Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tak zřejmě má každej nějaký postupy... Souhlasím, že výměna kapaliny v převodovce není zas tak jednoduchá, jak by na první pohled mohlo vypadat, že některý převodovky skutečně vyžadujou hůř sehnatelný náplně a že výměnu by neměla dělat lopata, která to vidí poprvé, ale kdyby mi za ní účtovali celý den práce, považoval bych to za vtip. Přesně pro tyhle pohádky nemám rád autorizáky. Neber to jako rejpání;-), je to jen moje špatná zkušenost, opakovaně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajimavy, takze mam pocitat, ze se svym Rkem Golf, ktere dostava za usi poradne, se mam v 60.000 km pripravit na olej v DSG? Znate nekoho podobne zkuseneho na DSG, jako Pakra na ZF? AD mi tvrdil ze dozivotni samozrejme, ale myslel jsem, ze vymenim po 100k km a jeste to bude vcas.

No v 60tkm se mění olej v každé DSG almaře podle servisního plánu, toho kdo ti kor u erkoveho modelu řekl doživotní náplň bych nechal vyhodit.... Nechápu kde bys to chtěl jinde měnit než u VW když to mas v garanci..... A když mu davas za uši tak ten olej prosímtě nemen co 30tkm....( v motoru )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s M3maniac a xjr1, to není o A.D. to je o zkušenostech.Popravdě spíš bych šel za těmi kdo to umí, než do A.D. v případě automatu určitě....
Nejednou se mi stalo, že co by amatér jsem věděl víc než servisák u A.D. Což je smutné,,,,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že se převodovka chová jinak, má na svědomí spíš reset adaptačních hodnot, než výměna kapaliny...

 

Převodovka se začala chovat po výměně oleje dost blbě, jakmile byl studený motor, tak řadila jak autoškolák a při podřazování celé auto cuklo. Po měsící jsem zajel do servisu, prý tam spustí nějakou adaptaci a srovná se to, bohužel nesrovnalo, dělá to 5 měsíců i když teď o trochu méně. Jakmile je motor zahřátý, je to v pohodě. Přes léto to bude v pohodě a na podzim uvidím zda se to vrátí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Afriko to jsou zase kecy a vymývání mozku, ten olej máme jenom my a za 800 litr :-))))))))) a za 2000/ hodina jenom my :-)))))

Stále mluvím pouze o výměně oleje v automatické převodovce, jinak vím jak to chodí :-) Vím že jezdíš super káry a ty by jsi upřímně jel s výměnou oleje v automatu mimo autorizovaný servis? Jinak ty autorizovaný servisy už nejsou co bejvávalo, cenově šli strašně dolů, MB je výborný příklad a kvalitu už musí každý zhodnotit sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prvni motorovy olej jsem menil v 5.000 km a dal budu pokracovat max kazdych 15k km. Ale jinak jo, AD tvrdi, ze 30k km je OK :-)))

 

No v 60tkm se mění olej v každé DSG almaře podle servisního plánu, toho kdo ti kor u erkoveho modelu řekl doživotní náplň bych nechal vyhodit.... Nechápu kde bys to chtěl jinde měnit než u VW když to mas v garanci..... A když mu davas za uši tak ten olej prosímtě nemen co 30tkm....( v motoru )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovka se začala chovat po výměně oleje dost blbě, jakmile byl studený motor, tak řadila jak autoškolák a při podřazování celé auto cuklo. Po měsící jsem zajel do servisu, prý tam spustí nějakou adaptaci a srovná se to, bohužel nesrovnalo, dělá to 5 měsíců i když teď o trochu méně. Jakmile je motor zahřátý, je to v pohodě. Přes léto to bude v pohodě a na podzim uvidím zda se to vrátí.

Hm, to nevypadá úplně nejlíp. Přiznám se, že nevím, jak to funguje u nových převodovek MB, ale u mýho 12 let starýho volva s převodovkou aisin by se po každé výměně kapaliny měla spustit adaptace. To znamená, že se převodovka v podstatě uvede do standardního nastavení a znovu se sama "učí dobře řadit". Když není mechoš línej a má k dispozici kus rovný silnice bez provozu, může podle servisního návodu jezdit v různých režimech sem a tam cca půl hodiny a je hotovo. Nebo lze tuhle část vynechat a nechat převodovku adaptovat v normálním provozu, v tomto případě může řidič zaznamenat lehce nestandardní chování převodovky, což by mělo postupně vymizet během cca 100km najetých po městě. No a třetí možnost je se na adaptaci vybodnout, protože se to časem taky srovná, převodovka se "učí" průběžně pořád.

 

Nicméně pokud se ti to nesrovnalo 5 měsíců, něco je špatně a řešil bych to. Od stolu těžko tipovat závadu, ale přesto...upřel bych pozornost na rozvaděč (solenoidy), případně software skříně. Toto je ovšem střelba od boku..

Upraveno uživatelem xjr1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je, že to dělá jenom v zimě, repektive když je motor studený. Diesel má přece jenom velkou kompresi a chová se v tomto jinak než co jsem měl benzín. Jakmile se ohřeje motor s převodovkou (což je v mém případě díky nezav. topení tak po 5-7km dle teploty 0-5 °C), tak to zmizí. Přes celý den není problém, ale zase to začne až ráno, kdy to je všechno zatuhlý. Typicky jedu do malého kopce v obci, je tam asi 4ka, klesají otáčky, automat dá tam 3ku a "cuk". Přijíždím ke křižovatce, 70 km/h, pustím plyn a nechávám to dojet, před křižovatkou podřadí a "cuk". Přesně stejná místa, stejné chování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě napadla jedna prkotina, když čtu, jak se ti to chová..zkonroloval bych, jestli je kapaliny v převodovce dostatek, tedy pokud je tam měrka. Ale to fakt už vařím z vody, předpokládám, že je auto v záruce, takže asi nebývá nic jinýho, než prudit servis, kterej z toho moc nadšenej nebude, protože hledání takový závady bejvá náročný na čas a zkušenost mechanika. Držím palce;-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém je, že to dělá jenom v zimě, repektive když je motor studený. Diesel má přece jenom velkou kompresi a chová se v tomto jinak než co jsem měl benzín. Jakmile se ohřeje motor s převodovkou (což je v mém případě díky nezav. topení tak po 5-7km dle teploty 0-5 °C), tak to zmizí. Přes celý den není problém, ale zase to začne až ráno, kdy to je všechno zatuhlý. Typicky jedu do malého kopce v obci, je tam asi 4ka, klesají otáčky, automat dá tam 3ku a "cuk". Přijíždím ke křižovatce, 70 km/h, pustím plyn a nechávám to dojet, před křižovatkou podřadí a "cuk". Přesně stejná místa, stejné chování.

Mé 5 leté DSG se chová poslední rok identicky. Opakovaně v servisu nic neidentifikovali, mmj. proto, že auto tam vždy přijede a má zahřáté provozní kapaliny. Když ráno jezdím od baráku, tak auto jede 200m na jedničku na 3000 ot. a připadám si jak debil. Manuálně mě přeřadit nenechá. Na 50km/h to točí na 5.st. 1.200ot./min. a motor se cuká, ručička otáčkoměru téměř neviditelně neustále kolísá nahoru dolů (o 1-2mm, to může být 30-40 ot./min.). Při dojíždění ke křižovatce auto cukne při podřazení, atd. Už jsem rezignoval na řešení - teď bude léto, takže mě to nebude pronásledovat a na konci léta mi dodají konečně nové objednané auto.

Nicméně výše popsané chování je pro lidi, kteří mají k autům vztah a chovají se k nim ohleduplně, naprosto vyčerpávající.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mé 5 leté DSG se chová poslední rok identicky. Opakovaně v servisu nic neidentifikovali, mmj. proto, že auto tam vždy přijede a má zahřáté provozní kapaliny. Když ráno jezdím od baráku, tak auto jede 200m na jedničku na 3000 ot. a připadám si jak debil. Manuálně mě přeřadit nenechá. Na 50km/h to točí na 5.st. 1.200ot./min. a motor se cuká, ručička otáčkoměru téměř neviditelně neustále kolísá nahoru dolů (o 1-2mm, to může být 30-40 ot./min.). Při dojíždění ke křižovatce auto cukne při podřazení, atd. Už jsem rezignoval na řešení - teď bude léto, takže mě to nebude pronásledovat a na konci léta mi dodají konečně nové objednané auto.

Nicméně výše popsané chování je pro lidi, kteří mají k autům vztah a chovají se k nim ohleduplně, naprosto vyčerpávající.

Někde jsem na forum o DSG četl, že tohle je častá závada. Myslím, že stačí přehrát firmware. Alespoň tam někdo psal, že mu to pomohlo.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde jsem na forum o DSG četl, že tohle je častá závada. Myslím, že stačí přehrát firmware. Alespoň tam někdo psal, že mu to pomohlo.

Opakovaně s tím auto bylo na Jarově, kde je auto i koupené a kde je objednané i nové auto, a opakovaně si s tím neporadili. Problém je v tom, že servisy, obzvláště u velkých prodejců, nemají se servisováním aut nic společného. Připojí na diagnostiku, co jim to napíše, to podle manuálu opraví. Pokud jim to nic nenapíše, tak se v tom maximálně svezou a nabídnou vyměnit nějakou součástku za novou - bez záruky, že to pomůže. To je zoufalý úpadek...

 

Kdybych na Jarově auto kupovat nemusel, tak ho tam nekupuji. Být jedním z tisíců zákazníků není ideální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opakovaně s tím auto bylo na Jarově, kde je auto i koupené a kde je objednané i nové auto, a opakovaně si s tím neporadili. Problém je v tom, že servisy, obzvláště u velkých prodejců, nemají se servisováním aut nic společného. Připojí na diagnostiku, co jim to napíše, to podle manuálu opraví. Pokud jim to nic nenapíše, tak se v tom maximálně svezou a nabídnou vyměnit nějakou součástku za novou - bez záruky, že to pomůže. To je zoufalý úpadek...

 

Kdybych na Jarově auto kupovat nemusel, tak ho tam nekupuji. Být jedním z tisíců zákazníků není ideální.

 

Vždyť Jarov je autorizovaný servis VW, tak jak nemůže mít se servisováním aut nic společného :eek: To tedy nevím, kdo jinej by si s tím měl lépe poradit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se podobně chovalo auto a nakonec to byla baterka, která se pomalu ale jistě chystala odejít do věčných lovišť - při nižších teplotách ji jednak klesla kapacita a navíc motor jak byl studenej a zatuhlej, tak se mu moc nechtělo.

 

Dle mechanika standardní chování motoru v teplotách kolem nuly a že se to řeší výměnou kdoví čeho. Auto po nastartování zvýšilo dost otáčky na volnoběh a při rozjezdu jakoby chcípalo, nebo poskakovalo, pokud jsem chviličku nepočkal, jak se zahřálo nebo v létě, tak problém nebyl. Po výměně baterky se tohle chování ztratilo, byť jsem to prvně považoval za nějakou závadu v elektronice nebo mechanice motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť Jarov je autorizovaný servis VW, tak jak nemůže mít se servisováním aut nic společného :eek: To tedy nevím, kdo jinej by si s tím měl lépe poradit.

Samozřejmě, že jsou autorizovaný servis, ale jak popisuji moji zkušenost s velkými autorizovanými servisy - je tam fronta aut na servis, frajer auto přijme, napojí na diagnostiku, co mu to zahlásí tak podle návodu opraví, pokud máš těžko specifikovatelnou závadu, která nevyjede na diagnostice, tak si auto projedou a navrhnout výměnu nějakého dílu za nový, bez záruky, že to pomůže. Většinou v takovém servisu jsou 2-3 servisní guru, kteří vědí kam šáhnout, ale jsou zaveleni jinou prací. Pak tam kmitají desítky levných lidí, kteří pracují podle návodu. Navíc vedení firmy po nich chce maximální efektivitu, protože na příjmu je hromada aut (Auto Jarov jich servisuje několik desítek tisíc) a nestojí o to, aby se mechanik hodinu dvě hrabal "nazdařbůh" v autě, u kterého se těžko specifikuje, co nejde, co mu nefunguje. Na každý servisní úkon mají časovou normovanou sazbu a ta se nesmí překročit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se podobně chovalo auto a nakonec to byla baterka, která se pomalu ale jistě chystala odejít do věčných lovišť - při nižších teplotách ji jednak klesla kapacita a navíc motor jak byl studenej a zatuhlej, tak se mu moc nechtělo.

 

Dle mechanika standardní chování motoru v teplotách kolem nuly a že se to řeší výměnou kdoví čeho. Auto po nastartování zvýšilo dost otáčky na volnoběh a při rozjezdu jakoby chcípalo, nebo poskakovalo, pokud jsem chviličku nepočkal, jak se zahřálo nebo v létě, tak problém nebyl. Po výměně baterky se tohle chování ztratilo, byť jsem to prvně považoval za nějakou závadu v elektronice nebo mechanice motoru.

Zajímavé - nicméně baterii tam mám novou. Resp. měněnou v době, kdy se to chování začalo projevovat. Ledaže by mi tam na Jarově strčili nějaký starý kus... Zkusím jí proměřit. Průser se start-stop systémem je ten, že si člověk nemůže doma ani vyměnit baterii. Kromě toho, že je zadeklovaná a utopená tak, že se to nedá téměř vyndat (vlastní zkušenost právě z momentu, kdy mi u baráku doma odešla do věčných lovišť), tak mě pak v servise upozornili, že jí ani nesmím vyndat a zandat, protože se musí autobaterie nakódovat s ŘJ auta, protože start-stop systém funguje jen se specifickou baterií. Je-li tam vložena jiná baterie, pak start-stop je vyřazen z funkčnosti a auto by nemělo ani nastartovat, aby to nebyl jednoduchý návod pro lidi, jak se start-stop systému zbavit. Zda je to pravda nevím, jen reprodukuji to, co mi řekli na AutoJarov v servisu po výměně baterky. Cena baterky byla samozřejmě strašidelná... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tvl za chvilku už si člověk nevymění ani čepičku na ventilku, protože bude potřeba to nakódovat se systémem kontroly tlaku v pneu nebo něco podobnýho a bude to stát aspoň pětikilo :wallbash:

 

EDIT:

Já jsem měl právě taky novější baterku (řekněme 1-2 roky), co mi tam dával servisák, když to začalo zlobit, proto mě to v první chvíli nenapadlo

Asi nadrbanej kus už z výroby, stát se může, ale to pravda nemusí být nutně tvůj případ, jen mě to napadlo, když jsem četl to chování co jsi popisoval

Upraveno uživatelem Lamiczka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...