Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

@Pozorovatel No ten golf je stejna konstrukce jako ta i30 - mildhybrid, který ti na krátkých vzdálenostech nepomůže a suché spojky (mokré jsou v koncernu od 2l výše). Taky mam s i30 uz skoro kilo a bez problémů, ale řekl bych ze snad kromě pezotacke 1.2 s tímhle nájezdech dneska nema problem nic a I ta 1.5 z koncernu uz by snad neměla tak zlobit jako dřív (ale pro me i tohle byl důvod, proč jsem pred těma x rokama do golfu nešel)

@zacik corolla bych nebral, nebo max na ten výhodný operák, co byl nedavno ve vlakne vybiram káru (kam bych asi i smeroval tento dotaz, pokud teda nehledas EV). Nebude to vetsi nez scala a je v tom hrozny kraval, za ty prachy je to za me uplne nesmyslne auto. v tvém budgetu byla asi nějaká jetá tesla3, ale ta s kufrem taky nebude uplne terno.

Nechci te strasit, ale já kdyz jsem řešil podobné téma, ale jako hlavní auto, zjistil jsem, ze pokud bych chtel nové nebo zánovní, pod mega se asi nedostanu, respektive nejdostupnejsi varianta s hydromenicem bude torres, ktery s priplatkama ten milion bude olizovat, ale je pravda, ze to je trictvrte roku a treba se od te doby situace nějak posunula.

Upraveno uživatelem Maro
Odesláno
před 4 hodinami, JR_2010 napsal:

No vidíš, tak jsi se poprvé v životě normálně nasnídal a skočil si na hajzlík🙂

Je to teda nezvyk. Vždycky jsem do sebe tlačil hot dog za jízdy 😁

Odesláno

Asi budeš dobrej zaměstnanec, sen každýho managera v korporátu, ale tenhle model se Ti může vrátit v budoucnu na zdraví...jednou jsem četl takovou krátkou povídku v nějakým časáku, příběh byl o tom, že mladej kluk našel mlejnek na kafe a když zatočil tou klikou, tak se mu život posunul o den. Chtěl bejt rychle dospělej, tak začal točit...najednou měl práci, prachy, okolo sebe buchty, pak děti, ty zlobily, tak točil, rozvod, tak točil, pak byl z nějakýho důvodu ve vězení, tak točil pak se mu něco nepovedlo, tak točil...a najednou se ocitl v tramvaji, kouká, na sedačce sedí krásná holka a když ho vidí, tak mu povídá "starý pane, pojďte se posadit".

Odesláno

@JR_2010 to je skoro jako film Klik, život na dálkové ovládání 😁 ale jo, v korporátu jsou se mnou spokojeni a na LinkedIn dostávám minimálně jednou za měsíc nějakou nabídku (už jsem si sáhl i na místo obchodního ředitele v menší firmě) 😅

Beru to tak, že rodině se sice věnuji (všichni mají všechno, co chtějí), ale vnoučatům, pokud se dožiji, bych chtěl věnovat zbytek svého života 😉

Tak uvidíme, jak se to povede 🤔

Jak říkáme my v Ostravě: Bo není čas pi*o 😂

Odesláno
před 14 hodinami, Lukyn77 napsal:

pánové, obracím se na místní zkušené s dotazem.

Ke své služební Scale (i pro soukr.účely) budu potřebovat doplnit rodinné soukromé auto, s kterým bude v týdnu jezdit přítelkyně (většinou krátké cesty kolem komína, automat.převodovka nutnost), na víkend spolenčě na chalupu, dovču atd, tam kde Scala nebude stačit především kufrem (kočárek apod.). Právě kritické scénáře časté krátké pojezdy a potřeby automatu vyřazuje spoustu adeptů (např Hyundai i30 kde je mild-hybrid, suché spojky ... tahle koncepce se kopíruje mezi mnoha modely ostatních značek).

Primárně potřebuju spolehlivé auto, které vydrží co nejdéle doma, nerad auta kupuju/prodávám, předpokládaný nájezd do 15 tis./ročně.

Nyní mám nabídku na Toyota Corolla kombík 1.8 90kW hybrid, model 2022, najeto cca 20 tis.km 

Doporučíte nebo případně alternativu? Chtěl bych cca do 600 tis., o lenosti výše uvedeného modelu vím.

 

Předem díky, L. 

 

Pokud výdrž, tak dobrá volba, kolem komína a chalupa o.k. dálky jsou trochu nekomfortní, jiné vnímání rychlosti, 120-30 je ještě fajn, víc je vyšší hluk a trochu "nervozita". Ale jinak je to samozřejmě tiché a proto je slyšet hluk od kol.....jo odhlučnění se dodělat dá, mě to za těch 220 tis.km nějak naštve 😀 mám první "závadu" bohužel EGR a za 260 tis.km co to má jsem ještě kupoval kloubek u řízení za 7 tis. Jestli chceš dobrou spotřebu a velmi malou pravděpodobnost trablů, tak o.k. O BEV tu pějí ódy jiní 😉😂

Odesláno

Dneska jsem nabíjel v Brně u Futura na E.ON a tam to fakt jelo bomby 👍

Měl jsem čas, tak jsem to tam nabil na 100% ( z 15% za 40 minut).

V Praze jsem oběd nestíhal a už jsem se tam ani nechtěl zdržovat, protože jsem měl dneska vyloženě den blbec, tak jsem si ho dal až tam a ještě nakoupil potraviny v Tescu, což vyšlo úplně přesně (abych smysluplně využil ten čas).

IMG20250723140730.jpg

Odesláno
před 40 minutami, Pozorovatel napsal:

 (abych smysluplně využil ten čas).

 

Promarněnej život kvůli posranýmu autu.

Tohle je naprosto neuvěřitelný hobby😀

  • Like 1
  • Dát hlas 5
Odesláno (upraveno)

To byl můj argument, proč tohle auto ne hned na začátku, ale Němcům je to asi jedno, ti si jedou svoje hlava nehlava 😁

Ale pravdou je, že třetina to určitě nebude. Já jsem v pracovním procesu skoro neustále (i o víkendu tomu dám tak 1-2 hoďky) 🤔

Upraveno uživatelem Pozorovatel
Odesláno (upraveno)
Před hodinou, Pozorovatel napsal:

Ale pravdou je, že třetina to určitě nebude. Já jsem v pracovním procesu skoro neustále (i o víkendu tomu dám tak 1-2 hoďky) 🤔

😀 mě nemusíš nic vysvětlovat ani se obhajovat - pro němce, švýcary i amíky jsem pracoval podstatnou část života

Ono to vypadá, že jsem proti elektrifikaci, ale tak to není. Pro mě to bude zajímavé až strávím pět minut u elektro pumpy a klidně to může mít dojezd při zapnutejch všech vyfikundacích 300km.

Než tohle bude tak je to pro mě úplně mrtvej produkt. Čas je pro mě opravdu drahý abych vymýšlel co budu dělat než …..

Upraveno uživatelem YPO
Odesláno

Dcera chce jako mamacar elektrický Renault 4 s tím silnějším motorem 110 kW a větší baterkou.

Kdo se v tom líp orientujete, můžete mi dát argumenty proč ano, případně proč ne a co jiného místo R4?

Jedná se o odvoz dítek do školky a sebe do práce, odpoledne pak zpět domů, cca 25 km denně po městě, občas, spíš vyjímečně, cca 180 km po dálnici v pátek tam a v neděli zpět, ale na to mají jiné auto, tak opravdu jenom párkrát do roka, když pojede bez manžela.

Dnes to jezdí Golfem 1,5 tsi a nelíbí se jí, že ji honím 2x ročně vyměnit olej a taky se jí nechce dát 40 litrů za nezávislé topení, aby v zimně sedali do vyhřátého.

Renault se jí líbí. Bydlí v domku, parkování a nabíjení není problém, ale nemají garáž.

Odesláno

Nevypadá to špatně, Renault celkem zapracoval na technologii a jejich auta mají slušnou spotřebu a dobré dojezdy i s menší baterií. AC nabíjení 11 kW a DC 100 kW je OK, 150 koní na takového prcka je v pohodě u verze s větší baterií. Klidně se s tím může vydat na delší cestu. Dal bych pozor na to, aby tam bylo tepelné čerpadlo. Kufr malinký není a ve finále v tom odveze i velkou lednici :) Dá se k tomu koupit i V2L adaptér 3,5 kW pro napájení externích přístrojů, lednic, mrazáků a dalších věcí v případě výpadku elektřiny doma.

Odesláno
před 16 hodinami, YPO napsal:

Jasný - myšleno obecně.
Klidně oba posty předej chlebodárci ať ví jak na to vyzrál 😂 když třetinu pracovní doby prozevluješ u kabelu.

To je jedna z věcí, nad kterou se nikdo moc nezamýšlí. Produktivita práce vs. čas u EV služebáků.

Já už moc nejezdím služebně, tak mě to zatím netíží, ale mám kolem sebe hodně lidí, co tráví v autě dost času, nejenom obchoďáci, ale i další profese a zatím všichni ve spalovácích. Nechtějí EV kvůli nabíjení na cestách.
Samotného by mě to asi dost štvalo, vždycky se z dlouhých služebek snažím vrátit co nejdřív a jebat se někde s nabíjením by mě dost odrazovalo kamkoliv dál jezdit.
Tudíž z pohledu zaměstnance je to ztracený čas na cestě. 
Další věc je jak se k tomu staví zaměstnavatel. V menších firmách je proplácení služebek různé a tudíž to může jít i na úkor průměrné hodinové mzdy zaměstnance.
Korporáty to asi mají nějak pořešené, ale tam může vznikat zase menší efektivita práce u zaměstnanců, kteří budou často nabíjet. Více hodin, méně práce.

Jak se na to díváte vy?

Odesláno

V poolu jsou u nas elektro a nafta. Do 150km na vyber elekro, nad 150km nafta. Celkem razantne stoupl, dle autoprovozu, pocet sluzebek nad 150km…..

Kdyz nekam jedu ev, vzdy zatim v garazi pred vyjezdem prozivam dojezdovou tisen, zda naladovano na cestu. Parkrat se stalo, ze nedobito na 80%, ktere jsou nastaveny. Bylo treba 15%… asi chybou predjezdce, ze spatne zasunul a nebo neprilozil cip… u spalovaku resitelne pumpou hned. U ev zmenou auta v aplikaci na naftu, resp. Prodlouzit cestu nad 150 km. 

Odesláno

@Kotlick robim v korporate 10+ rokov a co vidim okolo seba, tak byt zeleny je momentalne druha najvacsia mantra po AI. Firmy su ochotne stahovat sa do zelenych officov aj ked to je vyrazne drahsie, tak isto na fleetove auta je strop na emisie a naftu/benzin proste nedas. Budget na auta sa nenavysil, cize ludia maju namiesto superbov o triedu mensie ale "zelensie" auta (zelensie casto len na papieri). A firma si potom da zelene logo na homepage a vsade sa tym chvali. Urcite je velmi dobre spocitane ake extra naklady to predstavuje (priame/nepriame), ale to sa samozrejme bezny plebs nedozvie. V malych firmach predpokladam stale prevazuje zdravy rozum a kazdy si vyberie co je pre neho najlepsie.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...