Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Pánové díky za rady ohledně těch Harleyů, já jsem mezitím studoval a jezdil.

 

Nejdřív ta zábavnější část: Jízda. Byl jsem se projet na novém FatBoyovi, který se mi fakt vizuálně líbí a od kterého jsem čekal, že by mohl být dostatečně velký i pro mě (193 cm, 120 kg nebo možná 125 bojím se vlézt na váhu :-))) Před jízdou jsem myslel, že i když se mi "jen" líbí, tak nadšený z něj budu až po jízdě a budu na prodejce mávat peněženkou. No ale přišel pravý opak. Do prodejny jsem dojel na GSu pohodových 360 km bez jediné známky únavy, ale po pěti minutách na FatBoyovi jsem pochopil, že toto není motorka pro mě. Kroutil jsem se na tom jak na mučícím křesle, sedadlo příliš nízko, kolena příliš vysoko, řidítka příliš vzadu, sedlo příliš vepředu. No nedalo se. Abych na tom vydržel dýl a hlavně měl motivaci a radost na tom pravidělně jezdit, tak by musela být sedačka tak o deset centimetrů víc vzadu a o pět centimetrů výš, pak už by se o tom dalo uvažovat. Takže FatBoy a asi i jakýkoliv nový Softtail jde mimo hru :-( Je to velká škoda, ta motorka je fakt krásná, nový motor 114 jede bohovsky, dobře to brzdí, dokonce to i jakštakš zatáčí, zvuk sériového výfuku taky není marný a celková šířka motorky je prostě okouzlující. Samozřejmě to má i citelné nedostatky, které vypadají před konkurencí dost předpotopně, ale dalo by se s nima žít. Sériové nastavení řadičky mi nedovolilo vsunout mou 48ku botku mezi plotnu stupačky a řadičku. Zjistil jsem to až na první křižovatce :-) Najít a zařadit neutrál tím pádem absolutní porod, z jedničky už jsem se ani nepokoušel, z dvojky to taky nebylo nic extra. Ukazatel zařazené rychlosti funguje jen při jízdě, při vymáčknuté spojce ukazatel zmizí. Chromované díly na nádrži neskutečné oslňují. Tlačítka blinkrů jsou velké, gumové, ale v rukavicích vůbec necítím, jestli jsem je stisknul nebo ne. Bylo mi vysvětleno, že Harley má parádní systém, kdy se blinkry vypínají samy a tím pádem člověk nepotká Harlaye, který bliká, kdy nemá. Tlačítko na vypnutí blinkrů chybí. Bohužel tento systém jaksi nepočítá s tím, že člověk občas na čtyřproudovce přejíždí z pruhu do pruhu a chtěl by indikovat směr, můj Harley teda blikal často kdy neměl. Ale to jsou všechno drobnosti, které bych rád strpěl, kdyby ta motorka byla o kousek větší.

 

Mým cílem je koupit co největšího Harleye bez přední kapotáže (ani plexi asi nechci). Takže jediná další varianta je koupit Road Kinga. Načetl jsem HD fórum a zjistil jsem, že jediný ročník, který se docela nedoporučuje, je 2001, protože má elektronické vstřikování paliva, které je údajně marné. Ročníky 2000-2006 mají taky špatné napínáky řetězu, které ale není problém zkontrolovat nebo vyměnit, pokud o tom člověk ví. Do roku 2006 je motor 88 cui, pak 96 cui a až poslední roky byly ještě větší motory. Ročníky pod 2009 nemají ABS a mají starší verzi rámu, jak psal Cyril. U dealera jsem s předváděčkou neuspěl, vzpomněl jsem si holt pozdě. V Ostravě mi nabídli svezení na aktuálním modelu "jen tak na kilometr", což mi přijde na novou motorku za třičtvrtě milionu málo, takže jsem to s díky odmítl. V Brně jsem si nasucho poseděl na novém Road King Special 2018, který je fakt pěkný, ale Classic se mi líbí možná ještě víc. Zdá se, že posed je trochu výš než na FatBoyovi a lehce by to řešilo ještě vyšší sedlo. Classic vypadá už x roků stejně, takže jsem se rozhodl, že zkusím nějakou bazarovku, našel jsem si ročník 2004/2005, který jdu v pondělí projet. Jediné, co mě štve, je absence ABS. No řekněme, že nebudu bourat a nehodlám jezdit ve špatném počasí na extra dlouhé štreky, na to mám GSo. Vzduchový podvozek to má (díky Cyrilovi za info, nenapadlo by mě, že nejnovější ročník na tom budou hůř), obsah motoru nebo počet kvaltů je mi u tohoto stroje putna.

 

Takže se těším na pondělní pokračování a doufám, že to nebude zase deziluze, ale budu spokojený a koupím ho. A pokud by se tak stalo, tak jsem zvědavý na srovnání s nejnovějším Road King 2019, který by měl být snad na podzim. Podle toho bych se rozhodl, jestli ta bazarovka bude jen tak na rok na dva a pak koupím novou anebo si ji nechám na vždy a trochu ji vyšperkuju.

 

Ještě jeden dotaz. ABS předpokládám na HD dodělat nejde ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen btw k blinkrum... Tlačítko na vypínání chybí, protože když prejizdis z pruhu do pruhu tak jedním zmacknutim zapneš, druhým zmacknutim téhož tlačítka vypnes..

Na tomtéž místě, nikoli jako kolíbkou :-) je to o zvyk. Po pár stech mi to začalo připadat good.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, kdo jezdíte bez ABS? Já se o sebe bojím, mám přecejen nakročeno na nobelovu cenu míru, ale nevím jestli je to až taková krize ABS nemít. Dostala vás někdy absence ABS do problémů? Prosím berte v potaz, že jde o velký těžky cruiser na pomalou jízdu.

 

Mně třeba jednou na BMW zachránil prdel protiprokluzový systém, kdy jsem ze zatáčky v náklonu zabral za plyn příliš namachrovaně, zadní kolo šlo do smyku, což by asi nebyl takový problém, kdyby tam nebyl obrubník, který by mě asi rozhodil, ale protiprokluz naštěstí rychle utlumil výkon, zadní kolo se chytlo asfaltu a já odjel jako hrdina vcelku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jazdim HD softail slim S r.v.2016 váha okolo 330kg plus mojich 105kg ale aj keď ABS mám ešte ani raz nezasahovalo do brzdenia. Ale mám pocit hraničiaci s istotou, že je to len vdaka tomu že sa snažim jazdiť predvídavo a ako sa hovorí na kochačku. Mašina má sily dosť ale kde sa budem plašiť. Ďalšia vec je jen jeden brzdový kotúč na prednom kolese, čo je fakt ktorý musím brať pri jazdení do úvahy ale osobne s tým nemám žiadny stres, akurát som hodil gumy s mäkšou zmesou nech to lepsie podrži na ceste. 

Takže ABS je skôr o nejakej prijebanej EU norme pre nové motocykle od neviem ktorého roku výroby osobne by som sa nebál nemať ho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když já jsem viděl toto video a řekl bych, že kdyby ten borec měl ABS, tak neleží na zemi.

 

http://www.ridersstories.com/mobile/watch.php?vid=3fea4a350

nemyslím si zazmetkoval a strhol mašinu ale s tým hnusnym volantom by ho pravdepodobne jeblo aj s ABS :lol2:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

First trip určitě ne, když tam říká, že nikdy nespadnul. Zavinil to jednoznačně ten v protisměru. Ale kdyby nebrzdil a jen hodil myšku, prd by se stalo. No, vono se to kecá...sám mám kolikrát víc štěstí jak všeho vostatního.

Já myslím, že v pohodě přibrzdil, aby to auto objel, ale v momentu, kdy ho chtěl objet, tak měl zablokované zadní kolo a smýklo ho to na zem, takže ABS by to bez problémů vyřešilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...