bluman Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna 5 hours ago, ATOM said: ... a gumy vydrzi mnohem dele... No neviem, ci zrovna toto je dobra vec. Za mna teda dlhsia zivotnost = horsie jazdne vlastnosti (grip, brzdna draha, aquaplaning, hlucnost, ..) Ano, vyrobci uz dnes ponukaju gumy, co vydrzia vyrazne vyssi najazd, ale co sa tyka inych vlastnosti, stoja uplne za hovno. Takze moznost vyberu dnes mas, dlhu zivotnost, nizke naklady, alebo bezpecnejsiu ci pohodlnejsiu jazdu (extremne povedane), je na kazdom co uprednostni. Norma nam akurat vyrazne obmedzi slobodu volby. Myslim si, ze v tomto pripade (brzdy, pneu) bude plnenie Euro7 znamenat nielen vyssiu cenu a horsi komfort jazdy ale aj zhorsenie bezpecnosti. Neviem, nakolko vazne su tie emisie z brzd a pneu a ci to za to stoji.
ATOM Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna @bluman souhlas, ostatne sam se o tom presvedcuji s Kumho. ale setrilci a klidni ridici chrochtaji blahem 1
African Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna 3 hours ago, skalis said: Africane, kdyz nebylo mereni tlaku v pneu, kontroloval jsi to nekdy a jak casto? Technologie se zlevnuji, tak v tech autech proste jsou a provozovani auta je diky tomu pohodlnejsi. Rika se tomu pokrok. Pradlo taky strcis do automaticky pracky a jeste si nastavis, aby se zapla na nocni proud, nebo aby vypla, kdyz mas cas vyndat pradlo. A nepripadas si jako dement, kdyz nejdes s valchou k rece. Neperu, neporadím Ano, tlak v autě kontroluji průběžně a ucházející nebo píchlé kolo ještě poznám, ale neříkám že jednou nepoznám, takže pro některé to je pokrok a zvyšuje to bezpečnost. Každopádně mám osobně radši tupější, kvalitnější věci, které ti slouží dlouhá léta a opraví ti je každý bambula. Ruku na srdce kluci, hafo věci v autech je tam jen proto, aby z vás servisy do budoucna dostávali penízky.
skalis Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna Mas priklad neceho, co tam je “jen proto, aby z nas servis tahal penize”?
Prochy68 Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna Mám čipsy a na baru mi točí další pivo, pokračujme 2
Prochy68 Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna před 1 hodinou, African napsal: Neperu, neporadím Ano, tlak v autě kontroluji průběžně a ucházející nebo píchlé kolo ještě poznám, ale neříkám že jednou nepoznám, takže pro některé to je pokrok a zvyšuje to bezpečnost. Každopádně mám osobně radši tupější, kvalitnější věci, které ti slouží dlouhá léta a opraví ti je každý bambula. Ruku na srdce kluci, hafo věci v autech je tam jen proto, aby z vás servisy do budoucna dostávali penízky. Mně zrovna ten tlak přijde super, jen mě sere když to tam svítí zrovna mě 3
bedan Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna před 6 hodinami, JR_2010 napsal: Ale takhle to přeci nefunguje, oni v tom vývoji zase nejsou takový lopaty U VW jsou, nebo před 6 lety byli. Golf 1,4 TSI nastartuješ, vyjedeš z garáže, zastavíš zmáčknout tlačítko na ovladači vrat a motor chcípne. Popojedeš 50 m na konec ulice, kde je stopka a chcípne znovu. Tehdy mne to tak naštvalo, že jsem to nechal prvního servisáka, který to uměl, trvale vypnout. U Audi se to žena naučila vypínat tlačítkem sama, ale chovalo se to prakticky stejně blbě.
Kairos Odesláno 29. srpna Nahlásit Odesláno 29. srpna před 2 hodinami, skalis napsal: Mas priklad neceho, co tam je “jen proto, aby z nas servis tahal penize”? U VW to jsou napr. podtlakove hadice 04L131051C ktere zerou kuny. Koncernu to vyhovuje, konstrukcni nebo materialova zavada to neni, zakaznik si treba jeste koupi orig.plasicku ktera je taky uplne nahovno. Kdyby mel vyrobce zajem, tak upravi slozeni vyrobku, ale proc by to delal.. Dalsi dily byly treba PD vstriky nebo mechatronika DSG, dojna krava byla driv navigace a system zamykani Passatu, nebo rozmery rafku s kazdym novym modelem, kdy rozdil 1mm ET te donutil koupit novou sadu kol.... Asi bych si vzpomnel na dalsi, ale se mi nechce
Laff Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna Podtlakové hadice vždy sežrané do 14 dnů od koupi jakéhokoliv koncernu. Náhrada silikonovými hadicemi (průhledné, jako akvaristické) z krámu s hydraulikou. Cena 49 Kč za metr a kuny se jim vyhýbají. Za dalších 14 dnů vyžrané tlumení kapoty a pak už vždycky klid.
African Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna 14 hours ago, skalis said: Mas priklad neceho, co tam je “jen proto, aby z nas servis tahal penize”? Tak příklad si dostal hned s těmi čidly tlaku. Jinak čím víc blbostí v autě, tím víc problémů do budoucna a samozřejmě vyšší příjem z oprav pro servisy. Proč nedají na výběr? Jsem starší člověk nebo neschopnej si tlak v pneumatice hlídat, připlatím si čidla. Proč by člověk, který si kupuje auto na ježdění pár km mezi okolními vesnicemi měl platit za asistenta hlídání pruhů? Bylo by to na dvě stránky. Prostě platíš za věci které nevyužiješ, a pak ještě jednou za jejich opravy. Člověk by měl mít na výběr. 1
AndyAaron Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna Kdybys chtel az takovy vyber, tak to auto bude stat minimalne o tretinu vic. Automobilky resi kazdy halir v nakladech a kdyz ti udelaji nejake ucelene vybavy, tak je to na vyrobe samozrejme stoji min, nez kdyby si kazdy African nabrnkaval detailne kazdou polozku Navic automobilky maji statistiky a moc dobre vi, co lidi v autech pouzivaji a za co si priplaceji.
ATOM Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna před 1 hodinou, African napsal: Tak příklad si dostal hned s těmi čidly tlaku. Jinak čím víc blbostí v autě, tím víc problémů do budoucna a samozřejmě vyšší příjem z oprav pro servisy. Proč nedají na výběr? Jsem starší člověk nebo neschopnej si tlak v pneumatice hlídat, připlatím si čidla. Proč by člověk, který si kupuje auto na ježdění pár km mezi okolními vesnicemi měl platit za asistenta hlídání pruhů? Bylo by to na dvě stránky. Prostě platíš za věci které nevyužiješ, a pak ještě jednou za jejich opravy. Člověk by měl mít na výběr. Coz ale neni vymysl automobilek, nybrz Bruselu. Ale jinak souhlasim.
ATOM Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna před 13 minutami, AndyAaron napsal: Kdybys chtel az takovy vyber, tak to auto bude stat minimalne o tretinu vic. Automobilky resi kazdy halir v nakladech a kdyz ti udelaji nejake ucelene vybavy, tak je to na vyrobe samozrejme stoji min, nez kdyby si kazdy African nabrnkaval detailne kazdou polozku Navic automobilky maji statistiky a moc dobre vi, co lidi v autech pouzivaji a za co si priplaceji. Tak pokud se budeme bavit o asistentech a softwarovych vecech obecne, toto neni problem nemit, kdyz to nechci a nemit to, nestoji v podstate nic. Ale Brusel...
ragu Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna Čím to Brusel diktuje? Kde konkretne je nařízení, že automobilky musí do aut dávat lane assistant? Pokud si dobře pamatuju, nařízení bylo na SOŠ tlačítko.
ragu Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna Ok koukám že to je asi od 2024. Lane assistant má reálně většina aut v základu mnohem dřív. Kontrolu tlaku v pneu nikdo tuším nediktuje. Jak psal výše Andy, automobilky na tohle mají data a k tomu navíc o výbavách v konkrétní zemi rozhoduje importer.
ATOM Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna před 18 minutami, ragu napsal: Čím to Brusel diktuje? Kde konkretne je nařízení, že automobilky musí do aut dávat lane assistant? Pokud si dobře pamatuju, nařízení bylo na SOŠ tlačítko. EU narizeni General Safety Regulation. To ze to davali do aut automobilky jiz pred datem platnosti, cili cervenec 2024, je logicke, proste se na to nachystali driv. Tech asistentu je cela rada, asisten unavy, signalizace nouzoveho brzdeni, zadni kamera nebo zadni senzory, automaticke nouzove brzdeni, asistent rychlosti, jizdni pruhy, cerna skrinka, start stop. V podstate nic z toho, v aute nepotrebujem. Lopaty v bruselu se usnesly ze jo.
ATOM Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna Dokazu pochopit zprisneni emisi, cichat smrad z vyfuku nechcem, toto ja jako ridic ovlivnit nedokazu, tak at automobilky zamakaji a zajisti to, coz se deje, motory, kdyz se chce a umi se to, jsou dobre, umi byt usporne a s velkou zivotnosti. S prevodovkama je to horsi viz. dsg, tady to toyota valcuje neskutecne s e-cvt co se zivotnosti tyce. Ale ty vyse popsane asistenty bych okamzite zrusil 1
ragu Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna (upraveno) Mi to přijde úsměvný, protože si celkem ještě pamatuju jak lidi píčovali na nutnost poutat se v autě na zadních sedadlech. Před tím pravděpodobně píčovali i na přední a samotnou existenci pásů v autě. Pokud existují data který říkají, že asistenty pomáhají/snižují riziko, ať tam jsou. Lane assistant v kombinaci s ACC je docela fajn na nudnou jízdu po dálnici. "Ano – k asistenčním systémům existuje řada dat a studií, které potvrzují, že skutečně zvyšují bezpečnost. Evropská komise, EuroNCAP i americká NHTSA a IIHS zveřejňují průběžně výsledky. Níže shrnu hlavní: Data z Evropy Evropská komise při zavádění GSR2 (2019/2144) uvedla, že povinné asistenční systémy by mohly zachránit až 25 000 životů a předejít 140 000 vážným zraněním do roku 2038 v celé EU. EuroNCAP: Autonomní nouzové brzdění (AEB) snižuje počet nehod s nárazem zezadu až o 38 %. Lane Keep Assist / Lane Departure Warning dokáže zabránit přibližně 11 % nehod spojených s vyjetím z jízdního pruhu. eCall (SOS tlačítko) – podle studií Evropské komise může zkrátit čas příjezdu záchranářů na místo nehody o 40–50 % ve městech a až o 50 % ve venkovských oblastech → přímý dopad na přežití. Data z USA IIHS (Insurance Institute for Highway Safety): Forward Collision Warning + AEB: redukce čelních nárazů zezadu s poraněním o 42 %. Blind Spot Monitoring: redukce nehod při změně pruhu o 14 %. Lane Departure Warning: o 11 % méně nehod sjetím z pruhu a o 21 % méně nehod s úmrtím v těchto scénářích. NHTSA: predikuje, že široké rozšíření AEB by v USA mohlo každoročně zabránit až 28 000 nehodám a 12 000 zraněním. Shrnutí dopadu jednotlivých asistentů AEB (autonomní nouzové brzdění) → největší efekt, snižuje čelní nárazy zezadu až o 40 %. Lane Assist / Lane Departure Warning → méně vyjetí z pruhu, snížení rizika čelních a nárazů do stromů/svahů. Blind Spot Monitoring → prevence kolizí při změně pruhu. Driver Drowsiness Alert → snižuje riziko mikrospánku. eCall → zrychluje zásah záchranných složek a zvyšuje šanci na přežití. ISA (Intelligent Speed Assistance) → zatím smíšená data, ale očekává se snížení počtu nehod v důsledku překročení rychlosti." Upraveno 30. srpna uživatelem ragu 1
African Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna 8 minutes ago, ragu said: Mi to přijde úsměvný, protože si celkem ještě pamatuju jak lidi píčovali na nutnost poutat se v autě na zadních sedadlech. Před tím pravděpodobně píčovali i na přední a samotnou existenci pásů v autě. Pokud existují data který říkají, že asistenty pomáhají/snižují riziko, ať tam jsou. Lane assistant v kombinaci s ACC je docela fajn na nudnou jízdu po dálnici. "Ano – k asistenčním systémům existuje řada dat a studií, které potvrzují, že skutečně zvyšují bezpečnost. Evropská komise, EuroNCAP i americká NHTSA a IIHS zveřejňují průběžně výsledky. Níže shrnu hlavní: Data z Evropy Evropská komise při zavádění GSR2 (2019/2144) uvedla, že povinné asistenční systémy by mohly zachránit až 25 000 životů a předejít 140 000 vážným zraněním do roku 2038 v celé EU. EuroNCAP: Autonomní nouzové brzdění (AEB) snižuje počet nehod s nárazem zezadu až o 38 %. Lane Keep Assist / Lane Departure Warning dokáže zabránit přibližně 11 % nehod spojených s vyjetím z jízdního pruhu. eCall (SOS tlačítko) – podle studií Evropské komise může zkrátit čas příjezdu záchranářů na místo nehody o 40–50 % ve městech a až o 50 % ve venkovských oblastech → přímý dopad na přežití. Data z USA IIHS (Insurance Institute for Highway Safety): Forward Collision Warning + AEB: redukce čelních nárazů zezadu s poraněním o 42 %. Blind Spot Monitoring: redukce nehod při změně pruhu o 14 %. Lane Departure Warning: o 11 % méně nehod sjetím z pruhu a o 21 % méně nehod s úmrtím v těchto scénářích. NHTSA: predikuje, že široké rozšíření AEB by v USA mohlo každoročně zabránit až 28 000 nehodám a 12 000 zraněním. Shrnutí dopadu jednotlivých asistentů AEB (autonomní nouzové brzdění) → největší efekt, snižuje čelní nárazy zezadu až o 40 %. Lane Assist / Lane Departure Warning → méně vyjetí z pruhu, snížení rizika čelních a nárazů do stromů/svahů. Blind Spot Monitoring → prevence kolizí při změně pruhu. Driver Drowsiness Alert → snižuje riziko mikrospánku. eCall → zrychluje zásah záchranných složek a zvyšuje šanci na přežití. ISA (Intelligent Speed Assistance) → zatím smíšená data, ale očekává se snížení počtu nehod v důsledku překročení rychlosti." Neboj se nic, z toho vyrosteš Do té doby, dokud bude v ČR panovat na silnicích džungle jako je teď a budou ti tu standardně jezdit zfetovaný řidiči se zákazem řízení, budou ti většina slavných asistentů k hovnu. Např. v Norsku nebo Finsku byla menší úmrtnost na silnicích před zavedením asistentů než je dnes v ČR. Mám kámoše a tomu říkáme vysírka, deset kluků řekne je to černý, on jediný že mu to případne bílý...ale i tak ho máme všichni moc rádi
ragu Odesláno 30. srpna Nahlásit Odesláno 30. srpna před 1 minutou, African napsal: Neboj se nic, z toho vyrosteš Do té doby, dokud bude v ČR panovat na silnicích džungle jako je teď a budou ti tu standardně jezdit zfetovaný řidiči se zákazem řízení, budou ti většina slavných asistentů k hovnu. Např. v Norsku nebo Finsku byla menší úmrtnost na silnicích před zavedením asistentů než je dnes v ČR. Mám kámoše a tomu říkáme vysírka, deset kluků řekne je to černý, on jediný že mu to případne bílý...ale i tak ho máme všichni moc rádi Víš co je blbý? Stačí změnit okruh lidí a najednou seš vysirka ty. 1
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se