Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Nekdy to neni jizdou. Me na Merglu odesly predni kotouze, vrtane, vetrane, kdyz auto tri tydny stalo venku a bylo zabrzdeno. Jestli nepravidelne orezly (na odhalenem povrchu vice, nez pod destickama), nebo se zdeformovaly nevim. Ale po rozjezdu po tech trech tydnech stani to pri brzdeni pulzovalo jako blazen. Pred tim nic. Takze nezbylo, nez vymenit kotouce. Asi tyden jsem to zkousel rozbrousit a rozjezdit, ale nic nepomohlo, bylo to furt stejne. Ty dva predni kotouce staly desitku. Vymenil je kamos za pivo.

Upraveno uživatelem Hasňa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

obvykle to není zvlněné. Teda trochu jo, určitá házivost je normální a taky nutná pro správnou funkci. Ale to čemu se obvykle říká zvlnění je spíš nerovnoměrné tření. Ten materiál destiček a kotoučů zažívá šílené věci, vysoké teploty a tření, struktura materiálů se přeměňuje, dokonce se jaksi přenáší z jednoho na druhé. Dají se o tom najít obsáhlé studie. Příčin může být víc, počínaje nevhodnou volbou komponentů, přes nesprávné zaběhnutí, zahoření brzd, což asi nedělá skoro nikdo, až po nesprávné zásahy při brzdění jako třeba když se po rasantním brzdění podrží sešlápnutá brzda. To pak udělá i viditelný flek který pak kope. Někdy prý se to podaří rozbrzdit, někdy stačí kotouče vypiglovat smirkem, někdy je potřeba to osoustružit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už se řeší brzdy, tak se taky zeptám. Přítelkyně má VW polo 1.2 TSi z roku 2012. Brzdy jsou původní, najeto 40 000 km a začaly bejt celkem hlučný. Když měnim kola, tak koukám na destičky a masa tam je dost. Zadní kotouče maj trošku drážky, když před lety nechala stát auto venku asi 2 měsíce se zataženou ručkou a pak to urvala, jak to přirezlo. Hlučnější jsou ale až teď. Nechce se mi jezdit do servisu, protože vim, jak to dopadne. Jinak ale nekopou a brzděj naprosto normálně. Po kolika km měníte destičky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo máte jaké zkušenosti s motorem 50d od BMW? Neberu spotřebu (dost hrozná) a další provozní náklady, ale spolehlivost. Kámoš s 2012 550d najezdil během dvou let dvěstě tisíc, dva měsíce před koncem záruky měnil cukající převodovku a prodal to za super prachy, ale kolegy partnerka si koupila 2014 550d teď na podzim s najetými asi 45 tisíci z ČR a auto má pořád v servisu. Ve vyšších otáčkách (zapojení třetího turba kolem 4 000 otáček) úplné vypadnutí výkonu a pokles až někam ke 260 koním namísto růstu. V záruce vyměnili turba, stalo se jí to znova při předjízdění. Auto je teď zase dva týdny v servisu, kde problém uznali, neumí ho vyřešit, a navrhli výměnu motoru. Na to kolega nepřistoupil s argumentací snížení hodnoty vozu pro další prodej atd. a vypadá to, že se docela rozumně domluví na odkupu vozu s podmínkou koupě jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako fanoušek BMW to říkám nerad, ale tyhle nový generace motorů stojej dost za prd. Víc technologie, víc problémů. Stejná písnička je 50i, to je prý úplná katastrofa. Taky F01 750i dnes stojí stejně, některý i míň, než E65 750i FL. Stejně jako E9x s R6 v benzínu jsou v Německu dražší, než srovnatelný 328i s foukaným čtyřválcem v F3x...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomudle samozřejmě nerozumim, ale divim se tomu argumentu proti výměně motoru - já si teda kupovat ojetý auto, beru spíš jako výhodu, že má novej origo motor..

 

Já bych řekl, že to auto už prostě nechtějí. Po tom, co byla slečna hodně blízko automobilu naproti, to docela chápu :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Když už se řeší brzdy, tak se taky zeptám. Přítelkyně má VW polo 1.2 TSi z roku 2012. Brzdy jsou původní, najeto 40 000 km a začaly bejt celkem hlučný. Když měnim kola, tak koukám na destičky a masa tam je dost. Zadní kotouče maj trošku drážky, když před lety nechala stát auto venku asi 2 měsíce se zataženou ručkou a pak to urvala, jak to přirezlo. Hlučnější jsou ale až teď. Nechce se mi jezdit do servisu, protože vim, jak to dopadne. Jinak ale nekopou a brzděj naprosto normálně. Po kolika km měníte destičky?

Já na Oll 1.2tsi měnil destičky po cca 110tkm. Oni se muže zdát, ze destičky jsou OK ale mrkni i na vnitřní destičky, v mem případě byly vnější OK ale vnitřní byly na odpis. Ale s nájezdem 110tkm na destičkách jsem byl mile překvapen

Upraveno uživatelem moco
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim, kolem ma 750d, najeto 200t, od nova bez problemu, spotreba velmi dobra, nese.re se nic

 

Ta pětka si bere od 10 do 13 litrů při pohodě. Když s tím jezdil asi týden do práce ten můj kolega, tak byl bez větších problémů na 14-15 litrech. To je stejná spotřeba jako jsem měl u Audi 4.2 benzín. Vím, že to má (mít) skoro 400 koní, asi bambilión Nm krouťák, ale přijde mi to na třílitr diesel dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

laskajefajn, on 30 Bře 2016 - 12:32, said:

Chlapi: proc se zvlni predni brzdy? Nekvalitni material nebo cim to muze byt?

 

Pro brzdeni z vetsich rychlosti se malinko rozklepe volant. Palubak ukazuje jeste 30 tisic ze predky jsou ok to same i vizualnim pohledem.

U BMW snad pry je nejak dulezita montaz kotoucu, je tam nejaka vychytavka, snad specialni presne usazeni nebo vyvazeni ci co... tak jestli to nemas prave jenom blbe namontovane...

 

Edit: no ale jetli uz je dojizdis tak ta montaz asi nebude pricina, to by se objevilo driv.

Upraveno uživatelem MadButcher
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...