Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Spanelsko se blizi... Spojka, loziska v kolech, v rozete, v krku rizeni... Plus co se k tomu namane ;-).

 

Resizer_17499836057851.jpeg

  • Dát hlas 1
Odesláno

Dnes krasny vylet, BA - Cicmany - Zarnovica - Nitra - Hlohovec - BA

Vzdy ma uchvati cesta z Ilavy cez Zliechov do Cicmian, Rajecka dolina je neskutocna. Kopec motorkarov a aj cyklistov. Akurat to vyslo v Cicmanoch na obed. Toto je moj oblubeny okruh, cca 460km a na mojej Suzuki SV650 ziadny problem.

Ak sa nabuduce niekto prida, mozeme to skusit naplanovat operativne. Idealne na motorke podobneho typu, ziadna nahanacka.

  • Dát hlas 1
Odesláno

No tak jo, už jsem se dost nadobrodruhoval..

Když jsem se v roce 1997 rozhodoval pro první velkou motorku, musela být turistická, pohodlná, musela mít vpředu 2 kotouče a vzadu kardan. Chtěl jsem pohodlnou, bezpečnou a bezúdržbovou motorku na velké dálky. Takže zvítězila Yamaha Virago 750:-), ale během půl roku šla z domu. Už v té době jsem miloval velké cestovní koráby, H&D Electra Glide nebo Honda Gold Wing, to bylo ale drahé, velké a těžké, což po letech v sedle fichtlu nebylo ideální. Co se týká spolehlivosti, řekl mi někdo, že nejlepší je BMW. Vyrazil jsem na jeden sraz a zamiloval se do R1100 RT, v té době největší cestovní motorky BMW. Ale stála bohužel 550 tisíc, zatímco enduro R1100 GS jen 360 tisíc. Tak jsem ho vzal a dodnes jsem byl řadě GS věrný. Měl jsem dvě R1100 GS a dvě R1150 GS Adventure, dohromady na nich za 27 let najezdil 350 tisíc km. Před 20 lety jsem se na srazu v Ga-Pa svezl na BMW K1200 LT, což byla bavorská konkurence Gold Wingu. Sice "jen" 1200 ccm, ale jinak nádherná motorka, která si nehrála na nějaké pičičmundičky, třásně, chrom či světelné rampy, do které jsem se tam zamiloval a dal si závazek, že až se nasytím prachu a bláta, koupím si ji. No a ten čas nastal. LT se už dávno nevyrábí, ale shodou okolností mi kamarád a vážený člen tohoto fóra nabídl své káčko. Protože se zabývá i servisem motorek BMW, věřím mu a tak minulý týden odjelo k novému majiteli mé GSA a v neděli jsem si dal prvních 160 km od Cyrila domů na LT. Hrozný autobus, měl jsem fakt respekt a ještě ho budu mít dlouho, na druhou stranu, po zkušenostech s mým Adventure, jeho 30 l nádrží metr nad zemí a sedlem jen o kousek níž, mi LT připadá jako pohodově ovladatelná (za jízdy i na místě) motorka. Snad jen brzdy mají limity, holt zastavit skoro půl tuny (se mnou) není sranda. Navíc má zpátečku, elektrický hlavní stojan, elektrické plexi, rádio, CD přehrávač, vyhřívaná řídítka i sedadla, palubní počítač a spoustu dalších zbytečností, které jsem doteď neměl, nechyběly mi ale teď jsem z nich hotovej. Za jízdy do kabiny nefouká ani neprší, to druhé je super, to první bylo včera (venku 31°C) naprd, musím se naučit vychytat v různých podmínkách výšku plégra. Spolujezdec si může nastavit stupačky, pardon, plošiny, regulovat hlasitost repráků, chybí jen sklopné opěrky pro ruce (ale dělaly se) a za zády řidiče opěrka s televizí pro toho vzadu..:-). Já vpředu televizi nepotřebuju, nemůžu se vynadívat na palubku jako v autě. No nic, K1200 LT je super a těším se na novou éru mého motorkaření.

GSA.jpg

IMG-20250615-WA0022~01~01.jpg

IMG_20211127_144618.jpg

IMG_20211127_145552.jpg

  • Like 4
  • Dát hlas 2
Odesláno

Dnes jsem na káčku vyrazil do práce. Ráno v 7 bylo 11°C a i když se to nemá, vyrazil jsem jen v keckách riflích a lehké nemotorkové bundičce. Na minulém GS bych klepal kosu, tady to byla pohoda, jen mi díky zpětnému proudění trochu foukalo dole na záda, hodil by se ledviňák. Teď už je krásně a těším se na cestu z práce.. Mimochodem, zase jsem se ujistil, že R1150 GS Adventure byla super škola, protože mi vůbec nepřijde, že bych řídil něco těžkého a neohrabaného, naopak mi LT přijde prima ovladatelné.

Obrázek WhatsApp, 2025-06-17 v 08.32.26_cde3bbab.jpg

Odesláno
V 6. 6. 2025 v 13:58, Waya03 napsal:

Co jinýho vzít na zkoušku než Giugiaro Motorcycle Rider! Splněno a můžu jít vybírat mašinu 🙂

 

Já splnil včera. Byly jsme pohodová skupin čtyř uchazečů, testy bez problému (cvičných testů jsem dal 57 :D). Na letišti vyhodil největšího mazáka, céčkař, co jezdí i motokros. Ale nechal si 2x nahoře hledí. A když dojezdil, tak mu komisař oznámil, že teda OK a borec si zvedl hledí a rozjel se parkovat motorku. Dostal čouda, začali se hádat, až se přes celé letiště ozvalo NEPROSPĚL! Já měl lehce nižší rychlost na slalomu, ale komisař přimhouřil oko za precizní pomalou část. Část v provozu byla v pohodě, dostal jsem jedinou výtku, že jsem u jednoho přechodu šel hodně na brzdy. Míjela mě dodávka a za ní najednou bába.

A měl jsem to podobně jak psal KFL před pár měsíci, při třetí lekci jsem myslel, že se na to vyseru, že to není nic pro mě. Jen na letišti jsem měl snad 8 lekcí. Instruktor byl super, jelikož už zažil větší nehodu při výcviku, tak mě netahal do provozu, dokud si nebyl 100% jist, že je to bezpečné. Dal jsem si rozšířený kurz a jsem za to fakt rád, těch 25 h byl naprostý ideál. Respekt ke všem, kdo se to naučí v základním rozsahu.

 

Teď mě čeká výběr prvního stroje, což bude taky slušný oříšek, dealeři moc nenabízí testovačky na menší motky. Jak poznat, že mi bude stroj sedět, když se člověk ani neprojede?

  • Like 1
Odesláno

@Dez123 Gratuluju! Já měl zkoušku celkem hladkou, jen na pomalý osmičce se trochu ozvaly nervy a ač jsem to měl natrénovaný na pohodu, tak jsem dělal osmičku až na druhý pokus.

Motorku mám už asi vybranou, dneska se jedu do Rokycan kouknout na dvě Suzuki SV650. V autoškole jsem jezdil Duke 690 a chvíli i starýho Bandita. Ten Duke 690 je jednoválec a bylo to v pomalejch rychlostech jako traktor 😄 Přemejšlel jsem o Duke 390, ale asi půjdu spíš rovnou o ten krůček výše. Btw. něco mám už naježděno na Honda Dax 125 s automatem.

Odesláno

Jdu si pro radu.

Kamarád má Jawu Pionýra 21.

Za rok na něm projede příležitostně a svátečně cca 2l benzínu. 

Je vhodné a může se  použít jako palivo alkylátový benzin 2T např. Aspen 2T???

Nebo doporučujete se držet klasiky benzín + olej.

Děkuji za radu.

 

 

Odesláno

Taky jsem si dal dokupy 21, z okolí mi radili tankovat pouze 100 benzin + 2t olej.
A každej tejden ujet alespoň pár km…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno (upraveno)

Ja na ČZ 250 tankuju 95/98 + M2T a pridavam na doporuceni kamarada aditiva,prej to pak pri delsim stani ty bio sracky tolik "nezerou" tesneni a gufera.Zatim je to OK ( cca 8 let) a najeto asi 8 tis. km 😄

I kdyz v sezonu čezeta moc nestoji a jezdi...

Upraveno uživatelem AlfGS
Odesláno
On 6/19/2025 at 9:15 AM, Dez123 said:

Já splnil včera. Byly jsme pohodová skupin čtyř uchazečů, testy bez problému (cvičných testů jsem dal 57 :D). Na letišti vyhodil největšího mazáka, céčkař, co jezdí i motokros. Ale nechal si 2x nahoře hledí. A když dojezdil, tak mu komisař oznámil, že teda OK a borec si zvedl hledí a rozjel se parkovat motorku. Dostal čouda, začali se hádat, až se přes celé letiště ozvalo NEPROSPĚL! Já měl lehce nižší rychlost na slalomu, ale komisař přimhouřil oko za precizní pomalou část. Část v provozu byla v pohodě, dostal jsem jedinou výtku, že jsem u jednoho přechodu šel hodně na brzdy. Míjela mě dodávka a za ní najednou bába.

A měl jsem to podobně jak psal KFL před pár měsíci, při třetí lekci jsem myslel, že se na to vyseru, že to není nic pro mě. Jen na letišti jsem měl snad 8 lekcí. Instruktor byl super, jelikož už zažil větší nehodu při výcviku, tak mě netahal do provozu, dokud si nebyl 100% jist, že je to bezpečné. Dal jsem si rozšířený kurz a jsem za to fakt rád, těch 25 h byl naprostý ideál. Respekt ke všem, kdo se to naučí v základním rozsahu.

 

Teď mě čeká výběr prvního stroje, což bude taky slušný oříšek, dealeři moc nenabízí testovačky na menší motky. Jak poznat, že mi bude stroj sedět, když se člověk ani neprojede?

Gratuluju! :) 

K motorce - já taky vybíral jen podle recenzí a nějakejch úvah. Chtěl jsem novej stroj, neb jsem nezkušenej motorkář a poznám prd. Vzal jsem Suzuki V-Strom 800, což je relativně vysokej stroj. Bezvadnej, ale nakonec jsem zjistil, že i při 187 cm mi víc sedí menší motorky. Takže mám teď Triumpha Speed Twin 900, což je naprosto boží věc. A k tomu teda Indiana Scout. Nicméně už pokukuju po upgradu Triumpha na silnějšího bráchu (T120), ale to je jen iracionální chtíč, reálně to vůbec nepotřebuju.

Co tím chci říct - nevím, kolik měříš, jakej máš rozpočet atd., ale Triumpha a jejich "retro" řadu bych určitě nevynechal. Popř. Royal Enfield 650 bejvá taky dost chválenej - pokud ti stylem sedí.

  • Díky 1
Odesláno (upraveno)

U starých motorek bych nic jiného než 100 nedával a to kvůli tomu, ze tam je jiná, stabilnější bioslozka. U mojeho monstera se prakticky všechny problémy s karburatorama, zpusobene mym malým nájezdem, prakticky vyresily stooktanem (aspoň teda pocitově, od té doby co tam dávám 100 vše bez problémů). 95 bych daval max v situaci kdy vím, ze ji hned zas vyjedu.

Upraveno uživatelem Maro
  • Dát hlas 1
Odesláno

Do pionyra nebo jakekoliv 2T bych si pohlidal přes apku kde maji na EuroOlu 0% biosložky. Poslední dobou se mi daří skoro pokaždé.

 

Screenshot_20250620_201911_EuroOil Srdcovka.jpg

Odesláno
před 3 hodinami, Waya03 napsal:

A už je doma, první cestu z Rokycan do Řevnic jsem úspěšně přežil 🙂

Ten je krásnej, připomíná mi lehce Monstra 695, ten přiznanej trubkovej rám mě baví.

před 2 hodinami, KFL napsal:

Gratuluju! :) 

K motorce - já taky vybíral jen podle recenzí a nějakejch úvah. Chtěl jsem novej stroj, neb jsem nezkušenej motorkář a poznám prd. Vzal jsem Suzuki V-Strom 800, což je relativně vysokej stroj. Bezvadnej, ale nakonec jsem zjistil, že i při 187 cm mi víc sedí menší motorky. Takže mám teď Triumpha Speed Twin 900, což je naprosto boží věc. A k tomu teda Indiana Scout. Nicméně už pokukuju po upgradu Triumpha na silnějšího bráchu (T120), ale to je jen iracionální chtíč, reálně to vůbec nepotřebuju.

Co tím chci říct - nevím, kolik měříš, jakej máš rozpočet atd., ale Triumpha a jejich "retro" řadu bych určitě nevynechal. Popř. Royal Enfield 650 bejvá taky dost chválenej - pokud ti stylem sedí.

Mám 180 cm a 95 kg, papíry jsem dělal na CFMOTO 700 CL-X a ta mi seděla dobře. Stylově se mi líbí klasika s kulatým světlem a uvolněný posez, nic závodního, spíš na kochačku. Novou nutně nepotřebuji, z finančních důvodů bych preferoval lehce jetou, třeba dvě až tři sezóny. Rád bych se pohyboval kolem 150k.

V merku mám různé stroje: 

CB650R - láká mě čtyřvál, designově mi sedí, ale mám obavu, zda to do začátku není moc silné (70 kw), posez trochu víc sportovnější, než bych si představoval

CFMOTO 450CL-C Bobber - designově super (byť inspirace Triumph), cenově ok, ale musel bych brát novou, posez velmi pohodlný, chytré budíky beru jako plus, mínus je žádný úložný prostor, jednosedačka, při prodeji vyteču a původ

CL500 - hodně chválený motor pro začátečníky, cenově ok, posez ok, designově tak střed, výbavou holobyt

XSR700 - zajímavý design, ještě jsem neseděl, cenově dostupná, ve žluté moc pěkná

Guzzi V7 - designově super, bojím se kardanu a jeho škubání, ještě jsem neseděl, trochu mě odrazuje Itálie

Kawa W800 - asi až moc retro

Kawa Z650RS - designově pěkná, malý výběr na trhu, zlatá kola jsou super

Triumph Speed 400 - designově hodně super, bojím se charakteru jednoválce, chci vyzkoušet posez

Enfield 650 - designově super, trochu obavy z té Indie, údajně nutnost vyměnit hned sedlo

Speed Twin 900/ T120 jsou pro mě takové svaté grály, ztělesnění toho, jak má mašina vypadat, finance bych sice dal dohromady, ale jako první bike chci něco levnějšího minimálně na první dvě sezóny. 

 

Budu rád za další tipy, díky.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...