x591 Odesláno 21. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. ledna 2022 před 4 hodinami, Tom4 napsal: Můžu se zeptat ještě k té spotřebě, k benzínu je účet za elektřinu, máš ho prosím vyčíslený? Klidně v kW. Dovedu si totiž laicky představit že odběr 2400W se rovná jako když mám zapnutou varnou konvici s mikrovlnou troubou naráz (nebo domácí infrasaunu), krát počet hodin krát cena za kW. Je tedy teorie, - příklad - nabíjím přes noc 8 hodin x 2,4kW = spotřebuji 19,2kW, krát pět korun za kW = 96,- korun, za které ujedu uvedených cca 50km; správně nebo tam je někde nesmysl? Nemyslím cenu elektřiny, to už má samozřejmě každý jinou, jde mi o to dobrat se na kolik mě vyjde provoz když si konzerva jako já koupi auto jednou za x let, najede s ním 150 až 200 tis. km než ho obmění za další. měření jsem vzdal. asi nejblíž realitě se mi blíží čísla z nabíječek přes noc v zahraničí. Z cca 10% stavu to dobíjí 9.66kW - 13.96kW (ty větší údaje budou s tím, že jsem si nechal auto předehřát, nestihl ho vyzvednout a znovu 2x). Při mém používání je dlouhodobá spotřeba elektřiny (11.6 kW/100km v létě při 2.3 l/100 km, 13.6 kW/100km teď v zímě při 2.9 l/100km). Osobně to ale nepočítám a neřeším. Díky E-ON jsem teď začal 15. ledna fixaci při cenách z minulého ledna, takže asi budu jeden z lidí, kterému cena elektřiny padá. Zároveň na jaře začnu řešit fotovolaiku. před 2 hodinami, klobadysek napsal: Díky za sdílené zkušenosti. Jakkoli jsem přesvědčený, že budoucnost jiná, něž elektrická nebude, jsem rozhodnutý, že moje další auto nebude bude EV nýbrž PHEV. Prostě si nedovedu představit, že vznikne v dohledné době dostatečná infrastruktura - jak sám píšeš u nás je to tragedie, ale až dojde k opravdu masovému přechodu ne EV, tak to bude masakr všude. Prostě na čisté EV jako jediné auto bych v této chvíli neměl koule. Samozřejmě že nabíjení doma beru jako základ (mám na domě FVE, takže je tam i jisté zkrácení návratnosti investice) ale při dlouhých cestách bych se se bál front u nabíječek. Kdo se front asi nemusí bát jsou asi Tesly, protože automobilka si vlastní sít rozšiřuje podle prodejnosti vozidel v tom kterém regionu, ale to je cenově mimo mne. Taky myslím, že PHEV je cesta a realita za 15-20 let bude trochu jíná. EV tu asi s námi bude, ale jak jsem psal - nemyslím si, že vození těžkých baterií je nejlepší cesta kupředu. Na druhou stranu se ani nebojím (alespoň na západ) nějaké krize a čekání u nabíječek. Většina lidí co znám a má EV, nebo ho plánuje nejezdí tolik a to dobíjení doma prostě dělá většinu jejich spotřeby. Z těch pár jízd, co jsem zvládnul v EV do Berlína nebo Mnichova jsem taky žádnou krizi dojezdu neviděl (jak rádi píšou novináři). Rozhodně nejsem zastánce tlačení a spíš budu doufám v Doc Brownův přenosný fúzní reaktor (vtip - pokud by to někdo bral vážně). Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
x591 Odesláno 21. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. ledna 2022 před 12 minutami, Duke650 napsal: @x591díky moc hele a co brzdy? Když jsem u testovacího S III iV poprvé zabrzdil do křižovatky, byl to šok, měl jsem pocit, že jsou brzdové destičky ze smrkového dřeva = neskutečně tupé a nečitelné. Totéž kolega, který jel o den dříve. Prodejce se mohl přetrhnout, aby to zdůvodnil rekuperací, jako že to auto vlastně nezastavily kotoučové brzdy, ale generátor. No nevím, žena má hybridní Hondu Jazz a tam jsou brzdy ještě o něco ostřejší než u S III TDi a taky se při brzdění rekuperuje o stošest Ale jinak to zatím s tím E-dojezdem kolem 40-50 km vypadá nadějně, v běžný pracovní den mívám kratší nájezd a nabíječku mám přímo pod oknem kanceláře Brzdy v pohodě. Jako všechny poslední koncernovky dřou při delším stání ale nic jiného. je tam trochu změna chování kvůli té rekuperaci a prediktivnímu tempomatu, ale i tchán, který nikdy nic takového neřidil s tím neměl po 20 minutách žádný problém. Já spíš mám teď "problém" když sednu do ICE, že to nedobržďuje samo (i přes adaptivní tempomat). Asi hlavní změna pro mě je, že třeba mezi obcí 2 km kdy s ICE ještě mám nohu na plynu, tak PHEV i EV už automaticky nechám doplachtit, a zbytek dodělá ten tempomat. Ale zase nejsem člověk, který by tomu věřil na 100% a nohu neměl připravenou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
x591 Odesláno 21. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. ledna 2022 Jinak vtipná historka je, že jsem nedávno jel do Berlína. Tady na D1 u Nupak na Shellce nabral benzín a potkal rakušana s EV Peugeotem jak trpělivě nabíjí. Vyřidil něco v Drážďanech, zastavil u Mc v Lubbenau a jelikož jsem tam chtěl řešit práci, tak odhodil Seata na nabíječku a vedle mě ten samý Rakušák. Po 1 hodině odjíždím, on ještě nabíjí. Večer jsem se potkal s někým u Schönefeldu a hádejte, kdo tam přijel k nabíječce. Jestli chudák jel až z Vídně, tak jsem ho litoval. Takhle bych nechtěl dopadnout. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 26. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 26. ledna 2022 Jo to je tak, když si někdo koupí parodii na BEV Jako úplně špatný to auto není, ale je to asi stejné, jako si kupovat hodinky od nového výrobce, co do teď dělal budíky. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 27. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 Šéf VW objevil Ameriku. Zjišťuje, že asi nebude dost šťávy https://www.autojournal.cz/nemame-dostatek-energie-na-plosnou-elektromobilitu-prozradil-sef-vw/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 27. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 Cimrman: "Už si toho všiml." aneb spotřeba Tesly 12kg uhlí na 100 km. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 27. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 Nechci Teslu hájit, rok starý článek, ale prý..... https://www.hybrid.cz/tesla-vsechny-nabijeci-stanice-supercharger-budou-do-konce-roku-napajeny-cistou-energii/ Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 27. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 Promiň že chytám za slovo Josefe, ale u podobných marketingových blábolů si vždycky představuju jak ti pošuci budou (po vzoru atomem posedlých rakušáků) v drátech filtrovat "čisté" a "nečisté" elektrony, aby do baterek co už 2x obepluly svět pumpovali výhradně "100% košer ekologickej proudík"... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 27. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 Těžko říct jak to měří. Němci to mají vymyšlené tak, že součet dodané energie přes nabíječky se musí rovnat dodané (nakoupené) energii přes obnovitelné zdroje do sítě daným provozovatelem nabíječek. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr_cha Odesláno 27. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 To je taky divne.. cili veskerou obnovitelnou energii vyrobenou dodavatelem si zarezervuji prvotne elektricka auta a na ty ostatní zbude jen ta zla spatne energie.. :-/Taky mi to prislo jak nic moc nerikajici clanek.. jen ze budou mit na strese nabijeci stanice solarni panel... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 27. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 27. ledna 2022 A co když bude zrovna zataženo? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 28. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 28. ledna 2022 Jako doplňkové nabíjení mít panely na celém autě, jako to má auto Sion (teprve se finalizuje výroba) je celkem fajn (nabijí až 30 km denně ), i když v našich krajinách bohužel zima to velmi omezuje. Pro jižní prosluněné státy to je samozřejmě přínos velký. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Foundryman Odesláno 28. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. ledna 2022 No a teď si představ, že v dnešních průserech s dodávkami všeho možného musím jet pro komponenty na otočku 600 km tam a zpátky, přičemž na nějaké hrátky s nabíjením není čas, hrozí zastavení výroby. Velkej spalovací motor a cihla na plynu je jediné přijatelné řešení. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 28. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 28. ledna 2022 V dnešní době, kdy fabriky stojí celé týdny nebude těch 40 minut asi rozhodujících, teoreticky můžeme říci, že i 5 minut tankování sanitky může pacienta zabít. Nějaký zástupný problém vždy najdeme, to je jasné. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek124 Odesláno 28. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. ledna 2022 Josefe, nevím kolik dní má Tvůj týden a jak moc jsi při svém nezdolném optimismu ochotný věřit téhle partičce nefachčenků s lajfstajlovým webíkem na lovení hejlů á €500 Nicméně i kdyby těch marketingových 112/7 dalo při celodenním slunění a podvodu typu "NEDC" optimistických 16 km (i hybrid s nejmenší baterkou za den zrekuperuje víc - a tady nemá plocha solárů víc než 3m čtvereční), prostým výpočtem běžný solární příkon*plocha*účinnost článků mi vychází že v reálu by to trvale utáhlo tak 300W elektrokoloběžku (schválně se podívej jak vypadají a kolik váží skutečná solární vozítka, které si i tak musejí vypomáhat rekuperací a baterkama), ne 2-tunové MPV a už vůbec ne vybitou Teslu. Pochopil bych tak ventilátory při letním stání na parkingu, aby po nasednutí osazenstvo nezdechlo vedrem než naběhne klimatizace (a ta si z baterky nevycucla co se naakumulovalo při stání a slunění) a u větších ploch i pro zmiňovaný chladírenský agregát, ne jako "range extender". Ale hlavně že už na to drze slibují "aplikaci", která ve skutečnosti neukazuje správu auta, ale mapku z jejich "carsharing" virtuální půjčovny... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 28. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 28. ledna 2022 Mě se líbí, že si na nic nehrají a líbí se mi ten nápad. Druhá věc je, zda to dotáhnou opravdu do konce a za 25 tis. EUR (nový zákazníci zaplatí 28 tis.) to auto bude. Viděl jsem test auta, kdy to dávala za den cca 30 km na palubním počítači, nemám důvod tomu nevěřit. Sleduji to krok za krokem několik let a stále tomu věřím. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tmx Odesláno 29. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2022 před 23 hodinami, Foundryman napsal: No a teď si představ, že v dnešních průserech s dodávkami všeho možného musím jet pro komponenty na otočku 600 km tam a zpátky, přičemž na nějaké hrátky s nabíjením není čas, hrozí zastavení výroby. Velkej spalovací motor a cihla na plynu je jediné přijatelné řešení. +1 Elektromobily dokážou naplnit potřeby pouze několika procent populace. Co jsi napsal, je naprosto regulérní argument. Lidi s růžovejma životama v kanclu tyhle provozní problémy neřeší Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JR_2010 Odesláno 29. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2022 No, já bych řekl, že v tomhle kontextu je to tedy přesně obráceně, určitě větší část populace používá plechovku na pár kilometrů za den, jinak to stojí někde odložený, a naproti tomu jen pár těch procent bude jezdit takový štreky na otočku, takže naplnit potřeby tý většiny by elektromobily dokázaly bohatě s nabíjením tak jednou tejdně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef01 Odesláno 29. ledna 2022 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2022 Přesně tak, průměrný nájezd všech provozovaných osobních aut je kolem 7000 km ročně. Často to jsou auta manželek, které jezdí to svoje pár kilometrové denní kolečko po městě, nejlépe v SUV se spotřebou 14l/100 km. To že vlastní auto se opět stane luxusem je dnes už jasné, ale zatím těžko všeobecně přijatelné. Palivo bude drahý (elektřinu nevyjímaje), ceny aut střední třídy kolem 1 mil. Kč, servis drahý a ostatní náklady (mýtné, daně, parkovné, pojištění) rovněž. V podstatě jako by si člověk platil 24h sluhu, který mu slouží 3 hodiny denně. Cesta ve městech je v úsporných elektroautech, která budou sdílená. Vzhledem k cenám bydlení, na které již dnes 90% obyvatel nemá a ostatní ve většině bydlí jen díky hypotékám se budou pronajímat tedy nejen byty a domy (jak to má většina obyvatel v v Rakousku a Německu), ale i auta a člověk pojede jen když bude muset (čím dál více lidí na home office). Skoro všechno si dnes zařídíme přes internet a telefon, když zůstanu doma rok, tak v pohodě mohu fungovat, nepotřebuju kamenné prodejny ani auto, je to je v hlavě a otázka zvyku. Chápu následné reakce automobilových nadšenců, kteří se ozvou. Taky jsem si nedovedl představit, že budeme mít "zákaz vycházení" a zákaz ježdění mimo okres apod. Tak jak postupně skončí éra spalovacích aut, skončí i éra vlastnění aut obecně, samozřejmě výjimky vždy budou. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Murphy97 Odesláno 29. ledna 2022 Nahlásit Sdílet Odesláno 29. ledna 2022 sorry Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Archivováno
Toto téma je nyní archivováno, a proto není možné odpovídat na toto téma.