Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Před hodinou, African napsal:

Dnes mi zrovna volali ze servisu, že mám druhou záruční prohlídku k mé klasice....sakra letí to ale, no každopádně jsem si na tebe vzpomněl a zeptal se zdali je nějaká šance, že dorazí na vcelku nudný evropský trh nová elektrika. Před rokem se se mnou ani nějak moc nebavili, když Mitsubishi ohlásilo konec dovozu, ale letos už se prý něco rýsuje a je takové padesát na padesát. To by byla pecka, fandím jim a za mě je to tedy fešák. Nad protiúčtem by jsi nepřemýšlel? 😅 

 

Ale Mitsubishi ASX už je Renault 😞

Mitsubishi_ASX_2022_prvni_sada_06.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Maro napsal:

Porad na to brblame, vlastne se s tim ani nijak nesnazime bojovat (a budme fer, bojovat s tim nemá smysl, protože tohle rozhodnutí už dávno padlo a nic se na něm nezmění) a místo abychom začali řešit, jak to udělat, abychom negativní stránky včas podchytili a eliminovali...

Dnes na túto tému vyšiel na idnese Nývltov článok (Je redaktor užitečný idiot? Odpovídáme čtenáři rozčílenému elektromobily).

Podotýkam, že pre mnohých je to ekofašoun, elektrofanatik a tak celkovo propagátor elektromobility platený rôznymi slobodomurárskymi organizáciami, no ja ho považujem za celkom rozumného a rozhľadeného redaktora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, wawrik napsal:

Dnes na túto tému vyšiel na idnese Nývltov článok (Je redaktor užitečný idiot? Odpovídáme čtenáři rozčílenému elektromobily).

Podotýkam, že pre mnohých je to ekofašoun, elektrofanatik a tak celkovo propagátor elektromobility platený rôznymi slobodomurárskymi organizáciami, no ja ho považujem za celkom rozumného a rozhľadeného redaktora.

Docela fajn popsaný, asi na drobné polemiky, ale proč ne. Popravdě já jsem digitální dylina a řešit nabíjení, hledáním přes aplikace by mě nebavilo, stresovalo. Pro můj klidový režim nervů, by mě vyhovoval model, o kterém jsem někde četl a asi nežije, že přijedeš na stanici, kde ti mění blok baterek za jiný. To bych už opravdu byl nalomený... 🙂

Uvidím co bude dělat/nedělat fotovoltaika, jestli mě dokope do Plugina 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, kuncák7 napsal:

Na tu stanici v Pujmanové kouknu, třeba něco vymýslím.

Hele, když to sumirujes, máš spočteno, kolik si na to najel km ( jak se lísí skutečná spotřeba od tabulek ), průměrná rychlost? Vedeš si tyhle statistiky?

A ty další technické veci- je to v plenkách, ale ví se o tom a řeší se to. Už se i připravují nové sloupy VO, které na tohle už budou uzpůsobeny ( bude to ale trvat- není to zadarmo a ani normy na to nejsou připraveny), ale pracuje se na tom ( nejsem příznivcem, ale Mara má ve svém příspěvku pravdu ).

 

Od pořízení auta v 10/2021 do téměř konce 09/2022 jsem dohledal: 

  • Nákup benzínu v objemu 1 011 litrů.
  • Čerpání ČEZ veřejné nabíječky 1 000kWh.
  • Čerpání PRE veřejné nabíječky 150 kWh.
  • Čerpání po kamarádech a v ubytování (expertní odhad 150 kWh)
  • Nájezd necelých 18 000km. 

Průměr 2 tunového SUV na 100km je 5,6 litru benzínu a zároveň 7,23 kWh..

Večer ještě jednou zkontroluju výpočty. Průměr pro benzín zvedly dvě cesty do Chorvatska, nějaké to slovensko, atd.. 

Edit: čekal jsem, že na benzín bude auto jezdit méně, ale ono to asi dává logiku: Pokud je teplota pod 3 stupně Celsia, tak auto automaticky startuje na motor pero zahřátí baterie atd.. No a v létě se zase jezdí na dovolené na benzín..

 

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, African napsal:

Dnes mi zrovna volali ze servisu, že mám druhou záruční prohlídku k mé klasice....sakra letí to ale, no každopádně jsem si na tebe vzpomněl a zeptal se zdali je nějaká šance, že dorazí na vcelku nudný evropský trh nová elektrika. Před rokem se se mnou ani nějak moc nebavili, když Mitsubishi ohlásilo konec dovozu, ale letos už se prý něco rýsuje a je takové padesát na padesát. To by byla pecka, fandím jim a za mě je to tedy fešák. Nad protiúčtem by jsi nepřemýšlel? 😅 

getthumbnail.jpeg

Nový Outlander je krásný. Na Mobile.de je už možné koupit i dovezené čistě benzínové verze. 

Kdyby dovezli i PHEV verzi, tak bych vážně uvažoval. ALE: 

  • Má stále pomalé dobíjení AC.. 3,6 Kwh, dnes je standard 2-3 násobek. 
  • Nedohledal jsem, že by měl tepelné čerpadlo jako Toyota RAV4 PHEV. 

Jinak se velmi líbí 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, safi napsal:

Od pořízení auta v 10/2021 do téměř konce 09/2022 jsem dohledal: 

  • Nákup benzínu v objemu 1 011 litrů.
  • Čerpání ČEZ veřejné nabíječky 1 000kWh.
  • Čerpání PRE veřejné nabíječky 150 kWh.
  • Čerpání po kamarádech a v ubytování (expertní odhad 150 kWh)
  • Nájezd necelých 18 000km. 

Průměr 2 tunového SUV na 100km je 5,6 litru benzínu a zároveň 7,23 kWh..

Večer ještě jednou zkontroluju výpočty. Průměr pro benzín zvedly dvě cesty do Chorvatska, nějaké to slovensko, atd.. 

Edit: čekal jsem, že na benzín bude auto jezdit méně, ale ono to asi dává logiku: Pokud je teplota pod 3 stupně Celsia, tak auto automaticky startuje na motor pero zahřátí baterie atd.. No a v létě se zase jezdí na dovolené na benzín..

 

Díky, já si to přepočtu, neboj :-). Dovysvětlivkám rozumím. Děkuju za ucelené info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, wawrik napsal:

Dnes na túto tému vyšiel na idnese Nývltov článok (Je redaktor užitečný idiot? Odpovídáme čtenáři rozčílenému elektromobily).

Podotýkam, že pre mnohých je to ekofašoun, elektrofanatik a tak celkovo propagátor elektromobility platený rôznymi slobodomurárskymi organizáciami, no ja ho považujem za celkom rozumného a rozhľadeného redaktora.

 

Hm... 

"V roce 1930 byla návratnost energetické investice do těžby ropy úžasná – na 1 joul energie investované bylo 100 joulů energie získané, tedy ERoEI 100. V roce 2006 již kleslo ERoEI na 15, tedy jeden investovaný joul energie znamenal pouze 15 joulů získané energie."

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/technika/elektromobilita-elektroauto-elektricky-pohon-dopis-ctenar-ekoterorismus-ekologie.A220914_152632_tec_technika_nyv

To je jen jeden z argumentů rozumného a rozhľadeného redaktora... A pak jak je bezva když se bude nabíjet ze soláru... Já bych nějaký malý elektro vozítko s reálnym dojezdem cca 200km do města bral. Ale tak za třista nový. Akurát mně štve to prosazovat nablblejma argumentama...

IMG_20220922_085625.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, DavidLC napsal:

Pro můj klidový režim nervů, by mě vyhovoval model, o kterém jsem někde četl a asi nežije, že přijedeš na stanici, kde ti mění blok baterek za jiný. To bych už opravdu byl nalomený...

To má už celkom poriešené jedna čínska automobilka, nedávno som čítal, že sa chystá do Európy. Múdre hlavy hovoria, že to nie je cesta, lebo je to konštrukčne príliš obmedzujúce. Ani v Číne to AFAIK nie je tak vychytené riešenie, ako by som čakal od „prelomovej“ technológie.

Inak súhlas, polemizovať sa s tými argumentami z článku dá.

před 55 minutami, safi napsal:

Průměr 2 tunového SUV na 100km je 5,6 litru benzínu

Aký podiel na celkovom nájazde má diaľnica a ako rýchlo po nej jazdíš? Osobne mi to príde celkom dosť, veď je to skoro rovnaká spotreba, ako mám na obyčajnej neplugin RAVke, keď to nepožičiavam (5,66 l/100 km), pritom klimatické podmienky aj spôsob používania sú s najväčšou pravdepodobnosťou horšie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 minutami, wawrik napsal:

To má už celkom poriešené jedna čínska automobilka, nedávno som čítal, že sa chystá do Európy. Múdre hlavy hovoria, že to nie je cesta, lebo je to konštrukčne príliš obmedzujúce. Ani v Číne to AFAIK nie je tak vychytené riešenie, ako by som čakal od „prelomovej“ technológie.

Inak súhlas, polemizovať sa s tými argumentami z článku dá.

Aký podiel na celkovom nájazde má diaľnica a ako rýchlo po nej jazdíš? Osobne mi to príde celkom dosť, veď je to skoro rovnaká spotreba, ako mám na obyčajnej neplugin RAVke, keď to nepožičiavam (5,66 l/100 km), pritom klimatické podmienky aj spôsob používania sú s najväčšou pravdepodobnosťou horšie.

Jak jsem psal výše - Rav4 hybrid je o 200kg lehčí a má převodovku takže na dálnici bude o 2 litry lepší. Možná i o více - záleží na rychlosti.

EDIT: zkusím ze svých podkladů odstranit 5 dovolených na dlouhou vzdálenost a pak to přepočítám.

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem moje statistiky očistit o vliv dálnice (tam, kde si to pamatuju, trochu expertní odhad) a výsledek je tento: 
Spotřeba benzínu je cca 4,78 l/100km a zároveň spotřeba elektřiny je 11,4 Kwh na 100km. 

Přesnější údaj ze mne nedostanete 🙂 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, DavidLC napsal:

Docela fajn popsaný, asi na drobné polemiky, ale proč ne. Popravdě já jsem digitální dylina a řešit nabíjení, hledáním přes aplikace by mě nebavilo, stresovalo. Pro můj klidový režim nervů, by mě vyhovoval model, o kterém jsem někde četl a asi nežije, že přijedeš na stanici, kde ti mění blok baterek za jiný. To bych už opravdu byl nalomený... 🙂

Uvidím co bude dělat/nedělat fotovoltaika, jestli mě dokope do Plugina 😀

Ono by stačilo zajet k nabiječce a zapaltit tam normálně kartou. Otázka je co tomu brání, různý sazby za kWh pro různé zákazníky, denní/noční proud, nebo jen nechuť energetiků ten systém otevřít mimo svoje aplikace ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, honzyk napsal:

Ono by stačilo zajet k nabiječce a zapaltit tam normálně kartou. Otázka je co tomu brání, různý sazby za kWh pro různé zákazníky, denní/noční proud, nebo jen nechuť energetiků ten systém otevřít mimo svoje aplikace ? 

Tak četl jsem různé dobrodružství, že nelze spojit, nelze nabít, atd... to i od provozovatelů, ne od odpůrců, jako pomluvu. Po mé zkušenosti : Datart kupuju redukci z C do sluchátek, na dotaz jakou mám vzít, pán říká je to jedno. Beru Hujavej, doma to zkouším, nejde... jdu na reklamaci, pán mi dává jinou, napadlo mě že ji zkusím a ejhle, nejde, dal jinou (značku) a ta jo. Redukce Hjujavej si nerozumí ze Samsungem, pán na reklamacích říkal že to vůbec netuší, že by ho to nenapadlo.... A pak někde bude jiná nabíječka a já budu tlačit,teda auto, jinak to půjde samo 😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, safi napsal:

Zkusil jsem moje statistiky očistit o vliv dálnice (tam, kde si to pamatuju, trochu expertní odhad) a výsledek je tento: 
Spotřeba benzínu je cca 4,78 l/100km a zároveň spotřeba elektřiny je 11,4 Kwh na 100km. 

Přesnější údaj ze mne nedostanete 🙂 

 

Přehlednější než vyúčtováni od ČEZU 😂. Jestli jen můj pohled, měl jsem možnost vyzkoušet Ravku Plugin i Hybrid, kdybych řešil jen pocitem beru Pluginovou, jede ukrutně a to ticho je boží. Mě to ježdění opravdu vyhovuje, sice jen hybridem (Prius+). Ono to asi nebude úplně o penězích (spotřeba) i o pocitu... aspoň u mne. každopádně mnoho spokojených km 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, DavidLC napsal:

Přehlednější než vyúčtováni od ČEZU 😂. Jestli jen můj pohled, měl jsem možnost vyzkoušet Ravku Plugin i Hybrid, kdybych řešil jen pocitem beru Pluginovou, jede ukrutně a to ticho je boží. Mě to ježdění opravdu vyhovuje, sice jen hybridem (Prius+). Ono to asi nebude úplně o penězích (spotřeba) i o pocitu... aspoň u mne. každopádně mnoho spokojených km 😉

Děkuji. PHEV RAV4 je meta č. 2.. a Úplně nejlepší pro pražský provoz a vození do dětí školky by byla nová Toyota Sequoia hybrid...  5,3 metru délky, 3,5L twin turbo hybrid V6 a cca 440 koní. Jo a plnohodnotných 7 míst. 

Zvětší délku penisu o 50% do týdne 🙂 

2023-toyota-sequoia-capstone-800x445.jpg

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sekvoj nemám, ale od června jezdím Superbem iV a je to docela zábavné. Předtím Superb 4x4 v dieselu. Obojí služební kočár. Při cestách nad 100km nastavím maximální rekuperaci, a pak na nastřádanou energii jezdím po městě čistě elektricky. Je to jako řídit tramvaj. Zvukově i pocitově :D Při dnešních cenách nafty mi vyhovuje ta papírová spotřeba 1.2l naturalu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 minutami, safi napsal:

Děkuji. PHEV RAV4 meta č. 2.. a Úplně nejlepší by pro pražský provoz a vození do školy byla nová Toyota Sequioa hybrid...  5,3 metru délky, 3,5L twin turbo hybrid V6 a cca 440 koní. Jo a plnohodnotných 7 míst. 

Zvětší délku penisu o 50% do týdne 🙂 

2023-toyota-sequoia-capstone-800x445.jpg

Tohle je prostě mega, jak říká můj kluk :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, safi napsal:

Mě se tyhle americká auta japonských značek hrozně líbí. Před 2 lety mnoho nescházelo a koupil jsem Toyotu Siennu. Akorát jsem udělal tu blbost, že jsem manželce vykecal délku auta a a bylo po koupi. 

Já ti přesně takhle zamluvil Micinu L200 a udělal s manželkou úplně stejnou chybu 😁 Že prý, tímhle budu vozit holku do školky? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě teď, African napsal:

Já ti přesně takhle zamluvil Micinu L200 a udělal s manželkou úplně stejnou chybu 😁 Že prý, tímhle budu vozit holku do školky? 

Přesně... prostě dříve stačilo přistavit jakýkoliv vehikl před dveře a chlap byl borec, ale dnes ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...