Přejít na obsah

Co mě právě naštvalo


Doporučené příspěvky

1 hour ago, H-B said:

Ja souhlasim v principu se vsim co psal KFL, ale zaroven taky pravidelne tu dopravu zazivam... Je to slozity no.

Dopravu asi zažívá každej, kdo se aspoň občas po Praze pohybuje autem. Situace se dramaticky zhorší ve chvíli, kdy prší. Lidi navíc jezdí jak dementi a to je zase jiná kapitola. Dostat se např. z Černýho Mostu do Chronoshopu je výprava na 90 minut, když je situace zlá. V lepším případě jen 50 minut.

A ano, aut je hodně, vím. A ano, je to složitý - sám jsem jen uživatel, takže vím kulový o logistice a dopravním plánování. Nicméně nevidím sebemenší snahu města zrychlit individuální dopravu, nabídnout alternativu, rozumný parkování, okruh, obchvat - cokoliv. Namísto toho je tu jen systematický tažení proti autům, zužování pruhů, budování cyklopruhů, zrušení časově omezenejch vyhrazenejch pruhů. A k tomu samozřejmě nekonečný uzavírky a opravy (chápu, že musí být, jen to plánování) - to všechno dopravu jen brzdí.

Pro mě za mě, ať se centrum třeba zavře úplně, jezdím tam max 10x do roka, ale dokud nebudou reálný objízdný trasy, tak všichni ti nebožáci, co potřebujou přes řeku, budou jezdit kudy? Nevim, no...

Jinak pražská MHD je úplně OK, člověk se dostane všude a relativně rychle. Auto je jistě z velké části o lenosti, pohodlí a někdy taky z nutnosti (nemyslím kurýry, zásobování nebo taxikáře apod., to je jiná sorta). Na druhou stranu a vzhledem k nákladům na jeho provoz si nemyslím, že každej řidič je automaticky jen líná jebka, která se štítí prostých lidí v MHD, jak se nám snaží noviny, aktivisti a magistrát často podsouvat.

No nic .. jsem zvědavej, jak to dopadne. Podle mě to neprojde, ale kdo ví...

Upraveno uživatelem KFL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě celé toto tažení proti autům zcela ignoruje kapictní možnosti MHD, která je ve špičce už na hraně. Pokud by se 20 % motoristů ve špičce rozhodlo jet metrem, musíme si zvyknout na čekání na další (případně i 3.) soupravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, KFL napsal:

Dopravu asi zažívá každej, kdo se aspoň občas po Praze pohybuje autem. Situace se dramaticky zhorší ve chvíli, kdy prší. Lidi navíc jezdí jak dementi a to je zase jiná kapitola. Dostat se např. z Černýho Mostu do Chronoshopu je výprava na 90 minut, když je situace zlá. V lepším případě jen 50 minut.

A ano, aut je hodně, vím. A ano, je to složitý - sám jsem jen uživatel, takže vím kulový o logistice a dopravním plánování. Nicméně nevidím sebemenší snahu města zrychlit individuální dopravu, nabídnout alternativu, rozumný parkování, okruh, obchvat - cokoliv. Namísto toho je tu jen systematický tažení proti autům, zužování pruhů, budování cyklopruhů, zrušení časově omezenejch vyhrazenejch pruhů. A k tomu samozřejmě nekonečný uzavírky a opravy (chápu, že musí být, jen to plánování) - to všechno dopravu jen brzdí.

Pro mě za mě, ať se centrum třeba zavře úplně, jezdím tam max 10x do roka, ale dokud nebudou reálný objízdný trasy, tak všichni ti nebožáci, co potřebujou přes řeku, budou jezdit kudy? Nevim, no...

Jinak pražská MHD je úplně OK, člověk se dostane všude a relativně rychle. Auto je jistě z velké části o lenosti, pohodlí a někdy taky z nutnosti (nemyslím kurýry, zásobování nebo taxikáře apod., to je jiná sorta). Na druhou stranu a vzhledem k nákladům na jeho provoz si nemyslím, že každej řidič je automaticky jen líná jebka, která se štítí prostých lidí v MHD, jak se nám snaží noviny, aktivisti a magistrát často podsouvat.

No nic .. jsem zvědavej, jak to dopadne. Podle mě to neprojde, ale kdo ví...

Ja si myslim, ze se prave trochu sazi na to MHD, ktery je komparativne se staty okolo nadprumerny. Takze se tolik nevenuji tebou zminovany snaze o alternativy typu parking a dobudovani okruhu apod. Spis se trochu bojim, aby se takovy pripadny postoj neprecenil a onu glorifikovanou MHD to neposlalo brzy do kolen.

Taky bych si tipoval, ze ted to asi neprojde, ale je to spis otazka casu nez podoby opatreni. Souvisi to i s generacni obmenou - vidim to okolo sebe, mlady lidi ve firme nezridka vidi vlastnictvi a provozovani auta ve meste jako zbytecnost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praha je auty přesycená, takže to nemohlo dopadnout jinak. Já jsem celkem často v Londýně a tam do širšího centra autem z mých známých nejezdí nikdo. A od teď to bude ještě složitější ... https://zdopravy.cz/londyn-od-dnesniho-dne-rozsiril-myto-pro-starsi-auta-na-cele-mesto-vjezd-vyjde-na-350-korun-174753/

Problém ve větších městech je hlavně v tom, že auto má dnes každý pitomec, a to nejlíp v každé rodině každý plnoletý člen. Auto koupíš za pár korun, takže ho má každý, i když by ho mohl sdílet s někým v rodině.

Nakonec to stejně dopadne tak, jak je to již dlouho v HongKongu apod., kde si auto koupíš jedině tehdy, když máš vlastní místo na parkování ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když vidím situaci ve své "rodné" vesnici, kde je veškeré práceschopné obyvatelstvo existenčně závislé na autech v cenové relaci do 100 tis neumím si představit jak budou fungovat až tato možnost dopravy skončí. Na elektro finančně nedosáhnou, veřejnou dopravu v rozsahu jaký byl za komančů taky už nikdo neobnoví. Tohle bude průšvih protože takových vesnic je zvlášt v ČR ohromné množství. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, Arkham napsal:

Když vidím situaci ve své "rodné" vesnici, kde je veškeré práceschopné obyvatelstvo existenčně závislé na autech v cenové relaci do 100 tis neumím si představit jak budou fungovat až tato možnost dopravy skončí. Na elektro finančně nedosáhnou, veřejnou dopravu v rozsahu jaký byl za komančů taky už nikdo neobnoví. Tohle bude průšvih protože takových vesnic je zvlášt v ČR ohromné množství. 

Ale tohle je scénář za dalších cca 20let. A všichni víme prd, kde celá doprava, EV a s tím spojená infrastruktura, budou. Takže bych nepředjímal a zbytečně se nebál, podívej se na vývoj posledních 20 let.

I kdyby totiž pro EU platil konec spalováků 2035, neznamená to, že přestanou jezdit, ale jen prodej. A jak víme, běžně auta jezdí 10, 15 let...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, KFL napsal:

Ostatně už Mr. Vaculík někde psal, že omezení individuální dopravy se nám v budoucnosti nevyhne (i díky EV). A holt nebudeme trajdat tak, jak jsme teď zvyklý.

To je bohužel pravda. Nejvíc to pocítí větší města. Podle mě na tom bude nejtěžší změna toho mindsetu, pro mě osobně určitě. A částečně ztráta komfortu. Dneska k dětský doktorce v Revoluční prostě raději jedu autem, i když by to šlo krásně MHD (bydlím na Synkáči). Ale představa kombinace kočárku, deště a plné tramvaje mě moc nebere... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já říkám, že peníze ukážou cestu. Zatím nikdo zásadně nesáhl Němcům, Francouzům a Italům popř. dalším EU národům na jejich peníze (do jejich peněženek), resp. je nenutí se přizpůsobit ať už EV, MHD, změnit topení atd. atp. Až to nastane, tak se uvidí reálný stav a ochota.

Němci jsou pokrytci a nemluví o tom v Německu, jako o mnoha dalších věcech, aby nebyli osočováni a "stigmatizováni",  ale když přijedou např. do ČR tak nadávají jak špačci.

Znám venkov kolem Mnichova a nedovedu si představit, jak všichni jedou MHD nebo EV ráno a odpoledne do/z práce. Stejné jako u nás a jak tu psal @Arkham, cenová hladina aut je sice v naší vesnici vyšší, ale jinak souhlas.

V Berlíně si taky myslím neuvědomují, že nejsou celé Německo. Nedávno se v Mnichově sešlo okolo 10K lidí kvůli změnám v povolených zdrojích tepla. Prostě jim šáhli do peněženky a byli na náměstí.

@H-B nemyslím si, že je to otázka za 20 let. Starší auta už jsou dnes dražší, pokud potřebuješ jezdit denně a ne vránu na víkend a bude se to zhoršovat. Spousta lidí nedošáhne ani na ojetiny v rozumném stavu, nebo dají za servis dardu kvůli kurvítek, kterých jsou dnešní auta plná a nefungují ani v nových, natož ojetinách. Přestane se jim vyplácet jezdit do práce na větší vzdálenosti. K EV autu si musíš připočítat aktuálně cca 300K za fotovoltaiku, aby to dávalo smysl, atd. atp.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, brzy dolítaj jedničkový Oktávky, Fabie a italská přibližovátka s FIRE, lidi budou naštvaný a pak bude na státu, jak velkou míru násilí aplikuje. Všímám si toho poslední dva roky - v naší ulici se vyrojily nový M5, RS4, apod., ale taky opečovávaná starší auta v dobrém stavu. Už se to děje. Vůbec bych se nedivil, kdyby začalo další "nenucené" stěhování lidí do měst, třeba do městských bytů včetně práce, aby naštvané občany vesnic umlčeli. To už tady bylo, výměna desítky let chátrajícího pavlačového domu za panelák. Vzpomeňte si, jak rychle jsme se z relativní svobody dostali k uzavírce okresů a nošení roušek v lese...

Já třeba taky jezdím v nejnutnějších případech autem, například když něco těžkého vezu nebo při rekonstrukci Holešovice-Bohnice. Je to 22 let stará jedničková Fabia 1.9TDI, najeto 392 000 km, kupovaná před 10 lety s asi 250 za 40 000 kč. Dneska koukám na náhradu kvůli už nezvratitelné korozi (jasně, vše jde zachránit, ale za jaký peníze) na auta kolem 400 a moc normálního už není. Asi vezmem Tipo 1.4 tjet v kombíku. Narozdíl třeba od Corolly 1.2 turbo je motor ještě jednoduchý a levný na servis. Že je každej ťukanec ze sídliště na předek kvůli senzorům za raketu je mi jasný, ale tomu se nejde vyhnout a plánuju to auto mít fakt dlouho.

Rád bych dětem jednou ukázal, že ovoce neroste v Tescu, ale na stromě, tak snad na chatu nějak vždycky dojedeme. Trochu váhám, jestli nebýt i přes náš nízký nájezd a dražší servis dieselu prozíravej a nekoupit radši multijet. K naftě se půjde dát dostat podle mě vždycky, kamiony mají elektrifikaci ještě dlouho před sebou. 

Při rekonstrukci jsem nejvíc nadával na parkování. Oba byty psaný na mě, auto má dlouhodobě půjčený přítelkyně od svýho táty, takže legálně parkovat v Holešovicích víc jak 3 hodiny nelze anebo velmi daleko. Přepisovat to kvůli půl roku nemá cenu, obzvlášť když má člověk fakt málo času (2 práce plus část reko svépomocí). Takže vyložit věci na blikačky za první zamykatelné dveře, zaparkovat na Výstavišti,atd... nakonec jsem to řešil převážně carsharingem.

Ad vjezd - no jako hypotékaři sice ostrouháme, pokud projezděné mýto nebude vyšší, než úspora na daních, ale trvalko na P1 nebude problém zařídit a pro rezidenty to platit určitě nebude 😁. Sice tam nikdy autem nejezdím, ale chápu to naštvání. Už teď mi třeba plynař říkal, že zakázky v centru ani nebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Kotlick napsal:

Já říkám, že peníze ukážou cestu. Zatím nikdo zásadně nesáhl Němcům, Francouzům a Italům popř. dalším EU národům na jejich peníze (do jejich peněženek), resp. je nenutí se přizpůsobit ať už EV, MHD, změnit topení atd. atp. Až to nastane, tak se uvidí reálný stav a ochota 

@H-B nemyslím si, že je to otázka za 20 let. Starší auta už jsou dnes dražší, pokud potřebuješ jezdit denně a ne vránu na víkend a bude se to zhoršovat. Spousta lidí nedošáhne ani na ojetiny v rozumném stavu, nebo dají za servis dardu kvůli kurvítek, kterých jsou dnešní auta plná a nefungují ani v nových, natož ojetinách. Přestane se jim vyplácet jezdit do práce na větší vzdálenosti. K EV autu si musíš připočítat aktuálně cca 300K za fotovoltaiku, aby to dávalo smysl, atd. atp.

 

S tema penezma souhlas, to jiste ten smer korigovat nejak bude.

K cenam aut - ja nevim, trosku tady sazim na zakladni mechanismy nabidky a poptavky. Aneb kdyz ty ceny musi taky hitnout strop, kdyz ty auta bude chtit/moci si dovolit vyrazne min lidi.

A celkove - asi nevyhnutelne projdeme v dalsich dekadach promenou osobni dopravy. Nejen ve smyslu paliva, ale konceptu. Hodne lidi se zacen dopravovat jinak, jinam a v jiny frekvenci. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by stačilo střízlivě porovnat avizovaný seznam výjimek s důvody proč kdo do toho ucpaného centra vlastně jezdí - aby Houba a spol. nebyli po novém roce nemile zaskočení že těch kteří si tam drandí jen tak z plezíru (aby se mohli nechat zkasírovat) zas tak moc nenašli, nebo že po módě zištného pořizování hybridů/elektromobilů kvůli "parkování na modrejch zdarma" přišla "překvapivá" vlna nově zřízených formálních provozoven od sklepů až po půdy a přepisování nadrzo odstavených vraků s reklamou na invalidy... Takže ta zlá ošklivá auta z ulic kupodivu nejen nikam nezmizela, ale že ty nebohé tramvaje ve vymletých kolejích na "zklidněných a zpoplatněných ulicích" budou kvůli protěžovaným pumpičkářům, pohozeným elektromopedům a všudypřítomným blbům s mobilama+sluchátkama dál jezdit krokem - a ještě pro radost turistům a "rezidentům" neustále zvonit. :whistle:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokládka optického kabelu společně s úpravou chodníků ve Strašnicích, chápu (Kuncák mi něco osvětlil, děkuji). Naše ulice je 4 týdny rozkopaná, kabel již přes 14 dní položený. Výkop zaházený, zábrany tam jsou stále, vyasfaltováno není, parkovat tam nelze a 14 dní se nic neděje. Nerozumím tomu.    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kurevsky dlouhá😀 prijedeš večer, nemáš kde zaparkovat, do toho poměrně dost s UA značkama, některé vesele zaparkovaná tam, kde já normálně dostávám pokuty. Už aby to dodělali. Tvl, kdo tohle může takhle naplánovat, ve městě, kde je obecně nedostatek parkovacích míst...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, slabak napsal:

Kurevsky dlouhá😀 prijedeš večer, nemáš kde zaparkovat, do toho poměrně dost s UA značkama, některé vesele zaparkovaná tam, kde já normálně dostávám pokuty. Už aby to dodělali. Tvl, kdo tohle může takhle naplánovat, ve městě, kde je obecně nedostatek parkovacích míst...

Doktor Hřib :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...