Přejít na obsah

Motorkáři


Doporučené příspěvky

Pánové měl by někdo tip na šikovnýho zámečníka (kovovýroba). Potřeboval bych stržený závit vyvrtat a vyříznout pro větší šroub. Případně to celý zavařit a udělat novou díru s původním závitem, ale přijde mi ta varianta pro větší šroub taková jednodušší i možná bytelnější. Jde o hliníkový držák plastového krytu řetězu, vlastně nic moc důležitého, ale chtěl bych to nechat udělat pořádně. Asi bych to taky dal, neni to nic složitýho i dobře přístupný, ale je to na motorku a tak aby to bylo bezchybičky.

Neměl by někdo tip na nějakýho šikulu nejlépe Praha 10 Vršovice, případně kraj Prahy 5, 6. Díky  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Strocek napsal:

Pánové měl by někdo tip na šikovnýho zámečníka (kovovýroba). Potřeboval bych stržený závit vyvrtat a vyříznout pro větší šroub. Případně to celý zavařit a udělat novou díru s původním závitem, ale přijde mi ta varianta pro větší šroub taková jednodušší i možná bytelnější. Jde o hliníkový držák plastového krytu řetězu, vlastně nic moc důležitého, ale chtěl bych to nechat udělat pořádně. Asi bych to taky dal, neni to nic složitýho i dobře přístupný, ale je to na motorku a tak aby to bylo bezchybičky.

Neměl by někdo tip na nějakýho šikulu nejlépe Praha 10 Vršovice, případně kraj Prahy 5, 6. Díky  

Zkus:

Zámečnictví Petržílka - obrábění kovů, soustružení, frézování, …Střední 43, Měšice u Prahy - Hovorčovice 250 64, t 731 584 591

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Strocek napsal:

 Nechci vložku, chci novej závit ;). Ale i tak díky :).

Proč? Ocelová vložka má pak větší pevnost, než původní závit v hliníku. Kluci, co laděj okruhovky, běžně převrtávaj a vložkujou preventivně. Především to, co se přehazuje furt dokola... Stažení os na vidlicích, držáky brzdičů...

E: Ledaže bys tam neměl moc masa.

Upraveno uživatelem Americkej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Drda napsal:

Zkus:

Zámečnictví Petržílka - obrábění kovů, soustružení, frézování, …Střední 43, Měšice u Prahy - Hovorčovice 250 64, t 731 584 591

Je to teda na druhou stranu, ale když neseženu něco blíž, tak mu zkusim cinknout. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prave proto, ze to ma jen 6mm, tak to v te vlozce bude drzet lepe, nez v samotnem hliniku... Ostatne jak to psal Americkej. Dokonce se to na nektere hlinikove casti motoru dela z vyroby. .... ale komu neni rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale prdlajz, pro slabý materiály ty vložky nejsou vhodný. Kdyby tam byla dvacka hloubka je to něco jinýho. Stejně tam budeš vrtat a řezat závit pro tu vložku, takže je to zbytečný a rovnou tam můžeš vyříznout větší závit pro větší šroub. Nic extra to nedrží, akorát to někdo předemnou prostě serval, takže nevidím důvod proč se tam piplat s vložkou o který není jistý, že tam bude dobře usazená. O tom že dobře umístěná ocelová vložka bude lepší než závit v hliníku se nemusíme bavit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje vice nez dvacetileta praxe a desitky podobne opravenych zavitu hovori jasne.

Btw pokud uz to chces delat jinak, tak se "vyrobi" ocelova vlozka, ktera se vlepi do "hladke" diry. To treba, pokud je material tloustky 3-4 mm. 5mm + drzi vlozky do M8. 

Ale pokud si pan preje, hod to do obalky, posli mi to, necham Ti to zavarit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, já nepopírám, že bys to nezmák :default_wink: a samozřejmě kvituji snahu helpnout. Vono něco jinýho je to řešit vod stolu a pak in natura je to kolikrát (spíš většinou) jinak, taky vlastní zkušenost. Kdybych byl poblíž, klidně bych se stavil to prokonzultovat :default_smile:. Tady pudu cestou nejmenšího odporu a na jistotu, a to si myslim, že bude ten větší klasickej závit. Dám to nějakýmu mazákovi v okolí a von mi řekne co by bylo nejlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé, přemýšlel jsem, kde bych mohl škodit svojí přítomností a zvítězilo tohle vlákno! Doufám, že máte radost :D.

Dělám si papíry na motorku. Jednostopejch motorovejch věcí se historicky bezdůvodně bojim a nemám je rád. Odjakživa jsem autař. Tak jsem si řek, že je třeba strachu a nelibosti čelit a ověřit si, jaká je realita.

Mám za sebou 8 hodin jízd a pojďme si říct, že jsem zatím ve stavu mírného stresu. Především z manévrů v pomalých rychlostech (typicky osmička v rychlosti chůze, kde při zatáčení doprava se prostě nevejdu do vyhrazenýho prostoru; doleva v pohodě). Totéž při odbočování na malý křižovatce doprava, tam často končim u středový čáry.

Míru stresu ilustrují Garminy celkem jednoznačně...

449284967_10163735205188677_726326071562899780_n.jpg.761ad9406a001c915b0f04cf31b757d7.jpg

Na silnici pak projíždím oblouky tak nějak intuitivně, protože instruktor mi k tomu v podstatě nic neřekl. Což není nic proti němu - usoudil po prvních 5 minutách na plácku, že jezdím dobře a rovnou jsme jeli do provozu, kde většinou kecáme přes interkom o všem možnym, jen ne o jízdě. Když jsem mu říkal, že se cejtim nejistej, tak mi řek, že to přejde a že jezdim v pohodě. Je milej :D. Pro ego dobrý, ale pro pocit aspoň nějaký jistoty z jízdy tolik ne :D.

Dodám, že rychlost 80 km/h na okresce mi připadá jako totální vražda a nechápu, jak někdo může jezdit rychlejc.

Mám nakoukaný desítky hodin instruktážních videí (Motocontrol především, z ČR Petr Lunak atd.), kontrařízení relativně ozkoušený, ale po osmi hodinách ježdění se nemůžu zbavit dojmu, že vůbec nevím, co dělám. Jako rozjezdy, řazení, blinkry, brzdy - to je všechno v pohodě, coby jednotlivý úkony. Jezdím plynule, neškubu, do kopce se rozjedu, pohoda. Ale jízda samotná jako celek je pro mě pořád taková černá díra. Možná to fakt není pro mě...

Zkoušky mám za 2 týdny.

(Ze všeho nejvíc mě baví fakt, že na mě mávají motorkáři, ačkoli jsem oblečenej komplet v reflexních hadrech. Mohli by se na to vykašlat, protože jsem začátečník, ale ne - zdraví. To je hrozně milý.)

Jinak mám samozřejmě koupenej kurz u Moto Lisý na srpen.

Tolik k úvodu a zasazení do kontextu... Jsem tu, protože samozřejmě vybírám svůj první stroj. A řekl jsem si, že Chronomag mi historicky pomohl v X věcech, takže by tahle oblast nemusela být výjimkou. 

Po 8 týdnech studování strojů, diskuzí, recenzí, videí a dalších, jsem se prozatím usnesl na pár mašinách, u kterých si říkám, že by mohly skousnout začátečnický kopyto jako já. Měřím 187 cm, váha 86 kg a mám relativně dlouhý nohy. Stroj bych používal primárně na projížďky po Vysočině a třeba 10x do roka na cestu do Prahy (i po D1) a třeba 1-2x do Rakouska nebo dál, když mě to bude bavit. Čili mi z toho vychází buď cestovní enduro nebo nějakej "pohodlnej" naháč. Cruisery se mi extra nelíbí, preferuju vzpřímenej posez, protože starý záda.

Ve zkratce aktuální top 3 stálice ve výběru jsou Honda NX500, NC750x, Transalp. Ze zálohy je jistí stroje, který se mi líbí a asi bych na nich zvládnul jezdit těch mejch 80 km/h, protože jsou prej i pro začátečníky OK - Suzuki GSX-8S a Triumph Tiger Sport 660. A teoreticky i Moto Guzzi VT85 (díky za tip, dawe). Váha ideálně do 210-215 kg.

Projitý a nastudovaný mám portfolia většiny mainstream výrobců - Kawa, Yamaha, Guzzi, BMW, Aprilia, Honda, Triumph, Suzuki, Enfield, a to včetně recenzí.

Cílem cvičení je mít ideálně jeden univerzální a přívětivý motocykl schopný i delších cest, po nichž by mě nesundavali ze stroje heverem. V nejhorším případě dva (jeden na učení, druhý na ježdění). Realizovatelný cenový strop je 250K-300K, nejlépe za oba (kdyby joo, tak prodám nějaký hodinky :D a připlatím). Učební stroj nemusí být nový (nabízí se např. KTM390), ten jezdící preferovaně ano. Jsem smířenej s tím, že mi to nejspíš xkrát upadne (padáky se nabízejí ke všem).

Rozum mi velí jít cestou NC750x, NX500 se mi líbí, ale prej mi bude malá. Transalp se mi líbí velmi, ale nevím, zda už to nebude moc. GSX je naháč, kterej mě extrémně baví vzhledově a ze všech testů vychází jako velmi přítulný a nezáludný stroj. Tiger totéž. Na žádném z výše uvedených strojů jsem ani neseděl, vybírám čistě teoreticky a vyzkoušet půjdu třeba 1-2 finální kandidáty.

Motám se v tom takovým způsobem, že už mi z toho jde hlava kolem :D.
Takže... potřebuju poradit, nasát nějaký názor, usměrnit, cokoliv. Za případné tipy děkuji předem.

Kdo to dočetl až sem, má velký obdiv za trpělivost :).

Upraveno uživatelem KFL
  • Dát hlas 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, KFL napsal:

Přátelé, přemýšlel jsem, kde bych mohl škodit svojí přítomností a zvítězilo tohle vlákno! Doufám, že máte radost :D.

Dělám si papíry na motorku. Jednostopejch motorovejch věcí se historicky bezdůvodně bojim a nemám je rád. Odjakživa jsem autař. Tak jsem si řek, že je třeba strachu a nelibosti čelit a ověřit si, jaká je realita.

Mám za sebou 8 hodin jízd a pojďme si říct, že jsem zatím ve stavu mírného stresu. Především z manévrů v pomalých rychlostech (typicky osmička v rychlosti chůze, kde při zatáčení doprava se prostě nevejdu do vyhrazenýho prostoru; doleva v pohodě). Totéž při odbočování na malý křižovatce doprava, tam často končim u středový čáry.

Míru stresu ilustrují Garminy celkem jednoznačně...

449284967_10163735205188677_726326071562899780_n.jpg.761ad9406a001c915b0f04cf31b757d7.jpg

Na silnici pak projíždím oblouky tak nějak intuitivně, protože instruktor mi k tomu v podstatě nic neřekl. Což není nic proti němu - usoudil po prvních 5 minutách na plácku, že jezdím dobře a rovnou jsme jeli do provozu, kde většinou kecáme přes interkom o všem možnym, jen ne o jízdě. Když jsem mu říkal, že se cejtim nejistej, tak mi řek, že to přejde a že jezdim v pohodě. Je milej :D. Pro ego dobrý, ale pro pocit aspoň nějaký jistoty z jízdy tolik ne :D.

Dodám, že rychlost 80 km/h na okresce mi připadá jako totální vražda a nechápu, jak někdo může jezdit rychlejc.

Mám nakoukaný desítky hodin instruktážních videí (Motocontrol především, z ČR Petr Lunak atd.), kontrařízení relativně ozkoušený, ale po osmi hodinách ježdění se nemůžu zbavit dojmu, že vůbec nevím, co dělám. Jako rozjezdy, řazení, blinkry, brzdy - to je všechno v pohodě, coby jednotlivý úkony. Jezdím plynule, neškubu, do kopce se rozjedu, pohoda. Ale jízda samotná jako celek je pro mě pořád taková černá díra. Možná to fakt není pro mě...

Zkoušky mám za 2 týdny.

(Ze všeho nejvíc mě baví fakt, že na mě mávají motorkáři, ačkoli jsem oblečenej komplet v reflexních hadrech. Mohli by se na to vykašlat, protože jsem začátečník, ale ne - zdraví. To je hrozně milý.)

Jinak mám samozřejmě koupenej kurz u Moto Lisý na srpen.

Tolik k úvodu a zasazení do kontextu... Jsem tu, protože samozřejmě vybírám svůj první stroj. A řekl jsem si, že Chronomag mi historicky pomohl v X věcech, takže by tahle oblast nemusela být výjimkou. 

Po 8 týdnech studování strojů, diskuzí, recenzí, videí a dalších, jsem se prozatím usnesl na pár mašinách, u kterých si říkám, že by mohly skousnout začátečnický kopyto jako já. Měřím 187 cm, váha 86 kg a mám relativně dlouhý nohy. Stroj bych používal primárně na projížďky po Vysočině a třeba 10x do roka na cestu do Prahy (i po D1) a třeba 1-2x do Rakouska nebo dál, když mě to bude bavit. Čili mi z toho vychází buď cestovní enduro nebo nějakej "pohodlnej" naháč. Cruisery se mi extra nelíbí, preferuju vzpřímenej posez, protože starý záda.

Ve zkratce aktuální top 3 stálice ve výběru jsou Honda NX500, NC750x, Transalp. Ze zálohy je jistí stroje, který se mi líbí a asi bych na nich zvládnul jezdit těch mejch 80 km/h, protože jsou prej i pro začátečníky OK - Suzuki GSX-8S a Triumph Tiger 660. A teoreticky i Moto Guzzi VT85 (díky za tip, dawe). Váha ideálně do 210-215 kg.

Projitý a nastudovaný mám portfolia většiny mainstream výrobců - Kawa, Yamaha, Guzzi, BMW, Aprilia, Honda, Triumph, Suzuki, Enfield, a to včetně recenzí.

Cílem cvičení je mít ideálně jeden univerzální a přívětivý motocykl schopný i delších cest, po nichž by mě nesundavali ze stroje heverem. V nejhorším případě dva (jeden na učení, druhý na ježdění). Ideální cenový strop je 250K, popř. 300 za oba. Učební stroj nemusí být nový (nabízí se např. KTM390), ten jezdící preferovaně ano. Jsem smířenej s tím, že mi to nejspíš xkrát upadne (padáky se nabízejí ke všem).

Rozum mi velí jít cestou NC750x, NX500 se mi líbí, ale prej mi bude malá. Transalp se mi líbí velmi, ale nevím, zda už to nebude moc. GSX je naháč, kterej mě extrémně baví vzhledově a ze všech testů vychází jako velmi přítulný a nezáludný stroj. Tiger totéž. Na žádném z výše uvedených strojů jsem ani neseděl, vybírám čistě teoreticky a vyzkoušet půjdu třeba 1-2 finální kandidáty.

Motám se v tom takovým způsobem, že už mi z toho jde hlava kolem :D.
Takže... potřebuju poradit, nasát nějaký názor, usměrnit, cokoliv. Za případné tipy děkuji předem.

Kdo to dočetl až sem, má velký obdiv za trpělivost :).

A jedem!!! 😄

Když už jsme v té potřebě vyprovokovat masy k projevu názoru...najezdil jsem pár tisíc (pár vskutku rovná se dva) km na Rebelu 500 a dle očekávání jsem nabyl dojmu, že mi brzy bude/je malý...umocněno dvojím svezením mé paní, kdy se z hbité lasičky stávala rozvážná kareta...(motorka, manželka je pořád lasička)

Takže žeru antidepresiva jak antiperle, protože po několiko večerech strávených na více či méně odborných fórech a diskuzích nejsem schopen se rozhoupat, zda skočit do silnější 1100 téhož jména a stáje (nejsilnější šimrání), nebo zlomit manželku, že Honda umí i naháče a 750 Hornet je žrádlo (není tak úplně lež, odjezdil jsem na ní autoškolu a většinu času tvrdý jako skála 🙂 ).

Anžto jsem tvor nesvéprávný a ochotný preference usměrňovat podle hlasu lidu, možná mi tu přes víkend někdo poví něco, co mě ukotví v bouři :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kámoš si na tohle pořídil tigra 850 sport. Jediné, co říkal, že příště by šel rovnou do 900 ale je s ním spokojený. Výkon dostatečný pro začátečníka fajn stroj. A na tvoje použití asi vlastně fajn volba.

Za mě NC určitě ne to je skútr do města NX bude ještě o třídu níž, za me zbytečné motorky (pokud teda planuju použití jako motorky).

Cestou adventure cendura bych nešel, proto i ten tiger určitě ve verzi sport. Nebo naháč. Já jsem zatíženy na italky, takže bych navrhl tuono 660 ale bojím se, že nebude úplně komfortní se na to s dlouhyma nohama poskládat.

Jinak ten cvičák trenuj za mě přednostně, jestli máš 8 hodin v provozu tak bych skoro řekl, ať se už na provoz vysereš. Na cvičáku se vyhazuje nejvíc a je to i nejtěžší, pravidla znáš z auta a provoz zvládneš, ale cvičák v autě nenatrenujes. 

Upraveno uživatelem Maro
  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 minute ago, Maro said:

Jinak ten cvičák trenuj za mě přednostně, jestli máš 8 hodin v provozu tak bych skoro řekl, ať se už na provoz vybereš. Na cvičáku se vyhazuje nejvíc a je to i nejtěžší, pravidla znáš z auta a provoz zvládneš, ale cvičák v autě nenatrenujes. 

Mám domluvu s instruktorem, že příští 2 hodiny dáme jen kužely, abych nabyl nějaký jistoty. Takže to přesně mám v plánu :).

Prej akorát nesmim položit stroj, to zkouška ihned končí. Noha na zemi jen anuluje pokus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To KFL - zavidim, tohle planovani vyberu motorky je skoro stejne tak pekny jako jizda sama👍

Vetsina prodejcu ma bud predvadeci motorky nebo cele predvadeci akce, neboj se vyuzit.

Navstevu ruznych motoskol muzu jen doprucit.

Rad jsem si precetl cely Tvuj prispevek, prekvapila me poznamka o countersteering a Lunakovi, nahodou jsem v tydnu videl jeho posledni 2 videa a v zadnem pripade si nemyslim, ze pro zacatecnika by byly prinosem. Nebudu vysvetlovat proc, protoze by to bylo nadlouho, doufam ze jeho rady i ostatni zacinajici motorkari ve zdravi prezijou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Just now, Kairos said:

To KFL - zavidim, tohle planovani vyberu motorky je skoro stejne tak pekny jako jizda sama👍

Vetsina prodejcu ma bud predvadeci motorky nebo cele predvadeci akce, neboj se vyuzit.

Navstevu ruznych motoskol muzu jen doprucit.

Rad jsem si precetl cely Tvuj prispevek, prekvapila me poznamka o countersteering a Lunakovi, nahodou jsem v tydnu videl jeho posledni 2 videa a v zadnem pripade si nemyslim, ze pro zacatecnika by byly prinosem. Nebudu vysvetlovat proc, protoze by to bylo nadlouho, doufam ze jeho rady i ostatni zacinajici motorkari ve zdravi prezijou.

 

Já si nezávidím vůbec, je to hrozná motanice :).

Ad Lunak - mně ty věci celkem dávají smysl a pochopil jsem (nejen teda z jeho videí), že se veskrze učí dvě různý "pravdy" správnýho ježdění. Kontra mi "tlačí" i instruktor, že prej se nemusím tolik naklánět. Doteď jsem se nahýbal "za očima" a dělám to asi pořád, ale je pravdou, že to sklopení stroje tlakem na vnitřní řídítko je velmi efektivní. Minimálně teda v těch mejch rychlostech :D.

Ale nechci uhýbat od diskuze, ať se tu nerozjede nějakej Sršeň/Lunak/Lisý flame... zajímá mě teď hlavně ten stroj :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak k masinam, pises ze asi parkrat upadne, tak by asi bylo novy skoda, mirne jeta udela stejnou sluzbu a bude to levnejsi.

Do 80 km/h odpor vzduchu resit nebudes, ale az se rozjezdis na vic, tak by Te treba uz nahac stval. Dost pak na nem fouka.

Nevim jak moc Te bude bavit udrzba, s pohonem zadniho kola retezem je trochu vic prace nez s kardanem nebo remenem.

Vyskou jsme cca stejne, tak bych se nebal vzit neco vetsiho ikdyz tezsiho, hlavne abys na tom sedel pohodlne, geometrie i tezsich motorek je dela snadno ovladatelne a hmotnost citis jen pri sibovani v garazi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...