Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
před 20 hodinami, Kupa54 napsal:

Mám to jako ty, na kochačku používám jetku RE, na delší a rychlejší cesty mám klasickou Schubert odklápěčku.

Výklopku mám na cestovní stroj, (kvůli kapotáži není hlučná) ale na tohle se myslím nehodí. 

Myslím tedy spíše fullface retro helmy vs 3/4.

Odesláno (upraveno)

Máš? 

Z HJC mám rozporuplné pocity. Mám RPHA 90 vyklápěčku, a jak tu někdo psal že se mu rozpadala, tak už mě začala taky 🫤 V různých částech helmy začala po 5 letech praskat a to mi nespadla. Když byla nová tak byla super. 

Upraveno uživatelem klobadysek
Odesláno (upraveno)

Mám RPHA 11 a jsem spokojenej. Pohodlná, relativně tichá a hlavně lehká.

Zpracování super.

Tak říká se, že životnost helmy je 5 let. Arai garantuje 8 let.

Stav hodně ovlivňuje, jak se o ni staráš a jak ji skladuješ.

Upraveno uživatelem marty87
Odesláno
Před hodinou, klobadysek napsal:

Výklopku mám na cestovní stroj, (kvůli kapotáži není hlučná) ale na tohle se myslím nehodí. 

Myslím tedy spíše fullface retro helmy vs 3/4.

Jojo, nehodí, před lety jsem položil HD ČR a byl jsem šťastný, že tu šrbutku mám na hlavě. Když jsem viděl, jak je bradový oblouk zedřený.

Odesláno
před 1 hodinou, Bert napsal:

????

A_scorpionEXO520A_SOLID_MatBla_getstung_ml.jpg

Mám bílou a to S alá Superman jsem hned odstranil. Každopádně nakonec jsem stejně nekoupil retro motorku co jsem chtěl, ale něco úplně jiného (Suzuki SV650) a k tomu mi to myslím ladí hezky. Favorit byl původně Bell Bullit, nádherná helma, ale ten hluk to se prý nedá vydržet. Podle prodavače dobrá akorát tak na sraz veteránů 🙂

Odesláno
před 35 minutami, Kupa54 napsal:

Jojo, nehodí, před lety jsem položil HD ČR a byl jsem šťastný, že tu šrbutku mám na hlavě. Když jsem viděl, jak je bradový oblouk zedřený.

Proto zvažuji full face. Výklopky se v retro stylu nedělají, nebo? 

Odesláno
před 14 minutami, Waya03 napsal:

Mám bílou a to S alá Superman jsem hned odstranil. Každopádně nakonec jsem stejně nekoupil retro motorku co jsem chtěl, ale něco úplně jiného (Suzuki SV650) a k tomu mi to myslím ladí hezky. Favorit byl původně Bell Bullit, nádherná helma, ale ten hluk to se prý nedá vydržet. Podle prodavače dobrá akorát tak na sraz veteránů 🙂

Tohle opravdu ne :D

Pro představu k čemu to pasuji: 

 

82007443_10157998068288656_8369744361902047232_n.jpg

  • Like 3
  • Dát hlas 2
Odesláno
před 10 minutami, Murphy97 napsal:

Super fotka nadhernyho bajku 😍

Stažená fotka.

Ten sketch kit co jsem sehnal je barevně odlišnej, za mě ještě hezčí, ale nějak nění čas to na motorku nahodit. :frusty:

 

Odesláno

Já prostě nemůžu mít nic tak nějak normálně, aneb další mechanická story.

Koupil jsem padáky na Scramblera. Instalují se kolem motoru na rám za použití celkem 4 šroubů. Dva jsou velký (M12x90) a dva menší (M8x40). Velký šrouby se dávají namísto stejně tlustejch, co drží motor v rámu, který jsou ale kratší (logicky).

Nová sada šroubů pro padáky byla vybavena samojistnejma matkama, což jsou takový ty matky, co v sobě mají plastovou vložku, která brání samovolnýmu povolení v důsledku vibrací.

Pro představu - aby se vůbec člověk u Scramblera k těm šroubům dostal, musí se sundat svody. Což znamená třeba i výměnu jednorázovýho těsnění pod nima. Potud dobrý, měl jsem to nastudovaný a objednaný. Dneska všechno dorazilo, tak jsem se do toho dal.

V klidu, s radostí, beze spěchu. Sundal jsem svody, vyměnil těsnění, povolil oba velký šrouby, což znamenalo dostat do stísněnýho prostoru klíč držící matku a dlouhou ráčnou zvenčí povolit samotnej šroub, kterej je z fabriky utaženej na 105 Nm. 

Pak jsem si nachystal konstrukci padáku. Posléze jsem to celý napasoval na stroj, pěkně zlehka, volně, žádný křížení nebo pnutí. Všechny šrouby ke stroji jsem chytil na závit rukou a matky utáh, kam to jen prstama šlo. A potom přišel na řadu momenťák a největší šrouby...

První se hryznul 2 milimetry předtím, než se vůbec podložka dotkla rámu. Zanadával jsem a zkusil ho povolit. Pustil cca 4 milimetry a dál ani ťuk. Orosil jsem se a přelil mě pocit děsu. Opatrně a po kouskách jsem se snažil šroub povolit... a ANI HO*NO!!

Povolal jsem na pomoc starší dítě, aby mi drželo klíč na matce, vytáhl dlouhou ráčnu, nějakej lubrikant a začal boj, kterej skončil tak, jak logicky musel. Rozlomil se mi ořech s imbusem a šroub se ani nehnul. Skvělý.

V duchu jsem procházel zpětně kroky montáže a nemohl přijít na nic, co by kousnutí závitu způsobilo. Ale řekl jsem si, že jsem prostě asi jen nešikovnej debil a někde jsem to zkřížil a je to moje vina. A vrhnul jsem se na druhej velkej šroub. 

Ten jsem pro jistotu dotáh jen na 50 Nm. Bez jakýhokoli odporu, úplně krásně. Tak, jak to má bejt. Dobrej pocit mi kazil jen ten rozlomenej ořech a imbus v hlavě šroubu, kterej nešel vyndat.

Na zítra je plán jasnej. Koupit malou flexu, rozříznout matku a šroub vyměnit za novej, kterej snad seženu. A abych měl jistotu, že koupim ten správnej, rozhodl jsem se, že zase vyndám ten druhej, kterej šel v pohodě utáhnout. A guess what?! Kousnul se taky! Ale pozor, ne při povolování, ale při vytáčení ven. Půlka závitu zůstala v matce a zaboha s ním nejde hnout. 

Co je to ku*va za materiál? Nějak mě přešla chuť zkoušet utáhnout i ty zbylý dva menší šrouby, byť jeden se točí přímo do závitu v rámu a nemá matku. Možná je koupim taky nový - pro jistotu.

Čili výsledkem dvou upocenejch hodin je napůl rozebraná motorka, jeden zlomenej ořech a dva zaseklý šrouby. Skvělý!

Snad zejtra všechno seženu. A budu doufat, že mi nesjede roztočená flexa třeba do rámu nebo do chladiče.

Výrobci jsem napsal lehce vytočenej mail, že by mě zajímalo, z jakýho materiálu ty šrouby jsou. Aspoň pro pocit.

 

sroub.jpg

Odesláno

Veta "motocykl po prvnim majiteli" zacina davat uplne jiny vyznam😀

Triumph vyrabi v Cine, takze ty srouby s matickama budou taky z tech koncin

  • Haha 2
Odesláno (upraveno)
před 51 minutami, KFL napsal:

...

za mě všechno v normě :D

Motor přizvedni heverem pokud to jde než to budeš trápit. zkusil bych to dostat ven wise grips (nebo jak se to jmenuje) ..

shopping?q=tbn:ANd9GcSeCoyaBpe_UhP9WKQJw

... zavitniky si kup rovnou taky, mozna helicoil vlozky do zavitu? .. a jestli planujes na tohle brat flexu tak si kup rovnou ochranne bryle (a pred pouzitim flexy na ne nezapomen) .. Nevim tedy co chces delat s tou flexou .. :D .. nebyla by dremelka lepsi?

 

edit .. myslim ze wise gripsama vyndas orech, nejakym lepsim orechem sroub dostanes ven (doufejme) .. bude to chtit dost sily ale jde o to dostat ten sroub ven .. zavit uz je KO, ten budes muset udelat novej tak jako tak.

Upraveno uživatelem zceyee
Odesláno
34 minutes ago, Kairos said:

Veta "motocykl po prvnim majiteli" zacina davat uplne jiny vyznam😀

Triumph vyrabi v Cine, takze ty srouby s matickama budou taky z tech koncin

Majoritně v Thajsku :). Nicméně padáky jsou z Itálie (Unit Garage) - chtěl jsem černý, takže proto jinej výrobce. Origo jsou jen stříbrný. Unit Garage platí za kvalitního dodavatele (studoval jsem), ceny tomu odpovídají. I ty šrouby jsou značený pevností někde 10,9 nebo tak něco... nicméně realita je dost tristní.

Každopádně origo šrouby taky nic moc. Malinkej šroubek držící okrasnou plackou na krytu převodovky se mi uštíp taky v půlce závitu. Vůbec nechápu proč. Zkoušel jsem to odvrtat, vytahovákama odstranit a ani boha. Malý kousky špon pořád drží v závitu (Loctite z výroby).

Při montáži držáku brašny se mi zase protočil torx v hlavě při prvním náznaku odporu šroubu, tj. v moment, kdy se začíná dotahovat. Moment jsem měl nastavenej na předepsanejch 25 Nm a ani jsem tam nedošel. To taky bylo zcela nad moje chápání. Pokusy ho posléze dostat ven zcela selhaly. Hlava zanořená v zákrytu, nemám to jak chytit. Šrouboval se ale přímo do závitu v rámu a kus ho trčí ven na druhý straně, tak jsem si říkal, že bych na něj nasadit uzavřenou matku, tu dotáhnout nadoraz a tím ho vyšroubovat ven. Nebo aspoň povystrčit. Ale začínám si myslet, že to radši nechám bejt. Se šroubem nikdo nehne, takže s držákem taky ne.

Nepokládám se úplně levýho, ale tyhle situace ve mně vyvolávají (kromě vzteku) i poměrně velkou dávku zoufalství. 

Ad první majitel - jistě, zvlášť já, když jsem total pintlich a puntičkách a všechno musím mít ve 100% stavu. Proto to taky řeším. Moh bych se na to vys*at, ale nedá mi to :D. I když Scrambler už je ojetina a jsem druhej majitel...

 

21 minutes ago, zceyee said:

za mě všechno v normě :D

Motor přizvedni heverem pokud to jde než to budeš trápit. zkusil bych to dostat ven wise grips (nebo jak se to jmenuje) ..

... zavitniky si kup rovnou taky, mozna helicoil vlozky do zavitu? .. a jestli planujes na tohle brat flexu tak si kup rovnou ochranne bryle (a pred pouzitim flexy na ne nezapomen) .. Nevim tedy co chces delat s tou flexou .. :D .. nebyla by dremelka lepsi?

 

edit .. myslim ze wise gripsama vyndas orech, nejakym lepsim orechem sroub dostanes ven (doufejme) .. bude to chtit dost sily ale jde o to dostat ten sroub ven .. zavit uz je KO, ten budes muset udelat novej tak jako tak.

Ten šroub šel strčit skrz úplně v klidu, v díře závit není, tj. zvedat motor nepotřebuju (nedrží ho jen tyhle dva šrouby), je to jen průvlak. Matka se chystá z druhý strany.

Jasně, myslím dremelku, ne flexu. Jen jsem nevěděl, jak se tomu říká :D. A v plánu mám říznout matku napříč, abych ji mohl sundat a šroub vytáhnout z díry ven. A nahradit jiným. Brejle samozřejmě mám - od dob, co mi strunovka hodila kus trávy do oka a já to řešil týden, bez nich nedám ani ránu :).

  • Dát hlas 1
Odesláno

Jj, pokazdy se objevi neco, co na pohled uplne jednoduchou vec zkurvi. Ja ted montoval orig.drzaky kufru na bavo, taky si rikam za 5 min bude hotovo, ale predchozi majitel si dal drzak spz Wunderlich, kterej vychazel presne do drzaku kufru. Nebo nez jsem u druhyho bava zjistil, ze BMW pouziva i torx tx35, tak jsem taky jeden sroub znicil /a zkus sehnat Wuerth nebo Berner nebo jiny kvalitnejsi tx35🤪/

 

  • Like 1
Odesláno

@KFL U nerezových šroubů je to klasika. Vylomí se kousek závitu a člověk je bez šance s matkou pohnout. Chce to být na ten závit opatrný a nejlíp ho trošku něčím máznout. Hodně štěstí při druhém pokusu.

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno

Jj, koupil jsem už nový šrouby - černý. Jako ulomení kousku závitu mě překvapuje - copak je to z másla? Když jsou to pevnostní šrouby? A kdybych to rval nějak křížem nebo jako debil, tak to chápu, ale dotahoval jsem to rukou, úplně navolno... ach jo.

Každopádně po půl hodině práce s bruskou jsem se neposunul vůbec nikam a nevím, jestli mám nervy pokračovat v chrlení jisker. Trhač matic bude možná lepší řešení. Dop*či, to jsem nas*anej!

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...