Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Ten proces výběru motorky mě dost bavil, původně jsem šel do motoškoly s tím, že si chci pořídit japonskýho veterána, nějakou Hondu CB ze 70tejch let, a že se v tom budu hrabat, opravovat a něco se při tom naučim. A instruktor, fajn přátelskej chlapík, mi to postupně rozmluvil. Veterán, všude chróm a velkej charakter, no ale jezdit to bude ve výsledku nijak moc. Takže nakonec jsem po dlouhejch úvahách, hledání a vyptávání skončil u Suzuki SV650. Na rozježdění, nebo na dýl, kdo ví? Každopádně stále ještě jednoduchej stroj s klasickým vzhledem, bez zbytečný elektroniky, kterej si budu servisovat sám, no a jezdit by taky měla víc než slušně. Po večeři jsem ještě zajel nahoru nad Mořinu udělat nějaký to foto v pozdním sluníčku 🙂

IMG_2633.jpeg

  • Like 3
  • Dát hlas 1
Odesláno
9 hours ago, Dez123 said:

Ten je krásnej, připomíná mi lehce Monstra 695, ten přiznanej trubkovej rám mě baví.

Mám 180 cm a 95 kg, papíry jsem dělal na CFMOTO 700 CL-X a ta mi seděla dobře. Stylově se mi líbí klasika s kulatým světlem a uvolněný posez, nic závodního, spíš na kochačku. Novou nutně nepotřebuji, z finančních důvodů bych preferoval lehce jetou, třeba dvě až tři sezóny. Rád bych se pohyboval kolem 150k.

V merku mám různé stroje: 

CB650R - láká mě čtyřvál, designově mi sedí, ale mám obavu, zda to do začátku není moc silné (70 kw), posez trochu víc sportovnější, než bych si představoval

CFMOTO 450CL-C Bobber - designově super (byť inspirace Triumph), cenově ok, ale musel bych brát novou, posez velmi pohodlný, chytré budíky beru jako plus, mínus je žádný úložný prostor, jednosedačka, při prodeji vyteču a původ

CL500 - hodně chválený motor pro začátečníky, cenově ok, posez ok, designově tak střed, výbavou holobyt

XSR700 - zajímavý design, ještě jsem neseděl, cenově dostupná, ve žluté moc pěkná

Guzzi V7 - designově super, bojím se kardanu a jeho škubání, ještě jsem neseděl, trochu mě odrazuje Itálie

Kawa W800 - asi až moc retro

Kawa Z650RS - designově pěkná, malý výběr na trhu, zlatá kola jsou super

Triumph Speed 400 - designově hodně super, bojím se charakteru jednoválce, chci vyzkoušet posez

Enfield 650 - designově super, trochu obavy z té Indie, údajně nutnost vyměnit hned sedlo

Speed Twin 900/ T120 jsou pro mě takové svaté grály, ztělesnění toho, jak má mašina vypadat, finance bych sice dal dohromady, ale jako první bike chci něco levnějšího minimálně na první dvě sezóny. 

 

Budu rád za další tipy, díky.

Stejně si všechno musíš osedět a samozřejmě ideálně projet. Prošel jsem si loni úplně stejnym kolečkem - první motorka, opatrnost, začátečník... takže Guzzi, Kawa, Honda, Suzuki atd. Stroje jsem maximálně osahal na showroomu, protože jsem nakupoval ještě před doděláním papírů. A jak říkám, první (nová) motorka šla z domu po 3 měsících, protože jsem se "našel" v úplně něčem jinym, co mě během výběru absolutně míjelo :D.

Zjistil jsem, a třeba to budeš mít podobně, že motorka tě musí hlavně bavit. Charakterem, jízdníma vlastnostma, zvukem, vzhledem, stylem - zkrátka tím "něčím", co je velmi často iracionální. Prostě faktor, kterej ti vyvolá úsměv na tváři a na kterej se pokaždý těšíš.

U mě takhle funguje především Triumph, což je moje srdcovka. Indian je taky krásnej, ale kdybych si měl vybrat, co půjde z domu v případě nutnosti, bude to Scout.

Tak šťastnou ruku při výběru! Jetý Triumphy (Speedy, T100/T120) se dají koupit za dobrý peníze... just sayin' :).

May be an image of motorcycle, castle and text

  • Like 1
  • Díky 1
Odesláno (upraveno)
před 10 hodinami, Dez123 napsal:

Ten je krásnej, připomíná mi lehce Monstra 695, ten přiznanej trubkovej rám mě baví.

Mám 180 cm a 95 kg, papíry jsem dělal na CFMOTO 700 CL-X a ta mi seděla dobře. Stylově se mi líbí klasika s kulatým světlem a uvolněný posez, nic závodního, spíš na kochačku. Novou nutně nepotřebuji, z finančních důvodů bych preferoval lehce jetou, třeba dvě až tři sezóny. Rád bych se pohyboval kolem 150k.

V merku mám různé stroje: 

CB650R - láká mě čtyřvál, designově mi sedí, ale mám obavu, zda to do začátku není moc silné (70 kw), posez trochu víc sportovnější, než bych si představoval

CFMOTO 450CL-C Bobber - designově super (byť inspirace Triumph), cenově ok, ale musel bych brát novou, posez velmi pohodlný, chytré budíky beru jako plus, mínus je žádný úložný prostor, jednosedačka, při prodeji vyteču a původ

CL500 - hodně chválený motor pro začátečníky, cenově ok, posez ok, designově tak střed, výbavou holobyt

XSR700 - zajímavý design, ještě jsem neseděl, cenově dostupná, ve žluté moc pěkná

Guzzi V7 - designově super, bojím se kardanu a jeho škubání, ještě jsem neseděl, trochu mě odrazuje Itálie

Kawa W800 - asi až moc retro

Kawa Z650RS - designově pěkná, malý výběr na trhu, zlatá kola jsou super

Triumph Speed 400 - designově hodně super, bojím se charakteru jednoválce, chci vyzkoušet posez

Enfield 650 - designově super, trochu obavy z té Indie, údajně nutnost vyměnit hned sedlo

Speed Twin 900/ T120 jsou pro mě takové svaté grály, ztělesnění toho, jak má mašina vypadat, finance bych sice dal dohromady, ale jako první bike chci něco levnějšího minimálně na první dvě sezóny. 

 

Budu rád za další tipy, díky.

Rozhodil jsi poměrně pestré spektrum, nicméně obecně to všechno ukazuje na lásku k mašinám typu Triumph / Royal, čili bych se té myšlenky nevzdával a hledal cesty, jak se dostat přímo k nim - solidní nabídky se stopro najdou, že? @KFL mrk mrk...

Já od začátku věděl, k jakému stylu mašin mě to táhne, takže se mi vyhnulo zdlouhavé sebeobjevování, jestli raději nedat šanci pružnému naháči nebo jestli mě nebude víc bavit jízda po šotolině atd...čili jsem úplně zaříznul dvě třetiny nabídky trhu, přesto jsem během jedné sezóny vystřídal 3 stroje, než jsem došel tam, kam mě srdce táhlo - každý krok jsem si okecával v duchu, že tohle úplně stačí, na tohle mám ještě čas, tohle je na mě moc silný, teď mám na dvě sezóny klid atd...hovno 🙂 Takže veterán, kde mi vadilo, že se to chová jako stará mašina, Rebel 500, který mi vydržel přesně do chvíle, kdy jsem zjistil, že s manželkou za prdelí nepředjedu ani autobus na rovince, ten samý stroj v 1100, který byl téměř bezchybný a dokonalý, než se o slovo naplno přihlásilo šílenství, srdíčko a iracionalita, které rozhodly o podobě dnešních dní :)

Ohledně síly stroje platí to, co jsi už mockrát slyšel a co se tady periodicky opakuje - pokud budeš jezdit jako vejr, pohodlně se zabiješ na tříkile :) A pokud nemáš potřebu startovat ze světel po zadním kole, cokoliv nad litr je naprosto v pořádku - klidná síla velkého motoru ti ježdění daleko daleko zpříjemní.

Rozhodně si to projet, ale ponořil bych se do nabídky Triumphů a Enfieldů a jak si stanovíš cíl, to shánění prostředků je pak daleko jednodušší - člověk si okecá cokoliv, co miluje 😉

IMG_5921.JPG

Upraveno uživatelem Bukoowsky
  • Haha 1
Odesláno
Ze života samodomo troufalýho mechanika...
 
V rámci customizace Triumpha jsem dneska instaloval progresivní pružiny na přední vidli, neboť mají výrazně vylepšit jízdní vlastnosti a především omezit ponořování předku při brzdění.
 
Když nepočítám další upadlej kus železa na nádrž (a další odlomek laku), ačkoli jsem měl v místě froté hadr, moje rozhodnutí měnit pružiny v přední vidli patří mezi méně rozumné. Především z toho důvodu, že bod návodu, abych měl přední kolo vyvěšený ve vzduchu, jsem optimisticky ignoroval s přesvědčením, že pružinu v pohodě stlačím i při stojící motorce, a nadto ještě zašroubuju horní špunt (klíč velikosti 30 + jemnej závit).
 
Fakt, že na mě - poté, co jsem sundal řídítka a odstranil z cesty kabely a hadice - po prvotním uvolnění závitu poměrně dynamicky vyskočily podložky, plastový vložky, to všechno zmáčený od oleje, mě překvapil jen trošku.
 
Po úspěšném vypreparování zbývajících podložek a pružiny a nasoukání nových komponent do vidle jsem čelil cca 8 centimetrům trčící plastové trubky, kterou bylo potřeba zatlačit dovnitř proti pružině a ještě zašroubovat zátku.
 
Tento úkon mi po hodině upoceného snažení, zlomenejch zad, proražený ruky, pokusů nadlehčit kolo, létajících nadávek v kombinaci s horečným proklínáním všeho okolo, dal jasně najevo, že vyvinout soustředěný tlak v jednom směru cca 100 kg a v jeho závěru ještě chytit jemnej závit, bude nad moje síly.
 
Nakonec jsem se uchýlil k tradičnímu řešení. Dal jsem si cigáro a rezignovaně zíral na napůl rozebranej předek motorky. Zkusil jsem si neúspěšně zapůjčit motohever od spřátelené motorkářky, ale zase jsem dostal tip, na jehož základě jsem použil nejjednodušší řešení - zvednutí zadního kola klasickým motozvedákem, podložení středu motorky dřevem a spuštění zadku zase dolů.
 
Pak už všechno trvalo jen cca deset minut.
 
Poučení:
  • Některé body návodu je fajn dodržovat.
  • Padající hliníková zátka vidlice zvládne dopadnout přesně do místa, kde se hadr předchozím úsilím samovolně vychýlil a odkryl nádrž. A samozřejmě zanechat stopu.
  • Pokud existuje riziko, že bude třeba podepřít rám, bylo by fajn těsně předtím neinstalovat ochranný kryt motoru, který ho překrývá.

Jedu se projet. Doufám, že na mě cestou někde nevyskáčou pružiny zase ven :D.

 

image.png

No photo description available.

  • Haha 4
  • Dát hlas 3
Odesláno

Dneska Mejto s terénem + novej kotouč.

K výše uvedenému příspěvku... 90% nastavení podvozku jsou pružiny na váhu jezdce + nastavení SAG a pravidelný servis! (výměna oleje/gufer atd.). V případě zájmu o nastavení/repasi/upgrade mohu doporučit viz. odkaz níže.

Öhlins Brno

image2(9).jpeg

image1(19).jpeg

  • Like 2
Odesláno

Včera jsem si od kamaráda půjčil zachovalého už téměř veterána Honda 650 NTV Deauville, a ač jsem byl k motorce mírně skeptický, překvapila mě jak příjemně se na ní jezdí, prostě jsem se bavil a kochal.

Horší je, že mě začíná hlodat pocit, že jedna motorka je málo. 🤭

20250622_135154.jpg

  • Dát hlas 1
Odesláno

Čekání na vydání průkazu si krátím výlety k AD. Včera jsem zavítal do Triumphu v Hradci. Zjistil jsem následující: Speed 400 je mi malej. Prodejce na mě koukal a doporučil Tridenta 660. Tam posez velmi pohodlný, designově se mi celkem líbil, byť to místy lehce připomíná Hondu. Koukal jsem, že ojeté Tridenty chodí kolem 150k, což mi přijde velmi příznivé. Máte někdo zkušenost, jezdíte ho někdo? Není tam nějaký chyták? Docela mě to za tu cenu láká a recenze vesměs pozitivní.

Chtěl jsem zkusit Speed Twin 900, ten prodejce zrovna neměl, takže jsem zkusil Scrambler 900 a to bylo pocitově taky fajn, takové uvolněnější. Ale hlavně co do designu mě to bere výrazně víc.

Na zkušební jízdu tam z menších motorek neměli tradičně nic.

Papíry budu vyzvedávat snad v pátek, tak se snad brzy dostanu si i něco projet.

Odesláno

Asi to spis patri do vlakna “co me prave nastvalo” ale jde o motorku, tak s tim jdu sem. 
 

Nejakymu dobrakovi se asi zalibila moje zadni pneu. Nastesti to neni az na platno a v nejhlubsim miste to bude mit tak 3-3,5mm tak pneu asi dojezdim. Ale stejne to nasere. 
 

 

IMG_4909.png

IMG_4947.jpeg

Odesláno

Často slýchám, že jsou cyklisti obecně zm*di. Někdo dodává, že se takovým zm*dem stane i normální člověk ve chvíli, kdy se oblíkne do trikotu nebo vleze na kolo. Je to vtipný a často se podobným řečem zasměju, přiznávám.

Nekvalitní fotka Triumphu Scrambler 1200 XE vznikla na mostě, kudy vede silnice z Točné do Cholupic. Vozovka s veskrze minimálním provozem (dnes po jedné odpoledne), za 3 minuty jsem napočítal 4 auta a jednu motorku. 

Obrázek vzniknul tak, že jsem vlezl do jízdního pruhu, prakticky na středovou čáru, a snažil se motorku nějak vyfotit. Registroval jsem, že se ke mně v dálce zleva blíží mírně zakulacená lesklá spermie na kole. Protože ale jela u krajní čáry a tudíž mezi námi byly minimálně dva metry, spíš tři, nevšímal jsem si jí.

Když jsem konečně rámcově zakomponoval stroj do zlatého řezu a připomínal si všechny ty poučky o ostrosti, horizontech, padajících svislicích a tak dále, zatímco jsem se rozhlížel kvůli výskytu aut, jimž bych stál v cestě, vybuchl za mnou ufuněný výkřik: "Táhni do haj*lu!"

V první chvíli mě tato instrukce zaskočila. Pak jsem se v helmě rozesmál a teprve po další vteřině mě napadlo, jak by bylo fajn trikot doběhnout a zeptat se ho, jak přesně to myslel. Ideálně nějakým smetákem vraženým do drátů. Naštěstí mám ale nekonfliktní a mírumilovný mindset (plus teda nejezdím běžně se smetákem), takže zůstalo jen u toho smíchu. 

Nicméně cca 55letý jezdec svojí jednoduchou větou jasně potvrdil rčení ze začátku textu, což je sice paušalizující klišé, ale... No, a já mám fotku s příběhem 😁.

scram.jpg

zyklo.jpg

A k tématu:

Testovací dny v pražské prodejně Triumphu jsem (díky shodě náhod a impulzivnímu nápadu na něj vyrazit) dneska vytěžil na maximum. Jel jsem si zkusit primárně T120 a když už jsem tam byl, rovnou jsem si booknul Scramblera. Chtěl jsem teda verzi X, ale měli jen XE (vyšší a s lepšíma komponentama). Co už.

T120 je strašně příjemnej stroj s bezvadnym zvukem klasickýho střihu, jak to Triumph umí. Basový bublání evokuje druhou světovou a dvanáctistovka má krouťáku na rozdávání v jakejchkoli otáčkách. Jediná potíž spočívá v tom, že je posezem téměř totožná se Twin Speed 900, kterýho mám doma. Tedy poté, co jsem na něj nainstaloval stupačky z T120. Moje touha po větším bráchovi se po pár metrech proměnila ve smíření s faktem, že se prostě jen svezu na prakticky identickym stroji, jen s větším motorem a kvaltem navíc. Navrch k tomu jsou na T120 řídítka výrazně blíž tělu, resp. navozují vzpřímenější pozici, což je OK, ale ne pro moje ruce, který začaly po pěti minutách zvláštně trnout. Do zatáček se T120 skládá o poznání pomaleji a méně ochotně než Speed, což jsem víceméně věděl už dopředu. Jinak je ale uhlazenej, super pohodlnej a samozřejmě plnej charakteru.

Z projížďky jsem se sice vrátil lehce smutnej, ale zároveň i spokojenej, protože vím, že T120 fakt nemusím absolutně řešit a můžu v klidu zůstat u Speeda, kterej mě baví tak jako tak.

t120.jpg

 

Nicméně... překvapení dne se konalo v podobě Scramblera 1200XE. Neměl jsem žádný očekávání, jen mě pudila zvědavost a ADV modely nebo Speed Triple/Trident mě nelákaly. Prvních 20 metrů jsem si říkal, že má stroj děsně ucukanej plyn a vysoký zdvihy se houpou jak dostavník. Po 100 metrech jsem si říkal, že se na tom musim zákonitě zabít, protože po krotký a klidný T120 mi připadalo, že krotim nadrženýhu puberťáka v těsný přítomnosti MILF chůvy. A po kilometru už jsem se jenom smál.

Ten stroj je tak strašná p*del! Ale tak strašná. Je hravej, veselej, překvapivě ovladatelnej a mrštnej, působí lehce a živě a tradičně má skvělej zvuk. Byť charakterem jinej proti T120/Twin Speed. Díky dlouhejm zdvihům je neuvěřitelně pohodlnej, polyká kanály a díry bez mrknutí oka a když zaklekne v zatáčce, ani se nehne. Dal jsem si kolečko na Točnou, Cholupice a zpět a čím dýl jsem jel, tím víc jsem byl unešenej.

Jasně, vejfuk je nepraktická stylovka, která topí při stání nebo pomalý jízdě do nohy. Dost. Zároveň má díky němu člověk trochu nesouměrně nohy. Řídítka jsou poměrně dost široký, sedačka trochu tvrdší a LCD budík se ke stroji IMHO vůbec nehodí. Ale tvl, kdy naposled jsem jel v/na něčem, z čeho jsem vylez/slez totálně vytlemenej a stříkaly ze mě endorfiny? Po návratu jsem si lehce zahrál na unešenýho troubu, kterej musí všem říct, jak skvělej zážitek půlhodinka se Scramblerem byla. Zjevně jsem tím ale nikoho neotrávil, ba naopak prodejce viditelně ožil, takže jsem se ani nestyděl.

Moje off-road ambice jsou absolutně nulový. Furt jsem začátečník. Mám dvě motorky. Nic neumim. Ale ku*vapráce, od dvou odpoledne nemůžu setřást pocit, že Scrambler 1200X (nižší) je něco, co dřív nebo pozdějc budu potřebovat. Boží, fakt boží.

scram2.jpg

  • Like 5
Odesláno

Přátelé, po několikáté opakuji:  počet zmrdů na kole, motorce, v autě, či jdoucích pěšky je si mezi skupinami roven. Je to totiž dáno tím, že jsou to pořád to stejní.

  • Like 3
  • Dát hlas 3
Odesláno (upraveno)
před 23 minutami, Bert napsal:

Přátelé, po několikáté opakuji:  počet zmrdů na kole, motorce, v autě, či jdoucích pěšky je si v rámci jednotlivých skupin roven. Je to totiž dáno tím, že jsou to pořád to stejní.

 Není to až taková pravda, protože cestující v buse může být kterákoli skupina v přestrojení za normálního člověka. 😀
 

Třeba taková trasa(zastávky) U Labutě - Kačerov.

V levém pruhu kolona aut.

V prvém pruhu já + 80 lidí a cyklista. Jedu si to za cyklistou 15km rychlostí a mám v píči, protože jedu za prachy co mi přijdou na účet. 
Lidi vzadu jedou za prachy co jim z účtu odešly.

A 3m vedle silnice je nová cyklostezka za miliardu.

Za Kačerovem přechod pro chodce kde svítí furt zelená a před přechodem značka cyklistům vjezd zakázán. Noa co mysíš?😀

A to bych se mohl rozepsat více, ale datluju to do ajpedu a je to dost vysilující.

Prostě zmrdi.

 

Upraveno uživatelem YPO
  • Haha 3
  • Dát hlas 2

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...