Přejít na obsah

Můj život s PHEV a další racionální diskuse o EL autech


safi

Doporučené příspěvky

Smí se tu psát i o autobusech na elektriku ?

A nebo radši ne.

Bylo by to dost smutný psaní i čtení. 😀

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, Hasňa napsal:

Sem s tím. V PHEV je V je pro vehicle a bus je jednoznačně vehikl.
 

Já asi nemůžu nic sdílet protože to jsou interní věci.

Nicméně jsem zvědavý co se bude dít až bude celá MHD elektrifikována a nepojede metro nebo tramvaje.

Dnes za ně jezdí bus na naftu, který může jezdit 24/7 kamkoli.

Bus na elektriku tohle nezvládne a nebo jich bude muset mít Praha tak sto v záloze, na rotaci k nejbližším drátům. K tomu musí přibrat sto Indů na obsluhu vozů a nějaký ty mechaniky.

Třeba to už mají nějak vymyšlený.😀 

Ale to už já budu zaplaťpánbů v důchodu ležet v posteli a koukat do stropu.

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 2. 2025 v 8:03, African napsal:

Jasný, v novinách lžou, prodejci lžou a škoda že ty auta nabíjí tak rychle, že si člověk nestihne dát ani oběd u benzínky 😂 Na to asi netřeba reagovat, ale co mě zajímá kamaráde, jak je to s těmi dotacemi na spalováky. Teď máme jeden v merku, tak by se nějaká ta tisícovka hodila :guitar:

Bohužel dotace jdou automobilkám, aby se měly lépe, na lidi se nemyslí :)

Upraveno uživatelem Josef01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YPO: Nemaji to vymyslene a hned tak nebudou. I za "idealnich" podminek je to problem. A vim, kdyz u nas v zari povoden vytopila stredisko (techniku sme odvezli), tak vsecky dotovane elektro osobaky nekolik tydnu staly, bo je nebylo kde nabijet. A u urcitych sluzeb to nejde ani u nakladaku. New York uz taky zaradil zpatecku a od elektriky se vraci k dieselum u vozidel komunalnich sluzeb. Totez tady, saci a cistici vozy na elektriku, za nasich zivotu, nikdy nemuzou fungovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 2. 2025 v 17:51, DavidLC napsal:

Ať složí 👍 Nemám zkušenost s jízdou, ale věřím že je to velký pokrok proti starší generaci. Jen mě to při nasedání (na krámě) dalo facku A sloupkem a vevnitř, právě proti starším gen., dost stísněné... Ale to jen můj dojem...  Ty pojezdy, jak píšeš asi myslíš na elektřtinu, jinak bych Vám ty vzdálenosti nezáviděl 😁

Jo, je to nizky - leze se tam hur. Stisneny - Oproti jinym generacim nevim, ale vzadu je pred koleny fakt hodne mista, to me prekvapilo. Vykonove uplne dostacujici na bezpecne predjizdeni. Kufirek je mini, ale kufr nebyl nase kriterium. Dojezd na elektrinu je pres 60 km v tonhle pocasi. Nabity to je ze zasuvky za 5 hod. Idealni vozidlo pro zenu - ta moje si to nemuze vynachvalit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Xenomorfus napsal:

YPO: Nemaji to vymyslene a hned tak nebudou. I za "idealnich" podminek je to problem. A vim, kdyz u nas v zari povoden vytopila stredisko (techniku sme odvezli), tak vsecky dotovane elektro osobaky nekolik tydnu staly, bo je nebylo kde nabijet. A u urcitych sluzeb to nejde ani u nakladaku. New York uz taky zaradil zpatecku a od elektriky se vraci k dieselum u vozidel komunalnich sluzeb. Totez tady, saci a cistici vozy na elektriku, za nasich zivotu, nikdy nemuzou fungovat.

Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Josef01 napsal:

Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty :) 

Po povodni byla v Přívoze tma nejmíň týden. Že jsi jim neporadil, ať si rozsvítí ze zásuvky. 😂

Upraveno uživatelem VS
  • Díky 2
  • Dát hlas 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, VS napsal:

Po povodni byla v Přívoze tma nejmíň týden. Že jsi jim neporadil, ať si rozsvítí ze zásuvky. 😂

Chápu, to je problém, když mohou nabíjet jen v Přívoze, já mohu kdekoliv :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Josef01 napsal:

Chápu, to je problém, když mohou nabíjet jen v Přívoze, já mohu kdekoliv :)

No nebyl bych takový optimista (ač majitel EV) v Německu už je legislativa, koho kdy a na jak dlouho odpojí při nedostatku el. energie. Elektro auta jsou zahrnuta taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, rozvedu to. Na stredisku bylo 2,5m vody. Takze veskera elektroinstalace, rozvadece, kotelna, fotovoltaika and shit utopene. Tedy komplet vymena. Takze cca 4 tydny jelo par central, aby mohly jet aspon kompy v prvnim patre a dalsi nezbytne veci, nebot jinak bylo stredisko bez proudu. Takze kdyz bylo potreba nekam zajet (a ze se jezdilo hodne), nebyl cas na to odvazet nekam elektroauta na nabijeni a uz vubec ne cekat, az se nabijou. Muselo se makat a resit veci po povodnich a to nejen utopene stredisko, ale dalsi spousty lidi, co to postihlo a my sme jezdili jim odsavat a cistit. Takze zbytecnosti a zbytnosti se odsunuly. Tedy misto elektroaut se pouzivaly spalovaky. Kdyz se cca po mesici stredisko elektricky tak nejak dalo dokupy, taxe zase zacaly pouzivat. Nicmene treba fotovoltaika nejela az do prosince. Nastesti kotelny mame plynove, protoze kdyz nejakeho chytraka napadlo asi dva roky zpatky, ze se to bude vsecko predelavat na elektrinu, tak vedouci strediska ten plyn obhajil.

Takze elektroauta ano, ale jen za optimalnich okolnosti a jen jako dalsi (doplnkovy) dopravni prostredek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Dantechno napsal:

Jo, je to nizky - leze se tam hur. Stisneny - Oproti jinym generacim nevim, ale vzadu je pred koleny fakt hodne mista, to me prekvapilo. Vykonove uplne dostacujici na bezpecne predjizdeni. Kufirek je mini, ale kufr nebyl nase kriterium. Dojezd na elektrinu je pres 60 km v tonhle pocasi. Nabity to je ze zasuvky za 5 hod. Idealni vozidlo pro zenu - ta moje si to nemuze vynachvalit.

Super, když vyhovuje, není co řešit, já si tak trochu "užíval" jak u IIgen i u Pluska lidi koukají na prostor vzadu (nepřeháním, lepší než lecjaké auto o třídu výš), takže to zůstalo. Jsem asi "žena" , taky si to chválím  😀 Moje jezdí Landcruisrem, že prej jí to vyhovuje 😂.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 1. 2025 v 19:38, Qwuiddo napsal:

Mam najeto za 4 mesice jiz temer 14 tisic s ID7 a musim rict, ze ten dojezd v zime nic moc. Obrovske rozdily ve spotrebe napr. mezi +6 a -1  stupen a kdyz k tomu jeste prsi / snezi, je to klidne 30+% rozdil ve spotrebe.

Behem tohoto a minuleho vikendu jsme jeli do Janskych Lazni (z Kolina).
Stejna trasa, podobna teplota venku 2-3 stupne pod nulou, v aute stejny pocet osob, v kufru stejne lyze a stejna predpisova rychlost na trase. Vyjizdel jsem obe trasy se 100% baterie.

Jediny rozdil, ze minuly vikend na silnici snih, mokre silnice a po ceste mrholeni, tento vikend sucho.

Minuly vikend:
spotreba 27kwh
baterie po prijezdu do cile 52%
 

Tento vikend:
spotreba 23kwh
baterie po prijezdu do cile 63%
 

Jinak cesta zpatky v obou pripadech vtipna, pri prijezdu do Trutnova jsem mel zapornou spotrebu :).

 

 

Tohle se mi nečte dobře, protože když si představím, že to bude můj nový skužebák, chce se mi brečet.

Roční nájezd 40 tis. a trasy od 400 do 1200 km.

Do teď jsem na pumpě byl hotov do 5 minut i s WC a bagetou na cestu.....

Teď abych při delších cestách počítal s jedním dnem navíc, co zase budu od rodiny ☹️

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 2. 2025 v 13:37, Josef01 napsal:

Elektřina je v každé 230V zásuvce, na rozdíl od benzínu a nafty :) 

No to asi je, ale tenhle a mnoho dalších busů se ze zásuvky nenabíjí, takže k tomu, aby to mohlo fungovat potřebují "dráty", které prostě v návazností na můj předešlý post udělat všude nejdou.

Nějak si třeba nedovedu představit evakuaci obyvatel elektrobusy při nějaké katastrofě. Možná ve smyslu cesta někam tak 80km a nazdar " a můžete tu vevnitř zůstat a bydlet". Šofér se vrátí na kole pro další nabitý bus.

tSWNqU.jpeg

Upraveno uživatelem YPO
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Pozorovatel napsal:

Tohle se mi nečte dobře, protože když si představím, že to bude můj nový skužebák, chce se mi brečet.

Roční nájezd 40 tis. a trasy od 400 do 1200 km.

Do teď jsem na pumpě byl hotov do 5 minut i s WC a bagetou na cestu.....

Teď abych při delších cestách počítal s jedním dnem navíc, co zase budu od rodiny ☹️

Musíš najet na rétoriku majitelů elektroaut, že je "vlastne super mit každých 300 km 30-40 minut pauzu, protože dáš kafe, projdeš se a tak" 🙂 

  • Haha 1
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

YPO: Tohle vsechno si nastesti jeste porad dost lidi "nahore" uvedomuje. Napriklad slozky IZS se k tomu stavi jednoznacne (viz muj poznatek u povodni):

Elektroauta se podle vnitra neosvědčila, protože nejdou použít při událostech, kde nelze auta dobíjet, například na území zasaženém přírodní katastrofou, kde je elektrická síť poničená nebo z důvodů bezpečnosti vypnutá. „K plnění úkolů v působnosti složek IZS jsou proto využívána výhradně vozidla se spalovacími motory, která lze i na místě události dotankovat,“

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-armada-i-policie-odmitaji-elektroauta-v-bruselu-chteji-vyjednat-vyjimku-40508653

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...