Přejít na obsah

vybírám káru


Doporučené příspěvky

před 35 minutami, exBURN napsal:

Jinak Tesla 3 aktuálně price drop na 979000,-  Začínám být šťastný, že jsem toho novýho Pašíka vzal na OL, nechtěl bych za 2 roky prodávat spalováka. 

Cena Tesly neovlivňuje zůstatkovou cenu vozidel se spalovacím motorem.

Primárně nejvíce ovlivňuje zůstatkovou cenu Tesel, sekundárně ostatních EL vozidel.

Trend je jasný, automobilky postupně revidují a některé snižují tlak na EL potrfolio, zaplaťpánbůh😃

Trh se sám s EL auty vypořádá.

  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EV se brzy přenese přes fázi early adopters a pak uvidíš ten fičák. EVORPSKÉ automobilky redukují EV portfolio - hlavně jen některé a to zejména ty, které nemají v EV oblasti co nabídnout. Viz právě VW, Škoda atd... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, exBURN napsal:

EV se brzy přenese přes fázi early adopters a pak uvidíš ten fičák. EVORPSKÉ automobilky redukují EV portfolio - hlavně jen některé a to zejména ty, které nemají v EV oblasti co nabídnout. Viz právě VW, Škoda atd... 

Můžeš se nějak o tom fičáku rozepsat? Nevidím ho tam, i kdyby měli evropské automobilky co nabídnout. 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, krutor napsal:

Chlapi, uvažuju že koupím nové auto. Aktuálně mám staré BMW 3 a poruch přibývá. :D Nejsem nějak náročný, jezdím většinou jen z práce do práce asi 30km celkem a občas výlet/dovolená. Vybral jsem Toyotu Corollu sedan 1.5 benzín, která teď v akci vyjde na 500. Lehce váhám jestli se nepoohlédnout po zánovním kousku s nižší cenovkou, ale mám trochu strach z nějakých podvodů a podobně. Máte v této cenovce tip na něco lepšího? Případně nepracuje někdo v Toyotě? Díky! 🙂

Projeď se v Corolle, já pro ni jel a bylo to strašné zklamání, hlavně odhlučnění, které nevím jestli po BMW dáš. Taková nákupní taška, která ani moc nejede.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Americkej napsal:

Čas ukáže. Prozatím v mém okolí když už někdo zvažuje EL, tak vždy jen jako druhé, doplňkové vozidlo ke spalovacímu motoru. A já bych se zas nechtěl pokoušet zbavit desetiletého EL auta.

Tak nějak.

U 10letého auta bude hodně záležet, jak bude fungovat trh s náhradníma baterkama a jejich replacement. Už dneska je možné vidět výměny baterií u první generace Nissanu Leaf, takže možnosti asi jsou, je otázka jak na to zareagují výrobci a jaká bude cena baterek, nebo jejich technologie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi byly myšleny ty "super" elektriky z Číny. A po uvalení cla budou evropské elektriky i cenově konkurence schopné 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, krutor napsal:

Chlapi, uvažuju že koupím nové auto. Aktuálně mám staré BMW 3 a poruch přibývá. :D Nejsem nějak náročný, jezdím většinou jen z práce do práce asi 30km celkem a občas výlet/dovolená. Vybral jsem Toyotu Corollu sedan 1.5 benzín, která teď v akci vyjde na 500. Lehce váhám jestli se nepoohlédnout po zánovním kousku s nižší cenovkou, ale mám trochu strach z nějakých podvodů a podobně. Máte v této cenovce tip na něco lepšího? Případně nepracuje někdo v Toyotě? Díky! 🙂

Hele místo 1,5 vem hybrid. Určitě lepší volba. Když bude třeba rok stará s nájezdem okolo 10-15 tis vejdeš se i do ceny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevidíš ho tam, protože některé Evropské automobilky nemají co nabídnout. Já ho naopak vidím hlavně po prozkoumání aktuální generace 1,5 Tsi Evo 2 mild hybrid a obdobně TDi. Po skončení záruky to bude mít úplně stejné nároky na servis jak měnit baterie v EV (na které je ale 8 let záruka). 

Kluci mě argumentovat nemusíte. Sám mám  3 spalováky, ale taky vím, že bych obdobně zvládl žít s BEV a v mnohých věcech i lépe. Tlak na cenu u BEV je za mě dobře a u mě jednoznačně povede k upřednostněni BEV na úkor spalováku při dalším výběru a fakt se na to těším. 
 

Jen otázka - zkusili jste si reálně někdy Teslu? Nebo bev BMW? 
 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 minutami, childe napsal:

Asi byly myšleny ty "super" elektriky z Číny. A po uvalení cla budou evropské elektriky i cenově konkurence schopné 

Raději ségru v bordelu než EV z Číny

  • Like 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, exBURN napsal:

Raději ségru v bordelu než EV z Číny

Proto bylo to super v uvozovkách. Ségru naštěstí nemám 🤣

 

  • Haha 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Kotlick napsal:

Tak nějak.

U 10letého auta bude hodně záležet, jak bude fungovat trh s náhradníma baterkama a jejich replacement. Už dneska je možné vidět výměny baterií u první generace Nissanu Leaf, takže možnosti asi jsou, je otázka jak na to zareagují výrobci a jaká bude cena baterek, nebo jejich technologie.

Asi jako s el nářadím. Prodejce Bosch mi řekl, že mám hodit do popelnice 6ti letou vrtačku, protože repase nebo dokoupit nové aku se téměř rovná ceně nového nářadí 😞 Podobně jako když jsem testoval BMW EL skůtr. Při debatě s prodejcem ohledně životnosti a ceny dokoupení nových baterií (tehdy 80% PC) jsme došli k závěru, že po cca 6-7 letech máš bezcennou věc. Ovšem bylo to dva roky zpátky, třeba už zase pokročili. Myslím v technologii, ne v dotačním zvýhodňování.

DSC00809.JPG.b06c15b3f3d2e1874e991daa0326f1b2.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 minutami, exBURN napsal:

No nevidíš ho tam, protože některé Evropské automobilky nemají co nabídnout. Já ho naopak vidím hlavně po prozkoumání aktuální generace 1,5 Tsi Evo 2 mild hybrid a obdobně TDi. Po skončení záruky to bude mít úplně stejné nároky na servis jak měnit baterie v EV (na které je ale 8 let záruka). 

Kluci mě argumentovat nemusíte. Sám mám  3 spalováky, ale taky vím, že bych obdobně zvládl žít s BEV a v mnohých věcech i lépe. Tlak na cenu u BEV je za mě dobře a u mě jednoznačně povede k upřednostněni BEV na úkor spalováku při dalším výběru a fakt se na to těším. 
 

Jen otázka - zkusili jste si reálně někdy Teslu? Nebo bev BMW? 
 

 

Nabídka je jedna věc a ano je to místy tristní. 

Ale co poptávka? Já vidím problém na straně poptávky. Nová auta jdou hodně do fleetů, kde vidím první velký problém v nájezdech. Spousta lidí co v tom jezdí bude mít problém někam dojet, nebo budou trávit čas na nabíječkách, které tu ale nejsou v potřebné kapacitě a množství. Budeš jako zaměstnavatel platit jejich čas na nabíječce? Budeš jako zaměstnanec, který má např. provizní odměny trávit čas na nabíječce, místo aby jsi makal na výplatu?

Řemeslníci a drobní podnikatelé úplně stejně.

Lidé bydlící v bytech, průser kde nabiješ.

Nepochybuju o použití EV pro některé druhy dopravy, ale není to samospasitelné. Bude nutná kombinace spalováků a EV. Dle mého nekvalifikované odhadu to bude půl na půl.

Teslu jsme měli půjčenou v práci, technologicky je to iPhone na kolečkách, funguje dobře se svýma nabíječkama. Uvnitř je to peklo, a nechtěl bych to. Ale třeba mladým nevadí jeden centrální displej apod, nevím. 

  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, Americkej napsal:

Asi jako s el nářadím. Prodejce Bosch mi řekl, že mám hodit do popelnice 6ti letou vrtačku, protože repase nebo dokoupit nové aku se téměř rovná ceně nového nářadí 😞 Podobně jako když jsem testoval BMW EL skůtr. Při debatě s prodejcem ohledně životnosti a ceny dokoupení nových baterií (tehdy 80% PC) jsme došli k závěru, že po cca 6-7 letech máš bezcennou věc. Ovšem bylo to dva roky zpátky, třeba už zase pokročili. Myslím v technologii, ne v dotačním zvýhodňování.

 

Těch EV ojetin je zatím málo, tak kolem toho zatím není žádný boom. Jakmile jich bude víc na výměnu baterie, bude to i zajímat více firem, které se tím budou chtít živit. Bude to možná zajímat i autorizáky, které by jinak neměly co žrát. 

No uvidíme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to bohužel celkem jednoduchý, když se příští rok neprodá dostatek BEV aut, tak je řada automobilek v řiti a nejdřív budou muset utnout levnější auta se spalovákama a možná i všechny, protože jinak to nikdo nezaplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 44 minutami, Kotlick napsal:

Nabídka je jedna věc a ano je to místy tristní. 

Ale co poptávka? Já vidím problém na straně poptávky. Nová auta jdou hodně do fleetů, kde vidím první velký problém v nájezdech. Spousta lidí co v tom jezdí bude mít problém někam dojet, nebo budou trávit čas na nabíječkách, které tu ale nejsou v potřebné kapacitě a množství. Budeš jako zaměstnavatel platit jejich čas na nabíječce? Budeš jako zaměstnanec, který má např. provizní odměny trávit čas na nabíječce, místo aby jsi makal na výplatu?

Řemeslníci a drobní podnikatelé úplně stejně.

Lidé bydlící v bytech, průser kde nabiješ.

Nepochybuju o použití EV pro některé druhy dopravy, ale není to samospasitelné. Bude nutná kombinace spalováků a EV. Dle mého nekvalifikované odhadu to bude půl na půl.

Teslu jsme měli půjčenou v práci, technologicky je to iPhone na kolečkách, funguje dobře se svýma nabíječkama. Uvnitř je to peklo, a nechtěl bych to. Ale třeba mladým nevadí jeden centrální displej apod, nevím. 

Ty jo, vždyť to je přeci jasný, ale zas pozor - pro Fleet je BEV celkem dobré řešení - ne každá firma kupuje auta na lítání do Německa. Spousta aut jezdí po ČR a mnohé jen po okresech. Zde BEV jasně dominuje suverénní spotřebou navíc hodně firem instaluje FVE. 

Jako zaměstnavatel budu rád platit těch 15-20 minut za den zaměstnanci, který si stejně na to WV/cigaretu/kafe zastaví. Pojede zase za poloviční náklady než ICE. A pro ty co fakt jezdí, tak pro ty tu je pořád TDI. 

Pro řemeslníky a drobné podnikatelé je to úplně boží - podívej se jen kolik lidí s tím jezdí Bolt atd. kdy po městě je to pecka kvůli minimální spotřebě. Zrovně řemeslníci nejezdí za kšeftem obvykle 800km denně. A opět ti co jezdí si pořídí TDi.

Lidé bydlící v bytech opět dle nájezdu - stačí mít možnost v práci nabíjet a zas je to jiný. Samotného mě to překvapilo, ale hodně lidí co znám a co dělají doma na HO tak maj BEV - nabijou jednou za týden v shopu, kde nakoupí a neřeší, když vyjedou na výlet tak to cvaknou na supercharger. Jako tohle je celkem v pohodě. Ale to jsou zrovna IT borci a těm je celý spalovák u pr....

A v momentě, kdy máš barák a wallbox, tak se situace okamžitě otočí. 

Ono to není černobílé a jak už psal Vaculík - pro běžné lidi na vesnici jezdící 30km denně do práce je BEV naprosto ideální řešení, jen zatím cenově nedostupné. Ale to se změní. 

 

Upraveno uživatelem exBURN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, Americkej napsal:

Asi jako s el nářadím. Prodejce Bosch mi řekl, že mám hodit do popelnice 6ti letou vrtačku, protože repase nebo dokoupit nové aku se téměř rovná ceně nového nářadí 😞 Podobně jako když jsem testoval BMW EL skůtr. Při debatě s prodejcem ohledně životnosti a ceny dokoupení nových baterií (tehdy 80% PC) jsme došli k závěru, že po cca 6-7 letech máš bezcennou věc. Ovšem bylo to dva roky zpátky, třeba už zase pokročili. Myslím v technologii, ne v dotačním zvýhodňování.

DSC00809.JPG.b06c15b3f3d2e1874e991daa0326f1b2.JPG

Tak ten prodejce Bosh byl idiot, mám 9 letou akušu Metabo a obratem do ní nakoupím od baterky po motor. Divil bych se, kdyby to bylo u Boshe jinak. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se div. Tvrdil mi, že 14,4V Li-ion byla slepá vývojová větev. 18V by dodal za výrazně nižší cenu. Já na repase moc nevěřím, mám opakovaně špatnou zkušenost. Prej se to dá koupit od Poláků, ovšem s nejistým původem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14,4V li-lon pro Bosh je běžné k dostání, ale pravda - ne od Boshe. Nechá se i repasovat = vyměnit články což je běžná praxe při poruše baterie u EV - za mě fakt žádná věda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...