Přejít na obsah

Auta na alternativní pohon


Josef01

Doporučené příspěvky

Dřív se tomu "sžívání" říkalo "Ecorallye" - a při pohledu na některé týpky táhnoucí se v čele kolon bych řekl, že se touhle pitomou zábavou baví dodnes  :furious:

 

Ad EV/hybridy: Sázet na nižší pokles cen ojetin a dotovanou elektriku je krátkodobá spekulace - až za 5 let pokroucené dotace kvůli neúnosnému objemu (viz fotovoltaika před pár lety v ČR) odpadnou, může být všechno zatraceně jinak...  <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 3,5tis.
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Jak chronomag ovlivňuje populaci ČR, zapálenej chronomagor si tu čte o autech a protože fláká co ho napadne na stránku novinek jako svou obživu tak mu je chronomag inspirací a bác - má ho tam https://www.novinky.cz/veda-skoly/431975-prulom-vynalezce-lithium-iontovych-baterii-prisel-s-novym-akumulatorem.html

 

A není to prvně co se "hot" téma na fóru objevilo tématicky o den dva později na novinkách ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobní zkušenosti nemám i když jsem jezdil ve 2-4°C a nepocitoval jsem žádný problém s bateriemi. Něco jiného je těch -10°C. Obecně se okamžitá kapacita baterií sníží v zimě, nicméně baterie v autě se velmi rychle ohřeje na provozní teplotu. V Norsku mají 10 tisíc vozidel Tesla S, takže budou mít bohaté zkušenosti. Bohužel, teď už to nevyzkouším, zima je pryč. Samozřejmě se nebavíme o nákupu EV jako celoživotního  jediného auta, takže je to trochu podobné, jako se zeptat majitele Ferrari, jak se mu jezdí na sněhu. Prostě si vezmu auto do podmínek, kterým jeho provoz vyhovuje.

 

Nabíjecích evidovaných stanic na Google mapách je cca 250, není to žádný zázrak, ale nejsou tam všechny. Např. v Karlových Varech má nabíjecí stojany ČEZ, Jáchymov má soukromou apod.

 

 

post-11110-0-89620100-1489518442_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Josefe, ale pak tva vize eko chovani postrada dost smysl- napadne snih a bude mraz, vytahnu terenaka, bude hezky- vytahnu eko auto, pojedu dalku - vezmu naftaka,...... Kde to bude parkovat? Kde je ta setrnost k zivotnimu prostredi? Kde je ta vyhodnost? Promin, ja ji tam nevydim ( mozna nechci, ale prijde mne to takovy kostrbaty ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám, že stát vyhradí cca 1 mld. korun na výstavbu 1200 nabíjecích stanic. do roku 2020.

 

kuncák7: já jsem nikdy neřekl, že EV auta řeší ekologii, to vůbec NE. Já se bavím o nových techologiích a že mě to zajímá, zrovna tak pojedu amerikou na několik srazů se spotřebou 20l/100km a užiju si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám, že stát vyhradí cca 1 mld. korun na výstavbu 1200 nabíjecích stanic. do roku 2020.

 

kuncák7: já jsem nikdy neřekl, že EV auta řeší ekologii, to vůbec NE. Já se bavím o nových techologiích a že mě to zajímá, zrovna tak pojedu amerikou na několik srazů se spotřebou 20l/100km a užiju si to.

Jo, v tom pripade te trochu chapu, i kdyz ne zcela- novou technologii beru, ale kdyz je ve vetsine ohledu horsi nez stavajici - dojezd, cena, tankovani, vaha,...., tak jedine proc bych to zkousel je fandovstvi ci fascinace prukopnictvim nepoznaneho. Coz mne proste neoslovuje.

Jinak ti drzim palce, at ti zapal pro vec vydrzi, protoze bez tebe podobnych by tohle dobrodruzstvi proste nemelo dlouhe trvani.

Ja jel zatim pouze priusem a odvazanej jsem ze spotreby nebyl ( elektromobil jsem pouze prolezl ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, ten Prius je zajímavý auto, ale náklady na provoz nejsou až tak zajímavý vzhledem k vstupní ceně auta, jen auto je prostě jiný než ostatní. Když si vezmu MB A180, které jsme domů kupovali, tak stálo v roce 2014 s nájezdem 6 tis. km, 385 tis. bez DPH, nyní v roce 2017 stojí s nájezdem 30 tis. km u té samé firmy rovněž 380 tis. bez DPH :) Jezdí za 5-5.5l benzínu na 100km, tomu říkám ekonomika provozu :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V Kolíně je u jedné pumpy dobíjecí stanice na EV, kluk co tam dělá mi vyprávěl, jak tam jezdí "tankovat"  pán, co jezdí z Prahy do Hradce a v Kolíně má mezipřistání. Že tam stojí pár hodin, čte si knížku , nebo si povídají u kafe. Že v týdnu po Praze mu to vychází, ale za rodičema jezdí "trochu déle". Já vám nevím, radši bych byl sirotek :). Když si představím dát na 14 dní Chorvatsko, s tím, že se otáčím aniž se vykoupu, tak asi ještě počkám :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele hele neprovokuj :) Ve čtvrtek jdu pro e-Golfa, takže očekávám u Mennekes 60 minut nabíjení auta. Na Chodově se najím, projdu obchody, no snad se nepřebije :D Mimochodem u Václaváku je taky PRE nabíječka, parkování 5 hodin zdarma u nabíječky, navíc si budu uživat to parkování na modrých zonách, konečně to nechám v Pařížský u Staromáku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázka je co má zač. Známej má v brně Teslu S, ten míň výkonnej model. Pravidelně jezdí Brno - Praha a zpět a stavuje se někde u Humpolce na pár minut na kafe, aby trochu doplnil baterku a rozhodně nejezdí jak důchodce, spíš naopak. Ptal jsem se ho na zkušenosti v zimě a protože parkuje doma v garáži, tak říkal, že neměl nejmenší problém ani s dojezdem.

 

Neviděl bych to tak černě a pořád se tu vytahují extrémy, já bych se taky přikláněl v současné době ke 2 autům, který beztak doma máme. Na ježdění kolem komína klidně EV a k tomu klasický rodiný auto na delší štreky se spalovacím motorem a klidně pořádnou bestii, ať to stojí za to :)

 

Neví někdo, jak to dopadl vývoj linerálního motoru a neuvažuje se o něčem takovým, že by byl v autě spalovací generátor a elektromotory?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lineární motory je běžná věc po moho let, hlavně v obráběcích strojích apod. BMW i3 REx má benzínový generátor, který opětovně dobije baterii i za jízdy, ale je to taková drahá nouzovka. CHAdeMO nabije e-Golfa za 40 minut naplno, za 20 minut tak na 80%. Tesla S stačí taky dobíjet 10-20 minut u superchargeru pro nabití na dojezd cca 100km.

 

Jak vypadá chytrá lampa na sídlišti s nabíjením 22kW,  Wifi apod., (chytrá lampa SMIGHT od PRE)

 

 

post-11110-0-19871400-1489522497_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Josef01 : Chytil se :) jsem zvědavý na dojmy...

 

To Lamiczka : Jestli si dobře pamatuju, říkal BMW. Souhlas, když to někomu vychází doma na 2 auta a jedním se jen courá (jako to máme třeba my) proč ne, jen až to bude trochu "lidovější", nebo to člověku bude vycházet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, tak to se musím omluvit, že jsem sem vlastně lezl. Mně řízení baví (nejezdím služebně, jenom na výlety a za babičkama), dokážu si to užít v benzíu i v nafťáku, když mi ho někdo půjčí, domů jsem ho zatím nechtěl, rád jezdím svižně (někdy i hodně svižně ;-), provoz nebrzdím), ale přes to všechno jsem tak trochu držgrešle a nerad platím na neozkoušené novoty, takže volím starší ojetiny, ve kterých mi nevadí, že nemám špičkový komfort... tudíž 10k bez DPH (které stejně nemám jak odečíst) za měsíc je pro mě naprostý nesmysl. Moje ježdění benzínovým autem vychází na 4.70 Kč/km sakumprásk se vším všudy; pořízení, benzín, údržba, opravy, amortizace... coby profesionální hnidopich si tohle spočítat umím - jenom to auto je holt 10+ let stará plechovka - nemám s tím problém, nemám to na parádu. Celková ekologická stopa z toho, co vím, nebude proti EV nebo hybridu zas tak strašná, abych z toho měl špatné spaní...

Až půjde jednou koupit za podobné drobné starší EV kombík s podobnými provozními náklady, ujede na nabití aspoň 500 km po okreskách a budu ho mít kde na vesnici dobít, s radostí do něj půjdu, proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nesmysl, provoz Tě vyjde úplně stejně, jako u tvého auta, kdybys jezdil 25 tis. km ročně tedy 4,80 Kč, no vlastně kdybys mohl odečíst DPH, jinak 5,80, to zase není takový tragický rozdíl na to mít nové auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no a jak chces najezdit 25+ rocne kdyz stravis mesic v roce na nabijecce :-)

Navic typickej najezd nekoho kdo nedojizdi daleko do prace je spis polovicni, a taky mit auto za 900 kazdy 3 roky taky neni uplnej standart.

Pro firmu na pojizdky po meste kdy ho zamestnanci na noc hodi nabijet nebo nekde u hotelu kde jsou cekacky a da se nabijet to chapu, jinak je to zatim fakt k nicemu viz test v poslednim Grand Tour. Az bude nabijeni trvat 5 minut a dojezd nebude alespon 500 za kazdejch okolnosti to ma jen omezene pouziti.

Vubec si neumim predstavit cloveka s nabitym programem jak bude prizpusobvat denni rozvrh autu 

 

A nechci byt paranoidni, ale souhlasim s nazorem ze nam ted CEZ a spol maze med kolem huby, ale az si upevni pozici tak nas zaseknou ze budeme koukat

Navic statni firma ktera nas skube, na elektrice vydelany prachy pouzije na upevneni sveho monopolu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nesmysl, provoz Tě vyjde úplně stejně, jako u tvého auta, kdybys jezdil 25 tis. km ročně tedy 4,80 Kč, no vlastně kdybys mohl odečíst DPH, jinak 5,80, to zase není takový tragický rozdíl na to mít nové auto.

To sice jo, jenže já mám nájezd 10k ročně, když se zadaří ;-) Prostě mě to auto se vším všudy včetně benzínu na 75k km stálo nějakých 380k Kč.

Edit: Vlastně počkat, já ho před měsícem za 10k prodal, takže 370k :lol2:

Edit 2: Za 8 let.

Jinak v pohodě, jak píšu, principiálně proti EV nic nemám a jsem rád, že lidi jako Josef01 těm pomalejším prošlapou cestu :)

Akorát ta autonomie - jelikož mě řízení baví, nebudu vůbec rád, až ty Tesly budou jezdit samy a ten autopilot nepůjde vypnout - což očekávám, že EU demokraticky nadiktuje "řidičům" ještě před rokem 2030 :lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Špatně to Bobe počítáš, každý tři roky utratíš 360 tis. bez DPH, to je méně, než když koupíš auto za 900 tis. bez DPH a bude stát v garáži a amortizace ti udělá za 3 roky více. To co udělá ČEZ a PRE bude pořád méně, než co tady udělá Babiš, takže to fakt neřeším. Denně jezdím 50-80km, tedy nepotřebuju nic nabíjet v pracovní hodiny, navíc denně parkuju v místech, kde je nabíječka, takže to můžu využít, když bude třeba. Fakt jsem tohle promýšlel docela dlouho, a už přes dva roky chodím aktivně kolem EV aut, už před 2,5 lety jsem navštívil prodejnu Tesla v Californii i jejich servisní středisko v Los Angeles. Pokud nabiju obden auto na 160km, jsem naprosto spokojenej, těch 30-40 minut mě nezabije.

 

Filip: to je v pořádku, děláš to co ti vyhovuje. Jsou lidi (a není jich málo) co jezdí v autě za 50 tis. a jsou na tom ještě lépe, každý pořídí to, co mu vyhovuje, jinak by to bylo na hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Archivováno

Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.


×
×
  • Vytvořit...