Přejít na obsah

Kdo čím jezdí


Doporučené příspěvky

Co je kravina? měnit olej třeba po 15tkm místo 30tkm? No jednu dobu měly kokty servisní interval oleje po 50tkm, to se jako někomu zdá normální? Bych chtěl vidět toho přijímacího technika , co nechce kšeft pro barák. Asi raději těmto lidem prodávají litr LL za 700 kaček. Já osobně měním každých cca 15tkm a to dávám LL. Ono taky je něco jinýho jezdit 90% dálky a nebo jen město. Jinak co z toho ,že máš LL interval, když do některých aut doleješ za tuto dobu 5litrů na benzinkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Interval výměny
Doporučený interval výměny motorového oleje udává výrobce motoru jako maximální. U dnešního vozového parku převažuje interval 15 tis. km, u nových automobilů je vidět snaha o prodloužení výměnného intervalu na 20 tis. km až 50 tis. km. Tradiční 15ti tis. km interval je třeba ovšem také považovat opravdu za maximální. U automobilů provozovaných v městském provozu či na krátké trati s častým studeným startem je nutnost snížit výměnný interval na přibližně 10-12 tis. km a nepovažovat 15ti tis. interval za nějaké dogma. "Kvalitnější" olej nevydrží déle než "méně kvalitní", protože výměnný interval je dán kromě jiného i konstrukcí motoru, typem spalováním paliva, konstrukcí palivového a vzduchového filtru atd. Nečistoty v motorovém oleji (saze, prach) jsou mnohdy hlavním důvodem výměny oleje, ne chemická degradace samotného oleje. Proto zejména u starších motorů není vůbec efektivní používat kvalitnější oleje než před lety předepsal výrobce a už vůbec se nevyplatí prodlužovat výměnný interval oproti doporučenému, protože "... dnes máme přece lepší oleje".

 

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-ctvrty---motorove-oleje-a-doporuceni-vyrobce

 

 

 

Kdy měnit motorový olej
Na životnost oleje v benzinovém či dieselovém motoru a tedy na výměnný interval má vliv opravdu velmi mnoho faktorů a není jednoduché stanovit optimální kilometrový proběh pro určitý automobil. Limit, který doporučuje každá automobilka, je vždy maximální a nemusí vyhovovat zrovna provozu vašeho automobilu. Obecně lze říci to, co už jednou řečeno bylo: dodržujte maximální výměnné intervaly motorového oleje a při častějších jízdách v městském provozu nebo se studeným motorem tyto limity zkraťte přibližně o 20-30 %. Opravdu se to vyplatí. Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho. Podobný problém s olejem se pochopitelně neprojeví hned, ale určitě se podepíše na životnosti motoru. 
Pro určení optimálního výměnného intervalu oleje lze jen doporučit, abyste si nechali zanalyzovat váš vyjetý motorový olej ve zkušební laboratoři. Na základě naměřených výsledků vám každý zkušený pracovník takové laboratoře může doporučit, zda by jste měl příště výměnný interval zkrátit či zda máte rezervu a můžete využít maximální doporučený interval výměny oleje.
Nakonec ještě dvě věty o době použitelnosti motorového oleje. Vždy a u všech olejů se donedávna udávala doba použitelnosti v motoru jeden rok, nyní některé automobilky pro některé nové motory připouští i dva roky. Někteří motoristé si pletou tuto dobu použitelnosti oleje v motoru s dobou skladovatelnosti oleje v originálních a uzavřených obalech, která se u dnešních motorových olejů udává 4 až 5 roků.

 

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-devaty---Kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej v

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je kravina? měnit olej třeba po 15tkm místo 30tkm? No jednu dobu měly kokty servisní interval oleje po 50tkm, to se jako někomu zdá normální? Bych chtěl vidět toho přijímacího technika , co nechce kšeft pro barák. Asi raději těmto lidem prodávají litr LL za 700 kaček. Já osobně měním každých cca 15tkm a to dávám LL. Ono taky je něco jinýho jezdit 90% dálky a nebo jen město. Jinak co z toho ,že máš LL interval, když do některých aut doleješ za tuto dobu 5litrů na benzinkách.

Špatně jsem se asi vyjádřil, kravina jsou ty dlouhý intervaly výměny, měnit olej plus mínus po 15tkm je v pořádku, dělám to taky tak. Mám doporučenej interval 20tkm a měním vždycky o něco dřív.

 

Jinak je to stejný, jako když poměrně dost výrobců psalo v servisním plánu, že náplň automatu je doživotní. Jen zapomněli poznamenat, že v tom případě je život převodovky výrazně kratší, než život auta:-). No a pokud jsem si dobře všiml, výměna hydraulický kapaliny se nenápadně vrátila do servisního plánu (Volvo, Hyundai, Renault, Nissan...možná i jiní, nevím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tim longlife je to složité,Yeti jsem kupoval loni nekdy v dubnu a uz tam mam kolem 37tis,olej jsem na poprve menil v 15tis pak pri garance ve 30t,ted mam asi 37t a planuji to zase na 45tiskm.Tedy po 15tis.Motor je novy spotřeba si pekne sedla a nebyl zatim jedinný problém.Naopak si myslim ze pokud chce clovek aby motor neco najel, je treba ten olej casteji menit.Long life udajne jiz po 15tis,ztraci svou viskozitu podobne jako jiny olej.Co je na tom pravdy nevím ale radeji je lepsi castejsi vymena nic se tim nedá pokazit.To same delam i u ostatnich aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Což o to já bych dal i těch osm, ale bojím se, že to budou vyhozený prachy a cca 30 mi nepřijde smysluplný... Tak mě jen zajímalo, jestli tu někdo nedělá do aut a nemá zkušenosti, jak to u těhle motorů chodí. Já ani nevím jaká je pravděpodobnost, že ta oprava kroužků na pístech zabere.

Řešil jsem ten samý problém před rokem, akorát na motoru s nájezdem hodně přes 300 tis.km, takže asi na to měl nárok. Servisman také tipoval buď kroužky nebo gufera, ale v každém případě doporučil udělat oboje najednou. Oktu mám sice jako pracovní, ale jinak udržovanou v dobrém stavu, tak jsem ji dal ještě šanci a šel jsem do toho. Cena byla za práci plus materiál 9800,-Kč!! Nenech se prosim tě natáhnout v žádném autorizáku, tenhle motor ti za podobný peníz udělá i jinde šikovný mechanik. Kluci, kam jezdím, mi vždy férově sdělí nákupní cenu materiálu a k tomu cenu za práci, takže cena kolem 10 tis.Kč je odpovídající. Co se týká výsledného efektu, tak ze začátku byl motor takový nemastný neslaný, trvalo cca 2 tis.km než si sedly kroužky. Dnes mám po opravě najeto 22000 kmm, jede to moc pěkně a hladina oleje je stále stejná, nemusím nic dolévat.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na interval výměny jsem se přímo ptal a byl jsem ujištěn, že 30k je v pořádku. Dokonce jsem ho jednou chtěl vyměnit při nějaké příležitosti už v 25 a byl jsem slušně označen za blbce. No drahé poučení pro příště. Jinak mi přišlo, že vůbec nic neví, nebo se tak tváří. Po posledním servisu byla odpověď: "Můžeme udělat ty gufery (díky xjr1) to bude za cca 8. Ale nemusí to pomoct. Pak vyndat motor a generálka, to budou desítky tisíc, přesně jsme to ani nenacenili." Máte někdo tip na servis, kam to hodit, kde je alespoň nějaká šance, že nebudu za vola...?

Já myslím, že kamkoli to dáš mimo AD nebudeš za vola, protože je takovým národním sportem považovat za vola toho, kdo to dá právě k AD, tedy k těm největším blbcům, kteří chtějí každého okrást a nic nevědí. Ale vážně, odstranit tuto závadu dokáže "každý", normálně šikovný, mechanik. Jednoznačně stanovit co je příčinou, nedokáže žádný mechanik, tedy zcela logicky Ti doporučí udělat vše, jak těsnící kroužky na ventilech, tak stírací kroužky na pístech. Když bude dole hlava a venku ventily, rozumný mechanik Ti doporučí zalapovat sedla a vyměnit vodítka (to je příčina, proč odejdou ta těsnění). Je na zvážení, jestli, když je hlava dole, nechat ji srovnat (pro jistotu), každopádně musíš dát nové těsnění a šrouby, doplnit chladící kapalinu. Když vyndají písty, dají nové kroužky, nandají zpět, dají těsnění vany a nový olej s filtrem. Ušetřit v tomto případě můžeš IMHO na materiálu, ale nebudeš určitě vědět, odkud ty komponenty pochází a jaké jsou kvality, také ale netvrdím, že nebudou fungovat, na práci ušetříš (jestli vůbec), když Ti to udělají "bokem" tedy bez DPH a daně z příjmu, ale to se správně nesmí, si myslím. Můj odhad, podle použitých dílů a rozsahu práce, je něco mezi  15-25 tisíci a není nic jednoduššího, než si nechat udělat rozpočet na maximální rozsah prací, docela by mě zajímalo, jaký tam bude rozdíl  mezi AD a ostatními, troufnu si odhadnout, že žádný (při použití stejných dílů). Jinak pokud to je na válcích, většinou je na vině nekvalitní palivo, ale může to být i olejem, většina lidí je upjatá na ta označení, jako Long life  a podobná marketingová označení a současně na tu basis specifikaci a často se stává, že tam ty oleje vůbec nepatří, pak se muže lehce stát, že se motor, za čas začne sr.t.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Long life interval mě taky irituje, ale bohužel mám služebák na operativním leasingu a tak musím jezdit po 30t, jinak by všichni řvali, že plýtvám penězi. :( Taky mě trochu dostalo, že při první garančce se vyměnil je olej a filtr. Vzduchový filtr, kabinový filtr atd. nic. Když jsem jezdil na stařičkým favoritu, tak jsem kolikrát vzducháč měnil dřív než olej, ale tady mají v AD tabulku a ve 30t je na to moc brzo :(. BTW auto (Opel Zafira) má jakousi vnitřní diagnostiku oleje v palubáku - ukazuje to životnost oleje v procentech do další výměny. U mě to sedí na těch 30t přesně, jezdím spíš dálky, ale cukaček po Praze je občas taky dost. Při přebírání auta mi tvrdili, jak to funguje a že když budu jezdit město, tak mi palubák zkrátí odhad intervalu třeba na 15t. Moc tomu ale nevěřím, protože to bude brát jenom data jako průměrnou rychlost, zatížení atp., ale jak ten olej opravdu vypadá to nezjistí.

Na tohle téma se pravidelně hádám s kamarádem, co jezdí evropu s kamionem. Jeho pohled je, že na tahači se olej mění po desítkách tisíc, tak osobák to musí vydržet taky. Já si ale myslím, že jsou to neporovnatelný kategorie - jiná konstrukce motoru, jinej typ oleje, jiný provozní režim. Na argument typu: dneska jsou jiný a lepší oleje neslyším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, nepište "kravina" pokud nemáte dlouhodobou osobní zkušenost. Mám načipované Mondeo, předepsané výměny 15 tisíc ale raději měním po 10-12000 km, prostě mi to nedá. Ale - v r.2003 jsme kupovali do firmy skříňový Opel Combo 1.7 TD, nové auto. Výměny oleje po 50000 km/1 roce, olej LL. Kolega tvrdil, že je to kravina, já mu řekl ať na to kašle, budeme dělat servis tam kde jsme auto kupovali a dodržovat co je v příručce. Po prvním roce mělo auto 50000 km, po druhém 100000 km, pak jezdilo méně, ale převážně naložené a protože s ním jezdili i zaměstnanci, asi ho moc nešetřili. Před rokem jsme měnili baterku, opravoval se startér, jinak je vše původní, samozřejmě mimo spotřebního materiálu. Olej stále měníme po 50000, už ani ne po roce (ale zase ne po dvou), v autorizovaném servisu a auto necháme vždy celé zkontrolovat. Současný nájezd 360 tisíc km, motor jde jako nový, nekouří, chytá na cukntí v -25°C a za 50 tsíc km nedoléváme ani kapku. 

XJR - ty máš CBX1100?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já mám Lagunu 1,6 16V a předepsaný interval výměny 30000 km. Měním tak po 20k a zatím bez jediného problému, motor je po 130k v pohodě.

 

Nedávno mi mechanik, ke kterému chodím, říkal, že tam dorazil chlápek (cca 50 let a řidičák má asi 3 roky) s nějakou Toyotou, u které zadřel motor. Auto má cca 80k km a při otázce, kdy naposled měnil olej, prý zůstalo ticho a pak se ozvalo: "a to se musí?" :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ber to tak, že je to o haluzi....patrně nemáš ve firmě mladé trotly , kteří to natočí v -10 a hned hurá plnej. Taky je to motor od motoru, už jen to jestli za 50.000km nedoleješ ani kapku oleje je celkem zázrak tuplem u firemky. Znám případy kdy ve firmě koupili dvě stejné auta, jeden jezdí jak dobitek a za 350tkm bez problému, druhej to šetří pucuje a sype se pořád....bohužel i v tomto platí ,že je to kus od kusu. Není to pravidlem.

Přátelé, nepište "kravina" pokud nemáte dlouhodobou osobní zkušenost. Mám načipované Mondeo, předepsané výměny 15 tisíc ale raději měním po 10-12000 km, prostě mi to nedá. Ale - v r.2003 jsme kupovali do firmy skříňový Opel Combo 1.7 TD, nové auto. Výměny oleje po 50000 km/1 roce, olej LL. Kolega tvrdil, že je to kravina, já mu řekl ať na to kašle, budeme dělat servis tam kde jsme auto kupovali a dodržovat co je v příručce. Po prvním roce mělo auto 50000 km, po druhém 100000 km, pak jezdilo méně, ale převážně naložené a protože s ním jezdili i zaměstnanci, asi ho moc nešetřili. Před rokem jsme měnili baterku, opravoval se startér, jinak je vše původní, samozřejmě mimo spotřebního materiálu. Olej stále měníme po 50000, už ani ne po roce (ale zase ne po dvou), v autorizovaném servisu a auto necháme vždy celé zkontrolovat. Současný nájezd 360 tisíc km, motor jde jako nový, nekouří, chytá na cukntí v -25°C a za 50 tsíc km nedoléváme ani kapku. 

XJR - ty máš CBX1100?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě máš pravdu že to může být kus od kusu, v Opelu se sami diví, na druhou stranu je to o o chování k autu. Prvních 70 tisíc s ním jezdili zaměstnanci a nedělám si iluze jak. Pak už s ním jezdil převážně kolega, poctivě zahřívá, občas tomu šlápne na krk ale má pro auta cit a zbytečně ho netýrá. Ale tak je to se vším - když se k autu člověk chová šetrně, vydrží mu déle. Já se k problematice LongLife vyjádřil jen proto, že na rozdíl od většiny ostatních mám konkrétní a osobní zkušenost. Mimo jiné jeden příbuzný má BMW 5, 6-válec v naftě, kupuje vždy nové auto, najezdí s ním za 4 roky 250-300 tisíc km a jde ho vyměnit zase za nové. Na servis jezdí tak jak se má, žádné častější výměny a když dává auto protiúčtem za nové, v BMW se vždy servou aby ho dostal některý ze zaměstnanců pro sebe...   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poprosím o konzultaci zkušenější. Mám OI novou, kupovanou v roce 2008. Motor 1,6 benzín. Najeto 110 000. Před nějakou dobou (okolo 60 tis) začala brát olej (Castrol Edge 5W-30), tak cca 1l oleje na 5000km. Žádný vnější únik. Od ledna prudce stoupla spotřeba na 1l na 1000km, kontrola v servisu, opět bez vnějšího úniku. Zkusil jsem přejít na olej s kratším servisním intervalem (Magnatec 5W-40), nepomohlo to. Prý jsou možné dvě varianty opravy, výměna těsnících kroužků na ventilech (asi mám špatnou terminologii) cca 8tis Kč. ale nemusí to pomoct, nebo je zapečený něco v motoru, oprava v řádech desítek tisíc... Což se mi dát nechce. Vše výše uvedené v autorizovaném servisu.  Mám zkusit jinej servis? Případně má smysl měnit ty kroužky? Nebo to mám rovnou poslat ze skály? Nechce se mi do toho cpát peníze horem dolem, na to mám hodinky :)...

Já mám sice Pandu takže tomu nerozumím, jak by řekli v Top Gearu, ale pár věcí je jasných. Pokud olej neteče ven tak ho motor přisává do válců. To jde asi třemi cestami. Jedna je nějaká prasklina, buď v těsnění pod hlavou nebo v hlavě, ale moc často se to nestává. Pravděpodobnější bude závada pístních kroužků, nějaký se zapekl nebo praskl a olej se dostává kolem pístu. A pak vadné těsnění kolem ventilů, olej se pak přisává do sacího kanálu. Vpodstatě se dá říct že zapečené kroužky a špatné těsnění dříků ventilů způsobuje špatný olej. Existuje názor že LongLife oleje používané nevhodným způsobem trpí ztrátou přísad a jeden z následných problémů je předčasné stárnutí gumových těsnění a taky zapékání karbonů. Každopádně je jisté že při 100 tisících by se takové závady neměly vyskytnout. Každopádně doporučuju vyměnit servis protože zjistit stav pístních kroužků změřením komprese zvládne i ten příslovečný Franta v kůlně za půl hodiny. Taky na svíčkách je poznat že s některým válcem není něco v pořádku.

Oleje jsou věčné téma, vlastně se nikde pořádně nedovíš co je nejlepší. Když se mezi fiatistama zmíníš že používáš Castrol tak zažiješ víc smíchu než na silvestra na estrádě a hned potom dotaz jestli už se to kazí nebo to teprv přijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...XJR - ty máš CBX1100?

Jo jo, CBX1000 je moje jak se říká srdeční záležitost...dalo docela práci sehnat kousek nenapadenej kutilem:-)

 

S LL oleji opravdu osobní zkušenost nemám, můj názor se opírá o absolvovaný školení u jednoho z výrobců olejů. Když to úplně zestručním, dozvěděl jsem se toto: největší mírou se na zhoršených mazacích schopnostech oleje podílí jeho mechanický znečištění, který zase vzniká způsobem provozu, ne až tak najetými kilometry. Jinak řečeno, na zkušebně při stálý zátěži, konstantní provozní teplotě atd..může klidně olej fungovat 100tkm, protože se v tomhle režimu lidově řečeno z motoru uvolňuje minimum bordelu. Jako opačnej extrém zmiňovali městskej provoz dieselu, kdy se motor třikrát za den sotva ohřeje a hned zas chladne. V takovým případě je podle nich potřeba zkrátit interval výměny až na cca 10tkm, protože se do oleje relativně rychle dostává velký množství sazí a karbonovejch úsad.. Zní mi to docela logicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám sice Pandu takže tomu nerozumím, jak by řekli v Top Gearu, ale pár věcí je jasných. Pokud olej neteče ven tak ho motor přisává do válců. To jde asi třemi cestami. Jedna je nějaká prasklina, buď v těsnění pod hlavou nebo v hlavě, ale moc často se to nestává. Pravděpodobnější bude závada pístních kroužků, nějaký se zapekl nebo praskl a olej se dostává kolem pístu. A pak vadné těsnění kolem ventilů, olej se pak přisává do sacího kanálu. Vpodstatě se dá říct že zapečené kroužky a špatné těsnění dříků ventilů způsobuje špatný olej. Existuje názor že LongLife oleje používané nevhodným způsobem trpí ztrátou přísad a jeden z následných problémů je předčasné stárnutí gumových těsnění a taky zapékání karbonů. Každopádně je jisté že při 100 tisících by se takové závady neměly vyskytnout. Každopádně doporučuju vyměnit servis protože zjistit stav pístních kroužků změřením komprese zvládne i ten příslovečný Franta v kůlně za půl hodiny. Taky na svíčkách je poznat že s některým válcem není něco v pořádku.

Oleje jsou věčné téma, vlastně se nikde pořádně nedovíš co je nejlepší. Když se mezi fiatistama zmíníš že používáš Castrol tak zažiješ víc smíchu než na silvestra na estrádě a hned potom dotaz jestli už se to kazí nebo to teprv přijde.

Díky všem za rady. Koupil jsem velkou lahev oleje, abych přežil dovolenou a pak pojede auto na kompletní servis motoru. Pokud se vejdu do cca 20tis tak do toho půjdu. Už mám nějaké tipy na servis, tak mi držte palce ať to dobře dopadne :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Když se mezi fiatistama zmíníš že používáš Castrol tak zažiješ víc smíchu než na silvestra na estrádě a hned potom dotaz jestli už se to kazí nebo to teprv přijde.

To je zvláštní, Volvisti se taky Castrolu bojí :goof: . Na jejich foru jsem dokonce objevil výraz "zacastrolovanej" motor, což má bejt asi synonymum k "zakarbonovanej". Nicméně netuším, jestli to má reálný kořeny nebo je to jen městská legenda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znamej ma 3 sprintery a ty toci po trech letech. Vozi kytky. Auta jezdi delsi trasy, LL olej se meni jak si auto zavola, cca 30t km. Najezd aut je cca 120t rok. Prodavaji se po trech letech, kdy tacho atakuje 380t km. Za posledni dve otacky nemelo zadne z aut jediny problem s motorem. Nevim ... ja najedu na autech za 3-4 roky cca 150-160t a menim za nove, nechavam vymeny kolem tech 25t jak si me auto zavola a se.ru na to. Rikam si, ze po dobu zaruky by to mohlo vydrzet, mne se do tech servisu moc casto fakt nechce ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...