem to zjistoval, tak je to jen sw omezeny naprosto stejny - mozna se pletu, ale rad bych to vedel ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Tomas dobre, tak jeden naprosto konkretni dotaz

jaky je tedy rozdil mezi CAGC a CAGA ?

(audi a4 B8) co jsem to zjistoval, tak je to jen sw omezeny naprosto stejny - mozna se pletu, ale rad bych to vedel ?

A jak by to asi měl vědět takhle z hlavy? Můžou tam být maličkosti a taky zásadní, nezaměnitelné změny a jinak samozřejmě v tom může hrát roli i nějaká strategie výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja jsem nepsal, ze to chci vedet hned a ze to ma dat z hlavy... jen by me to zajimalo, neni to zadne rypani, ryti, nebo pokus o flame - proste me zajima, pokud ma pristup do prirucek a spol (jako ze ma) jestli by byl ochoten se podivat a potvrdit mi/vyvratit to, co jsem zjistil zatim ja ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka dneska používá takzvaný online check CVN kódu - což je kontrolní součet dat ve flash paměti ŘJ. Při každém připojení na online diagnostiku si čekuje automaticky CVN kód, pokud je odlišný, udělá si v databázi vlaječku, tzv. flag. V případě že se řeší záruční oprava, je vidět že se SW bylo manipulováno, a mlže být vyžádáno odeslání jednotky na expetízu. Bez problému lze tento CVN kód přepočítat , tak že upravený software má stejné CVN jako originál. Tudíž online nic nepozná. Jednotka má však ještě tzv. počítdlo zápisů, které ale není online, takže je vidět kolikrát se jednotka přehrávala, To není myslím hlídáno online, ale je zde riziko že při reklamaci také zjišťují počet přehrání. Co se týče VAG motorů, např. 2.0 TDI 81  a 103 kW byly naprosto shodné, lišily se jenom SW, to samé např BMW 318d,320d nebo VAG 1.6 TDI 66 a 77 kW. Novější motory 2.0 TDI 110 a 140 kW se liší minimálně velikostí dmychadla a vstřiků. Co se týče chipování, já jsem názoru toho, že vždy záleží především na chování majitele k vozu. 100% výkon máte při plynu na podlaze. U běžného řidiče se, pokud si rozložíte životnost motoru, se v tomto režimu nachází možná z 1-2 % . Viděl jsem auta z chipem které mají najeto přes 400 tis. (např. moje bývala 525D), a taky auta v bez chipu, která se podělala po pár tis. km. Některé motory jsou na to vhodnější, jiné zase ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nejsem odborníkem na automobilové motory. .. Ale jen bych chtěl pripodotknout takový poznatek od nás z prace...(dělám v automotive klimosky do aut). Pro KAŽDOU motorovou verzi děláme jinou klimosku.... Takže když je rozdil i v té klimatizaci, tak bych skoro i věřil, že to nebude rozdíl jediný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pořád nevěřím tomu, že by miliony eur utracené automobilkami za vývoj, laboratoře, testování, počítače, simulace, atd. přečůral nějakej Franta s notebookem v garáži. Kdyby to opravdu mělo jen samá pozitiva, asi by na to ty automobilky přišly, dodávali jinej SW přímo z výroby a měly by slušnou konkurenční výhodu oproti konkurenci.

Jiné palivové mapy chápu u závodních aut, kde se přizpůsobují jednotlivým okruhům a jde o to vymacknout z toho maximum, ale na relativně omezenou dobu. V reálu nevidím důvod čipovat auto, které někdo dlouhodobě používá pro rodinu nebo na sluzebni cesty. K čemu je to jako dobrý? Když už chci výkonnější auto, tak si ho rovnou koupím, nabidka je široká.

Mimochodem nikdo vám neřekne, ze načipované auto má o 30% vyšší produkci NOx (ty se na STK neměří). Což je třeba daleko více, než kvůli čemu se rozjela dieselgate. A to, ze si to u homologovaneho auta mužu nechat zapsat do VTP mě přijde v souvislosti s jinak naprosto brutálnímím tlaku na emise v posledních letech jako totální kocourkov.

Myslim si, ze výrobce ze své pozice dodává do aut motory optimálně naladěné (nebo se těsně blilžící optimu) v souvislosti s výkonem, spolehlivosti, výdrží a emisemi a těžko vymyslet u noťasu v garáži něco, co bude lepší ve všech ohledech. Někde se to projevit musí. Pochybuju, že každé auto absolvuje měření výkonu na brzdě a mohou tak zaručit slibovaný nárůst výkonu a taky pochybuju, že se všema autama najeli 300 tis km, aby mohli zarucit, ze to nemá vliv na spolehlivost a mechanickou odolnost komponent.

Ale jako at si kazdej dělá co chce samozřejmě...

No, ono je divné, že ani výrobce Ti neřekne, že auto ve skutečnosti produkuje daleko více emisí, než udával norma

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono je divné, že ani výrobce Ti neřekne, že auto ve skutečnosti produkuje daleko více emisí, než udával norma

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Chtěl jsem tím říct, že světem mává dieselgate, automobilky dostávají miliardové pokuty a ty si můžeš nechat u Lojzy z garáže upravit řídící jednotku tak, že pak auto produkuje o 30% více emisí, státní úředník ti to zapíše do VTP a všechno je ok. Mě to teda přijde trochu tristní, ale ok..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pořád nevěřím tomu, že by miliony eur utracené automobilkami za vývoj, laboratoře, testování, počítače, simulace, atd. přečůral nějakej Franta s notebookem v garáži. Kdyby to opravdu mělo jen samá pozitiva, asi by na to ty automobilky přišly, dodávali jinej SW přímo z výroby a měly by slušnou konkurenční výhodu oproti konkurenci.

 

 

 

Pod toto bych se rád podepsal :-)

 

@Tomas dobre, tak jeden naprosto konkretni dotaz

jaky je tedy rozdil mezi CAGC a CAGA ?

(audi a4 B8) co jsem to zjistoval, tak je to jen sw omezeny naprosto stejny - mozna se pletu, ale rad bych to vedel ?

 

Úplně otevřeně - že bych si teď večer chtěl spustit ETKU (katalog dílů) a porovnávat u jednotlivých komponentů jednotlivé díly, tak to se mi fakt nechce :-) Zkus spíš pochopit princip - pokud výrobce ví, že pro nižší výkonovou varinatu je možné dát díl s nižší výdrží (a tedy levnější), tak ho tam dá. Dnes jsou všechny dodávky dílů pro koncern "just in time", takže není problém mít různé varinaty komponent pro relativně podobné motory. 

 

Opět se vrátím na začátek. I kdyby byly dvě motorizace naprosto konstrukčně totožné a lišily se pouze výkonem tak to neznamená, že tam bude stejný setrvačník, brzdy, turbo, vstřiky, převodovka... atd, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pořád nevěřím tomu, že by miliony eur utracené automobilkami za vývoj, laboratoře, testování, počítače, simulace, atd. přečůral nějakej Franta s notebookem v garáži. Kdyby to opravdu mělo jen samá pozitiva, asi by na to ty automobilky přišly, dodávali jinej SW přímo z výroby a měly by slušnou konkurenční výhodu oproti konkurenci.

 

Fakt myslis ze sa viacerym automobilkam nahodou pred par rokmi podarilo vyladit "zakladne" 2l diesle na 103kw a posledny rok zhodne na 110kw, ze by to proste viac neslo? Ze si nechaju takto blbo ujst konkurencnu vyhodu?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak: jenže to dělají pro velké trhy. U nás je to třeba jedno (nebo marginální). Tak proč třeba pro některé trhy nenabizejí stejné auto s vyšším výkonem..jinou palivovou mapou? Taky si odpovím. Protože tomu výkonu je přizpůsobeno a naleděno vše ostatní. Je to funkční celek. Pokud zvedneš výkon motoru o 10 koní, nic moc se nestane (ale taky to skoro nepoznáš). Pokud zvedneš výkon o 20 %, zvyšuje se namáhání komponent vozu již značně a bude to mít zcela jistě vliv na jejich životnost. Proč bys jinak přicházel o záruku? Jako že by výrobce záviděl, že ti to víc jede? Ne, protože auto nebylo na takový výkon konstruováno a on nemůže zaručit, že jeho komponenty tuto zátěž vydrží a nechce logicky hradit záruční opravy u auta, kterému byla dodatečně změněno nastavení z výroby, které bylo testováno.

Pokud někdo s čipem najede 500 tis km, tak ho tam má zbytečně, protože zřejmě vyššího výkonu motoru stejně nevyužívá.

Ale jak jsem říkal, ať si kazdej dělá co chce.

Upraveno uživatelem dawe009
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dawe: nehnevaj sa, ale co je to za nezmysel? Najprv tvrdis ze nevedia zdvihnut vykon a ziskat konkurencnu vyhodu, potom ze to je schvalne kvoli zdaneniu a potom sa opytas preco to nieje pravda na mensich trhoch??? Na mensich trhoch niesu dane? Keby mal na SK rovnaky moror namiesto 103kw 113kw, museli by sa tomu prisposobit ostatni. A zrazu by to ovplyvnilo aj dalsie trhy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...