Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
před 9 hodinami, AndyAaron napsal:

A menite to ofiko v autorizaku nebo bokem?

Já v autorizaku, jsem si s garazovejma odbornikama užil až až:))

ale v principu, kdyz pouzijes identicky olej a origo filtr, nikdo nic nepozna a Ty usetris 

  • Like 1
Odesláno
A menite to ofiko v autorizaku nebo bokem?
Ja si do autorizaku na mimozarucnu vymenu nosim vlastny olej. Filter od nich. Ale je to Kia servis. Kazda znacka i servis v ramci znacky to moze mat inak nastavene.
Sam si menim origo pelovy a vzduchovy filter kazdy rok, predpisana vymena je kazde dva.
  • Like 1
Odesláno (upraveno)
před 22 hodinami, vwtyp11 napsal:

Výměn po 5, pak bych dělal 15/20 

tech 5 je v motoru nejvic sracek

To je pravda. Ale tech sracek je tam jeste dalsich x tisic kilometru. Idealni by bylo vymenit olej behem 15kkm 2x.

Fajn video a rozborka Rapidu Tsi po 100kkm. Auto jezdilo na predepsane servisni intervaly, tzn. prvni vymena oleje po 30kkm. Opotrebeni motoru v podstate zadne. Tim samozrejme nechci rict, ze vymena po 5-10 kkm je zbytecna, to rozhodne ne. My jsme jeste stara skola, takze menit driv :)

 

Upraveno uživatelem ATOM
Odesláno
před 1 hodinou, ATOM napsal:

To je pravda. Ale tech sracek je tam jeste dalsich x tisic kilometru. Idealni by bylo vymenit olej behem 15kkm 2x.

Fajn video a rozborka Rapidu Tsi po 100kkm. Auto jezdilo na predepsane servisni intervaly, tzn. prvni vymena oleje po 30kkm. Opotrebeni motoru v podstate zadne. Tim samozrejme nechci rict, ze vymena po 5-10 kkm je zbytecna, to rozhodne ne. My jsme jeste stara skola, takze menit driv :)

 

Tutoho pana já vubec nekomentuju:)) 

@AndyAaron se ptal na názor kluku odtud, pro vůz, který jsem pochopil má zůstat v rodině 5a více let.
rádců na různých fórech a autoinflzenceru(ano počítám k nim Vaculíka) je všude spousta. 
nikomu nic nenutim, jen jsem sdělil svou zkusenost. Ty mas jinej pohled, ok menme si olej kdy se nám zlíbí.

  • Like 1
Odesláno

Já když koupil nový benzín TSI tak po 2tis hned nový a potom každých 15 tis.

Ps. aj u ojetiny měním co 15 tis.

  • Like 1
Odesláno

U nového VW Taigo nám řekli první po 10 tisících pouze olej, filtr, pak už standart intervaly 2 roky nebo 30t. 

Odesláno

Měním olej každých 10 000 v motoru a 60 000 v převodovce, ale já mám staré auto se 6 válci v řadě, manuálním petikvaltem a necelým půlmilionem na tachometru 😞 To služebák, to je jiná káva - olej až po 30 kkm, 3 válce taky v řadě, a při stejném zatížení i stylu jízdy žere stejně - 9 l, ovšem po 100 - 150 000 km je vyřazujeme.

Odesláno

Ten prodlouženej interval znamená, že výrobce určuje mezní limit nájezdu "až" 30000 km, ale řídící jednotka, která hlídá různý parametry, posouvá tu hranici dolů, nejsou výjimky, že někoho vyzve k výměně i před ujetím 15000 km, 30000 km potom dá málokdo, navíc, celá řada modelů má sice limit 30000 km, ale zároveň 1 rok.

  • Díky 1
  • Dát hlas 1
Odesláno

jo, to je fakt, na kolegu, co se motá jen po Praze, s ročním nájezdem cca 7 000 to řve třeba už po 12 000, t.j. tak 16  měsíců. Já dávám tak okolo 20 - 24 tis ročně, ale před 30 000 to na mne řvalo jen jednou, většinou je prostě dám. Většina našich aut má limit 2 roky, pokud tedy těch 30 nedá dřív nebo si to neřekne. Po roce to tu neřve nikomu.

Odesláno
V 14. 8. 2025 v 13:31, JR_2010 napsal:

Ten prodlouženej interval znamená, že výrobce určuje mezní limit nájezdu "až" 30000 km, ale řídící jednotka, která hlídá různý parametry, posouvá tu hranici dolů, nejsou výjimky, že někoho vyzve k výměně i před ujetím 15000 km, 30000 km potom dá málokdo, navíc, celá řada modelů má sice limit 30000 km, ale zároveň 1 rok.

Jo, na mně FORD AMAROK hulákal po 15000 km. Nechal jsem tam 12t a mohl jsem v klidu vyrazit.

Odesláno

„Ten Francin je nějaké chabrus na nervy, měl by si, podle spisku páně Batisty, omévat přirození vlažnó vodó."🍻

... já bych v takovým hicu mohl řídit leda ponorku.

Odesláno
před 1 hodinou, Murphy97 napsal:

Tak hlavne neotevirej dvere, at si tam zbytecne nepoustis teplo!

Jo jo. 4 lidi na peróně a každej si de otevřít svoje dveře 😉 úplný kreténi - stejný v zimě.

  • Haha 2
Odesláno (upraveno)
před 13 minutami, YPO napsal:

Jo jo. 4 lidi na peróně a každej si de otevřít svoje dveře 😉 úplný kreténi - stejný v zimě.

Tak škoda, že to nejde zablokovat, nechal bych v provozu za takovýchto podmínek jenom jedny .... ;):) (vím, že udělat to ale nemůžeš, i kdyby to šlo).

Upraveno uživatelem milomac
Odesláno

Ano, je to ultimátní tank Duster 4x4 1.5 diesel power !!! 😅

Žádné elektronické vyfikundace, auto plně pod kontrolou řidiče 😉

A vzhledem k ceně, žádný stres a obavy o poškození při jízdě v terénu 🤠

  • Like 1
Odesláno (upraveno)

Od původního Spartaka jsem měl od Škody vše kromě Felicie/ a to mě opravdu dodnes  mrzí, /nyní Kodiaq II a ten se opravdu povedl.

images.jpg

Upraveno uživatelem Conrad
Odesláno
před 22 minutami, Pozorovatel napsal:

Ano, je to ultimátní tank Duster 4x4 1.5 diesel power !!! 😅

Žádné elektronické vyfikundace, auto plně pod kontrolou řidiče 😉

A vzhledem k ceně, žádný stres a obavy o poškození při jízdě v terénu 🤠

Jezdím s Nivou (Levné A Dobré Auto), o terénu může mluvit můj zadek, když jsem jel v kolejích od bagrů (nepřipoutaný pásy🙄) , vyletěl jsem a dopadl na hranu sedáku  😆

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...