Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

 Taky si troufnu tvrdit, ze elektromobilita, jak je dneska nastavena, je bublina, ktera behem par splaskne hodne bolestne. Za par let se o tom muzeme pobavit.

 

 

Myslím, že tohle psali i autech před 100 lety, kůň je kůň.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rok 2021 podle mě bude ještě v pohodě. Aktuálně pro roky 20-25 je nastavený limit emisí 95g/km (velmi obecně). Tento limit je sice šibeniční, ale konkrétně koncern VW má dostatek možností, jak se na tato čísla dostat - nové motory CNG, elektromobily, apod.

 

 Netuším, zda je VW příští rok v pohodě, zatím mu to vychází dle tabulek na 9 mld. Eur ročně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme v rodině Fabii III 1.2tsi 81kw najeto 186tis. a zatím všechno jen plánovaná údržba a běžný spotřebák, dlouhodobá spotřeba 6l/100km, takže bych zase nevykřikoval nahlas nějaké soudy co jste slyšeli od strejdy známého kamaráda co má bratrance. Mimo jiné se řešil zápach z klimatizace, která se pravidelně čistila a potom také zhasínal display u rádia s kterým po zhasnutí něšlo nic dělat ani vypnout, ale to se může dnes už stát u jakéhokoliv auta. To je moje zkušenost s "polomotorem" a za mne super!

 

 

Tak 4-valec 1.2l ve Fabii je neco jineho nez napr. 3-valec 1.0l v Oktavce.

Navic ta 1.2 TSI se obecne povedla.

 

 

Vo firme mam 2ks tych 4 valcov, strieda sa na tom niekolko ludi, kazdy to huntuje ako pride. Je pravda, ze zatial maju necelych 100 000, ale okrem kvapalin tam nebolo menene este nic.

A tiez je pravda, ze s lahsou nohou aj po meste sa da ist za cca 6 litrov. 

 

Pred rokom sme predali firemnu Merivu, ktora mala 387 000 km a nedavno Octaviu s 560 000 km...motora sa nikto nikdy nedotkol.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže to už tu někdo psal, že tehdy to byla dost jiná situace, s čímž souhlasím. Tady si dneska někdo vymyslel, že spalovací motory, který se vyvíjeli desítky let, jsou bůhvíjak špatný.

 

Asi se shodneme, že to není nic zdravého (vy nechám nesmysly typu, že moderní motory čistí vzduch). V Roce 1920 u nás jezdilo 3500 aut, dnes 6 milionů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak spalovaci motory to maji sectene, ne ze ne, to nerozporuju. Jen mi prijde hloupe to takto zbytecne hrotit.

 

Vestina lidi si aktualni elektrovehikl stejne nekoupi a bude cekat min. 10 let, nez bude vyrazne levnejsi a praktictejsi (dojezd, rychlost dobijni), pokud bude. A to jen pokud to nezabijou provozni naklady, bo se ukazuje, ze cena elektriny rozhodne nebude skoro gratis, jak tomu bylo dosud. A to tam jeste neni spotrebni dan. Dale casem zmizi tech par benefitu jako parkovani v zonach, daln. znamka gratis atd.

 

Jiste je, ze hodne lidi si bude drzet svoje stare auto zuby-nehty co to pujde. Mozna skoncime jako na Kube :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono znemožnit provoz těch starých aut je taky jen otázka jednoho "chytrýho" návrhu.

 

Opravdu se to zas dostane do situace, kdy osobní automobil nebude výsadou každého, bude to drahé na pořízení, bytovkáři a paneláčníci budou mít problém s nabíjením ... 

 

Na druhou stranu si myslím, že dnes je opravdu těch aut až moc, každej žalud před maturitou jezdí do školy autem, čtyřčlenná rodina parkuje před domem 3 auta ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě docela dávají smysl ty hybridy, co o tom tak čtu. Už poptávám i Outlander PHEV, novej je tedy rána, ale starší už se dá pěkně, 2016 s malým nájezdem okolo šesti kil. Myslím, že na to denní blbnutí okolo baráku elektrika a na delší cestu dvoulitr benzín je takový ideální kompromis :-) Jinak jsem dnes koukal na spotřebu Pažouta 1.2 Eko super duper motor, průměr 8.6l za tisíc kilometrů, starý Mitsubishi 2.4 benzín 8.9l, tak si říkám kde udělali inženýři s NDR chybu.... :-) A moc nevěřím tomu že ta 1.2 vydrží bezproblémů najet dvě kila, prostě tomu nevěřím....

Snad koncem roku by měla být u nás k dostání Toyota Highlander (někdy o ní šla tady řeč), předpokládám že hybrid. Kromě Ravky PHEV, ale tam se bojím ceny. Ať to máš složitější :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad koncem roku by měla být u nás k dostání Toyota Highlander (někdy o ní šla tady řeč), předpokládám že hybrid. Kromě Ravky PHEV, ale tam se bojím ceny. Ať to máš složitější :)

To je super kára, ale už teď mi je jasné že na ni nedosáhnu :-( To bude rána jak z děla si myslím, i když na Zélandu byli tedy za tašku hrušek, ale to je trošku jiný trh....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je někde k dohledání kolik dostane za rok VW group na dotacích celosvětově od Německa po Indii?

 

Neví, ale tuším že asi 5x tolik než je ta pokuta. Celý autoprůmysl stojí na neustálých dotacích, to co vyčítají Tesle, že má úvěry, tak ostatní dostávají štědré dotace zdarma :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako kolik je celá ta pokuta pro celý koncern ? 

 

Pokud by se nic nezměnilo tak dle tabulky, ale ono se změní, VW začne od července dodávat před-vyrobená ID3, takže to postupně sníží. Ostatní se snaží tohle taky eliminovat buď výrobou, nebo se spojují s Teslou, aby se tomu vyhnuli.

 

4-2.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je super kára, ale už teď mi je jasné že na ni nedosáhnu :-( To bude rána jak z děla si myslím, i když na Zélandu byli tedy za tašku hrušek, ale to je trošku jiný trh....

U Toyoty je to všelijak, někdy překvapí (tak i tak). Ale dobrý je, že budou ojetiny, což je můj případ. I když někdy se vyplatí novátor....

Každopádně jsem na Highlandera zvědavý i když Rav v Pluginu by mi dávala víc smysl....

Kdyby jsi chtěl vyzkoušet hybrid v normálním provozu, klidně dej vědět. Mám s ním (na různých autech) najeto už skoro kilo a spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na ty moje jízdy (km/den) by se hodil,výkon je ale o diskusi. Do Pluska by se hodil 2litr ale v zásadě mi to fakt stačí a vyhovuje... Kdybych brázdil okruhy, tak jdu do Camry s 2,5h. Nebo 3,5h, kdybych chtěl přijít o papíry...:-))

Ale mě těch +- pár minut na dojezdu je fakt fuck :-)

A Ravka mě na výkon stačí stoprocentně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tesla po ruském způsobu :) Ten Cybertruck je tak hnusný auto, že bude mít větší úspěch než si všichni myslí. 3 tunový kolos dlouhý skoro 6 metrů pro 6 lidí, uveze 6,5 tuny nákladu, baterie 200 kWh umožní dojezd 550-1050 km. Zrychlení za 3s a 816k (600 kW) bude jak dělané pro "šílence", kteří chtěli Hummer apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...