Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Mě tyhle postřehy o spotřebě připomínají, když sem běhal v roce 1995 po poli a měl radost, když jsem měl jednu čárku signálu na telefonu.

No a uteklo 20 let a mám na poli čtyři čárky z pěti. 😀

  • Haha 1
Odesláno

No prostě elektrický auto je oser, ale budeme to stále obhajovat, protože to máme v rámci dotací na firmu, nebo nám to někdo nadělil v rámci zaměstnání.

Já znám jenom jednoho člověka co to má za svý úspory.

A to je úplnej debil. On by teda byl debil i bez toho auta.

  • Haha 1
Odesláno

Tím se nechceme moc chlubit…
Najezd 70056km, 17,3 kWh průměr spotřebu a rychlost 57km/h. A to za 2,5 roku s Enyaqem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odesláno

To je paráda.

Dají se k tomu nějak subjektivně nebo objektivně připočítat náklady za lelkování v průběhu zmaru u nabíječky.

Prostě ten promarněný čas.

Jakože něco v duchu

jezdím za stokorunu na sto kilometrů, ale prožeru třista ve fastfoodu než se to dobije....nedej bože, abych byl ještě jinak produktivní

vlastně asi nedají... všichni dobíjejí doma ze slunce 😃

Odesláno

Přesně tak to mám doma i v práci ze slunce.
A na delší sluzebky (nad 200km) jezdím Pasátem nebo Superbem zapůjčeným od kolegy, který měl rozum při objednávce sluzebaku.

Bez ironie, to je moje realita.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Odesláno
před 4 hodinami, YPO napsal:

To je paráda.

Dají se k tomu nějak subjektivně nebo objektivně připočítat náklady za lelkování v průběhu zmaru u nabíječky.

Prostě ten promarněný čas.

Jakože něco v duchu

jezdím za stokorunu na sto kilometrů, ale prožeru třista ve fastfoodu než se to dobije....nedej bože, abych byl ještě jinak produktivní

vlastně asi nedají... všichni dobíjejí doma ze slunce 😃

Já třeba když tankuju, tak u toho čumím doma na televizi nebo spím, v horším případě sedím v kanclu a musím pracovat. Když jedu občas dál, tak jednou za cca 350 km jdu na hajzlík a na kafe, mezitím se mi to nabije.

  • Like 1
  • Dát hlas 1
Odesláno (upraveno)

Dneska cesta zpatky z Ziliny, velkej predvelikonocni provoz, takze rychle se jet dalo jen poslednich 100km ze Svitav do Kolina.

Navigace me tahla pres Horni Becvu a Val Mez, spotreba pekna. Dobijeni nebylo treba.

edit: na ruce v odraze pam s uchem :)

IMG_8486.jpeg

Upraveno uživatelem Qwuiddo
Odesláno

To je pěkná spotřeba! Koukal jsem na spritmonitor.de, že někteří mají dlouhodobý průměr kolem 18,5 kWh/100 km. Hodně záleží na tom, kdo jaké jezdí pravidelné trasy, jestli dálnice nebo okresky. Jsou řidiči, co jezdí průměr 24 kWh/100 km i více a to je rozdíl v dojezdu 100 km.

Odesláno

Ukazování spotřeby je jen tak pro zábavu. Skutečně vypovídající je průměrná spotřeba za celý rok, ještě lepší je průměr rozdělený do jednotlivých ročních období. Já používám aplikaci Tronity , která uchovává statistiku o jízdách a nabíjení (narozdíl od výrobce). Vlastně se dá použít i jako pěkná kniha jízd. Takže od 1.5.2024 do 30.10.2024 je průměrná spotřeba 19.95 kWh/100km a od 1.11.2024 do dneška je průměr 24.86 kWh/100 km (Audi Q4 Sportback 50 quattro). Nejnižší spotřeba je v měsících s rozumnou teplotou, tedy květen-červen (18.8). Kdysi jsem řešil spotřebu, dnes řeším pohodlí.

Odesláno (upraveno)

Já mít elektromobil, určitě bych trpěl oficiální diagnózou: dojezdová úzkost. Tuto diagnózu prý jako první definovali před lety v Norsku. Ale abych neplácal do větru, jako elektromobilového laika by mě zajímala jedna věc. Nemají dnešní elektromobily "vlastnost", že by se mohla dobíjet navzájem mezi sebou? Něco jako power banka jeden pro druhého? Prostě někdo by viděl na silnici, parkovišti vybitého kolegu v nouzi, zastavil by u něj, propojili by si auta a vyměnili by si nezbytné množství energie pro dojezd k nabíječce navzájem? Analogicky něco jako v dávných dobách, člověk stojící vedle auta s prázdnou bandaskou v ruce a stopoval ostatní řidiče.  V tomto případě by nepotřebovali žádnou hadičku na přečerpání paliva. Stačily by kabely :)

Upraveno uživatelem abraka111
Odesláno

Novější EV mají možnost napájet zařízení do 3,5 kW, tedy 230V/16A. Lze tím napájet cokoli, tedy i jiné EV. Nabíječky jsou na každém rohu a i kdyby k vybití baterie došlo neschopností řidiče sledovat dojezd, je všude zásuvka 230V. Samozřejmě, pokud se to stane mimo civilizaci, stále se dá auto standardně naložit a odvézt.

  • Like 1
Odesláno

@abraka111 Volá sa to V2V (vehicle to vehicle). Ale miestni Poliaci si súkromné autá nabíjali (možno stále nabíjajú) zo služobných cez obyčajnú 230 V zásuvku :D

  • Like 1
Odesláno (upraveno)

Já jsem nabíjel 7 let ze zásuvky 230V bez problémů. Wallbox jsem si pořídil jen kvůli spotu, kde je fajn využít 5 hodinové okno s nulovou či zápornou sazbou elektřiny.

Použitelné je i Vehicle-to-Load (V2L) pro nabíjení čehokoli, V2V nevím, které auto má, mělo to mít jedno německé auto, ale projekt zkrachoval.

Upraveno uživatelem Josef01
Odesláno

Tou 230 V zásuvkou som myslel zásuvku v služobnom aute.

Ktoré autá majú V2V neviem, nesledujem to, len som videl reklamu v novinách na nejakú Kiu alebo Hyundai (alebo možno Čínu, tých tu za posledný rok začalo jazdiť množstvo), kde to propagovali. V každom prípade ten protokol určený špeciálne na to tu je, ale dá sa dobíjať aj cez obyčajný 230 V výstup/zásuvku z darcovského auta.

Odesláno

Dal jsem si trochu s tím práci. Tady je popis těch technologií a seznam aut používající V2V.

V2X, což znamená vozidlo ke všemu, je zastřešující termín pro přenos elektřiny uložené v bateriích elektrických vozidel (EV) do sítě, budov, domů a dalších míst spotřebovávajících energii. V2X vyžaduje obousměrný tok energie z nabíječky do vozidla a obousměrný nebo jednosměrný tok z nabíječky do cíle v závislosti na případu použití. Přestože existuje řada úspěšných pilotů V2X, stále je považována za rozvíjející se technologii. 

Jak se liší V2G, V2B, V2H, V2V, V2L a V2H od V2X?  

Tyto termíny označují různá místa určení elektřiny odebrané z připojené baterie EV. Případy použití jsou: 

  • V2G : Vehicle-to-grid , kde elektrická síť využívá uloženou elektřinu EV k vyrovnání zátěže během období vysoké poptávky, eliminuje potřebu zvyšovat výrobní kapacitu pro uspokojení zvýšené poptávky po napájení EV. Byl to první případ použití pro V2X a termíny se často používají zaměnitelně. 
  • V2B : Vozidlo do budovy přenáší energii ze zaparkovaných elektromobilů do systému řízení spotřeby v budově během doby špičkového zatížení nebo výpadků proudu a zároveň zajišťuje, že elektromobily budou mít na konci pracovního dne dostatečné nabití. 
  • V2H : Vozidlo-domov funguje jako V2B, ale v mnohem menším měřítku, aby poskytoval elektřinu domácnosti až na několik dní během výpadků proudu. 
  • V2V : Vozidlo-vozidlo je způsob přenosu energie mezi EV, včetně automobilů, nákladních automobilů, autobusů, skútrů a elektrických kol. 
  • V2L : Vehicle-to-load znamená, že pomocí stejnosměrného střídavého střídače a střídavých zásuvek může baterie EV napájet zásuvná elektrická zařízení, vybavení a spotřebiče. 
  • V2F : Vehicle-to-farm zahrnuje typy aplikací V2H a V2L v prostředí farmy. 

Elektromobily s podporou V2V technologie

Některé současné elektromobily, které podporují technologii V2V, zahrnují:

  • Ford F-150 Lightning: Tento elektrický pickup nabízí možnost nabíjení jiných vozidel prostřednictvím svého systému V2V.

  • Lucid Air: Luxusní sedan s pokročilými funkcemi, včetně schopnosti sdílet energii s jinými elektromobily.

  • Tesla Cybertruck: Díky technologii Tesla Powershare umožňuje Cybertruck nabíjet jiná vozidla pomocí standardního AC konektoru.

  • JAC E30X: Tento model nabízí V2V nabíjení s výkonem až 6,6 kW, což je vhodné pro rychlé dobití jiných elektromobilů. 

  • Geely EX5: Tento elektromobil podporuje jak V2L (Vehicle-to-Load), tak V2V funkce, což umožňuje flexibilní využití energie

 

  • Dát hlas 1
Odesláno
V 23. 4. 2025 v 9:07, Josef01 napsal:

Já jsem nabíjel 7 let ze zásuvky 230V bez problémů. Wallbox jsem si pořídil jen kvůli spotu, kde je fajn využít 5 hodinové okno s nulovou či zápornou sazbou elektřiny.

Použitelné je i Vehicle-to-Load (V2L) pro nabíjení čehokoli, V2V nevím, které auto má, mělo to mít jedno německé auto, ale projekt zkrachoval.

Někde jsem zachytil, že předchozí generace Tesly (3) měla funkci V2L, dotyčný s nabitým vozem "krmil" dům. 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...