exBURN Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 10 minutami, Josef01 napsal: Samozřejmě každý vidí zábavu trochu jinde, to je jasné, ale v čem je zábavné lehké auto, které se nemůže výkonem, krouťákem a zrychlením rovnat jinému? Moc aut si ještě neprojel že? 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 10 hodinami, MMCorsair napsal: A to je nějakej vytunenej fiat pětistovka? Motor to má jakej? 1,4 turbo 132kw, 250Nm. Po upravach na nasem kusu skutecne namerenych 6,4s 0-100km/h (2 osoby), max. (tachometrovych) 232km/h. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 17 minutami, exBURN napsal: Moc aut si ještě neprojel že? Asi tak 50, jediné co ma bavilo bylo výkon, běžně mi auta neučarovala jinak než z doprava z bodu A do bodu B. Kdysi (jako 40 letý mladík) jsem měl Mazdu 3 MPS, která mě bavila s těmi 270k na přední nápravě, ale pak jsem se raději uklidnil Mercedes E350 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
exBURN Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna Jenže ten výkon se ti u toho Abarthu 600e utopí v té 700 kg nadváze, zato v každé zatáčce se ti okamžitě připomene. S lehkým autem jsi rychlý všude, s výkonným jen rovně. 2 4 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 26 minutami, Josef01 napsal: Samozřejmě každý vidí zábavu trochu jinde, to je jasné, ale v čem je zábavné lehké auto, které se nemůže výkonem, krouťákem a zrychlením rovnat jinému? Protože těžké, byt výkonnější auto, nemá-li odpovídající podvozek je pomalejší v zatáčkách a zpravidla je méně hbité a obratné. Např.osobní zkušenost na okruhu - známý má Mustang Shelby s výkonem před 800koní a jiný kamarád BMW M2. Emdvojka spráská Shlebyho jako prd. Na okruhu. V přímce ne.. ale o tom jet rovně zábava není, ne..? Netvrdil jsem tu, že Abarth je nejlepší sport.auto.. (a rozhodně ani není) četl jsem jen pád posledních příspěvků této diskuse a byla řeč o hothatchích, tak mi přišlo na místě se podělit o moje auto, které hothatchem rozhodně je. A vězte, že řídit ho je čirá radost a servis, díly, gumy, destičky a atd. nestojí svět. A v klidu umí jet i za 5l, když je potřeba (na okruhu 12-15, pro zajímavost nová GR86na okruhu i 33l). A ani pořizovací cena není závratná, ani pojištění..prostě za mně skvělé auto pro víkendový výlet, nebo se třeba někde na chvíli vyřídit- jak jsem psal - auto bez nesmyslných nákladů.. 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bluman Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna 42 minutes ago, Josef01 said: Samozřejmě každý vidí zábavu trochu jinde, to je jasné, ale v čem je zábavné lehké auto, které se nemůže výkonem, krouťákem a zrychlením rovnat jinému? Zeby v rychlosti a sposobe prejazdu zakrutami? 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 14 minutami, exBURN napsal: Jenže ten výkon se ti u toho Abarthu 600e utopí v té 700 kg nadváze, zato v každé zatáčce se ti okamžitě připomene. S lehkým autem jsi rychlý všude, s výkonným jen rovně. Jojo to já chápu, ale to jsme u toho, co každý myslíme tou zábavou. Fajnšmekři vychutnávají podvozek a zatáčky a to mě nikdy nebavilo. Co mě ještě bavilo bylo Mini 1992, ale to člověk musí zažít Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 2 minutami, Josef01 napsal: Jojo to já chápu, ale to jsme u toho, co každý myslíme tou zábavou. Fajnšmekři vychutnávají podvozek a zatáčky a to mě nikdy nebavilo. Co mě ještě bavilo bylo Mini 1992, ale to člověk musí zažít Tohle se prostě těžko popisuje.. jak jsem třeba já zmiňoval.. řidil jsem po sobě 3 kousky BMW Z4 se šestiválcem 2,5 - 3litry a jo, dobrý, rozhodně by mi nevadilo to mít. A pak jsem se svezl ve staré Z3. Jen 1,9 litru a 4 válce, sem tam koroze.. řádný počet km na tachometru.. ale tam když dáte ruku ze dveří, skoro se dotknete silnice a já rozhodně razím heslo - čím víc k silnici - tím větší zážitek (např. SUV mi vůbec nic neříkají a nechápu co na tom lidi mají) a ten pocit v autě, ten docela velký volant prostě chcete držet v ruce a to auto bylo tak hravé, svižné, šlo neskutečně za plynem, v zatáčce drželo jak po kolejích, min. náklon, řízení reagovalo i u středové polohy na sebemenší pohyb, krátké a naprosto přesné dráhy řazení.. pocit jistoty a přesnosti.. Jinak než radost a zábava to neumím popsat. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 3 minutami, D.J. napsal: Tohle se prostě těžko popisuje.. jak jsem třeba já zmiňoval.. řidil jsem po sobě 3 kousky BMW Z4 se šestiválcem 2,5 - 3litry a jo, dobrý, rozhodně by mi nevadilo to mít. A pak jsem se svezl ve staré Z3. Jen 1,9 litru a 4 válce, sem tam koroze.. řádný počet km na tachometru.. ale tam když dáte ruku ze dveří, skoro se dotknete silnice a já rozhodně razím heslo - čím víc k silnici - tím větší zážitek (např. SUV mi vůbec nic neříkají a nechápu co na tom lidi mají) a ten pocit v autě, ten docela velký volant prostě chcete držet v ruce a to auto bylo tak hravé, svižné, šlo neskutečně za plynem, v zatáčce drželo jak po kolejích, min. náklon, řízení reagovalo i u středové polohy na sebemenší pohyb, krátké a naprosto přesné dráhy řazení.. pocit jistoty a přesnosti.. Jinak než radost a zábava to neumím popsat. Ještě doplním - pouhých 1200 kilo. Moje 4 leté daily auto má 1790kg. Dřív byla auta lehká.. dnes nejsou 2tuny pohotovostní hmotnosti nic výjimečného a fyziku neokecáš.. hmotnost se prostě hrne ze zatáčky ven. A tady sedíte doslova na zemi, nohy natažené, ruce pokrčené, tak jak je to správně. Motor podél a posunutý téměř za přední nápravu a zadokolka.. tak jak to mám být! To dělá jízdní vlastnosti a vyvážení auta. Ne jako většina dnešních běžných aut - motor napříč, před přední nápravou a předokolka. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
safi Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna Já, jakožto pražský tvor mdlého rozumu: mě stačí jen pěkný sprint z křižovatky v Praze a případně pěkně projet jednu zatáčku při nájezdu na jížní spojku a kochat se tím, jak se S-AWC systém u mého 2 tunového Mitsubishi snaží, aby auto udržel na silnici i za cenu lehkého sklouznutí zádě. Daň ze větší převisy. Škoda, že Outlander nemá o 50-70 koní více. Ale nová generace ano. Rychlé odpichy z místa i rychlé průjezdy jednou zatáčkou v těžkém a vysokém autě jsou ... perverzně návykové. Samozřejmě že sérii zatáček rychle už neprojedu, protože ty přesuny váhy ze strany na stranu už auto nedává. Pro mě je ideální auto na řidičské zážitky něco typu KIA EV9 GT. 2,7 tuny a hromada krouťáku. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
neuromancer Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna Abarth je dobrý, pořád si to pamatuji V 28. 9. 2018 v 22:53, neuromancer napsal: Abarth 500 595 1.4 16V. Mix 165 koní, manuálu a sportovního režimu s vcelku pěkným zvukem je docela fajn 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bluman Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna Pre mna zabava je tiez v priebehu krutaku - nastupe vykonu, to ako ide motor do otacok, ci ako to najlepsie opisat. A k tomu adekvatny zvukovy podmaz (nie nevyhnutne usi trhajuci rachot ). I v tom vykone v priamom smere moze byt dost rozdiel, skusal som napr. Teslu 3 Performance a bolo to ako: WOW! a dalej nudaáá naproti tomu v Alpine B6, aj ked pri horsom zrychleni 0-100, to mam skor nieco ako: wooooooooWWOOHUU nodopc krwa *&%^@$(*&)_ Napriek hmotnosti 2,1t je s Alpinou celkom dost zabavy aj v tych zakrutach, tu fyziku predsa len niektore auta dokazu (trochu) odrbat - najlepsim prikladom je asi Godzila (GT-R) . Ale ten vykon si nie je mozne naplno vychutnat mimo autobahn ci okruhu . Takze po 600k/800Nm uvazujem tiez dalej este skor o niecom malom, lahkom, s manualom a atmosferou. 1 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna před 10 minutami, bluman napsal: Hele, jako jo.. ale možná dobré něco pořádně vyzkoušet a pořádně to zvážit. Přeplňovaný nebo atmosférický motor je prostě každý něco jiného a pokud je ta atmosféra menší, může za chvíli vadit jak dlouho se to rozmotává. Tím atmosféru nehaním, ba naopak.. je to skvělé a moc mne to baví a má to své a je to super, jak to tahne pak nahoře furt a nezvadne to jako turbo motor. Ale mel jsem teď půjčený od syna 7 Golf 1,4tsi 110kw, co jsem mel svoje auto v servisu a když to porovnám s atmosférickým 2 litrem 132kw u Mazdy 3 své partnerky tak na předjíždění a okamžitou reakci, když je potřeba je ten Golf rychlejší. Pak ve vyšších rychlostech je zase znát objem a je rychlejší Mazda. Atmosféru je prostě potřeba držet pod krkem a pak je to fajn. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kairos Odesláno 13. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 13. ledna Abartha jsem si pujcil v zari na cestu po Apulii a Kalabrii, oproti petistovce 1,2 ctyrval me zeny to ma vykon, zvuk a lepsi sedacky. Tvrdy to je jak prkno, rejd jak u V3S a spotreba ve dvoucifernych cislech. V zatackach je s tim neskutecna prdel, na poznavani kraje to neni, kazda 5cm a vetsi dirka v asfaltu te chce zabit a urvat kolo. A ze jich tam na jihu bylo. Tady se zrovna kochame vyhledem na Bovu 2 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bluman Odesláno 16. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 16. ledna On 1/13/2025 at 10:53 AM, D.J. said: 7 Golf 1,4tsi 110kw, co jsem mel svoje auto v servisu a když to porovnám s atmosférickým 2 litrem 132kw u Mazdy 3 své partnerky tak na předjíždění a okamžitou reakci, když je potřeba je ten Golf rychlejší Na tu okamzitu reakciu nie su relevantne kW ale skor Nm. Pri rovnakom krutaku a spravnom podradeni, bude na tom vzdy lepsie atmosfera, lebo turbu vzdy chvilu trva kym zaberie. Aj ked u novych motorov su tie turbo diery uz takmer nepoznatelne. A nebude ta Mazda v rukach partnerky len trochu "zlenivena"? Teda nerad by som podcenoval partnerku, ale casto to tak byva On 1/13/2025 at 10:53 AM, D.J. said: Atmosféru je prostě potřeba držet pod krkem a pak je to fajn Jj, to je na tom ta zabava Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
D.J. Odesláno 16. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 16. ledna před 5 minutami, bluman napsal: Tak samozrejme, ze dulezity je kroutak, ne kone. A nemyslim, ze vzdy u atmosfery ma clovek vhodne zarazeno, kdyz prijde potreba prudce zrychlit a turbomotor v tu chvili zatahne vice. A zabava jiste.. jen nevim, jestli chce kazdy jezdit neustale za 2 cifernou spotrebu. Ja ne.. Proste kazdy ma sve.. a cim vic bude mit atmosfera valcu a objemu, tim vic zabavy bude ale bude to zrat i travu u silnice.. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blam Odesláno 19. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 19. ledna Chlapi prosim o radu. Rad bych si ted po rozvodu trochu zablbnul a hledam nejaky hothatch do cenovky 500-550 tis Kc. vyber padl na Golf GTI, Cupru, i30N. poradite popr proc a co vzit? Nechci aby me to sezralo, ale aby to byl nejaky rozumny kompromis mezi pomerem cena/vykon/zabava/spolehlivost. najezd idealne 50-100 tis km. Nechci pokladnicku a nic vylitanyho. Auto bude pouzivano jako daily a rocni najezd je 10-15 tis rocne kratsi vzdalenosti jednou rocne dovolena u more. Idealne petidvirko. Do ted jsem sedlal vzdy jen Tdi divizi VW. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AndyAaron Odesláno 19. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 19. ledna Za me GTI je vic civilnejsi jako daily car, s Cuprou nebo eNkem bude vic zabava.Ale, jelikoz hledas ojetou karu, tak bych se asi zameril na konkretni kus a jeho stav a historii, at uz to bude kterekoliv z vyse uvedenych.Jeste prihodim dotaz, co takhle STckovej Focus? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blam Odesláno 19. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 19. ledna Ondro diky za postrehy. ST taky vypada pekne. Jen jich nlc neni v tyto cenovce a najezdu. Kazdopadne taky jeden z adeptu. Jde mi hlavne o porovnami realny jestli tu nekdo ma. Ale uplny pruser asi nebude zadny z nich. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gustaf Odesláno 19. ledna Nahlásit Sdílet Odesláno 19. ledna Co nějaká Type -R? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se