Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 5 minutami, Mr. Sandman napsal:

@Kotlick naše i3 bude mít 10 let tento rok a koukal jsem po něčem novějším. Pro BEV mám tři podmínky

- nesmí to být předělávka ICE

- musí umět one pedal driving

- zadokolka

A vyšla mi z toho opět i3. Takže výměna nebude, auto stále slouží bez problémů.

 

Proc ne zakladni Tesla 3? Ta nova je celkem odladena a za solidni peniz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, wawrik napsal:

Nemá. RAV4 PHEV má palubnú nabíjačku 3,6 kW, auto sa predáva rovno s 22 kW wallboxom. „Technológia navyše“ je oproti bežnej hybridnej RAV4 len palubná nabíjačka, pričom samotné hybridné ustrojenstvo toyoty je oproti ľubovoľnému spaľováku práveže jednoduchšie a o dosť spoľahlivejšie. Niekde som tu o tom písal aj s kopcom linkov a schém, môžem večer pohľadať.

Tých PHEV technológií je kopec, stačí si vybrať tú správnu pre tvoje potreby. Baterka v RAV4 vydrží v islandských podmienkach bežne cez 60 km, v lete o dosť viac, aj cez 75 km.

Možná to jen správně nechápu, tak kdyžtak prosím, jestli to můžeš nějak rozvést:
- palubní nabíječka určuje jakým výkonem se auto může dobíjet na AC, takže pokud by mělo palubní 3,6kw, tak i z wallboxu 22kw by si dokázala vzít pouze 3,6kw výkonu. Vím to, už dva roky takto dobíjím svoje iV.
- najít informace k té RAV4 není úplně jednoduché, ale má mít baterku cca 18kwh. Sama Toyota na svých stránkách uvádí nabití na wallboxu 2,5 hodiny, takže to je max výkon cca 7kw.
- Pokud to je 7kw, tak to je samozřejmě super oproti většině PHEV, ale jednak to není 22kw a taky tohle je u naprostého minima PHEV a rozhodně ne u těch, co teď půjdou koupit za 500-600t Kč. To má i nový Superb a Kodiaq, mají to i nějaké prémiovky, ale do limitu se to prostě nevejde.
- z principu mi nevychází, jak by mohl být hybrid od Toyoty jednodušší než spalováky jiných výrobců, když je to "spalovák+elektro pohon". To jestli to Toyota umí udělat spolehlivé? Možná, snad, nevím. Osobní zkušenost s tím nemám.
- ten dojezd samozřejmě může mít větší a podle dat ta RAV4 větší dojezd má. Já psal o osobní zkušenosti ze své iV, kde mám využitelnou kapacitu baterie 10kwh. Pokud má ta RAV4 18kwh, tak to matematicky samozřejmě vychází, ale tak o tom si tu asi nemusíme psát. Navíc opět, ta RAV4 PHEV za 500-600t Kč koupit asi nepůjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, Mr. Sandman napsal:

No ono těch 7.* kw je 32A, takže 40A jistič ;)

 

image.thumb.png.f6625d09f2eae4a070f6dd8b655812db.png

To bereš na jednu fázi? Protože u tří fází to vychází takto. A to je další problém, který mi teď říkali kolegové z budovy, co řeší dobíjení pro 50 aut. Že ty naše hybridy zatěžují pouze 1 fázi. BEV prý tahají ze všech 3 fází. Ale to pouze předávám, jak jsem nakoupil. Narovinu říkám, že takto technicky do toho nevidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlepší je pořídit FVE a poté k tomu hned PHEV a pak se 10 let srát s každodenním nabíjením a doufat, že se nic nevysype aby se ty náklady aspoň vrátily. Dobře počítejte kluci, hlavně bacha na zůstatkovou hodnotu PHEV pohonu - dost blbě se to prodává.

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, exBURN napsal:

Dobře počítejte kluci, hlavně bacha na zůstatkovou hodnotu PHEV pohonu - dost blbě se to prodává.

Nekupoval som PHEV s vedomím že to o 2-3 roky predám. S NX 450h+ plánujem jazdiť 10+ rokov. A co bude vtedy ani srnky netušia, tým sa fakt teraz netrápim.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 32 minutami, exBURN napsal:

Nejlepší je pořídit FVE a poté k tomu hned PHEV a pak se 10 let srát s každodenním nabíjením a doufat, že se nic nevysype aby se ty náklady aspoň vrátily. Dobře počítejte kluci, hlavně bacha na zůstatkovou hodnotu PHEV pohonu - dost blbě se to prodává.

No co do "vysypání" bych spíš vsadil na jiné, než hybridní pohony. Vidím to kolem sebe... A další prodej, proč... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To plno lidem...baterka v hybridu není "drcená" rychlonabíjením, chybí startér, převodovka je relativně jednoduchá, takřka nerozbitná, atd. Ale to je nekonečný povídání, přeju každému dobrý výběr, dle svého 😉

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, lafr said:

To bereš na jednu fázi?

Ano, těch 7.4 je 240V*32A. Dnes má většina BEV 11kw 3*240V*16A. Jsou i výjimky s 22kw, ale to dává smysl někde u Kauflandu, na doma moc ne. V té budově se to dá vyřešit posunutím fáze o jednu při zapojování wallboxu - první 1-2-3 druhý 2-3-1 atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 minutes ago, DavidLC said:

baterka v hybridu není "drcená" rychlonabíjením

Tak to je právě velký omyl. Rekuperace ti dává desítky kW, u MB to je dokonce 220 kW a cpeš to do malé baterky, takže ty proudy, co tečou do jednotlivých článků jsou hodně vysoké...

 

i3 která váží pod 1.3t dává 70-80 kW při rekuperaci

Upraveno uživatelem Mr. Sandman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas, na nabíječce si můj hybrid sice vezme 3,5kw max. ale při jízdě to tam pere taky v násobcích. A když si člověk vezme jak je ještě ta baterka malá, tak je to větší jízda než když do 80kwh baterky dobíjíš 50kw atd. Ač tady je možná zase rozdíl v tom, že rekuperace trva pár vteřin většinou, narozdíl od minut na nabíječce.
Jenže tady je další velký rozdíl mezi PHEV a BEV (většinou, netahat za slovo v případě nějakých výjimek). PHEV nemá aktivní battery management, BEV ano. To znamená, že PHEV si nedokáže předehřát či schladit baterku - dopad na životnost a schopnost baterky se rychle dobíjet nebo rychle vydávat energii. V praxi to znamená, že já teď v zimě sednu ráno do auta, co stálo v garáží o 6 stupních, jedu v zimě do práce a k dispozici mám pouze 2/3 výkonu a nic s tím neudělám. BEV si tohle umí vyřešit výhřevem baterky (zvětšuje to zase spotřebu ale).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Mr. Sandman napsal:

Tak to je právě velký omyl. Rekuperace ti dává desítky kW, u MB to je dokonce 220 kW a cpeš to do malé baterky, takže ty proudy, co tečou do jednotlivých článků jsou hodně vysoké...

 

i3 která váží pod 1.3t dává 70-80 kW při rekuperaci

Nehádám se, nevím jak MB a další, u hybridní Toyoty jsem četl právě toto...

Je teda rozdíl při dobíjení z veřejné nabíječky, Wallboxu a ze zásuvky, mě vychází že je, čím rychleji, tím hůř pro baterku. Ale třeba se pletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě k té "jednoduché převodovce". Nevím jak u ostatních PHEV, ale já v tom mám normálně 6 stupňovej automat (dvouspojku), kterej má ještě jednu spojku navíc, takže 3 spojky. A to auto si normálně řadí kvalty i při provozu čistě na elektřinu. A těch vysypaných Passatů GTE s tímto pohonem při 40t-60t km, co jsem už viděl na FB skupinách teda neznačí, že to je jednoduché a nebo spolehlivé. Ale jako beru, může se to týkat pouze koncernu VW 🤷‍♂️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, lafr napsal:

Jo a ještě k té "jednoduché převodovce". Nevím jak u ostatních PHEV, ale já v tom mám normálně 6 stupňovej automat (dvouspojku), kterej má ještě jednu spojku navíc, takže 3 spojky. A to auto si normálně řadí kvalty i při provozu čistě na elektřinu. A těch vysypaných Passatů GTE s tímto pohonem při 40t-60t km, co jsem už viděl na FB skupinách teda neznačí, že to je jednoduché a nebo spolehlivé. Ale jako beru, může se to týkat pouze koncernu VW 🤷‍♂️

U Toyoty je ta "vysavačová" převodovka celkem v pohodě.... nide jsem nic nečetl, ale nemám FB 🙂

Upraveno uživatelem DavidLC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to máš prosím PHEV nebo "pouze" HEV? Kolik z těch 210t km máš čistě na elektřinu?
Ptám se, protože já mám najeto něco přes 30t km a mám to cca půl na půl elektro a benzín. A když si vezmu, že mám cca 15t km na elektro, při kapacitě baterky cca 50km, tak to vychází na 300 cyklů... To je další důvod proč si myslím, že u PHEV, pokud člověk poctivě dobíjí, tak je baterka potenciálně větší problém než u čistých BEV. Více cyklů, mimo optimální teplotní podmínky,...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen hybrid, Prius plus, já to po začátku sledoval, objeví se to tam při dojezdu. Co tak mám v hlavě kolem 30/70 +-, ale od boku. Možná máš recht, co se týká BEV, ale záruka na 10 let, bez omezení km, mi u Toyoty dává relativní klid. I když už se blíží konec, ale asi to i pak nechám osudu...🙂.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...