Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

vies co, vcera som vosiel k dealerovi MB, umasteny, spoteny, len tak od kosacky v kratasoch a vytahanom tricku, zrovna to tam bolo plne vonavych typkov, ale tak ma z toho striaslo.. lol. ale auto vyzera ze ma vsetko co potrebujem, tak budem rozmyslat 

Odesláno

Dneska Slezské zemské muzeum v Opavě a zámek Raduň.

Trochu ostřejší jízda a už to vypadá jinak.

A další poznatky:

- starší syn 182cm a nagelované vlasy = chytá s nimi vzadu o strop (a to nemá číro, jen ten "moderní" rozhoz)

- hmotnost auta je znát hlavně na nerovnostech (v zatáčkách ani tak ne) = auto je ve výbavě People bez příplatkového podvozku

IMG20250703144947.jpg

Odesláno

Jo, jasně, sorry, já to blbě napsal, myslel jsem, že nemusíš čekat na tu kartu  ale rovnou s tou aplikací nabíjet na firmu...z domácí sítě to neodečteš, to bys musel mít wallbox  kterej to umí.

Odesláno

Mě ve VW řekli, že jenom s aplikací to nejde, že musím počkat na kartu?

Ale pravdou je, že jsem tam zadával číslo svojí VISA 🤔

Každopádně jsem si dneska prohlížel nabíječku v parkovacím domě v Opavě a byl tam QR kód na přímou platbu.

To je taky fajn, když už nelze platební kartou 👍

Odesláno

Nevím, jak to má VW, já mám jinou koncernovou aplikaci a bez karty to určitě jde, dokonce si to propojíš i s autem a  pak jenom dojedeš k nabíječce, píchneš drát a auto to zaplatí samo (samozřejmě z Tvojí prkenice). Ještě je možný, že musí proběhnout nějaká validace smlouvy a taky je asi třeba vybrat tarif, ale to je v aplikaci otázka minut.

Odesláno

A co dnes tedy stojí nějakým tím elektro autíčkem ujet třeba 500 km po ČR? Tady si borec pořídil takovýho toho retro buzze, za mě tedy strašně šeredné auto 😆, ale to je jedno, no a dal si týdenní projížďku a prej že čuměl jak puk kolik platil. Upřímně prý kdyby jel Multivanem dvoulitrem v naftě co má také, tak to má levnější. Peněz má jako želez, takže to jen aby řeč nestála, ale byl jsem překvapený. Je to skutečně možné? Jo a chudák teď nesmí jezdit, prý nebezpečný airbag a okamžitá svolávací akce....stane se 😣

Odesláno

Tarif už mám. To jsem dal hned ze startu ten nejvyšší, protože počítám s tím, že budu hodně jezdit a nabíjet, což by se mělo vrátit na cenách za jednotlivé dobíjení.

Odesláno
před 7 hodinami, Josef01 napsal:

Tahle značka přichází s věkem :D 

No v 18ti jsem měl 123 300D, takže mládnu, dík 😀

Odesláno
před 7 hodinami, Josef01 napsal:

Nevěřím :D  Probírali jsme to již před 5 lety s kolegy, lidé si to pletou s chlazením či ohřevem baterie při nabíjení nebo chlazením baterie za jízdy. Předehřev baterie v zimě za jízdy na např. 20°C to určitě nemá.

A oč je to tedy horší, nevýhodné, baterie dostane víc "nafrak" a ztrácí kapacitu ?

Odesláno
Právě teď, DavidLC napsal:

A oč je to tedy horší, nevýhodné, baterie dostane víc "nafrak" a ztrácí kapacitu ?

Obecně skoro všechna auta před rokem 2024 trpí tzv. coldgate, neboli v zimě je baterie podchlazená a nelze ji nabíjet plným výkonem jako v letních měsících. Tedy problém je v tom, že očekáváš nabíjení 130 kW a auto nabíjí 60 kW nebo i méně, tedy může to být dvoj až trojnásobek času. Jako příklad is můžeme ukázat Konu z Nošovic 2023:

Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
(0...~55% SOC (nabití)) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)

Myslím, že z tohoto popisu je to celkem jasné.

U nových aut 2024 a dále je to vyřešeno ohřevem baterie před nabíjením, který se provádí automaticky, když je nabíjení na trase v navigaci, nebo se dá spustit ručně. Tak můžeme nabíjet mnohem rychleji v zimě. Samozřejmě to měly auta i dříve, především Tesla, některé modely Audi, Mercedes a BMW.

  • Díky 1
Odesláno (upraveno)

@African cokoliv od nic po bambilion. Ale velmi, velmi rámcové ten id Buzz bude mít spotřebu někde mezi 20-25kwh na 100 čili na 500 km spotřebuje cca 125kwh což na veřejných nabijeckach bude od cca 900 (lidl) az klidně po 2500 (cez rychle) v cenach bez predplatneho/tarifu, tedy "z ulice". Různé tarify s tim ale umí ještě docela pohnout.

Kdybys to zkoušel ujet s naftou, jsi přibližně na ceně nabijeni na tesla superchargerech (tam by taková cesta bez tarifu vyšla na cca 1500), akorát u nafty se ti nestane, ze si ji ty nebo kdokoliv cestou (třeba hotel) vyrobi ze sluníčka a dotankujes ji zadarmo 🙂

Ještě edit, tom vyctu bavíme se čistě jenom o pohonné hmotě.

Upraveno uživatelem Maro
Odesláno

To jsou zas aktivistické pohádky - nic není zadarmo, ani ten solár na hotelu, ani přehrada, ani důl na uhlí, ani ta rychlonabíječka se nenaprojektovala, nepostavila a nepřipojila sama, na pozemku ke kterému provozovatel přišel zdarma (čest výjimkám a hanba dotacím). Tak se naivně nepohoršujte když Vám pak někde cestou "za hranice všedních dnů" napálí nedotovanou cenu, která v přepočtu na kilometr významně převýší to na co by dnes (včetně spotřebních daní a odpustků pro sponzoring baterkářů) vyšel provoz oldschool spalováku. Protože kdo chce hooodně ušetřit, potřebuje nejdřív někde vzít hooodně peněz... 🤑

Odesláno (upraveno)

Ahoj,
jelikoz jsem zacal uz zkraje jara necekane pravidelne cca 2-3x mesicne otacet Slovensko, tak jsem prejel operak a ID7 stoji doma uz druhy mesic. Pouze s tim popojizdim radove stovky km mesicne... Leasingovka chce totiz 4kc za kazdy prejety km, coz je drsny.

Premyslim, jak to resit.
Mam koupeno 93000km na 3 roky (do 09/2027) a nyni mam najeto 30.000.
Cesty na SK budou trvat, nez se tam najde a zaskoli novy management - odhaduji do konce 2025. Pak by se mi mel najezd zase ustalit na 30-35kkm/rok.
Jak to funguje u vas ve firmach?

 

Vyfasoval jsem tedka docasne Audi A7 PHEV a musim rict, ze jsem neprisel na nic v cem mi ten PHEV prijde lepsi nez BEV. Mozna snad jen MI, ktery je asi v A7 vyssi.

IMG_9380.jpeg

Upraveno uživatelem Qwuiddo

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...