Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Tady nejde o nadseni z vykonu, ale o zachovaly kousek s nadechem nostalgie. Tak nejak nechapu proc to nazyvat mrdkami. Byla takova doba, rezim ve kterem jsme zili a 90% naroda v tom jezdilo. Taky jezdis nebo jsi jezdil v jednickove oktavce a spousta lidi by tomu mohla rikat mrdka..... Meli jsme doma s100, s120LS z tuzu a i ladu 21061 ( 1500 ) dneska jsem jednu starou patnactku potkal a slovo mrdka me nenapadlo. Spis pekny kousek na ktery mam krasne vzpominky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me teda jo. Ale ja je bral za krapy uz tehdy :)

Tak ja jsem byl uz jako malej parchant hotovy ze vseho co smrdelo benzinem a pral jsem si mit svou skodovku nebo zigula :-) nakonec mym prvnim farem byla schade 100 a na prvni auto se kterym jsem lital na snehu bokem nikdy nezapomenu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1000 MB taky nebyla žádná sláva ... pokud nepřijde tvrdá krize tak je dneska Fávo ideálně před "faceliftem" ideální investice, i když to chtělo koupit před cca 4 lety

 

jako 120 ci se prodávaly za 10000 v dobrém stavu, dneska je to 60-100 / stejně tak fávo dneska i klidně pod kilo za top kus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bmw 1500 bolo auto snad o pol metra dlhsie, to auto cielilo inam. A vyrabalo sa len snad rok ci dva.

Ked bola 1000MBcka uvedena, bolo to auto nadstandardne testovane pre spolahlivost. Skoda bola snad prva kto (pre tento model) odlieval bloky motora z hliniku. Koncepcia nahonu bola tiez velmi moderna (aj ked doba sa zmenila a skoda zaspala, to bez debaty).

Ale povedat ze 1000MB bolo na danu dobu podpriemerne auto nieje podla mna spravne. Bolo viac nez moderne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no je to trošku jinak, lití z hliníku bylo celkem běžné ale Škoda zavedla u 1000MB lití do kokil místo do pískových forem, což umožnilo používat levnější hliník z druhé tavby a ušetřit na obrábění protože se daly odlít spousty detailů které se jinak musí vrtat a obrábět. Taky tu metodu pak úspěšně prodali na západ. Ale to je tak všechno. Koncepce pohonu je okopírovaná z VW Brouka který jak známo vznikal za Hitlera. Řízení narazilo na papalášskou tupost, kdy straničtí funkcionáři rozhodovali o věcech kterým vůbec nerozuměli. V té době už se běžně používalo hřebenové řízení ale někdo rozhodl že hřeben není samosvorný, že auto s ním bude nestabilní a tak tam museli dát to maticové řízení které je tragickou ukázkou neslučitelnosti pohybů s milionem neodstranitelných vůlí. Díky čemuž auto bylo nestabilní. Protikorozní ochrana byla nulová. Topení pod sedadlem se marně snažilo dostat teplo na přední konec auta a odmrazit sklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bmw 1500 bolo auto snad o pol metra dlhsie, to auto cielilo inam. A vyrabalo sa len snad rok ci dva.

Ked bola 1000MBcka uvedena, bolo to auto nadstandardne testovane pre spolahlivost. Skoda bola snad prva kto (pre tento model) odlieval bloky motora z hliniku. Koncepcia nahonu bola tiez velmi moderna (aj ked doba sa zmenila a skoda zaspala, to bez debaty).

Ale povedat ze 1000MB bolo na danu dobu podpriemerne auto nieje podla mna spravne. Bolo viac nez moderne.

ta koncepcia pohonu byla tak moderní až jí Němci měli před 25lety :-d / jediný co bylo opravdu pokročilé bylo to odlévání bloku ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si vzdy pri takovych debatach, jak Skodovka byla desne moderni a vyspela, vzpomenu na ty silene usa koraby, ktere mely el okynka, at a dalsich milion tlacitek a pacek na vsechno mozne v dobe, kdyz se ve skodovce jeste mlatili klackama a resili, aby auto vubec topilo. Nebo mozna ani neresili.. To jen tak, aby rec nestala..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

ta koncepcia pohonu byla tak moderní až jí Němci měli před 25lety :-d / jediný co bylo opravdu pokročilé bylo to odlévání bloku ....

No, moderna bola. Ale okrem vysmievania si nejako zabudol prispiet nejakym realnym porovnanim v tejto triede aut danej doby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba já se nikomu nevysmívám a snad to i chápu. Cítím se jako patriot a proto se rád ohlédnu za téměř čímkoli českým, zvlášť, když toho není k potkání na každém kroku. Nicméně nemám kouska touhy, mít doma třeba takového favoša. Pokud bych i to místo měl, pořídil bych něco uplně jiného.. Ale to už je na každém soudruhu... Mám ve svém okolí dva takové lidi, jeden dává do kupy starého Rencka 5GT, a druhý polského Fiata..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...