ivan_989 Odesláno 13. července Nahlásit Odesláno 13. července Toto vlákno ma v názve PHEV. Ako majiteľ tohto typu pohonu pojedam práve pukance a pri čítaní vlákna sa musím usmievať V noci nabijam doma a doba nabitia ma netrápi, baterkovy dojazd 90km na bezny den je ažaž. Dlhšie trasy idem na benzín, tankujem chvíľočku hocikde. Nevnímam žiadny problém 1
odjinud Odesláno 13. července Nahlásit Odesláno 13. července (upraveno) před 53 minutami, DavidLC napsal: Vánoce v červenci V létě by to nevypadalo tak drsně Nicméně byl jsem tam tak nejak v zime, takze ten muj pribeh je real. Upraveno 13. července uživatelem odjinud 1
DavidLC Odesláno 13. července Nahlásit Odesláno 13. července před 32 minutami, ivan_989 napsal: Toto vlákno ma v názve PHEV. Ako majiteľ tohto typu pohonu pojedam práve pukance a pri čítaní vlákna sa musím usmievať V noci nabijam doma a doba nabitia ma netrápi, baterkovy dojazd 90km na bezny den je ažaž. Dlhšie trasy idem na benzín, tankujem chvíľočku hocikde. Nevnímam žiadny problém Ještě tohle, jako by toho nebylo dost ale zase v každém táboře jednou nohou, dobře ty 1
instant Odesláno 13. července Nahlásit Odesláno 13. července 3 hours ago, ivan_989 said: Toto vlákno ma v názve PHEV. Ako majiteľ tohto typu pohonu pojedam práve pukance a pri čítaní vlákna sa musím usmievať V noci nabijam doma a doba nabitia ma netrápi, baterkovy dojazd 90km na bezny den je ažaž. Dlhšie trasy idem na benzín, tankujem chvíľočku hocikde. Nevnímam žiadny problém ono ma tiež v názve aj "racionalna diskusia o el. autach".. tak pozor nech ti nezabehne. 1
ATOM Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července před 9 hodinami, Mr. Sandman napsal: Tak já nevím, ale ty jsi psal o tom, že EV jsou nepoužitelná. Já jsem reagoval na to, že to neplatí pro všechny, takže tobě tam vypadlo to "pro mě"... Dobra tak jeste jednou. Nepsal jsem, ze jsou nepouzitelna, to sis vymyslel. Psal jsem ze EV neni schopny nahradit plnohodnotne auto se spalovacim motorem. Mysleno stoprocentne. Tzn. aby jej clovek mohl uzivat tak, jako soucasny spalovak, cili naklady na porizeni, naklady na provoz - u toho jsem zminil dobijeni vyhradne na verejnych nabijeckach, protoze doma nemas kde nabit a tech lidi by byla polovina. Ja na tomto nic ultimatniho nevidim. A vubec do toho nepocitam dobu nabijeni a dojezd. To je subjektivni, nekomu pul hodina nevadi, nekdo chce mit plnou hned. A dojezd to same. Vzdyt to neni tak davno co si lidi kupovali benzinove Forestery...ty mely dojezd kolik ? 400-500 km ? Toto treba ja zas tak moc neresim. Ale spousta lidi ano. Naklady na porizeni noveho slusneho auta kde se v pohode posklada 4clena rodina jsou dnes plus minus 400tkc. Tyhle auta zerou 5-6 litru, jsou cista, nikomu nesmrdi a kdyby dnes jezdily vsechny auta ve meste s normou EU6, tak si ani nevsimnes, ze jsou to spalovaky - tiche, usporne a bezpecne, ciste a v pripade hybridu, mild hybridu je ani neuslysis vyuzivat start-stop. Ale jinak za me je fajn, ze ti EV vyhovuje, usetris a jsi spojojenej.
ATOM Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července A jeste trocha poctu v mem konkretnim pripade. Skoda Fabia 4 prumerna spotreba za 4000 km je 4,1 l/100km. Tankuji u eurooil za 33,5 kc/l, tzn. 1,37 kc/km, dojezd pres 900km. Porizovaci cena 370tkc. Kdyz si koupil alternativu k fabii, treba ID.3 Porizovaci cena 800tkc, tankovani vyhradne u rychlonabijecek (nebydlim v RD)- pocitam prumernou cenu 15 kc/kwh (klidne me opravte). Spotreba 16kwh/100 km. Naklady na km jsou 2,4kc. Dojezd 400km. Muj rocni najezd 20kkm. Myslim, ze v mem pripade kupovat elektromobil je naprosty nesmysl a troufnu si do toho zahrnout 70% lidi u nas. A vubec do toho nepocitam dobu nabijeni. Stat ID.3 400 tisic, zvazil bych to, byt by porad naklady na km byly vyssi, zvazil bych to. 1
ragu Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července A co teprve kdyby sis to nechal přestavět na LPG!
ATOM Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července před 19 minutami, ragu napsal: A co teprve kdyby sis to nechal přestavět na LPG! Prisel bych pak o zaruku, myslim. Technicky zpusobily na to ten motor udajne je.
Josef01 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července před 23 minutami, ATOM napsal: Myslim, ze v mem pripade kupovat elektromobil je naprosty nesmysl a troufnu si do toho zahrnout 70% lidi u nas. Souhlasím, vůbec to není myšleno tak, že EV nahradí levná spalovací auta. Stejně tak nikdo nepočítá s tím, že si za průměrný plat vezme někdo hypotéku a pořídí nový dům nebo byt. Průměrná hypo je 3.9 mil. a na to je nutný čistý příjem 93 tis.. Podle statistiky si 30%lidi nemůže koupit novou pračku. Lépe už bylo, bohužel. 1
ivan_989 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července před 6 hodinami, instant napsal: "racionalna diskusia o el. autach".. tak pozor nech ti nezabehne. Kratim si chvíľu kým sa tu ta racionálna diskusia opat rozbehne...nezabehne, ja nie som ten kto sa rozčuľuje
JR_2010 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července K těm cenám, první mikrovlnku jsem kupoval někdy v roce 1987 a dal jsem za ni cca 30k, něco podobnýho bylo první video ,starší ročníky ještě vědí, k čemu to sloužilo (Ich komme)...loni jsem na rychlo koupil mikrovlnku za litr. Podobný to bude u těch elektrik, jednak se cenou dorovnají spalovákům (s tím bohužel souvisí extrémní nárůst cen spalováků) a zlevní je i to , že si lidi uvědomí, že nepotřebují mít óbr baterku s dojezdem 600 km, protože ji v 90% provozování nevyužijou. Hodně těch negativ je jenom v hlavách lidí a zase abych nelhal, rozumím i těm, co se tomu brání, nedá se moc protiargumentovat, protože tím člověk druhýmu de facto vnucuje jinej životní styl a to se blbě mění.
Josef01 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července Ono inflace skoro 50% za posledních 6 let vykonala své a auta levná nebudou. Málokdo má plat o 50 % vyšší, takže lidé berou často relativně méně, než před lety. Já bych si s tím nedělal starosti, ono to nějak dopadne. Myslím, že jsou kolem nás o dost podstatnější věci, které by měly lidi zajímat.
ATOM Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července (upraveno) Pokud jde o me, ja se tomu nebranim vubec. Naopak, jestli se toho doziju, tak se na to tesim a klidne a rad prejdu na EV. Jednoduchy elektromobil velikosti ID.3 mi bohate staci, dojezd 500km uplne na pohodu. Verim tomu, ze pokud se ten vuz udela dobre, bez zbytecnych slozitosti, jeden motor, jedna hnaci naprava, tak porizovaci naklady by za 10 let mohly byt do tech 500tkc i servisni naklady by s pribyvajicimi kilometry byly nizsi nez u spalovaku. Dulezita je jistota nahradnich dilu i za 15 let. O zivotnost baterii se vubec nebojim. Pro mne jsou dnes stopka v podstate porizovaci naklady...a provozni samozrejme taky. Kdyz bych proti ID.3 postavil paradnicky Lexus LBX za stejne penize, budu s nim jezdit za 3,5 l/100km a naprosto bezstarostna a mnohem levnejsi jizda Upraveno 14. července uživatelem ATOM
JR_2010 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července Já jezdím čistě elektrickým autem čtvrtým rokem a se spalovákem se to nedá srovnat, co se jízdních vlastností týká, takže bych neměnil. Ale tak, jako většina, nabíjím v 99% doma, nebo když sedím v kanclu a to klidně jednou za tejden, čili pro mě větší komfort, než jezdit k pumpě co 10 dní. A pokud bych dodržoval hlavní zásadu spojenou s provozem BEV, to je píchnout to do sítě vždycky, kdy to jde, tak mám vlastně pořád plnou.
Pozorovatel Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července Asi za mě poslední koment k této obecné debatě. Pro mne auto bylo vždy symbolem svobody a teď se to tím docela mění. Až tím autem dojedu až do Mongolska a projedu jím skrz bez nějakých potíží, tak uznám, že jsem stále svobodný, co se pohybu po této planetě týče (s blbým levným Dusterem bych to dal, kdybych chtěl ). Jako ani si to neumím představit u záchranných nebo ozbrojených složek. Dneska vyhodí "džíp" někde v prdeli světa z letadla, k tomu několik barelů pohonných hmot a funguje se. Nevím, jak by to vypadalo, kdyby to byla elektrika 2
JR_2010 Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července Nechci Ti kazit iluze, ale jsem přesvědčenej, že se v některejch koutech světa snáz dostaneš k zásuvce s proudem, než k barelu s benzínem nebo naftou. 1
neuromancer Odesláno 14. července Nahlásit Odesláno 14. července (upraveno) No, jde o to, jak daleko, řídil jsem na Fidži, Papui, Lomboku, Svazijsku, Namibii, Lesothu atd...a všude bych raději, aby mně došel benzín/nafta než elektrika Upraveno 14. července uživatelem neuromancer 1
ATOM Odesláno 15. července Nahlásit Odesláno 15. července (upraveno) před 21 hodinami, JR_2010 napsal: Já jezdím čistě elektrickým autem čtvrtým rokem a se spalovákem se to nedá srovnat, co se jízdních vlastností týká, takže bych neměnil. Ale tak, jako většina, nabíjím v 99% doma, nebo když sedím v kanclu a to klidně jednou za tejden, čili pro mě větší komfort, než jezdit k pumpě co 10 dní. A pokud bych dodržoval hlavní zásadu spojenou s provozem BEV, to je píchnout to do sítě vždycky, kdy to jde, tak mám vlastně pořád plnou. Pak mas idealni podminky pro uzivani EV a jestli se ti to vyplati vis koneckoncu nejlepe sam. Ja obecne ani proti EV, ani proti spalovaku nic nemam. Mam problem s hlupakama, kteri nam to nasilim cpou a spalovaci motory chteji zakazat. Pritom zrovna ty bezstarostne hybridni toyoty by byly pro lidi z mesta do budoucna myslim uplne idealni. Lokalni emise to resi vyborne jak na elektricky pohon, tak na spalovani benzinu s EU6 a EU7. I samotne benzinaky jsou ciste. A kdo si EV bude chtit poridit, necht si poridi, ale moznost vyberu by mela zustat. @Pozorovatel nevim nevim, jestli bys dnes se spalovakem objel zeme daleke. Myslim, ze jiz ne. Dnesni motory vyrobene a nastavene pro evropsky trh a nase palivo ti jen tak nejaky benzin nebo naftu nezkousnou Upraveno 15. července uživatelem ATOM 2 1
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se