Přejít na obsah

Poraďte sekačku prosím


Ondraj

Doporučené příspěvky

montemar - ignoroval bych, čím udržují městskou zeleň profíci. Donedávna jsem 15 let prodával nářadí, mimo jiné i zahradní techniku a také naši značku Proteco, resp. značku mateřské firmy. V širokém dalekém okolí používají profesionální městští zahradníci např. křovinořezy, přestože je to cenou lowend, kvalitou střed a oni šetří každou kačku. Prostě jsme dodávali nářadí i mnoha obcím, měli slevy, delší splatnosti na faktury, dovezli jsme jim to pod nos, na servis jsme si to taky odvezli sami... Nákupy obcí jsou o všem možném, jen ne o kvalitě, pokud tam nesedí vyloženě nějaký fanda a mají výjimečně dost peněz...

tak ono je to asi nekonec jedno.. vetsina sekacek stejne pouziva motor B&S, a na tom zbytku se toho moc zkazit neda.. pokud vim, vlastni motory ma honda a pak se obcas objevuji kawasaki.. jinak jsi me inspiroval - rucni vretenova stiga uz je smontovana a prave ji zkousim... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja skusenost: mam presne ten problem so startovanim s Hondou co tu je popisopvany so Stihl. Vela (15+) rocny B&S chyti na prvy pokus aj po zime, Honda sa musi nechat presviedcat asi 15min. Pojazd 2x pokazeny za 5 rokov. Ohladom motora - bol 2x v zarucnom servise, vzdy to po par tyzdnoch prehlasili za vlastnost. Raz u vyhlaseneho mechanika, povedal ze s tym nic spravit nevie, proste je to shit. Model mozem pozriet neskor (u rodicov), bola to kosacka za cca 600?. Mountfieldova s B&S za polovicu. Aktualne by som asi bral Stigu, ale o motore Honda uz nechcem pocut.

Nemam zaujem na tuto temu zjednavat ani sa hadat, len pridavam skusenost z prvej ruky.

Upraveno uživatelem eskimak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jeste jsou motory Subaru (John Deere) a Lamborghini treba. Ale z toho, co jsem nacetl se zda, ze motor prave vydrzi skoro vzdy, pri udrzbe, a rozpadne se cely zbytek, zrezavi, rozpadne, ulomi, ohne, zacpe. Takze divat se jen na motor muze byt zavadejici. 

 

No, po dnesni analyze webu to vypada na tu Hondu, co jsem tu postoval (HONDA HRX 537 HY). 28k Kc, asi me omejou. Ale zda se, ze za a) prakticke zkusenosti s vydrzi a kvalitou Hondy jsou neprekonatelne a jine znacky se ani neblizi a to vcetne Husky, za B) parametry jsou nejlepsi ve vsech smerech, za c) ma primy kratky tunel, ktery se nezacpava ani pri vlhke a vysoke trave (na rozdil od Husky). Jedine minus na ktere jsem prisel je absence centralniho nastavovani vysky seceni, coz je cena za velky rozsah toho nastaveni, 20-100. Tech 20 potrebuju an golfac v atriu a tech 100 na bordel vzadu v rohu za COVkou. Toz tak pro dnesek. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eskimak: Toz takovych zkusenosti s Hondou na siti teda moc neni. Vlastne dnes jsi prvni. Tedy aspon v ramci meho dnesniho hledani. Obzvlaste zminka mechanika, ze Honda motor je "proste shit", je zkutecne na mnou na siti zatim nezaznamenana. A to jsem dneska hledal na forech ve trech jazycich. Drtiva vetsina je presne opacnych. Jen se sem tam zminuje potreba po letech vymenit zadni gumy, bo se sjedou, jedna zlomena rukojet, par problemu s kolama, ale vzdy po letech provozu. To je tak vsechno. Takze kdo vi, jestli to neni nejakej fejk Hondy. Nebo proste smula na pondelni vyrobek. Stat se to muze. Ale jinak je takova tragicka zkusenost s Hondou na siti ze statistickeho hlediska fakt zanedbatelna. Par maniku, co chteji vychvalit svou jinou znacku se samozrejme najde, ale v porovnani s jinyma znackama je Honda brana skutecne jako etalon kvality. Na americkych forech je to obzvlast viditelne. 

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moja skusenost: mam presne ten problem so startovanim s Hondou co tu je popisopvany so Stihl. Vela (15+) rocny B&S chyti na prvy pokus aj po zime, Honda sa musi nechat presviedcat asi 15min. Pojazd 2x pokazeny za 5 rokov. Ohladom motora - bol 2x v zarucnom servise, vzdy to po par tyzdnoch prehlasili za vlastnost. Raz u vyhlaseneho mechanika, povedal ze s tym nic spravit nevie, proste je to shit. Model mozem pozriet neskor (u rodicov), bola to kosacka za cca 600?. Mountfieldova s B&S za polovicu. Aktualne by som asi bral Stigu, ale o motore Honda uz nechcem pocut.

Nemam zaujem na tuto temu zjednavat ani sa hadat, len pridavam skusenost z prvej ruky.

No, tak to je velmi negativní zkušenost s Hondou :-( Mrkni prosím tě na ten model když budeš tak hodný. Když si vezmu tu svoji mrazku MTD, tak zase na druhou stranu, za deset let tvrdé dřiny nula defektů, B&S startuje na podruhé celých deset let, pouze měním olej, žádné čištění, výměna filtrů, nic. Ale samozřejmě nedávno když jsem držel kamarádovu funglovku v ruce, tak tedy obrovský rozdíl, všechno šlo tak lehce, paráda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třetím rokem mám tuhle a zatím si manželka nestěžuje, seká se jí s ní dobře ani pojezd si kolikrát nezapíná koš velkej 60 litrů krásně naplní po okraj spotřeba nula nula nic váha kolem třiceti kilo....co víc.

 

https://www.mountfield.cz/benzinova-sekacka-mtf-4820-pd-1sek2162

 

 

 

 

6e0ed45f-ea00-46ef-930d-2c72c9f8e6f0_536

Upraveno uživatelem mondeo2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

třetím rokem mám tuhle a zatím si manželka nestěžuje, seká se jí s ní dobře ani pojezd si kolikrát nezapíná koš velkej 60 litrů krásně naplní po okraj spotřeba nula nula nic váha kolem třiceti kilo....co víc.

 

https://www.mountfield.cz/benzinova-sekacka-mtf-4820-pd-1sek2162

 

 

 

 

6e0ed45f-ea00-46ef-930d-2c72c9f8e6f0_536

Zrovna tuhle jsem měl na mysli, když jsem kritizoval postavení kol. Nedá se s ní dostat k obrubníku nebo zídce.

A "kvalita" provedení je taky úžasná. Sousedka ji má asi 3 nebo 4 roky a aby sloužila dál, musel jsem ji částečně rozebrat, posvařovat prakticky všude, kde to jen bylo možné prasklý plechový výlisek podvozku a pak ji zase poskládat. Zabralo mi to i se stříháním a ohýbáním výztuh celé dopoledne. Kdybych jenom zatáhl ty praskliny, tak to obratem praskne vedle svaru, ono byla prasklá i většina továrních svarů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

montemar - máš pravdu, většinou jsou to motory B&S, Honda má snad své vlastní, jsou i Kawasaki nebo nějaké licenční Hondy, ale B&S vede. Má osobní zkušenost je, že u všech mých sekaček nebyl problém ani tak v motoru, ten mne nikdy nezradil, ale právě v tom, o čem píšeš, že se "nedá moc zkazit". Třeba pojezd, což je už závada, ale spíš takové ty otravné drobnosti vyplývajícího z technického řešení jednotlivých modelů. Já měl třeba posledních 9 let 2 VeGy, vždycky ty největší, 53 cm a sekal jsem i sekačkou Proteco, protože jsme je prodávali. První VeGa byla celkem OK, u druhé změnili rám rukojeti a to tak blbě, že se furt uvolňoval a musel se imrvére dotahovat. Klapka bočního výhozu byla u první VeGy OK, u druhé mizerně řešená, u Proteca zase OK. Některé sekačky mají vstup do koše přes vyklenutý oblouk, který nadhazuje trávu, ta dopadá do koše shora a lépe ho naplní. Některé sekačky se ucpávají líp, jiné hůř atd. atd. Je to prostě spousta drobností, které mohou práci zpříjemnit nebo naopak... Osobně už bych chtěl jen sekačku se sytičem (někdy je jen pumpička) a s měnitelnou rychlostí pojezdu při stálých otáčkách motoru. Teď mám sice páčku želva/zajíc, rychlost pojezdu se mění, ale s tím i otáčky motoru a ty malé na želvu jsou u mne nepoužitelné, protože ta kudla už při menších otáčkách blbě seká. Naopak, potřeboval bych někdy ve vysoké trávě menší rychlost pojezdu, aly vysoké otáčky motoru i kudly a to teď nedokážu...

Na vřetenovou sekačku čekám, půjčenou jsem vrátil a objednal novou. Ta by prý ale měla být trochu jiná, letos prý má Stiga upravený model, kamarád má loňský. Tak doufám, že změny nebudou k horšímu, jak to tak někdy bývá... Dej vědět, jak sekání dopadlo...

Upraveno uživatelem Ivan Lelák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vdaka, pochopil som ze vretenovka je pre moje prostredie nepouzitelna.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...