Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Nejde o věk, často vidím, jak na začátku lidi dělají stejné pitomosti s EV autem. Prostě jsou zvyklý nepřemýšlet, jen zastavit u stojanu, zastrčit hadici do hrdla nádrže a čekat na cvaknutí. Vše ostatní je problém.

Odesláno

@JR_2010 zatím mám psychologický blok, se s tím dostat tak nízko. Na dovolené to bylo nejmíň 25% a už jsem byl nervózní jak sáňky v létě 😅 ale možná si to časem sedne a já budu běžně jezdit 10-75% 😉

Odesláno

Já mám taky rád v dojezdu vyšší % už jen proto, že mám dostatečnou kapacitu na další pojížďky bez nabíjení. ID.7 by měl dát 20-65% za 17 minut, 20-100% za 40 minut. Já nejezdím dlouhé trasy, v poslední době max. 370 km a nabíjel jsem jednou s obědem, takže jsem šel na pomalou DC nabíječku 50 kW. Když jsem pospíchal, šel jsem na HPC, ideálně PRE, Tesla nebo E.ON. Tady na té mapce je vidět, kolik je k dispozici na hlavních tazích nabíječek 180+ kW, tedy už je to celkem solidní rozprostření. Samozřejmě je dvojnásobek dalších nabíječek nad 100 kW. 

Ono si to sedne, chce to čas. Mě se to kecá, když jezdím 8 let. Ale začátky byly fakt těžké, když jsem měl dojezd v zimě 120 km a jel jsem do Znojma s jedním nabíjením a potřeboval jsem dojet do Humpolce, nikde jinde nic nebylo :)

Snímek obrazovky 2025-07-21 v 5.46.59.png

Odesláno
před 8 hodinami, Pozorovatel napsal:

@JR_2010 zatím mám psychologický blok, se s tím dostat tak nízko. Na dovolené to bylo nejmíň 25% a už jsem byl nervózní jak sáňky v létě 😅 ale možná si to časem sedne a já budu běžně jezdit 10-75% 😉

Tak v principu je to správně, nejlepší je pořád udržovat auto v nabitým stavu, to je do těch 80%, vyjma situace, kdy auto odstavuješ na delší dobu, tam by měla být baterka nabitá tak do 50%...uvidíš, že si zvykneš, hlavně na to, že zastavit se na 20 minut v životě neznamená, že Ti něco uteče

Odesláno

A po cestě chcandíš do petky, jako kamioňáci, nebo si necháš vyvalit bok? Už chápu  proč první, co řešej obchoďáci, když k nám dojedou, je to,  kde je hajzl🙂

Odesláno (upraveno)

@JR_2010 už jsem to párkrát psal, ale OV - Praha pro mě není problém bez zastávky, ale nesmím si dát kafe 😁

@Harwey mě moje práce baví a velice rád cestuji a řídím (nikoli někde stojím a čekám = nerad svým časem zbytečně plýtvám). Práce obchoďáka mi dává velký pocit svobody. Akorát ta elektrika to teď trochu kazí, ale uvidíme za pár týdnů - měsíců 🤔

Upraveno uživatelem Pozorovatel
  • Like 1
Odesláno

Nové CLA vypadá velice dobře. 280 koní, 85 kWh využitelná baterie, nabíjení až 320 kW a reálná dálniční spotřeba při 130 do 15 kWh. Ve verzi shooting brake to bude paráda. Začíná na 1.4m.

 

Odesláno
před 10 hodinami, Pozorovatel napsal:

@JR_2010 už jsem to párkrát psal, ale OV - Praha pro mě není problém bez zastávky, ale nesmím si dát kafe 😁

@Harwey mě moje práce baví a velice rád cestuji a řídím (nikoli někde stojím a čekám = nerad svým časem zbytečně plýtvám). Práce obchoďáka mi dává velký pocit svobody. Akorát ta elektrika to teď trochu kazí, ale uvidíme za pár týdnů - měsíců 🤔

Já to mám přesně obráceně, tedy EV je pro mě ideální volba :D 

Odesláno

Tak můj plán vzal za své hned za Klimkovickým tunelem a jel jsem svých cca 140 😁

Ale to pro to, že auto i tak vyhodnotilo, že do Prahy nedovedu.

Vyjížděl jsem s 95% a samovolně se mi od posledního nabití tentokrát neztratilo nic (asi to předtím tahalo nějaká data nebo aktualizace?).

Nechal jsem to tedy na autě a teď zastavil cca 70 km od Prahy s baterkou na 15%.

Dost nepříjemný pocit takto poprvé (to sex poprvé byl naopak velice příjemný 😅 ).

Dávám si snídani v Mekáči a nechávám to nabíjet.

Až dojím, rozhodnu se, jak dlouho, protože mám cca hodinu rezervu (raději).

IMG20250722073352.jpg

Screenshot_2025-07-22-07-36-18-21_917fc1f6c8d13b5e16f44b18369c5b6a.jpg

Odesláno

pánové, obracím se na místní zkušené s dotazem.

Ke své služební Scale (i pro soukr.účely) budu potřebovat doplnit rodinné soukromé auto, s kterým bude v týdnu jezdit přítelkyně (většinou krátké cesty kolem komína, automat.převodovka nutnost), na víkend spolenčě na chalupu, dovču atd, tam kde Scala nebude stačit především kufrem (kočárek apod.). Právě kritické scénáře časté krátké pojezdy a potřeby automatu vyřazuje spoustu adeptů (např Hyundai i30 kde je mild-hybrid, suché spojky ... tahle koncepce se kopíruje mezi mnoha modely ostatních značek).

Primárně potřebuju spolehlivé auto, které vydrží co nejdéle doma, nerad auta kupuju/prodávám, předpokládaný nájezd do 15 tis./ročně.

Nyní mám nabídku na Toyota Corolla kombík 1.8 90kW hybrid, model 2022, najeto cca 20 tis.km 

Doporučíte nebo případně alternativu? Chtěl bych cca do 600 tis., o lenosti výše uvedeného modelu vím.

 

Předem díky, L. 

 

Odesláno

@zacik Nesedel si vzadu? Inak sa to dá pomerne lacno a rýchlo zatlmiť, ak by to mal byť jediný problém... Ale máš pravdu, je otravný, a dosť sa to týka takmer všetkých bežných Toyot vrátane RAV4.

Odesláno
před 2 hodinami, Pozorovatel napsal:

Hmm, tak jsem ztratil 10 minut.

Kouknu po jídle do aplikace a nabíjení přerušeno, zkontrolujte kabel.....

Tak jsem to raději píchl vedle a jedete to líp 👍

 

Spotřeba dobrá, konečně budeš mít čas si u nabíjení trochu odpočinout a najíst se, to je pozitivní :)  zklidní se ti život :D 

  • Like 1
Odesláno

Takže finální resumé 😁

Z OV jsem vyjížděl v 5 a v Praze jsem byl v 9, což mě příjemně překvapilo, ale bylo to dáno tím, že jsem měl dneska obrovské štěstí na provoz a nezůstal jsem viset v žádné koloně ( to byl přesně ten den, kdy bych to se spalovákem udělal za 3,5h).

Nabíjel jsem tedy jednou z 15 na 80.

A tady data z cíle (příjezd mi trochu snížil průměrnou rychlost).

 

IMG20250722090623.jpg

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...