Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

  • po 2 týdnech...

Po návštěvě servisu. 

  • Nechal jsem k autu udělat náhradu ztraceného klíče. Takže konečně mám po roce a půl klíče dva. Nový klíč k autu včetně dálkového ovládání a všech souvisejících prací:
    • 11 000 bez DPH.
    • Za to mohly být Seika 5 GMT.
  • STK + Emise + Příprava + Diagnostika:
    • 4 000 CZK bez DPH
    • Modrý RubberB na keramické Tudory. 
  • Nacenění srovnání kapoty (včetně pravděpodobného přelakování:
    • Cca 14 000 včetně DPH. Zatím odloženo, zjistím si více nabídek.  

IMG_9734.thumb.jpeg.77ab220c4816012ee793904fdf3febe3.jpeg

Upraveno uživatelem safi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, safi napsal:

Po návštěvě servisu. 

  • Nacenění srovnání kapoty (včetně pravděpodobného přelakování:
    • Cca 14 000 včetně DPH. Zatím odloženo, zjistím si více nabídek.  

 

Cca 14 000 včetně DPH. Zatím odloženo, zjistím jaké hodinky nutně potřebuji.😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Kotlick napsal:

Cca 14 000 včetně DPH. Zatím odloženo, zjistím jaké hodinky nutně potřebuji.😀

Na ty potřebuju tak 80.  Respektive na upgrade. Ale musím počkat na konec stavby chaty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Safi,k čemu slouží ten obdélníkový slot/zásuvka nad držákem nápojů ve středovém tunelu? Nějaká redukce, k čemu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem rozjel dovoz el. auta z DE a hned zádrhel, resp. nutnost přehodnocení výběru.

Chtěl jsem NISSAN Leaf e+ 62kW baterka. Vše jsem si nastudoval, jen taková "drobnost" jako nabíjení mě nenapadla.

Naštěstí mě na to upozornil dovozce, přes kterého to řeším. 

Nissan má jen 1 fázové nabíjení takže se nehodí k FVE. Navíc i ze sítě neúměrně zatězuje 1 fázi atd. 

Takže, Nissan jsem vyřadil z vyhledávání.

Obnovuji hledání Hyundai Kona 64kW baterka. Tam je 3 fázové nabíjení, ale je nutné to dohledávat, protože to není ve všech výbavách a r.v.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 8. 2024 v 8:37, Kotlick napsal:

Nissan má jen 1 fázové nabíjení takže se nehodí k FVE. Navíc i ze sítě neúměrně zatězuje 1 fázi atd.

Čo presne to znamená? Naozaj je to taký problém, že je to showstopper?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nabíjí to pomaleji, nevyužívá to naplno kapacitu FVE, když hodně svítí a má to tendenci si sosat ze sítě ikdyž je k dispozici el. z FVE.

FVE má 3 fáze x 3,3 kW, tj. skoro 10 kW. Je to sice teoretický výkon, ale pokud chci nabíjet o víkendu, zejména za špatných podmínek z toho chci vytahat maximum.

Nissan má starší technologii, navíc je tam zásuvka od které se bude v Evropě odcházet, management baterky je taky horší. Když už mám zaplatit okolo 500K CZK tak ať to něco umí. Kupujeme to na dýl, tak to nechci měnit za roka či dva.

Takže po nastudování Hyundai KONA to aktuálně vypadá na 64kW, MY2020 z Nošovic (VIN začínající TM) ve výbavě Premium, kde je všechno včetně apky. 11 kW nabíjení 3 fáze, Bluelink apka. Mám garáž mimo dům, tak potřebuji vidět jak na tom auto je.

  • Like 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 9. 2024 v 17:39, safi napsal:

Jakou degradaci má Kona za půl mega? 

Co jsem viděl MY2020 tak do 120K km, a byl tam certifikát od Hyundai, tak píšou 100% kapacity. Je tam ale háček. Kona má celkovou kapacitu baterie 67 kWh, později myslím 68 kWh. Uvádí ale užitnou kap. 64 kWh. Těch 64 kWh berou jako kapacitu kterou měří. Pokud to neklesne pod 64 kWh, tak dají certifikát 100%. Pokud bych to bral, že tam je už jen 64kWh, tak je degradace max 5%.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, Maro napsal:

Nevím, jaké máš možnosti, ale není lepší, než brát 4 roky staré auto minulé generace, vzít za 625 bez DPH s dotací pro firmy/živnostníky novou Konu Czech edition?

Jsem zaměstnanec, takže se mě netýká dotace. KONA MY2020 popř. facelift 2021 z Nošovic ve verzi Premium 64 kWh má všechno co potřebuju a dívám se po nájezdu max 70 000 km. Jsou i okolo 30000 km a max cena 500 000 Kč.

Ta cenovka co píšeš je asi za slabší baterku ne? To nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Zdar electroheadi, hlásim se do klubu :)  

BMW i3 asi každej pozná (ehm). Je to poface 2020 s největší baterkou 120ah (resp. 42kWh), výkon 125kW. Reálnej nájezd někde kolem 300km — v létě a ev-friendly stylem se prej dá i přes třikila, zima to srazí spíš někam k dvěpade. 
Zatim probíhá klasická oťukávačka, přeci jen první EV. Ale musim říct, že jsem docela nadšen, ač jsem do toho skočil vlastně po hlavě bez většího zkoumání. 

IMG_5955.jpeg

  • Like 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem ho koupil, zatim není zapojen. Podle info na webu by ale měl být přístup ke spotřebě/elektroměru přes aplikaci. Původně Powerpass, po novu snad vše integrálně v MyŠkoda; osobně zatim nevyzkoušeno.  
Cituji z webu:

Kromě RFID čtečky je integrován i certifikovaný elektroměr (MID), který umožňuje sledovat spotřebu v aplikaci POWERPASS.

Upraveno uživatelem Maxel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...